"Tempomat" DL650/1000
"Tempomat" DL650/1000
Wykonane na drukarce 3D. I przyniosły około 25 sztuk w 2 lata i wszystkie one działają niezawodnie.
STL na Google drive v ZIPu
STL na Google drive v ZIPu
(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM
Re: "Tempomat" DL650/1000
Cześć, a że tak zaczepnie zapytam... Nie macie oporów przed używaniem takiej blokady? Generalnie tempomat powinien być sprzęgnięty z hamulcem - wciśnięcie klamki lub pedału (pedała?) hamulca powinno wyłączyć tempomat. Tutaj jak to jest zrealizowane? Przy gwałtownym hamowaniu trzeba jeszcze pamiętać o odkręceniu bądź poluzowaniu tego ustrojstwa?
Honda CM125 '93 -> Honda CB750 '95 -> Suzuki DL650XT '18
Re: "Tempomat" DL650/1000
Tak, trzeba pamiętać, jak i chyba we wszystkich mechanicznych rozwiązaniach.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: "Tempomat" DL650/1000
Z pewnością nie jest to kopia, ale Kaoko mnie zainspirowało.
Źle zrozumiałeś, jak to działa. Gaz nie jest blokowany, ale tylko zwolnił tak, że nie zwraca się na własną rękę. Gaz jest nadal łatwy do dodawania i usuwaniafristajlo pisze: ↑01 sty 2021, 14:21Cześć, a że tak zaczepnie zapytam... Nie macie oporów przed używaniem takiej blokady? Generalnie tempomat powinien być sprzęgnięty z hamulcem - wciśnięcie klamki lub pedału (pedała?) hamulca powinno wyłączyć tempomat. Tutaj jak to jest zrealizowane? Przy gwałtownym hamowaniu trzeba jeszcze pamiętać o odkręceniu bądź poluzowaniu tego ustrojstwa?
(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM
Re: "Tempomat" DL650/1000
Spytam z ciekawości - czy nie wystarcza sama ta dzwigienka? Bez zwiększania oporów na rollgazie? Tylko dzwigienka, która umożliwia lekki nacisk części dłoni i równoważy sprężynę powrotną rollgazu, tak że nie trzeba zaciskać mocno dłoni na manetce.
DL650XAL7
Re: "Tempomat" DL650/1000
Oczywiście, że wystarczy. Rozwiązań jest wiele. Podobał mi się ten system, więc zrobiłem to.
(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM
Re: "Tempomat" DL650/1000
Widziałem jak kolega jadący przede mną na łuku drogi złapał szlifa. Jego oraz pasażerkę zrzuciło na glebę , motocykl natomiast cały czas kręcił bączki, opierając się na gmolu silnika i krawędziach opon . Wyłączyła go chyba elektronika ( BMW R 1250 GS ) . I tak myślę , co by się działo w wypadku tej mechanicznej blokady i braku elektroniki ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2021, 21:29 przez waldeman, łącznie zmieniany 1 raz.
Mniejszość Niemiecka 3
Re: "Tempomat" DL650/1000
Wyszukaj "throttle lock". Wszystkie te urządzenia działają na tej samej zasadzie, są powszechnie używane i nikt nie ma z nimi problemu. Jeśli masz z tym problem, to nie jest dla ciebie.
(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM
Re: "Tempomat" DL650/1000
Dla mnie chyba też nie, ale może kiedyś spróbuję
http://www.ofb.net/~sethml/motorcycle/throttle-lock/
http://www.ofb.net/~sethml/motorcycle/throttle-lock/
- Załączniki
-
- tempomat.jpg (26.59 KiB) Przejrzano 3765 razy
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: "Tempomat" DL650/1000
Używam takiego rozwiązania ale też trzeba się przyzwyczaić. Pierwszy raz ustawiłem za wysoko i przez przypadek mało co a zaliczyłbym pięknego szlifa.
Takie jak na zdjęciu z początku posta, do BMW produkuje Wunderlich ale cena kosmiczna, więc na AliExpress jest cała masa tanich zamienników
Re: "Tempomat" DL650/1000
Mam Kaoko, używam bez żadnych problemów.
Mocniejszy ruch ręką i manetka gazu wraca do oryginalnej pozycji.
Mocniejszy ruch ręką i manetka gazu wraca do oryginalnej pozycji.
- Ocena: 5.88235%
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: "Tempomat" DL650/1000
Ja pozwoliłem sobie delikatnie zmodyfikować projekt . Te wąskie szczeliny wielowypustu wydały mi się trochę ryzykowne do zapchania jakimiś drobinami piachu. Więc obecnie moja wersja 2.0 wygląda jak poniżej. Ale widzę Jeszce możliwość poprawy w szczególności samego mocowania. Nie wiem jak jest u was ale u mnie zastępuje tą zewnętrzna gumę na tulei dlatego wydłużyłem mocowanie.
I pozostawiłem ten separator od strony ciężarka oryginalny (telo tempomatu) żeby nie zmieniać różnicy na lewej i prawej stronie wagowo.
I pozostawiłem ten separator od strony ciężarka oryginalny (telo tempomatu) żeby nie zmieniać różnicy na lewej i prawej stronie wagowo.
- Załączniki
-
- 135100913_750592019196276_874142259318890735_n.jpg (436.39 KiB) Przejrzano 3691 razy
-
- 135613359_107210934543569_8199240850135742436_n.jpg (362.62 KiB) Przejrzano 3691 razy
-
- temp.PNG (117.06 KiB) Przejrzano 3691 razy
DL650A L8
Re: "Tempomat" DL650/1000
@Lord, ale ilość wielowypustów chyba przekłada się na "rozdzielczość" tempomatu i o ile wersja Jana pozwala ustawiać prędkość z małym skokiem, powiedzmy co 2 km/h, to Twoja powiedzmy co 8, co może być kłopotliwe podczas jazdy w grupie (no chyba że jak zwykle Ty prowadzisz )
- Ocena: 5.88235%
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: "Tempomat" DL650/1000
Wielowypust nie ma tu nic do skoku. To jest prosty mechanizm który przesuwa za pomocą lewego gwintu podkładkę po wielowypuście, która dociska manetkę. Jedynym elementem ruchomym może być podkładka przy samej manetce ( w sensie obrotu w osi) jak i śruba która regulujesz docisk do manetki. To jaka predkościa jedziesz ustawiasz manetką nie tym ustrojstwem. Oj cos cie poniosło
DL650A L8
Re: "Tempomat" DL650/1000
No i ja też mam tempomat (dzięki uprzejmości @Lorda) !
Działa, do obsługi muszę się jeszcze przyzwyczaić i nabrać wyczucia. Być może będę chciał go zmodyfikować, żeby działał bardziej zero-jedynkowo (trochę mniej kręcenia żeby zablokować i szybsze odblokowanie), ale czy to konieczne i bezpieczne, to wyjdzie w praniu.
Działa, do obsługi muszę się jeszcze przyzwyczaić i nabrać wyczucia. Być może będę chciał go zmodyfikować, żeby działał bardziej zero-jedynkowo (trochę mniej kręcenia żeby zablokować i szybsze odblokowanie), ale czy to konieczne i bezpieczne, to wyjdzie w praniu.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: "Tempomat" DL650/1000
Ja tu widzę prawy gwint... Oj niedobrze!
Przy ujmowaniu nagłym gazu, będzie się zaciskać! Ja zrobiłem w swoim projekcie lewy gwint. IMO tak ciut wygodniej.
post124742.html#p124742
Dla ortodoksów powiem, że przetestowałem i nie widzę problemów w nagłych sytuacjach - zawsze mam do dyspozycji sprzęgło. A że zawyje, no cóż...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: "Tempomat" DL650/1000
Potwierdzam, że musi być lewy gwint (tak jest w Kaoko).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: "Tempomat" DL650/1000
jest Lewy gwint, czyli krecac manetka zaciskasz jeżeli kręcisz również nakrętką odpuszczając manetkę jednym wspólnym ruchem odpuszczasz blokadę. Uzywam już dobre 2 lata co prawda rzadko bo na jakiś przelotach, ale działa, spełnia swoja funkcje, nigdy nie miałem problemu.
DL650A L8
Re: "Tempomat" DL650/1000
To jest najważniejsze, że działa.
Szkoda, że nie trafiłem wcześniej na ten temat, ale jak ktos gapa, to gapowe zaplacić musi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Szkoda, że nie trafiłem wcześniej na ten temat, ale jak ktos gapa, to gapowe zaplacić musi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)