rozterki starszego człowieka
rozterki starszego człowieka
Niewiele pisałem na tym forum przez 6 lat użytkowania dl650 k5 bo technicznie (szczęśliwie!) nie było potrzeby a towarzysko jestem samotnikiem i już
Jesienią, roku już ubiegłego wymyśliłem, że czas na zmianę, moto ma 15 lat i należy wejść w nowoczesność a klasycznego V-twina Suzuki oddać do zasłużonego muzeum youngtimerów.
W tym celu dosiadłem w minionym roku: Afrykę (NAT), F800gs, KTM 790, T700 i inne, większe potwory, o których mi się pisać nie chce bo to doświadczenie porównywalne z jazdą ciężarówką.
Nic mnie nie rzuciło na kolana. Wróciłem do domu i podsumowałem punkty: zostaję przy zdezelowanym DL650 k5. Dlaczego? Powodów jest masa ale jako jeden z nich, wrzucę przydługawy wątek z forum NAT, choć uważam, że jest on wspólny dla wszystkich producentów motocykli i mógłby pojawić się w podobnym brzmieniu na każdym forum: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31348
Jesienią, roku już ubiegłego wymyśliłem, że czas na zmianę, moto ma 15 lat i należy wejść w nowoczesność a klasycznego V-twina Suzuki oddać do zasłużonego muzeum youngtimerów.
W tym celu dosiadłem w minionym roku: Afrykę (NAT), F800gs, KTM 790, T700 i inne, większe potwory, o których mi się pisać nie chce bo to doświadczenie porównywalne z jazdą ciężarówką.
Nic mnie nie rzuciło na kolana. Wróciłem do domu i podsumowałem punkty: zostaję przy zdezelowanym DL650 k5. Dlaczego? Powodów jest masa ale jako jeden z nich, wrzucę przydługawy wątek z forum NAT, choć uważam, że jest on wspólny dla wszystkich producentów motocykli i mógłby pojawić się w podobnym brzmieniu na każdym forum: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31348
Re: rozterki starszego człowieka
Łoranyboskie, 114 stron, >1100 postów. To może @motif streści w dwóch zdaniach, bo widzę, że w 2018 został zbanowany, pewnie za szczerość (o ile to ten sam motif, co u nas)
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: rozterki starszego człowieka
W jednym zdaniu to chodzi o: niską trwałość podzespołów (pękające plastiki i elementy złączne z goownolitu), wątpliwe kompetencje ASO - bo skutkują pękaniem owych, wrażliwych elementów, rozwiązania techniczne nie enduro-friendly, żeby nie rzec, że projektowane na wyssanie portfela.
Ja wiem, że taka droga rozwoju motoryzacji to już fakt, dlatego cieszę się, że k5 jeszcze ogarniam jako-tako a jak mi simmer cieknie, to wstawiam nowy skf z katalogu za 5zl a nie rozpolawiam silnik za 5kpln jak to grozi w NAT'cie,np.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Ja wiem, że taka droga rozwoju motoryzacji to już fakt, dlatego cieszę się, że k5 jeszcze ogarniam jako-tako a jak mi simmer cieknie, to wstawiam nowy skf z katalogu za 5zl a nie rozpolawiam silnik za 5kpln jak to grozi w NAT'cie,np.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
___________
red six-fifty k5
red six-fifty k5
Re: rozterki starszego człowieka
Dlatego cieszę się że udało mi się kupić moto w miarę nowe, choć technoligicznie "stare" - konstrukcja z 2010 roku. Łatwa w naprawie, większość komponentów łatwo dostępna, poza regulacją zaworów którą to prawdopodobnie zrobię w ASO.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: rozterki starszego człowieka
@Coal jak mogłeś mi to zrobić??????
Pół dnia straciłem, ale... przeczytałem te 114 stron tematu o nowej Afryce
Teraz jestem MONDRY!!
Pół dnia straciłem, ale... przeczytałem te 114 stron tematu o nowej Afryce
Teraz jestem MONDRY!!
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: rozterki starszego człowieka
@morhot to jak poświęciłeś tyle czasu to może poświęcisz się dla reszty i jakoś to streścisz na szybko??
- Ocena: 5.88235%
Re: rozterki starszego człowieka
No więc zgodnie z przypuszczeniami:
60% zawartości tematu stanowiło jęczenie, że kieeedyś to było, a teraz nie jest, że to już nie ta sama Honda, że księgowi, że wykorzystywanie legendy starej Afryki, że motocykl jest zbyt skomplikowany, że nie taki pancerny jak 20 lat temu robili i podobne utyskiwania,
30 % to wzdychanie do KTMów i beka z BMW
10% sensowna treść
Co nie sprawia żadnych problemów w nowych AT?
Prawie nic! Motocykle są jeżdżone, również na dalekie wyprawy, również w terenie. Przyroda zna pojedyncze przypadki awarii unieruchamiających, typu że ktoś kiedyś widział, jak komuś coś tam. W sumie chyba w całym wątki są opisane 2 awarie grube, jak "jakiemus Holendrowi się rozleciał silnik" i jak poddał się uszczelniacz na wałku zdawczym pod zębatka napędową, uszkodzony od kamieni podczas offu w Maroko.
Motocykl nie ma żadnych pwtarzających się awarii, typowych bolączek, i w zasadzie chyba nie ma słabych stron (mechanicznie, bo oczywiście słabe strony jako model ma, ale to raczej kwestia niespełniania moich osobistych preferencji i oczekiwań).
Warte odnotowania: skrzynie DCT nie sprawia żadnych kłopotów nawet przy dużych przebiegach!!
Co zgłaszali użytkownicy?
1. Słaba jakość serwisów w ASO na gwarancji. A to coś popsuli mechanicy ASO, a to czegoś nie dokręcili, a to zaczepy owiewek połamali.
2. Słaba jakość plastików (owiewek) i miękkie śruby mocujące - wiele z nich się obrabia przy odkręcaniu, albo urywa.
3. Skomplikowany demontaż owiewek, baku itd, oraz dziwne miejsca umieszczenia niektórych podzespołów elektrycznych, np bezpieczniki pod owiewką boczną.
4. Hałasujący kosz sprzęgłowy już przy 10.000 km. Ale żadnych problemów poza tym, że go słychać.
5. Szybko padające grzane manetki, które zdychają ludziom pomiędzy 10.000kma 30.000 km przebiegu.
6. Słaba konstrukcja uchwytów dla pasażera i miejsca pod kufer centralny - są plastikowe.
7. OEMowe gmole Givi z racji niefortunnej konstrukcji (skręcane gdzieś pod lampami) przy glebie łatwo się gną i mogą się przemieścić na tyle, że i tak połamią owiewki.
8. Złazi anodowanie na lagach (kolorek) i śniedzieją szprychy w niektórych egzemplarzach.
9. Kiepskie plastikowe fabryczne kufry.
Pojedyncze opisane przypadki awarii:
- awaria ABSu, wymienione na gwarancji oba czujniki przy kołach, a w końcu jakiś sterownik i wiązka - problem rozwiązany.
- awaria stacyjki - nie raz nie łączy i trzeba pogmyrać kluczykiem, żeby zaskoczyła,
- zacinanie sią jakiegoś przycisku "select" od obsługi komputera - wymieniane na gwarancji
- "palące się" czy jakoś inaczej uszkadzające długie fajki (są po 2 macylinder, długa i krótka) co powoduje nierówną pracę na zimnym silniku na wolnych obrotach, koszt nowych w ASO 2x280 zł,
- uszkodzenie uszczelniacza wałka zdawczego prawdopodobnie przez jakieś kamyki, które wpadły pod pokrywę zębatki napędowej,
- komuś pękł stelaż czaszy przy jeździe offem,
Poza tym... nic. Życzyłbym sobie, aby mój motocykl miał taką listę typowych awarii i niedoróbek.
A przeczytałem to wszystko, bo sam myślałem o Afryce, nawet dalej czasem o niej myślę... Ala jak dla mnie ma jedną podstawową wadę - za mało mocy
60% zawartości tematu stanowiło jęczenie, że kieeedyś to było, a teraz nie jest, że to już nie ta sama Honda, że księgowi, że wykorzystywanie legendy starej Afryki, że motocykl jest zbyt skomplikowany, że nie taki pancerny jak 20 lat temu robili i podobne utyskiwania,
30 % to wzdychanie do KTMów i beka z BMW
10% sensowna treść
Co nie sprawia żadnych problemów w nowych AT?
Prawie nic! Motocykle są jeżdżone, również na dalekie wyprawy, również w terenie. Przyroda zna pojedyncze przypadki awarii unieruchamiających, typu że ktoś kiedyś widział, jak komuś coś tam. W sumie chyba w całym wątki są opisane 2 awarie grube, jak "jakiemus Holendrowi się rozleciał silnik" i jak poddał się uszczelniacz na wałku zdawczym pod zębatka napędową, uszkodzony od kamieni podczas offu w Maroko.
Motocykl nie ma żadnych pwtarzających się awarii, typowych bolączek, i w zasadzie chyba nie ma słabych stron (mechanicznie, bo oczywiście słabe strony jako model ma, ale to raczej kwestia niespełniania moich osobistych preferencji i oczekiwań).
Warte odnotowania: skrzynie DCT nie sprawia żadnych kłopotów nawet przy dużych przebiegach!!
Co zgłaszali użytkownicy?
1. Słaba jakość serwisów w ASO na gwarancji. A to coś popsuli mechanicy ASO, a to czegoś nie dokręcili, a to zaczepy owiewek połamali.
2. Słaba jakość plastików (owiewek) i miękkie śruby mocujące - wiele z nich się obrabia przy odkręcaniu, albo urywa.
3. Skomplikowany demontaż owiewek, baku itd, oraz dziwne miejsca umieszczenia niektórych podzespołów elektrycznych, np bezpieczniki pod owiewką boczną.
4. Hałasujący kosz sprzęgłowy już przy 10.000 km. Ale żadnych problemów poza tym, że go słychać.
5. Szybko padające grzane manetki, które zdychają ludziom pomiędzy 10.000kma 30.000 km przebiegu.
6. Słaba konstrukcja uchwytów dla pasażera i miejsca pod kufer centralny - są plastikowe.
7. OEMowe gmole Givi z racji niefortunnej konstrukcji (skręcane gdzieś pod lampami) przy glebie łatwo się gną i mogą się przemieścić na tyle, że i tak połamią owiewki.
8. Złazi anodowanie na lagach (kolorek) i śniedzieją szprychy w niektórych egzemplarzach.
9. Kiepskie plastikowe fabryczne kufry.
Pojedyncze opisane przypadki awarii:
- awaria ABSu, wymienione na gwarancji oba czujniki przy kołach, a w końcu jakiś sterownik i wiązka - problem rozwiązany.
- awaria stacyjki - nie raz nie łączy i trzeba pogmyrać kluczykiem, żeby zaskoczyła,
- zacinanie sią jakiegoś przycisku "select" od obsługi komputera - wymieniane na gwarancji
- "palące się" czy jakoś inaczej uszkadzające długie fajki (są po 2 macylinder, długa i krótka) co powoduje nierówną pracę na zimnym silniku na wolnych obrotach, koszt nowych w ASO 2x280 zł,
- uszkodzenie uszczelniacza wałka zdawczego prawdopodobnie przez jakieś kamyki, które wpadły pod pokrywę zębatki napędowej,
- komuś pękł stelaż czaszy przy jeździe offem,
Poza tym... nic. Życzyłbym sobie, aby mój motocykl miał taką listę typowych awarii i niedoróbek.
A przeczytałem to wszystko, bo sam myślałem o Afryce, nawet dalej czasem o niej myślę... Ala jak dla mnie ma jedną podstawową wadę - za mało mocy
- Ocena: 47.05882%
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: rozterki starszego człowieka
morhot za mało prawie 100 koników... To ile 150 multistrada uważam że solo 95 koni idealnie.
Jeździłem XT 1200 112 koników teraz T700 70 k/mi jest czym pojechać ....
Jeździłem XT 1200 112 koników teraz T700 70 k/mi jest czym pojechać ....
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: rozterki starszego człowieka
Tiger 1200 - 140 koni
Honda CBR1000 - 170 koni
...więc po usiąściu na Afrykę może się wydawać, że nie jedzie
Przejechałem jakieś 80 km Afryką i niestety brakowało.
Honda CBR1000 - 170 koni
...więc po usiąściu na Afrykę może się wydawać, że nie jedzie
Przejechałem jakieś 80 km Afryką i niestety brakowało.
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: rozterki starszego człowieka
@morhot dzięki za prasówkę, też to przeglądnąłem na forum AT. Ładnie to streściłeś.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: rozterki starszego człowieka
@morhot, nie przeczytałem tego w połowie tak uważnie ale do wniosków wciąż się doprowadzam tych samych:
1. 15 lat ktoś z czego ja połowę tego czasu, kręcimy tymi samymi śrubami, w tych samych gniazdach, w motocyklu uznawanym za model budżetowy i prawie nic się nie ukreca. Plastiki mają wszystkie zaczepy całe, raz pamiętam ukrecilem śrubę dolną spustową lagi, bywa że gubię plastikowe spinki i łamie kierunki na glebach ale to nie kaliber spraw opisywanych przy NAT. Serwis NAT używał i nieudolnie kleił plastiki na przeglądzie po 14km przy czym samodzielne próby zdjęcia plastików, prowadziły zazwyczaj do zbliżonych efektów. Śruby "te czarne" podlegają cyklowi: raz wkrecasz potem ukrecasz.
2. Konstrukcji simmeringa walka zdawczego nie potrafię zaakceptować w NAT. Kołnierz wpuszczany w blok, nie wymienny od zewnątrz! Kamień zawsze może wpaść za zebatke zdawcza? Nie w DL gdzie chroni go blacha przytwierdzona na płasko przez co simmering jednocześnie nie potrzebuje kołnierza w bloku, bo nie ma gdzie wylecieć.
3. Nie dospawane, posmarkane ramy to najwyraźniej margines, ale to IMHO nie powinno się nigdy zdarzyć! Podobnie jak fabryczne gmole z plasteliny i masa pozostałych drobiazgów które wskazales jako usterki pojawiające się do 30kkm.
Słynne wycierajace się lagi i rdzewiejace szprychy to doprawdy wg mnie szczegół bez znaczenia w morzu niedorobek.
Po prawdzie pewnie nie zostanę z DL na wieczność ale mam coraz większy problem co kupić. Kat i Tygrys mają świetne plastiki i wykończenie ale opinie o reszcie budzą wątpliwości. BMW, trzeba lubić jeździć tym czym jeżdżą wszyscy. Najmniej zbadalem T700 ale na forum chyba Oskar zrobił już trochę km tym moto i ma porównanie do T1200?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
1. 15 lat ktoś z czego ja połowę tego czasu, kręcimy tymi samymi śrubami, w tych samych gniazdach, w motocyklu uznawanym za model budżetowy i prawie nic się nie ukreca. Plastiki mają wszystkie zaczepy całe, raz pamiętam ukrecilem śrubę dolną spustową lagi, bywa że gubię plastikowe spinki i łamie kierunki na glebach ale to nie kaliber spraw opisywanych przy NAT. Serwis NAT używał i nieudolnie kleił plastiki na przeglądzie po 14km przy czym samodzielne próby zdjęcia plastików, prowadziły zazwyczaj do zbliżonych efektów. Śruby "te czarne" podlegają cyklowi: raz wkrecasz potem ukrecasz.
2. Konstrukcji simmeringa walka zdawczego nie potrafię zaakceptować w NAT. Kołnierz wpuszczany w blok, nie wymienny od zewnątrz! Kamień zawsze może wpaść za zebatke zdawcza? Nie w DL gdzie chroni go blacha przytwierdzona na płasko przez co simmering jednocześnie nie potrzebuje kołnierza w bloku, bo nie ma gdzie wylecieć.
3. Nie dospawane, posmarkane ramy to najwyraźniej margines, ale to IMHO nie powinno się nigdy zdarzyć! Podobnie jak fabryczne gmole z plasteliny i masa pozostałych drobiazgów które wskazales jako usterki pojawiające się do 30kkm.
Słynne wycierajace się lagi i rdzewiejace szprychy to doprawdy wg mnie szczegół bez znaczenia w morzu niedorobek.
Po prawdzie pewnie nie zostanę z DL na wieczność ale mam coraz większy problem co kupić. Kat i Tygrys mają świetne plastiki i wykończenie ale opinie o reszcie budzą wątpliwości. BMW, trzeba lubić jeździć tym czym jeżdżą wszyscy. Najmniej zbadalem T700 ale na forum chyba Oskar zrobił już trochę km tym moto i ma porównanie do T1200?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
___________
red six-fifty k5
red six-fifty k5
Re: rozterki starszego człowieka
@Coal Tiger duży czy mały? A może nowy 900?
Zapraszam na forum tigerowe, chyba że już jesteś
Ogólnie moim zdaniem każdy motocykl jest bardzo podobnie zrobiony, i każdy się psuje jak się nawija kilometry. Kunia wybierasz sercem i wyrzutem endorfin podczas jazdy, a nie statystykami bezawaryjności DEKRA.
Zapraszam na forum tigerowe, chyba że już jesteś
Ogólnie moim zdaniem każdy motocykl jest bardzo podobnie zrobiony, i każdy się psuje jak się nawija kilometry. Kunia wybierasz sercem i wyrzutem endorfin podczas jazdy, a nie statystykami bezawaryjności DEKRA.
- Ocena: 5.88235%
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: rozterki starszego człowieka
Jak sercem to wybieram tygrysa 900, z poprawką na portfel raczej 800
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
___________
red six-fifty k5
red six-fifty k5