Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Czy ktoś może ma jakiś sprawdzony patent na system rozłączający ABS w V-Stromie 650? Chodzi ogólnie o najnowszy model ale może patenty z poprzednich wersji też dało się wykorzystać.Najlepiej w postaci przycisku na kierownicy z możliwością włączania/wyłączania w trakcie jazdy (nie chodzi o wyłączenia na stałe przez np usunięcie bezpiecznika, lecz chwilowe przy zjeździe z asfaltu w "off").
- Ocena: 5.88235%
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.
Jest też metoda bez ingerencji, stawiasz na centralnej stopce, wrzucasz 2-kę i rozpędzasz tylne koło aż zacznie migać ABS.
Będzie on wyłączony do następnego startu motocykla.
Jest też metoda bez ingerencji, stawiasz na centralnej stopce, wrzucasz 2-kę i rozpędzasz tylne koło aż zacznie migać ABS.
Będzie on wyłączony do następnego startu motocykla.
- Ocena: 5.88235%
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Potem wrzucę fotki co i jak dokładnie zrobić , temat mam ogarnięty u siebie w DL650xt 2017.
W starszych modelach podobno trochę bardziej skomplikowana sprawa u mnie było bardzo łatwo.
W starszych modelach podobno trochę bardziej skomplikowana sprawa u mnie było bardzo łatwo.
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
motif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.
i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innego
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
jak się boisz to dajesz bezpiecznik w szereg z wyłącznikiem, jaki problem...aron pisze:i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innegomotif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Tam dosyć spory bezpiecznik jest (ze 20A) więc zarówno przełącznik jak i okablowanie musi być konkretne.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Takie rozwiązanie wciąż nie spełnia wymagań autora postuaron pisze:motif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.
i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innego
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Na początku muszę zaznaczyć że piszę o przeróbce układu hamulcowego,który jest układem bezpieczeństwa jazdy i KAŻDY KTO DOKONUJE TEJ
PRZERÓBKI ,ROBI TO WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, I NIE MOŻE MNIE POTEM ZA ŻADNE USZKODZENIA I INNE KONSEKWENCJE TEJ PRZERÓBKI OBWINIAĆ.Takjak wcześniej pisałem mam taki wyłącznik zrobiony w moim dl650xt z 2017 roku. System sprawdza się w czasie jazdy w terenie.
Ma w tej wersji jednak jedną wadę, podobnie jak przełącznik w szeregu z bezpiecznikem.Gdy ABS jest wyłączony NIE działa prędkościomierz.
Nie jest to wielki problem DLA MNIE, gdyż w terenie nie poruszam się zbyt szybko, i raczej polegam na swoim wyczuciu niż na prędkościomierzu.
Układ ABS jest układem podającym samodiagnozę, więc wszelkie nieprawidłowości w jego działaniu powodują jego wyłącznie. Dowodem na to jest właśnie sposób że "spinem" tylnego koła.
Jednak żeby włączyć go ponownie należy go zresetować i jeśli samodiagnoza stwierdzi że wszystko jest ok to układ zacznie ponownie działać.
Można to zrobić tylko poprzez wyłączenie i ponowne
włączenie zasilania sterownika ABS.
Normalnie dzieje się tak poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki. Aby wygodnie zrobić to w czasie jazdy potrzebny jest wyłącznik zainstalowany pomiędzy stacyjką a sterownikiem ABS.
Wiem że długi był ten wstęp ale chciałem aby wszyscy wiedzieli w miarę o co chodzi.
Teraz część praktyczna.
W dl650xt od rocznika 2017, (nie wiem czy w starszych wersjach także) wiązka zasilająca ABS przechodzi od bezpieczników po lewej stronie ponad akumulatorem i ECU silnika i po prawej stronie zakończona jest szarym złączem 6-cio pinowym. Przewód zasilający sterownika jest biało-żóty i to da nim należy zamontować wyłącznik.
Układ wyłącza się natychmiast po rozłączeniu zasilania , a włącza po ok 2-5 sekundach od włączenia zasilania można to robić w czasie jazdy.
Ja mam przełącznik zamontowany po prawej stronie na kierownicy w zasięgu palca. Wiązka elektryczna od kierowcy do kostki łączącej się z przewodem do sterownika ma u mnie ok 160cm.
Do wszystkich połączeń użyłem złączy zaciskanych i wodoszczelnych oraz wodoszczelnej wtyczki i gniazda. Mam nadzieję że wszystko udało mi się jasno opisać.
PRZERÓBKI ,ROBI TO WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, I NIE MOŻE MNIE POTEM ZA ŻADNE USZKODZENIA I INNE KONSEKWENCJE TEJ PRZERÓBKI OBWINIAĆ.Takjak wcześniej pisałem mam taki wyłącznik zrobiony w moim dl650xt z 2017 roku. System sprawdza się w czasie jazdy w terenie.
Ma w tej wersji jednak jedną wadę, podobnie jak przełącznik w szeregu z bezpiecznikem.Gdy ABS jest wyłączony NIE działa prędkościomierz.
Nie jest to wielki problem DLA MNIE, gdyż w terenie nie poruszam się zbyt szybko, i raczej polegam na swoim wyczuciu niż na prędkościomierzu.
Układ ABS jest układem podającym samodiagnozę, więc wszelkie nieprawidłowości w jego działaniu powodują jego wyłącznie. Dowodem na to jest właśnie sposób że "spinem" tylnego koła.
Jednak żeby włączyć go ponownie należy go zresetować i jeśli samodiagnoza stwierdzi że wszystko jest ok to układ zacznie ponownie działać.
Można to zrobić tylko poprzez wyłączenie i ponowne
włączenie zasilania sterownika ABS.
Normalnie dzieje się tak poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki. Aby wygodnie zrobić to w czasie jazdy potrzebny jest wyłącznik zainstalowany pomiędzy stacyjką a sterownikiem ABS.
Wiem że długi był ten wstęp ale chciałem aby wszyscy wiedzieli w miarę o co chodzi.
Teraz część praktyczna.
W dl650xt od rocznika 2017, (nie wiem czy w starszych wersjach także) wiązka zasilająca ABS przechodzi od bezpieczników po lewej stronie ponad akumulatorem i ECU silnika i po prawej stronie zakończona jest szarym złączem 6-cio pinowym. Przewód zasilający sterownika jest biało-żóty i to da nim należy zamontować wyłącznik.
Układ wyłącza się natychmiast po rozłączeniu zasilania , a włącza po ok 2-5 sekundach od włączenia zasilania można to robić w czasie jazdy.
Ja mam przełącznik zamontowany po prawej stronie na kierownicy w zasięgu palca. Wiązka elektryczna od kierowcy do kostki łączącej się z przewodem do sterownika ma u mnie ok 160cm.
Do wszystkich połączeń użyłem złączy zaciskanych i wodoszczelnych oraz wodoszczelnej wtyczki i gniazda. Mam nadzieję że wszystko udało mi się jasno opisać.
- Ocena: 5.88235%
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Drobna aktualizacja.
Niedziałający licznik nie dawał mi spokoju.
Po dogłębnym testowaniu udało mi się odkryć że da się wyłączyć ABS i utrzymać pracę licznika
zachowując przy tym możliwość włączania i wyłączania w trakcie jazdy, muszę tylko rozkminić układ sterujący,
bo tu już zwykły przełącznik nie wystarczy.
Niedziałający licznik nie dawał mi spokoju.
Po dogłębnym testowaniu udało mi się odkryć że da się wyłączyć ABS i utrzymać pracę licznika
zachowując przy tym możliwość włączania i wyłączania w trakcie jazdy, muszę tylko rozkminić układ sterujący,
bo tu już zwykły przełącznik nie wystarczy.
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Udało się rozkminić?
Jeszcze dopytam. Po wyjęciu bezpiecznika od ABS, prędkości nie pokazuje, a kilometry liczy?
Jeszcze dopytam. Po wyjęciu bezpiecznika od ABS, prędkości nie pokazuje, a kilometry liczy?
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Witam, Ja u siebie przeciąłem kabelek od Ignition idący do sterownika Absu i połączyłem go włącznikiem. Nie mam błędów Absu, motocykl to 2007 analogowe wskazanie prędkości. Po załączeniu podczas jazdy po 2sekundach uzbraja się ABS.
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Witam, trochę zaniedbałem temat.
Udało się to rozkminić, postaram się w najbiższym czasie dokładnie to opisać, i wrzucić jakieś zdjęcia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Witam,
Czy kolega Katana, mógłby napisać coś więcej.
Gdzie szukać owego kabelka?
Może jakiś schemacik lub zdjecie zdjęcie?
Mój DL to rocznik 2008.
Z góry dzięki za odzew.
Pozdr.
Wuu
Czy kolega Katana, mógłby napisać coś więcej.
Gdzie szukać owego kabelka?
Może jakiś schemacik lub zdjecie zdjęcie?
Mój DL to rocznik 2008.
Z góry dzięki za odzew.
Pozdr.
Wuu
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Siemanko wszystkim.
Trochę czasu minęło ale wracam do tematu, może ktoś będzie zainteresowany.
Jeśli chodzi o modele przed 2017 rokiem to sprawa jest relatywnie prosta, wystarczy zamontować przełącznik na przewodzie który kontroluje zasilanie modułu ABS, kolor pomarańczowy (choć nie koniecznie we wszystkich rocznikach) ,według opisu który zamieściłem wcześniej.
Jeśli zaś chodzi o model po 2017 z kontrolą trakcji to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana.
Jak już wcześniej pisałem wyłączenie ABS w taki sposób, wyłącza również prędkościomierz i dodatkowo wywołuje błąd FI.
Jedyny sposób jaki udało mi się znaleźć aby utrzymać działanie prędkościomierza przy wyłączonym ABS , to
wywołanie błędu czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Można to zrobić na różne sposoby.
Aby jednak włącznik działał w czasie jazdy ja zbudowałem moduł który kontroluje dwie czynności.
Włącza i wyłącza moduł ABS oraz wywołuje błąd czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Po kilku miesiącach użytkowania w różnych warunkach,układ działa poprawnie .
Niestety w czasie jazdy z wyłączonym ABS z przez dłuższy czas wciąż włącza się błąd FI, który wyłącza się samoczynnie po kilku uruchomieniach silnika z włączonym ABS. można go oczywiście również skasować przez złącze diagnostyczne.
Lato się zbliża więc może komuś się to przyda.
POZDRAWIAM.LWG
Trochę czasu minęło ale wracam do tematu, może ktoś będzie zainteresowany.
Jeśli chodzi o modele przed 2017 rokiem to sprawa jest relatywnie prosta, wystarczy zamontować przełącznik na przewodzie który kontroluje zasilanie modułu ABS, kolor pomarańczowy (choć nie koniecznie we wszystkich rocznikach) ,według opisu który zamieściłem wcześniej.
Jeśli zaś chodzi o model po 2017 z kontrolą trakcji to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana.
Jak już wcześniej pisałem wyłączenie ABS w taki sposób, wyłącza również prędkościomierz i dodatkowo wywołuje błąd FI.
Jedyny sposób jaki udało mi się znaleźć aby utrzymać działanie prędkościomierza przy wyłączonym ABS , to
wywołanie błędu czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Można to zrobić na różne sposoby.
Aby jednak włącznik działał w czasie jazdy ja zbudowałem moduł który kontroluje dwie czynności.
Włącza i wyłącza moduł ABS oraz wywołuje błąd czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Po kilku miesiącach użytkowania w różnych warunkach,układ działa poprawnie .
Niestety w czasie jazdy z wyłączonym ABS z przez dłuższy czas wciąż włącza się błąd FI, który wyłącza się samoczynnie po kilku uruchomieniach silnika z włączonym ABS. można go oczywiście również skasować przez złącze diagnostyczne.
Lato się zbliża więc może komuś się to przyda.
POZDRAWIAM.LWG
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
@Lysymaciek
Nie bardzo rozumiem.
Wcześniej wstawiłeś właśnie opis modyfikacji właśnie dla modeli 'od' 2017 a nie 'przed' 2017...
Jakby kolega Katana opisał jak zrobił moda dla starszych wersji to chętnie bym poczytał i może to zrobił. Teraz wyciagam bezpiecznik.
PS. Gdzieś na tym lub drugim forum jakiś gość pisał, że w modelu po 2017 taką przeróbkę zrobili mi w serwisie przy okazji przeglądu za ludzkie pieniądze. Na 80% był to dl650
Nie bardzo rozumiem.
Wcześniej wstawiłeś właśnie opis modyfikacji właśnie dla modeli 'od' 2017 a nie 'przed' 2017...
Jakby kolega Katana opisał jak zrobił moda dla starszych wersji to chętnie bym poczytał i może to zrobił. Teraz wyciagam bezpiecznik.
PS. Gdzieś na tym lub drugim forum jakiś gość pisał, że w modelu po 2017 taką przeróbkę zrobili mi w serwisie przy okazji przeglądu za ludzkie pieniądze. Na 80% był to dl650
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
@michau
Modyfikacja którą opisałem poprzednio ma zastosowanie również w modelu "przed" 2017 różnica
jest w kolorach przewodów w złączu 6pin po prawej stronie akumulatora. W starszych wersjach jest to przewód koloru pomarańczowego lub żółto-pomarańczowego. Zresztą kolega Katana zrobił dokładnie to co ja wcześniej opisałem. Starszy model nie ma kontroli trakcji i taka przeróbka działa bardzo dobrze i nie powoduje żadnych błędów w ponieważ ABS nie jest połączony z układem kontroli silnika . Inaczej jest w nowszym modelu.
Jak do tej pory nie znalazłem żadnego innego sposobu
na wyłączenie ABS w modelu z kontrolą trakcji tj. po 2017. Nie udało mi się też znaleźć żadnego opisu w sieci dla nowszej wersji. Na anglojęzycznych forach piszą że w nowszej wersji po prostu się nie da.
Jeśli ktoś jest zainteresowany budową układu który zrobiłem to mogę wstawić opis.
Modyfikacja którą opisałem poprzednio ma zastosowanie również w modelu "przed" 2017 różnica
jest w kolorach przewodów w złączu 6pin po prawej stronie akumulatora. W starszych wersjach jest to przewód koloru pomarańczowego lub żółto-pomarańczowego. Zresztą kolega Katana zrobił dokładnie to co ja wcześniej opisałem. Starszy model nie ma kontroli trakcji i taka przeróbka działa bardzo dobrze i nie powoduje żadnych błędów w ponieważ ABS nie jest połączony z układem kontroli silnika . Inaczej jest w nowszym modelu.
Jak do tej pory nie znalazłem żadnego innego sposobu
na wyłączenie ABS w modelu z kontrolą trakcji tj. po 2017. Nie udało mi się też znaleźć żadnego opisu w sieci dla nowszej wersji. Na anglojęzycznych forach piszą że w nowszej wersji po prostu się nie da.
Jeśli ktoś jest zainteresowany budową układu który zrobiłem to mogę wstawić opis.
- Ocena: 5.88235%
Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650
Odświeżam temat bo chętnie bym zrobił to samo w moim moto z 2008 roku . Nawet zacząłem demontować akumulator, podstawę itp. Ale pomyślałem sobie że może jest łatwiejszy sposób namierzenia tego kabelka więc gdyby ktoś chciał się podzielić tą wiedzą to byłbym wdzięcznyKatana pisze: ↑10 wrz 2020, 09:35Witam, Ja u siebie przeciąłem kabelek od Ignition idący do sterownika Absu i połączyłem go włącznikiem. Nie mam błędów Absu, motocykl to 2007 analogowe wskazanie prędkości. Po załączeniu podczas jazdy po 2sekundach uzbraja się ABS.
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk