MotoZ Tractionator GPS
MotoZ Tractionator GPS
Jako że od końca sierpnia mam na swoim V-Stromie nowe gumy, oto kilka wrażeń z użytkowania takiego oto zestawu:
Plusy dodatnie:
+ Nowe opony mają bardzo (bardzo!) głęboki bieżnik - zmierzone 6,7 mm z przodu i 11,8 mm z tyłu (nowe AW mają ok. 6 i 8,5 mm);
+ Po przejechaniu 5800 km (z tego ok. 600 km poza asfaltem) zostało 5,9 mm z przodu i 8,9 mm z tyłu. Myślę, że spokojnie można liczyć na przebiegi rzędu 15 000 km przy zachowaniu pewnych właściwości terenowych.
+ W porównaniu do AW są ogromnie bardziej cywilizowane na asfalcie - ich okrągły profil sprawia, że motocykl w zakręty kładzie się bardzo płynnie, nie ma uczucia "walenia się" do wewnętrznej;
+ Są od AW nieporównywalnie cichsze - wciąż słychać że przód szumi, ale byłem w stanie przejeździć kilka godzin bez korków w uszach - na AW cierpliwość kończy mi się tak po 20 minutach. Tylna opona jest zupełnie cicha na wprost i zaczyna wyraźnie buczeć przy najlżejszym odchyleniu motocykla od pionu - ale nie jest to dźwięk szczególnie natarczywy.
+ W piachu nie przejechałem szczególnie dużo, ale są przyzwoite - trakcji nie brakuje, mam za to wrażenie że na AW łatwiej było utrzymać kierunek;
+ W błocie spisały się lepiej niż sądziłem - nie było problemu z przejazdem nawet przez rozjeżdżone grzęzawisko. Do przedniej opony nie mam w ogóle zastrzeżeń - daje naprawdę niezłą pewność, z tyłu mam wrażenie że brakuje trochę przyczepności bocznej. Parę razy zdarzyło się, że przy próbie wyjechania z błotnisto-trawiastej koleiny przód się z niej wydrapał bez większego problemu, a tył ślizgał się wzdłuż grzbietu - nawet bardzo niewysokiego. Być może różnicę zrobiłoby założenie tylnej opony w kierunku "Mostly off-road" zamiast "50/50", ale nie przekładałem.
+ Zadziwiająco dobrą przyczepność mają na mokrej trawie - nie wiem na ile to powtarzalne, ale czułem sie tam znacznie pewniej niż kolega jadący na AW.
Plusy ujemne:
- Na szutrze są bardzo wrażliwe na obniżenie ciśnienia. AW jedzie prawie tak samo dobrze na standardowym ciśnieniu jak na opuszczonym, GPS-y na pełnym ciśnieniu są mało stabilne i tył ma wyraźną tendencję do uciekania na boki. Spuszczenie do ok. 1,8 bar działa cuda.
- Jedyna cecha która sprawia, że wciąż sie waham czy jeszcze je kiedyś ponownie kupię - zachowanie na mokrym asfalcie... Miało być lepiej niż na K60 - i jeśli jest, to trudno mi sobie wyobrazić jak śliskie muszą być Heidenauy. Na mokrym każde dohamowanie to uciekający tył, a każde ruszanie z miejsca trzeba wykonać maksymalnie delikatnie. V-Strom 650 potrafi przez samo odkręcenie manetki zakręcić kołem nie tylko na 1. ale też na 2. i 3. biegu. Może na 4. też, ale bałem się sprawdzać. Ponownie przednia opona spisuje się nieco lepiej od tyłu, ale jako zestaw, jak tylko pojawia się deszcz dają zerowe poczucie pewności i odbierają wszelką frajdę z jazdy...
I wygląda na to, że przez ten jeden, ostatni punkt będę dalej poszukiwał opony skrojonej pod moje potrzeby, bo w naszym klimacie z deszczem jednak trzeba się liczyć, a i samo Bielsko, gdzie mieszkam, jest w krajowej czołówce jak chodzi o roczną ilość opadów. A na suchym byłoby tak pięknie...
Wiem że jeszcze parę osób się do tych opon przymierzało - może ktoś się podzieli wrażeniami? Czy to ja jestem przeczulony? A może to AA mnie rozpuściły jak chodzi o przyczepność w deszczu?
Po doświadczeniach z bardziej terenowymi Anakee Wild (AW) i mniej terenowymi Anakee Adventure (AA) szukałem czegoś pośrodku - założenie było takie, że mają umożliwić jazdę po szutrze, piachu i przynajmniej lekkim błocie (gdzie AA już nie dają rady), a jednocześnie nie ścierać się tak szybko jak AW na przelotach asfaltowych, których wychodzi mi zawsze sporo. Zasadniczo szukałem czegoś jak Heidenau K60, ale jednocześnie chciałem żeby były lepsze w deszczu, gdzie ponoć K60 jest bardzo słabe. No i wyszło tak:Plusy dodatnie:
+ Nowe opony mają bardzo (bardzo!) głęboki bieżnik - zmierzone 6,7 mm z przodu i 11,8 mm z tyłu (nowe AW mają ok. 6 i 8,5 mm);
+ Po przejechaniu 5800 km (z tego ok. 600 km poza asfaltem) zostało 5,9 mm z przodu i 8,9 mm z tyłu. Myślę, że spokojnie można liczyć na przebiegi rzędu 15 000 km przy zachowaniu pewnych właściwości terenowych.
+ W porównaniu do AW są ogromnie bardziej cywilizowane na asfalcie - ich okrągły profil sprawia, że motocykl w zakręty kładzie się bardzo płynnie, nie ma uczucia "walenia się" do wewnętrznej;
+ Są od AW nieporównywalnie cichsze - wciąż słychać że przód szumi, ale byłem w stanie przejeździć kilka godzin bez korków w uszach - na AW cierpliwość kończy mi się tak po 20 minutach. Tylna opona jest zupełnie cicha na wprost i zaczyna wyraźnie buczeć przy najlżejszym odchyleniu motocykla od pionu - ale nie jest to dźwięk szczególnie natarczywy.
+ W piachu nie przejechałem szczególnie dużo, ale są przyzwoite - trakcji nie brakuje, mam za to wrażenie że na AW łatwiej było utrzymać kierunek;
+ W błocie spisały się lepiej niż sądziłem - nie było problemu z przejazdem nawet przez rozjeżdżone grzęzawisko. Do przedniej opony nie mam w ogóle zastrzeżeń - daje naprawdę niezłą pewność, z tyłu mam wrażenie że brakuje trochę przyczepności bocznej. Parę razy zdarzyło się, że przy próbie wyjechania z błotnisto-trawiastej koleiny przód się z niej wydrapał bez większego problemu, a tył ślizgał się wzdłuż grzbietu - nawet bardzo niewysokiego. Być może różnicę zrobiłoby założenie tylnej opony w kierunku "Mostly off-road" zamiast "50/50", ale nie przekładałem.
+ Zadziwiająco dobrą przyczepność mają na mokrej trawie - nie wiem na ile to powtarzalne, ale czułem sie tam znacznie pewniej niż kolega jadący na AW.
Plusy ujemne:
- Na szutrze są bardzo wrażliwe na obniżenie ciśnienia. AW jedzie prawie tak samo dobrze na standardowym ciśnieniu jak na opuszczonym, GPS-y na pełnym ciśnieniu są mało stabilne i tył ma wyraźną tendencję do uciekania na boki. Spuszczenie do ok. 1,8 bar działa cuda.
- Jedyna cecha która sprawia, że wciąż sie waham czy jeszcze je kiedyś ponownie kupię - zachowanie na mokrym asfalcie... Miało być lepiej niż na K60 - i jeśli jest, to trudno mi sobie wyobrazić jak śliskie muszą być Heidenauy. Na mokrym każde dohamowanie to uciekający tył, a każde ruszanie z miejsca trzeba wykonać maksymalnie delikatnie. V-Strom 650 potrafi przez samo odkręcenie manetki zakręcić kołem nie tylko na 1. ale też na 2. i 3. biegu. Może na 4. też, ale bałem się sprawdzać. Ponownie przednia opona spisuje się nieco lepiej od tyłu, ale jako zestaw, jak tylko pojawia się deszcz dają zerowe poczucie pewności i odbierają wszelką frajdę z jazdy...
I wygląda na to, że przez ten jeden, ostatni punkt będę dalej poszukiwał opony skrojonej pod moje potrzeby, bo w naszym klimacie z deszczem jednak trzeba się liczyć, a i samo Bielsko, gdzie mieszkam, jest w krajowej czołówce jak chodzi o roczną ilość opadów. A na suchym byłoby tak pięknie...
Wiem że jeszcze parę osób się do tych opon przymierzało - może ktoś się podzieli wrażeniami? Czy to ja jestem przeczulony? A może to AA mnie rozpuściły jak chodzi o przyczepność w deszczu?
- Ocena: 29.41176%
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: MotoZ Tractionator GPS
Ja na k60 przyjechałem ponad 25 tys. km. i jakoś nie zauważyłem problemów na mokrym .
Dla mnie dobra opona ale szum przedniej mnie strasznie denerwuje i odbiera przyjemność z jazdy nawet z korkami w uszach.
Dla mnie dobra opona ale szum przedniej mnie strasznie denerwuje i odbiera przyjemność z jazdy nawet z korkami w uszach.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: MotoZ Tractionator GPS
Luchow, mam Mitas E08. Niby zabijają na mokrym ale tego nie doświadczyłem, może miałem szczęście albo zachowawczo jeżdżę. Dla Twojego stylu użytkowania motocykla proponuję spróbować niszowe Mitasy E07 albo ich nową generację E07+. Może przypadną Ci do gustu.
- Ocena: 5.88235%
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: MotoZ Tractionator GPS
No właśnie też E07 bym zasugerował sprawdzić. Chłopaki tym orają w terenie a i przelot z Kaszub na Lubelszczyznę robią bez problemu.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: MotoZ Tractionator GPS
@Struna i @szuwarek dzięki za podpowiedź - jakoś tych Mitasów nie brałem dotąd pod uwagę.
Nieprędko mnie czeka kolejny zakup - bo raczej w przyszłym roku mi się GPS-ów zetrzeć nie uda, a na półce leżą jeszcze Anakee Adventure żużyte tak może w 1/3, ale zanotuję sobie żeby o nich poczytać jak już przyjdzie czas decyzji.
Ciekawe są też nowe Dunlopy Trailmax Mission - które dodatkowo fajnie wyglądają.
Nieprędko mnie czeka kolejny zakup - bo raczej w przyszłym roku mi się GPS-ów zetrzeć nie uda, a na półce leżą jeszcze Anakee Adventure żużyte tak może w 1/3, ale zanotuję sobie żeby o nich poczytać jak już przyjdzie czas decyzji.
Ciekawe są też nowe Dunlopy Trailmax Mission - które dodatkowo fajnie wyglądają.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: MotoZ Tractionator GPS
Te Dunlopy o których piszesz to odpowiednik moich Mitasów E08, czyli 80/20, a z tego co pamiętam to ostatnimi czasy przejawiałeś bardziej terenowe aspiracje.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: MotoZ Tractionator GPS
mitasy E08 to tak samo się nadają w teren jak i fabryczne Bridgestone LOL czyli wcale
Re: MotoZ Tractionator GPS
Dlatego nie proponuję koledze tego rodzaju opon. Dla mnie są OK, mój motocykl mnie przerasta poza asfaltem.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: MotoZ Tractionator GPS
@Luchow super recenzja! Dzięki! Bardzo mi pomogłeś... niestety Na wiosnę chcę zmieniać kapcie na coś lekko terenowego i Motozy miałem na czele listy, ale jeżeli one tak wypadają na mokrym to lipa Ale dobrze, że nie musiałem się o tym przekonywać sam. Dla mnie opona ma na mokrym trzymać praktycznie jak na suchym i tyle a nie, że będę na kwadratowo jechał i się ciągle zastanawiał kiedy puści.
A co do innych opcji to widziałeś nowe Bridgestony AX41 AdventreCross?
A co do innych opcji to widziałeś nowe Bridgestony AX41 AdventreCross?
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: MotoZ Tractionator GPS
@szuwarek Ten Trailmax faktycznie wygląda jak opona 80/20, ale przez producenta jest określana jako 50/50 i rzeczywiście ma ponadprzeciętne głęboki bieżnik. Biorę je pod uwagę, bo zbierają bardzo dobre opinie na mokrym, a i w terenie radzą sobie w testach lepiej niż by wskazywał wygląd. Myślę, że po ostatnich doświadczeniach będę gotów odpuścić trochę właściwości terenowych żeby móc w deszczu spokojnie dojechać do domu...
@SimOn!Nie, nie znałem ich. Tak na pierwszy rzut oka wydają mi się za bardzo podobne do Anakee Wild - tj. obawiałbym się męczącego hałasu i tego, że po 6000 km tył przestanie być terenowy. Ale może się mylę - trzeba będzie jakichś testów poszukać.
@SimOn!Nie, nie znałem ich. Tak na pierwszy rzut oka wydają mi się za bardzo podobne do Anakee Wild - tj. obawiałbym się męczącego hałasu i tego, że po 6000 km tył przestanie być terenowy. Ale może się mylę - trzeba będzie jakichś testów poszukać.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: MotoZ Tractionator GPS
Fajna recenzja. Szkoda że jest mało info porównawczych testów tej opony w zależności od założenia na stronę bardziej on vs bardziej off-road.
Czy faktycznie lepiej jest w terenie zakładając na drugą stronę i jaki jest wpływ nań przebieg?
Czy to tylko chłyt małketingowy czy coś w tym jest?
Na mokrym dla mnie ok są Pirelli Scorpion Str które też mam założone. Wg producenta 50/50 ale wg mnie bardziej 70/30. Spodziewałem się większej różnicy w terenie vs metzeler tourance.
Czy faktycznie lepiej jest w terenie zakładając na drugą stronę i jaki jest wpływ nań przebieg?
Czy to tylko chłyt małketingowy czy coś w tym jest?
Na mokrym dla mnie ok są Pirelli Scorpion Str które też mam założone. Wg producenta 50/50 ale wg mnie bardziej 70/30. Spodziewałem się większej różnicy w terenie vs metzeler tourance.
Re: MotoZ Tractionator GPS
Masz na myśli Pirelli Scorpion Rally STR? No ja w nie też celuję. A powiedz porównujesz do Metzelerów Tourance czy Tourance Next (to moje w zasadzie ulubione opony ale takie 80/20)?michau pisze: ↑10 paź 2020, 21:49Fajna recenzja. Szkoda że jest mało info porównawczych testów tej opony w zależności od założenia na stronę bardziej on vs bardziej off-road.
Czy faktycznie lepiej jest w terenie zakładając na drugą stronę i jaki jest wpływ nań przebieg?
Czy to tylko chłyt małketingowy czy coś w tym jest?
Na mokrym dla mnie ok są Pirelli Scorpion Str które też mam założone. Wg producenta 50/50 ale wg mnie bardziej 70/30. Spodziewałem się większej różnicy w terenie vs metzeler tourance.
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: MotoZ Tractionator GPS
Tourance bez next
Typowe 80/20 wg mnie. Na asfalcie dobrze mi się w nich jeździło. Na mokrym też czuję się na nich pewnie. Stry mają ciut więcej przyczepności w off a na czarnym nadal dobrze.
Tym niemniej liczyłem na więcej.
Podobno ich trwałość nie jest imponująca ale dla mnie to pierwszy komplet więc sam jeszcze nie ocenie.
Typowe 80/20 wg mnie. Na asfalcie dobrze mi się w nich jeździło. Na mokrym też czuję się na nich pewnie. Stry mają ciut więcej przyczepności w off a na czarnym nadal dobrze.
Tym niemniej liczyłem na więcej.
Podobno ich trwałość nie jest imponująca ale dla mnie to pierwszy komplet więc sam jeszcze nie ocenie.
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: MotoZ Tractionator GPS
Luchow - Dobra recenzja. Podzielam Twoje zdanie o tych oponach, choć miałem do czynienia tylko z tylną. Przód pozostał K60. Na suchym asfalcie i szutrach spisywały się bardzo dobrze. Na mokrym asfalcie też miałem o nich dobre zdanie do czasu aż lekko zatańczyłem ruszając na światłach. Później podczas jazd w deszczu nie sprawiały kłopotów, ale straciłem do nich zaufanie i zesztywniał mi nadgarstek.
Teraz mam Karoo Street i jest OK ale znikają w oczach. Co sądzisz o TKC 70 Rocks? https://www.oponeo.pl/model-opony-motoc ... c-70-rocks
Teraz mam Karoo Street i jest OK ale znikają w oczach. Co sądzisz o TKC 70 Rocks? https://www.oponeo.pl/model-opony-motoc ... c-70-rocks
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: MotoZ Tractionator GPS
Btw - Mitasy są też w wersji Dakar, mają twardszy karkas i są bardziej odporne na przebicia oraz robią większe przebiegi.
@Luchow - pogadaj z @griba, on na tych kapciach sporo zrobił, z czego bardzo dużo w terenie, ale też i dojazdy asfaltem niemałe.
@Luchow - pogadaj z @griba, on na tych kapciach sporo zrobił, z czego bardzo dużo w terenie, ale też i dojazdy asfaltem niemałe.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: MotoZ Tractionator GPS
@dziadekH Tak wyrwany do odpowiedzi to nic nie sądze, bo ich dotąd nie znałem Ale po bieżniku wyglądają na takie 80/20 - może ciut bardziej offroadowe niż Anakee Adventure. Jak będę czegoś szukał to raczej z głębszymi rowkami - patrząc na to jak GPS-y się sprawują w błocie dochodzę do wniosku, że odpowiednio duża głębokość bieżnika rozwiązuje wiele problemów w offroadzie
Jak jest sucho to Adventure spisują się bez zarzutu wszędzie, ale wilgotna trawa, czy nawet delikatne błoto wystarczają żeby sobie zupełnie nie radziły. Żeby temu zaradzić myślę że przynajmniej na brzegu bieżnika musiałaby mieć ostre krawędzie klocków i spore rowki - żeby bok opony miał szansę się o coś zaczepić. Patrząc pod tym kątem te Conti mogą być ciut lepsze od Michelinów, ale rewelacji bym się nie spodziewał.
Jak jest sucho to Adventure spisują się bez zarzutu wszędzie, ale wilgotna trawa, czy nawet delikatne błoto wystarczają żeby sobie zupełnie nie radziły. Żeby temu zaradzić myślę że przynajmniej na brzegu bieżnika musiałaby mieć ostre krawędzie klocków i spore rowki - żeby bok opony miał szansę się o coś zaczepić. Patrząc pod tym kątem te Conti mogą być ciut lepsze od Michelinów, ale rewelacji bym się nie spodziewał.
- Ocena: 5.88235%
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: MotoZ Tractionator GPS
Twarda guma = uślizgi na mokrym i w niskich temperaturach, długa żywotność, miękka guma = wysoka przyczepność, również na mokrym* i niskich temperaturach, krótka żywotność. Cudów nie ma.
*Nie dotyczy torowisk, włazów studzienek i znaków poziomych.
*Nie dotyczy torowisk, włazów studzienek i znaków poziomych.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: MotoZ Tractionator GPS
No nie do końca się zgodzę - w oponach samochodowych Michelin jest w stanie pogodzić jedne z najlepszych osiągów na mokrym i jednocześnie najdłuższą prognozowaną żywotność. Anakee Adventure też ma (podobno) żywotność rzędu 15 000 km, a na mokrym są świetne. Współczesne mieszanki gumowe są znacznie bardziej skomplikowane niż twarde-trwałe albo miękkie-przyczepne.
Poza tym żywotność GPS-ów wynika w znacznej mierze z grubości gumy - jak masz jej o połowę więcej na starcie to musi się przełożyć na to, że na dłużej jej starczy.
Poza tym żywotność GPS-ów wynika w znacznej mierze z grubości gumy - jak masz jej o połowę więcej na starcie to musi się przełożyć na to, że na dłużej jej starczy.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: MotoZ Tractionator GPS
Anakee Adventure zakładałem przy ok 52 tys teraz mam 72 tys. Do kwadratu z tyłu jeszcze brakuje a bieżnik jeszcze grubaśny. Myślę że wytrzymają spokojnie te 30 tyś przebiegu.
DL650A L8