Wymiana łańcuszków rozrządu w DL1000 - znaki na kołach

Jak ustawić, naprawić, poprawić, by znowu działało
crocos
A1
Posty: 42
Rejestracja: 13 lis 2019, 00:50
Lokalizacja: DKL

Wymiana łańcuszków rozrządu w DL1000 - znaki na kołach

Post autor: crocos »

Witam wszystkich, kilka tematów o podobnym tytule na forum jest ale założyłem nowy bo chodzi o konkretną sprawę - potrzebuję merytorycznej porady tych z Was którzy mają doświadczenie z wymianą łańcuszków w "dużym".
Zabrałem się niedawno do przeglądu moto, z wymianą łańcuszków w ramach tych prac. Silnik na stole bo nie jestem ginekologiem i lubię mieć dobry dostęp i widok na wszystko. Ustawiłem znaki jak trzeba, wymieniłem pierwszy łańcuszek (przedni), potem analogicznie z drugim i... mam dylemat co dalej. Mianowicie, po ustawieniu znaków przednich wałków (wszystko idealnie na miejscu) koło pośrednie tylnego cylindra jest minimalnie przesunięte. Co za tym idzie wałki na tym cylindrze również nie są idealnie ustawione. Problem w tym, że raczej nie da rady tego poprawić gdyż przesunięcie o ząb czy to na łańcuszku czy to wałkach da dużo większy błąd... Może przesadzam i może tak jest dobrze ale liczę na Wasze podpowiedzi czy to zostawić a jeśli nie to co zmienić...?

Łańcuszki były rozciągnięte o pół ogniwa a drugi nawet więcej. Napinacz był na 17. ząbku, teraz jest na 5. Dziwne, że jak ustawiałem znaki przed demontażem to wyglądały idealnie (mam tez fotki).

Tak wyglądają znaki na wałkach tylnego cylindra (oczywiście znak FIT na magnecie ustawiony prawidłowo):
20210413_200118_wynik.jpg
20210413_200118_wynik.jpg (373.67 KiB) Przejrzano 1455 razy
20210413_200121_wynik.jpg
20210413_200121_wynik.jpg (298.47 KiB) Przejrzano 1455 razy
koło pośrednie ze znakami (słabo wyszła fotka):
20210413_200148_wynik.jpg
20210413_200148_wynik.jpg (178.54 KiB) Przejrzano 1455 razy
dla porównania te same znaki na przednim cylindrze:
20210413_200322_wynik.jpg
20210413_200322_wynik.jpg (254.64 KiB) Przejrzano 1455 razy
20210413_200327_wynik.jpg
20210413_200327_wynik.jpg (214.83 KiB) Przejrzano 1455 razy
i koło pośrednie 1 cylindra:
20210413_200340_wynik.jpg
20210413_200340_wynik.jpg (218.61 KiB) Przejrzano 1455 razy
Zrobiłem te kilka zdjęć z zamiarem popełnienia jakiegoś małego tutoriala do "dużego" bo o 650 dużo można przeczytać zaś o 1000 jakoś słabo ze szczegółowymi informacjami...


btw... dobrze zakuty?
20210413_183400_wynik.jpg
20210413_183400_wynik.jpg (181.73 KiB) Przejrzano 1455 razy
a'propos łańcuszków to przeciąganie nowego za starym tak ładnie i łatwo brzmi ale w rzeczywistości nie jest tak słodko... trzeba bardzo uważać, bo jak się zluzuje łańcuszek to może spaść z dolnego kółka (tylny cylinder bo przy przednim mniej miejsca koło kółka) i wtedy.... trzeba się mocno napocić...


DL1000 K5

Awatar użytkownika
Bali
A1
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2018, 15:57

Re: Wymiana łańcuszków rozrządu w DL1000 - znaki na kołach

Post autor: Bali »

Miałem podobny dylemat w DL1000 2014 znaki nie grały idealnie. Ja zakładałem zakuty łańcuch.

Robiłem różne kombinacje ale rezultatów nie było. Finalnie się poddałem :( i uznałem że lepiej nie będzie. Przesunięcie znaku do linii głowicy było widoczne. Uznałem że łańcuch musi się ułożyć " dotrzeć " - stare tryby nowy łańcuch.

Maszyna działa jeździ jak szalona jak szalona :)





Wysłane z mojego CPH2113 przy użyciu Tapatalka




ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat”