Ustawienie intensywności olejarki
Ustawienie intensywności olejarki
Cześć,
niedawno doposażyłem dlkę w scottoilera i tak się zastanawiam, jak dobrać właściwą częstotliwość podawania oleju na łańcuch.
Wiecie może jak to najlepiej sprawdzać?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
niedawno doposażyłem dlkę w scottoilera i tak się zastanawiam, jak dobrać właściwą częstotliwość podawania oleju na łańcuch.
Wiecie może jak to najlepiej sprawdzać?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Organoleptycznie.
Nie ma ustawienia standardowego przy tej olejarce, trzeba to zrobić metodą prób i błędów. Obserwować ile oleju jest na łańcuchu a ile na oponie. Wypośrodkować tak aby jak najmniej było na oponie. Oczywiście nie sprawdzać co 10km tylko co np 1000km.
Nie napisałeś do tego czy masz na podciśnienie czy elektryczny scott.
Nie ma ustawienia standardowego przy tej olejarce, trzeba to zrobić metodą prób i błędów. Obserwować ile oleju jest na łańcuchu a ile na oponie. Wypośrodkować tak aby jak najmniej było na oponie. Oczywiście nie sprawdzać co 10km tylko co np 1000km.
Nie napisałeś do tego czy masz na podciśnienie czy elektryczny scott.
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Tak tak, nie spodziewam się tu ustawienia standardowego (ustawienie na pewno zależy od wielu czynników). No ja na oponie nic nie mam, na wahaczu ostatnio mi się trochę zebrało a mam ustawione na tym panelu 3/14 i czułość 4/6 (albo na 5, nie pamiętam). Ale też nie wydaje mi się, żeby ogniwa były mocno nasmarowame, ale z drugiej strony, za mało raczej nie jest, bo ostatnio jak miałem niedobór w smarowaniu (jeszcze przed założeniem olejary), to od razu było słychać łańcuch.
Mam taką wersję: http://www.scottoiler.com/products/esystem/
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Mam taką wersję: http://www.scottoiler.com/products/esystem/
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- AM
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 lip 2020, 23:41
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Ja mam wersję na podciśnienie do tego ori niebieski olej i jakby olejarki nie ustawił to zawsze słychać łańcuch. Gdy nasmaruje białym sprayem Bel Ray jest cichutko.
Re: Ustawienie intensywności olejarki
To wg mnie masz coś nie tak ustawione. Ja przy tym scott mam cichutko (mimo, że tak jak wspomniałem, 3/14 ustawione).Lukasz_b20 pisze:Ja mam wersję na podciśnienie do tego ori niebieski olej i jakby olejarki nie ustawił to zawsze słychać łańcuch. Gdy nasmaruje białym sprayem Bel Ray jest cichutko.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Ustawienie intensywności olejarki
najlepsze ustawienie olejarki jest na zero lub na półce w sklepie.
- Ocena: 5.88235%
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ustawienie intensywności olejarki
@motif a jakieś uzasadnienie? Ja tam widzę same plusy takiego rozwiązania.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Dla mnie olejarka to gadżet z gatunku drogich, niepotrzebnych i w skrajnych przypadkach niebezpiecznych dla użytkownika (jeżeli dobrze pamiętam sytuacja opisana w wątku o automatycznych olejarkach)
Czytam też to, olej na oponie ? Nie ma jakiejś skali tylko metoda prób i błędów ?
https://allegro.pl/oferta/automatyczna- ... 8865994320
Puszka smaru do łańcucha kosztuje mnie średnio 20 zyla.
Zużywam ma oko 3 puszki na sezon, niech będzie 4.
500 : 20 : 4 = 6,25 czyli za cenę olejarki mam smaru w puszkach na ponad 6 lat.
Jak czytam różne fora motocyklowe to pojawia się wątek poszukiwania Świetego Graala czyli jak poprawnie ustawić ile ma kapać. Wątek jest do odnalezienia na większości for wiec chyba jest z tym jakiś problem.
No i sądzę że wątpię by było jedno magiczne ustawienie olejarki na wszystkie warunki. Inne ustawienia potrzebne będą jak pada, inne jak jest sucho, inne na asfalt a inne w teren na szutry czy piachy. Odpada argument, że ustawiasz i zapominasz bo w zmieniających się warunkach i tak trzeba korygować ustawienia i grzebać przy olejarce. No chyba, że tylko jak sucho po asfalcie do Maca
Ja się cóś popsuje i nakapie olejem na glebe to w krajach o ponadnormatywnie rozwiniętej świadomości ekologicznej
może być problem.
Argument, że łańcuch smarowany olejarką ma dłuższą żywotność to wydumka marketingowa, zużycie łańcucha z oringami w małym stopniu jest zależne od zewnętrznego smarowania.
Są chyba ? różne rodzaje smaru do scottoilera w zależności od temperatury. Czy to oznacza, że jak się leci np. z zimniejszej części Europy do cieplejszej to trzeba zmieniać z czerwonego na niebieski ?
Olejarka to chyba +1kg do wagi motocykla i zajmuje cenne miejsce.
No i może się zepsuć w trasie.
To co powyżej to jest moje zdanie do którego nie zamierzam przekonywać bo jak mówi powiedzenie jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki
Czytam też to, olej na oponie ? Nie ma jakiejś skali tylko metoda prób i błędów ?
Nie jestem specem od cen scotta ale jak patrzę na przykładową aukcje cena to 500 zylaCentrino pisze:Nie ma ustawienia standardowego przy tej olejarce, trzeba to zrobić metodą prób i błędów. Obserwować ile oleju jest na łańcuchu a ile na oponie. Wypośrodkować tak aby jak najmniej było na oponie.
https://allegro.pl/oferta/automatyczna- ... 8865994320
Puszka smaru do łańcucha kosztuje mnie średnio 20 zyla.
Zużywam ma oko 3 puszki na sezon, niech będzie 4.
500 : 20 : 4 = 6,25 czyli za cenę olejarki mam smaru w puszkach na ponad 6 lat.
Jak czytam różne fora motocyklowe to pojawia się wątek poszukiwania Świetego Graala czyli jak poprawnie ustawić ile ma kapać. Wątek jest do odnalezienia na większości for wiec chyba jest z tym jakiś problem.
No i sądzę że wątpię by było jedno magiczne ustawienie olejarki na wszystkie warunki. Inne ustawienia potrzebne będą jak pada, inne jak jest sucho, inne na asfalt a inne w teren na szutry czy piachy. Odpada argument, że ustawiasz i zapominasz bo w zmieniających się warunkach i tak trzeba korygować ustawienia i grzebać przy olejarce. No chyba, że tylko jak sucho po asfalcie do Maca

Ja się cóś popsuje i nakapie olejem na glebe to w krajach o ponadnormatywnie rozwiniętej świadomości ekologicznej

Argument, że łańcuch smarowany olejarką ma dłuższą żywotność to wydumka marketingowa, zużycie łańcucha z oringami w małym stopniu jest zależne od zewnętrznego smarowania.
Są chyba ? różne rodzaje smaru do scottoilera w zależności od temperatury. Czy to oznacza, że jak się leci np. z zimniejszej części Europy do cieplejszej to trzeba zmieniać z czerwonego na niebieski ?
Olejarka to chyba +1kg do wagi motocykla i zajmuje cenne miejsce.
No i może się zepsuć w trasie.
To co powyżej to jest moje zdanie do którego nie zamierzam przekonywać bo jak mówi powiedzenie jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki

- Ocena: 5.88235%
Re: Ustawienie intensywności olejarki
@Old Donkey dyskusja nad wyższością olejarki nad smarowanie szprejami nie ma chyba sensu. Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Natomiast jak już zapewne pisałem w innym wątku (tym właśnie o olejarkach) to mam inne zdanie. Pierwsze to nie patrzę na to pod kątem ekonomiczności a raczej wygody. Nie liczę kiedy mi sie sprzęt zwróci bo to nie ma sensu.
Co do dłuższej żywotności łańcucha to powiem tylko, że w BMW miałem na zestawie zrobione około 40tyś km i pierwszy raz po tym przebiegu a i przed sprzedażą motocykla naciągałem a raczej korygowałem jego naciąg. W DL650, który miałem nie wymieniałem napędu, nie wiem ile on miał, wymieniona została tylko zębatka zdawcza. Podczas sprzedaży łańcuch był w dobrej kondycji, nie wymagał naciągania ale jakiś rok wcześniej były wymieniane opony i wówczas był łańcuch ustawiony poprawnie.
Co do ustawień w tym wypadku scotta. Robi się to raz, choć trochę trwa. Najlepiej ustawić go pod jeden olej i zawsze stosować ten sam. Jeżeli chodzi o pogodę, piach czy inne warunki atmosferyczne i drogowe to po ustawieniu już nie zmieniałem ilości podawanego oleju, nie widziałem w tym potrzeby. Do tego oryginalny olej scott bardzo ładnie się zmywał razem ze wszystkimi syfami, które na łańcuchu się zbierały.
Wniosek taki, że wg mnie olejarka przedłuża żywotność łańcucha i nie jest upierdliwa w stosowaniu.
Co do dłuższej żywotności łańcucha to powiem tylko, że w BMW miałem na zestawie zrobione około 40tyś km i pierwszy raz po tym przebiegu a i przed sprzedażą motocykla naciągałem a raczej korygowałem jego naciąg. W DL650, który miałem nie wymieniałem napędu, nie wiem ile on miał, wymieniona została tylko zębatka zdawcza. Podczas sprzedaży łańcuch był w dobrej kondycji, nie wymagał naciągania ale jakiś rok wcześniej były wymieniane opony i wówczas był łańcuch ustawiony poprawnie.
Co do ustawień w tym wypadku scotta. Robi się to raz, choć trochę trwa. Najlepiej ustawić go pod jeden olej i zawsze stosować ten sam. Jeżeli chodzi o pogodę, piach czy inne warunki atmosferyczne i drogowe to po ustawieniu już nie zmieniałem ilości podawanego oleju, nie widziałem w tym potrzeby. Do tego oryginalny olej scott bardzo ładnie się zmywał razem ze wszystkimi syfami, które na łańcuchu się zbierały.
Wniosek taki, że wg mnie olejarka przedłuża żywotność łańcucha i nie jest upierdliwa w stosowaniu.
- Ocena: 5.88235%
Online
Re: Ustawienie intensywności olejarki
No i widzisz ja z kolei mam odmienne zdanie - dla mnie olejarka to wygoda.
Nie muszę na wyjeździe codziennie spędzać 10 minut na czyszczeniu i smarowaniu łańcucha (pomijam kwestie deszczu). Dla mnie jest to po prostu zbędna upierdliwość. Za to po wyregulowaniu Scotta łańcuch mam delikatnie nasączony olejem i 0 śladów na oponie. Dodam do tego, że ze scottem przejechałem już ponad 10 tyś km i jeszcze się o zgrozo nie rozwalił.
Dla mnie olejarka jest po prostu substytutem wału. Jakby nie było olejarek po prostu zamiast Tigera jeździłbym ST1200 albo V85TT i tyle. Dla mnie ręczne smarowanie łańcucha na dalekim wyjeździe jest po prostu nieakceptowalne.
Nie muszę na wyjeździe codziennie spędzać 10 minut na czyszczeniu i smarowaniu łańcucha (pomijam kwestie deszczu). Dla mnie jest to po prostu zbędna upierdliwość. Za to po wyregulowaniu Scotta łańcuch mam delikatnie nasączony olejem i 0 śladów na oponie. Dodam do tego, że ze scottem przejechałem już ponad 10 tyś km i jeszcze się o zgrozo nie rozwalił.
Dla mnie olejarka jest po prostu substytutem wału. Jakby nie było olejarek po prostu zamiast Tigera jeździłbym ST1200 albo V85TT i tyle. Dla mnie ręczne smarowanie łańcucha na dalekim wyjeździe jest po prostu nieakceptowalne.
- Ocena: 5.88235%
null
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Ustawienie intensywności olejarki
dzięki Panowie za opinie, zdania mamy różne na temat i jak sądzę każdy z nas pozostanie przy swoim zdaniu
i dobrze, każdy z nas stosuje rozwiązanie które mu pasuje


i dobrze, każdy z nas stosuje rozwiązanie które mu pasuje
Re: Ustawienie intensywności olejarki
jak widać niektóry wciąż uważają że ziemia jest płaska więc wszelka dyskusja nie ma sensu LOL
Wielu niestety opuszczało fizykę w szkole.
Wielu niestety opuszczało fizykę w szkole.
Re: Ustawienie intensywności olejarki
motif pisze:jak widać niektóry wciąż uważają że ziemia jest płaska więc wszelka dyskusja nie ma sensu LOL
Wielu niestety opuszczało fizykę w szkole.
Mógłbyś rozwinąć swój wątek??
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Widzisz @motif, a niektórzy nadal nie umieją czytać ze zrozumieniem. Wątek był o tym, jak wyregulować olejarkę, a nie czy ma ona sens.
@prebenny, i na samym łańcuchu masz dużo smaru? Jakie masz ustawienie intensywności?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
@prebenny, i na samym łańcuchu masz dużo smaru? Jakie masz ustawienie intensywności?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
Online
Re: Ustawienie intensywności olejarki
@slash mam ustawione tak, że łańcuch jest minimalnie zwilżony i w Tigerze wypada to praktycznie na minimalne ustawienie scotta (parę 'ząbków' dalej).
null
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Dzięki za info. No, to ja mam podobnie ustawione i na szosę wydaje się, że jest spoko (spoko w takim sensie, że nie słyszę łańcucha i widzę, że olej jest, więc obstawiam, że prędzej za dużo daje niż za mało).prebenny pisze:@Slash mam ustawione tak, że łańcuch jest minimalnie zwilżony i w Tigerze wypada to praktycznie na minimalne ustawienie scotta (parę 'ząbków' dalej).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Za dużo jest wtedy jak zaczyna chlapać tym olejem z łańcucha ( opona, plastiki, Twoja nogawka od tyłu )
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H3M
- A+B+C
- Posty: 1134
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Ustawienie intensywności olejarki
Chyba jestem tym co nawrócił się na wiarę że, jednak ziemia jest płaska. Przypadkiem zacząłem używać Scottoilera i jestem zadowolony że, nie brudzę rąk a oryginalny napęd ma już prawie 40 kkm i jest OK.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2020, 15:07 przez Dziadek3H3M, łącznie zmieniany 1 raz.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice