Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Ło jejku, nie wiem kiedy będę tam motocyklem. Tak czy inaczej łańcuch naciągnąć muszę.
Tags:
Online
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Poproś na serwisie. Triumph naciąg ogarnia za free (przynajmniej w Poznaniu).
null
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Też się muszę zmierzyć z tym wyzwaniem.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Przyszły dziś skrzynki od Givi
Generalnie jakość wykonania całkiem dobra, ale nie są tak solidne jak Trekkery. Jak na niecałe 500zl to jest ok.
Do tego hamak budżetowy.
Generalnie jakość wykonania całkiem dobra, ale nie są tak solidne jak Trekkery. Jak na niecałe 500zl to jest ok.
Do tego hamak budżetowy.
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Do jazdy na co dzień całkiem zgrabne te pudełka.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Mam podobne zainstalowane, bo są tanie i ogólnie dostępne. Te małe kupiłem u "handlarza" znanego a ten centralny w Castoramie.
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Na wiosnę wleciały u mnie modyfikacje 'na przodzie'.
Przede wszystkim zmieniłem kierownicę. Celem było, aby kierownica była szersza i bardziej wyprostowana. Nie tak wygięta 'do siebie' jak fabryczna.
Wybrałem kierownicę Rethal 613 enduro high. Koszt ok 250 zł. Kolega jeździ już z taką od jakiegoś czasu i poleca. Poszedłem więc tym sprawdzonym już tropem.
Operacja przełożenia dość prosta. W moim przypadku wymagało kilku modyfikacji pobocznych.
1. Spiłowanie bolców przy włącznikach. W fabrycznej kierownicy są dla nich nawiercone otwory. Ich zadaniem jest utrzymanie plastików na miejscu. Kierownice Renthala mają jednak chropowatą powierzchnię więc przesunięcia są już przez to wyeliminowane. Poza tym nawiercanie otworów wymagałoby pomiarów, odpowiednich narzędzi. No i mogło by osłabić kierownice. Tak też radzi kolega z Delboy's Garage
2. Mam handguardy Barkbuster dedykowane do Vstroma kupione jako używki. Musiałem dokupić śruby rozpierające o mniejszej średnicy. Kierownice aluminiowe są grubsze i wew średnica jest mniejsza.
3. Odsunięcie szyby Givi airflow. Musiałem dodać dłuższe tuleje dystansujące. 30mm vs standardowe 15 mm oraz dłuższe śruby. Pomimo zainstalowanych podwyższeń kierownicy z przesunięciem do siebie potrzeba było więcej miejsca na handguardy przy skręcie.
Długość przewodów jest wystarczająca dla takiej modyfikacji. Trzeba je wyjąć z drucianych osłonek. Miałem już tak wcześniejszej po instalacji podwyższeń.
Po zmianie pozycja za kierownicą jest zupełnie inna. Nadgarstki są proste, a ręce rozstawione szerzej. Lepiej mi się manewruje przy wolnych prędkościach i poza asfaltem.
Jak dla mnie minusem tej kierownicy jest zastosowanie poprzeczki o małej średnicy. Wszystkie uchwyty do akcesoriów mają średnicę 22mm, a montaż na poprzeczce jest idealny. Początkowo pod uchwyty podłożyłem grubą gumę. Później znalazłem mocowania z mniejszą średnicą.
PS. Na stronie producenta jest opcja porównania ich kierownic z innymi. Można też nanieść własne wymiary. Zrobiłem tak i dzięki temu miałem wstępne rozeznanie jaka będzie różnica. Przymierzałem do motka też dwie inne kierownice Renthala, ale ponieważ były bardziej wyprostowane to wymagałoby to jeszcze większego odsunięcia szyby.
Grzane manetki z Ali.
Tanie. Ok 50 zł i 2 miesiące czekania. Podobają się "dla mnie" . Grzeją. Chwyt jest pewny. Podoba mi się mały włącznik z 4 stopniami grzania. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na ich długość, aby była zbliżona do fabrycznych. Chodzi o to, aby nie przesuwać pozostałych elementów.
Przy wymianie kierownicy w sumie nie robiło by mi to różnicy, ale zamawiałem je znacznie wcześniej przed kierownicą
Lusterka. Vicma E366.
Próbuję sił poza asfaltem co równa się czasami odpoczynkiem motocykla na boku. Oryginalne lusterka jeszcze nie ucierpiały, ale nie chcąc ryzykować urwania gwintu w mocowaniu kupiłem łamane korzystając z porady Griby z https://www.motostforky.pl/2021/03/07/v ... l_lusterka
Wskazówka 1: trzeba sprawdzić jaki jest gwint. Te vicmy są prawoskrętne tj. montuje się je kręcąc w prawą stronę.
W moim modelu (DL650, 2015 XT) oba lusterka były lewoskrętne. Konieczny był więc zakup adapterów. Z tego co pisze Griba to pierwszy model vstroma 650 miał gwinty prawoskrętne. Dziwne, że to zmienili.
Wskazówka 2: samo zwierciadło też można ustawiać jak w fabrycznych tylko trzeba trochę więcej siły
Krótkie klamki.
Też zakup z Ali. Koszt poniżej $20. Przede wszystkim zależało mi na możliwości regulacji klamki sprzęgła, której nie ma w fabrycznym zestawie.
Przede wszystkim zmieniłem kierownicę. Celem było, aby kierownica była szersza i bardziej wyprostowana. Nie tak wygięta 'do siebie' jak fabryczna.
Wybrałem kierownicę Rethal 613 enduro high. Koszt ok 250 zł. Kolega jeździ już z taką od jakiegoś czasu i poleca. Poszedłem więc tym sprawdzonym już tropem.
Operacja przełożenia dość prosta. W moim przypadku wymagało kilku modyfikacji pobocznych.
1. Spiłowanie bolców przy włącznikach. W fabrycznej kierownicy są dla nich nawiercone otwory. Ich zadaniem jest utrzymanie plastików na miejscu. Kierownice Renthala mają jednak chropowatą powierzchnię więc przesunięcia są już przez to wyeliminowane. Poza tym nawiercanie otworów wymagałoby pomiarów, odpowiednich narzędzi. No i mogło by osłabić kierownice. Tak też radzi kolega z Delboy's Garage
2. Mam handguardy Barkbuster dedykowane do Vstroma kupione jako używki. Musiałem dokupić śruby rozpierające o mniejszej średnicy. Kierownice aluminiowe są grubsze i wew średnica jest mniejsza.
3. Odsunięcie szyby Givi airflow. Musiałem dodać dłuższe tuleje dystansujące. 30mm vs standardowe 15 mm oraz dłuższe śruby. Pomimo zainstalowanych podwyższeń kierownicy z przesunięciem do siebie potrzeba było więcej miejsca na handguardy przy skręcie.
Długość przewodów jest wystarczająca dla takiej modyfikacji. Trzeba je wyjąć z drucianych osłonek. Miałem już tak wcześniejszej po instalacji podwyższeń.
Po zmianie pozycja za kierownicą jest zupełnie inna. Nadgarstki są proste, a ręce rozstawione szerzej. Lepiej mi się manewruje przy wolnych prędkościach i poza asfaltem.
Jak dla mnie minusem tej kierownicy jest zastosowanie poprzeczki o małej średnicy. Wszystkie uchwyty do akcesoriów mają średnicę 22mm, a montaż na poprzeczce jest idealny. Początkowo pod uchwyty podłożyłem grubą gumę. Później znalazłem mocowania z mniejszą średnicą.
PS. Na stronie producenta jest opcja porównania ich kierownic z innymi. Można też nanieść własne wymiary. Zrobiłem tak i dzięki temu miałem wstępne rozeznanie jaka będzie różnica. Przymierzałem do motka też dwie inne kierownice Renthala, ale ponieważ były bardziej wyprostowane to wymagałoby to jeszcze większego odsunięcia szyby.
Grzane manetki z Ali.
Tanie. Ok 50 zł i 2 miesiące czekania. Podobają się "dla mnie" . Grzeją. Chwyt jest pewny. Podoba mi się mały włącznik z 4 stopniami grzania. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na ich długość, aby była zbliżona do fabrycznych. Chodzi o to, aby nie przesuwać pozostałych elementów.
Przy wymianie kierownicy w sumie nie robiło by mi to różnicy, ale zamawiałem je znacznie wcześniej przed kierownicą
Lusterka. Vicma E366.
Próbuję sił poza asfaltem co równa się czasami odpoczynkiem motocykla na boku. Oryginalne lusterka jeszcze nie ucierpiały, ale nie chcąc ryzykować urwania gwintu w mocowaniu kupiłem łamane korzystając z porady Griby z https://www.motostforky.pl/2021/03/07/v ... l_lusterka
Wskazówka 1: trzeba sprawdzić jaki jest gwint. Te vicmy są prawoskrętne tj. montuje się je kręcąc w prawą stronę.
W moim modelu (DL650, 2015 XT) oba lusterka były lewoskrętne. Konieczny był więc zakup adapterów. Z tego co pisze Griba to pierwszy model vstroma 650 miał gwinty prawoskrętne. Dziwne, że to zmienili.
Wskazówka 2: samo zwierciadło też można ustawiać jak w fabrycznych tylko trzeba trochę więcej siły
Krótkie klamki.
Też zakup z Ali. Koszt poniżej $20. Przede wszystkim zależało mi na możliwości regulacji klamki sprzęgła, której nie ma w fabrycznym zestawie.
- Załączniki
-
- IMG_20210713_144452.jpg (1.3 MiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144504.jpg (1.33 MiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144547.jpg (1.45 MiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144524.jpg (418.26 KiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144519.jpg (1.16 MiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144459.jpg (1.21 MiB) Przejrzano 2131 razy
-
- IMG_20210713_144456.jpg (1.15 MiB) Przejrzano 2131 razy
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Dziś się dowiedziałem że dystrybutor kasków LAZER na Polskę nie jest w stanie ściągnąć części do kasków które hurtowo sprzedaje w tym do mojego LAZER MONACO EVO Droid Pure Carbon.
Kolejny raz pękł mi pin mocujący pinlock do fotochromatycznej szyby i teraz nie mam jak go zamocować do szyby
Na zdjęciach widać dwa rodzaje pinów, ten właściwy i taki który dostałem ze sklepu Defender, niestety nie pasuje.
Kolejny raz pękł mi pin mocujący pinlock do fotochromatycznej szyby i teraz nie mam jak go zamocować do szyby
Na zdjęciach widać dwa rodzaje pinów, ten właściwy i taki który dostałem ze sklepu Defender, niestety nie pasuje.
Iżu
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
A można się również na szkolenie z naciągu zapisać
Oczywiście jak znajdzie kolega czas (bo ja to jak zwykle....w większości w robocie, ale....)
DL 650 UEL0 @ll Foto-tag: 17
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Specjalista nie jestem ale wpaść zawsze możesz, zapraszam
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Zakupiłem szybko przyszły potwierdzam wszytko co wyżej napisano TX @Grzechu (Kobyłka)Grzechu (Kobyłka) pisze: ↑01 lip 2021, 18:12Zamontowane szersze podnóżki. A w zasadzie to poszerzające nakładki w miejsce gum.
Wymiary :
Szerokość - ori = 38 mm, Alu = 60 mm.
Długość - ori = 90 mm, Alu = 85 mm
Montaż po 2 śruby M5 na podnóżek.
W komplecie są 4 x M5 x 20, a trzeba użyć 2 x M5 x 20 i 2 x M5 x 25.
Jakby ktoś był zainteresowany to :
https://a.aliexpress.com/_uJRklp
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Zamówiłem na Ali podnóżki dodatkowe do prostowania nóg przy długiej trasie.
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Jaką to średnicę rurek obskakuje ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Rzucisz linka do tego ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
54,20 zł 61% zniżki | Motocykl autostrady podnóżki przednie składane podnóżki zaciski 22-25mm dla BMW F800GS przygoda S1000XR F750GS F850GS C400X C400GT
https://a.aliexpress.com/_uv2giV
https://a.aliexpress.com/_uv2giV
- Ocena: 5.88235%
-
- A
- Posty: 378
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Zamówiłem takie oto risery z linku j.n.
https://allegro.pl/oferta/podwyzszenie- ... 9087494659
Może nie najtańsze, ale za to na drugi dzień otrzymane po zamówieniu. Bardzo elegancko i starannie wykonane, wszystko pasuje na tip top, w komplecie wszystkie śruby z kroplą na gwincie. Założone na morek zaraz po dostawie - wszystko pasi, przewody, kable itp nie zbyt naciągnięte, próbna jazda i supcio teraz. w Sobotę jazda próbna w Tatry ok 400 km. to będzie dobry test jak zmienia się pozycja po dodaniu takiego cuś.
https://allegro.pl/oferta/podwyzszenie- ... 9087494659
Może nie najtańsze, ale za to na drugi dzień otrzymane po zamówieniu. Bardzo elegancko i starannie wykonane, wszystko pasuje na tip top, w komplecie wszystkie śruby z kroplą na gwincie. Założone na morek zaraz po dostawie - wszystko pasi, przewody, kable itp nie zbyt naciągnięte, próbna jazda i supcio teraz. w Sobotę jazda próbna w Tatry ok 400 km. to będzie dobry test jak zmienia się pozycja po dodaniu takiego cuś.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2461
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Te risery to będą pasowały do 1000 >2014?
Poka jak założyłeś.
Poka jak założyłeś.
-
- A
- Posty: 378
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
jeżeli ma średnicę kiery w miejscu mostka 22 mm i niezbyt napięty przewody to do każdego będzie pasować. Wkładasz nowe w miejsce ori i po temacie. Potem cyknę fotki.
-
- A
- Posty: 378
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła