Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Hej,
Pytanie do was, czy istnieje jakiś sposób żeby zwiększyć reakcje na gaz w V-Stromie 650? Chodzi o to żeby w tych początkowych zakresach manetki gazu, motocykl mocniej przyśpieszał. Ciężko mam ułożyć rękę na manetce gazu, żeby przy mocniejszych przyśpieszeniach nie przekładać dłoni. W szczególności podczas jazdy autostradą muszę przedkładać dłoń żeby ugięcie w nadgarstku było w naturalnej pozycji.
Pytanie do was, czy istnieje jakiś sposób żeby zwiększyć reakcje na gaz w V-Stromie 650? Chodzi o to żeby w tych początkowych zakresach manetki gazu, motocykl mocniej przyśpieszał. Ciężko mam ułożyć rękę na manetce gazu, żeby przy mocniejszych przyśpieszeniach nie przekładać dłoni. W szczególności podczas jazdy autostradą muszę przedkładać dłoń żeby ugięcie w nadgarstku było w naturalnej pozycji.
V-Strom 650 XT 2019
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Właściwie to nie do końca rozumiem konieczności przekładania dłoni podczas przyspieszania ale mocniejsze przyspieszenie w v-stromie można osiągnąć przez zmianę zębatki zdawczej z mniejszą liczbą zębów o 1.
Kosztem v max i większemu przełamaniu na liczniku (dotyczy 2. wersji tj. od 2012).
A tak poza tym to może powinieneś pokombinować z pozycją kierownicy? Może pomocne byłyby podwyższenie kierownicy z przesunięciem? Albo zmiana kierownic na inną o lepszym dla ciebie wygięciu?
Kosztem v max i większemu przełamaniu na liczniku (dotyczy 2. wersji tj. od 2012).
A tak poza tym to może powinieneś pokombinować z pozycją kierownicy? Może pomocne byłyby podwyższenie kierownicy z przesunięciem? Albo zmiana kierownic na inną o lepszym dla ciebie wygięciu?
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
damianKr pisze: ↑01 mar 2021, 14:05Hej,
Pytanie do was, czy istnieje jakiś sposób żeby zwiększyć reakcje na gaz w V-Stromie 650? Chodzi o to żeby w tych początkowych zakresach manetki gazu, motocykl mocniej przyśpieszał. Ciężko mam ułożyć rękę na manetce gazu, żeby przy mocniejszych przyśpieszeniach nie przekładać dłoni. W szczególności podczas jazdy autostradą muszę przedkładać dłoń żeby ugięcie w nadgarstku było w naturalnej pozycji.
Istnieje sposób - @Pyxis i ja tak mamy zrobione ( choć każdy z nas ma nieco inną charakterystykę wybraną, ja mam taką jak Ty byś chciał ) trzeba wymienić rollgaz na progresywny.
Ściągałem takie zabawki ze stanów.
Coś takiego
https://www.g2ergo.com/shop/g2-street-c ... le-suzuki/
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Nie do końca chodzi mi o lepsze przyśpieszenie a o reakcje na gaz przy początkowych zakresach. Jeśli przykładowo wraz z odkręcaniem manetki moc rośnie równomiernie 5%, 10%, 15% mocy i przy pełnym odkręceniu manetki 100% mocy. Ja chce uzyskać coś takiego żeby na początku te wartości były większe np. 10%, 20%, 30% i poźniej może już rosnąć normalnie. Chodzi o to żeby przy normalnej jeździe nie trzeba było tak mocno odkręcać manetkę gazu.Właściwie to nie do końca rozumiem konieczności przekładania dłoni podczas przyspieszania ale mocniejsze przyspieszenie w v-stromie można osiągnąć przez zmianę zębatki zdawczej z mniejszą liczbą zębów o 1.
Co do pozycji, to mam podwyższana kierownice, i siedzi mi się Ok, ale żeby odkręcić manetkę na maksa to muszę chwycić ją bardzo daleko.
Wygląda na to że to jest to czego szukam. Niestety max rocznik dla Dl650 to 2018 nie wiem czy to ma jakieś znaczenie (ja mam 2019). Można sobie to regulować? Jesteś z tego zadowolony? Czy motocykl nie robi się zbyt agresywny? W sensie czy po mieście da się jeździć bez ryzyka wystrzelenia w samochód?Istnieje sposób - @Pyxis i ja tak mamy zrobione ( choć każdy z nas ma nieco inną charakterystykę wybraną, ja mam taką jak Ty byś chciał ) trzeba wymienić rollgaz na progresywny.
Ściągałem takie zabawki ze stanów.
Coś takiego
https://www.g2ergo.com/shop/g2-street-c ... le-suzuki/
- Ocena: 5.88235%
V-Strom 650 XT 2019
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Ja mam progresywną krzywkę, @Pyxis ma "wolniejszą".
U mnie jest tak, że sam początek odwijania jest precyzyjniejszy niż seria a potem w miarę odwijania przyśpiesza i nawet wyprzedza serię.
@Pyxis ma po prawie po całości precyzyjniejszą ( jemu do do ghymkany było bardziej wskazane )
Nic nie wyrywa, nawet jest o wiele lepiej bo sam dół masz lepiej dozowalny, a dopiero od jakiegoś momentu nawija szybciej.
U mnie jest tak, że sam początek odwijania jest precyzyjniejszy niż seria a potem w miarę odwijania przyśpiesza i nawet wyprzedza serię.
@Pyxis ma po prawie po całości precyzyjniejszą ( jemu do do ghymkany było bardziej wskazane )
Nic nie wyrywa, nawet jest o wiele lepiej bo sam dół masz lepiej dozowalny, a dopiero od jakiegoś momentu nawija szybciej.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
@Struna ciekawe rozwiązanie. Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
Tę różną progresję można sobie samemu ustawić na tym urządzeniu czy trzeba od razu odpowiednią zamówić?
Tylko z USA do dostania? Ze $140 z wysyłką niej więcej wychodzi
Tę różną progresję można sobie samemu ustawić na tym urządzeniu czy trzeba od razu odpowiednią zamówić?
Tylko z USA do dostania? Ze $140 z wysyłką niej więcej wychodzi
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Może potrzebujesz litra? Może Twoja podświadomość mówi „czas na DL1000”
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Nie można ustawić, kształt "krzywki" zwijaka wynika z wybranego modelu, choć zdaje się jest opcja kupienia 3in1. Wtedy masz trzy różne krzywki, które można osadzać na wieloklinie rollgazu.
No ale cena powala...
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Myślę nad tym cały czas, podoba mi się DL1050, ale jeżdżę 3 lata i w sumie nie byłem jeszcze na trasie dłuższej niż 450km. Więc plan mam taki żeby w tym roku jeszcze pojeździć małym DLem, porobić większe trasy i może w przyszłym zaatakować DL1050.Może potrzebujesz litra? Może Twoja podświadomość mówi „czas na DL1000”
V-Strom 650 XT 2019
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Bardzo rozsądnie.
Gratuluję zdrowego podejścia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gratuluję zdrowego podejścia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Jak już jesteśmy przy temacie regulacji, to w jaki sposób ustawić kąt nachylenia kierownicy? Jest tutaj dowolność, czy powinna być równolegle do podłoża?A tak poza tym to może powinieneś pokombinować z pozycją kierownicy? Może pomocne byłyby podwyższenie kierownicy z przesunięciem? Albo zmiana kierownic na inną o lepszym dla ciebie wygięciu?
V-Strom 650 XT 2019
Re: Czy da radę zwiększyć reakcje na gaz?
Dowolność w granicy rozsądku.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl