V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Miałem YBR250 golca. Bez owiewki szarpało mną na boki (mam taaką szeroką klatę ) Po założeniu małej uniwersalnej owiewki turbulencje ustały, a do Vmax przybyło 10 kmh. Taki sam efekt jest jak pęcherzyk powietrza w akwarium leci ku powierzchni wody.
Załóż na kufer jakieś owiewki choćby z kartonu. Tylko patrz, żeby krzywizny były symetryczne, żeby Ci siła ciągu w bok nie powstała, jak na skrzydle samolotu
Załóż na kufer jakieś owiewki choćby z kartonu. Tylko patrz, żeby krzywizny były symetryczne, żeby Ci siła ciągu w bok nie powstała, jak na skrzydle samolotu
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Nie mam do siebie tyle zaufania żeby modzić kufer owiewkami.
Bałbym się że odlecę
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Bałbym się że odlecę
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
A, dzięki. To chyba wiem o co chodzi.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
porównałbym to do jazdy na piasku, kierownica chodzi Ci na lewo i prawo im szybciej jedziesz, aż w końcu .... ...musisz zwolnickaloryferarz pisze: ↑02 maja 2021, 12:42A to ja tutaj dodam swoje bezsensowne trzy grosze. Nie wiem co to jest wężykowanie Wszyscy o tym piszą, a ja dalej nie wiem o co chodzi
-
- A1
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Wężykowanie czyli zamiast prostego śladu Twój tył zostawia ślad węża, chyba od tego to się wzięło
kawasaki versys 650 > honda vfr1200x crosstourer
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Teraz opisałeś Shimmy a to jeszcze inne zjawisko. Chyba jeszcze groźniejsze. Ja kierownice mam spokojną. Na szczęścieblady2111 pisze:porównałbym to do jazdy na piasku, kierownica chodzi Ci na lewo i prawo im szybciej jedziesz, aż w końcu .... ...musisz zwolnickaloryferarz pisze: ↑02 maja 2021, 12:42A to ja tutaj dodam swoje bezsensowne trzy grosze. Nie wiem co to jest wężykowanie Wszyscy o tym piszą, a ja dalej nie wiem o co chodzi
Spotkałem się z opinią kierowcy KTM 1290 że to te Pirelli Scorpion Trail 2 to powodują. Że ten typ tak ma. Zdębiałem.
We wtorek testy bez kufra.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Wtedy by było rybowanie... więc raczej do wężyka poruszającego się śladem wężamrsojer pisze:
Porównałbym to do charakterystyki poruszania się ryby.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Bardzo ładnie wytłumaczone. Cholernie nieprzyjemna sytuacja. U siebie tłumaczę to kufrem jak wyżej. Nie lubię takich prędkości i co do zasady tak nie jeżdżę, więc mi to nie przeszkadza. Może potraktuj to jako swoisty ogranicznik prędkości
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Pierwsze słyszę że shimmy to nie wężykowa nie, możesz napisać czym to się różni ?mrsojer pisze: ↑03 maja 2021, 09:35Teraz opisałeś Shimmy a to jeszcze inne zjawisko. Chyba jeszcze groźniejsze. Ja kierownice mam spokojną. Na szczęścieblady2111 pisze:porównałbym to do jazdy na piasku, kierownica chodzi Ci na lewo i prawo im szybciej jedziesz, aż w końcu .... ...musisz zwolnickaloryferarz pisze: ↑02 maja 2021, 12:42A to ja tutaj dodam swoje bezsensowne trzy grosze. Nie wiem co to jest wężykowanie Wszyscy o tym piszą, a ja dalej nie wiem o co chodzi
Spotkałem się z opinią kierowcy KTM 1290 że to te Pirelli Scorpion Trail 2 to powodują. Że ten typ tak ma. Zdębiałem.
We wtorek testy bez kufra.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Podczas Shimmy chce wyrwać kierownice a motocykl jest niesterowalny. Zobacz filmiki. To tragedia. Mam nadzieję że mnie to nie spotka bo nie wszyscy z tego wychodzą cało.
Wężykowanie- to moje przynajmniej- powoduje oscylacje całego motocykla, głównie tyłu a motor dalej pozostaje sterowalny. Nieprzyjemnie ale sterowalny. Sama kierownica jest spokojna.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wężykowanie- to moje przynajmniej- powoduje oscylacje całego motocykla, głównie tyłu a motor dalej pozostaje sterowalny. Nieprzyjemnie ale sterowalny. Sama kierownica jest spokojna.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Niestety racja. Shimmy jest ogromnym problemem.blady2111 pisze:Ok, chyba racja !
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Z ciekawości zapytam czy ktoś z jeżdżących V-Stromem doznał tego problemu ?
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Miałem takiego dl 1000 z 2017r na oryginalnych bridgestonach wężykowanie nie występowało po zmiana na pirelli scorpion trail 2 (a zjechałem 4 komplety) zawsze w granicy 180km czasami mijało po przekroczeniu pewnej prędkości. Czasami pomagało wyważenie ponowne kół ale nigdy tego nie wyeliminowałem. Według mnie opony mają różną stabilność jazdy na wprost. Może dołóż amortyzator skręty. DL nie jest stworzony do dużych prędkości powyżej 180km łapie zadyszkę no i wężykowanie- uczucie do dupy. Może Continental ContiTrailAttack 3 podobny wzór lepsza trwałość i stabilność na wprost.
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Swoim doświadczeniem potwierdzasz że to faktycznie mogą być te opony winne. Scorpiony trail 2.
Na klubie KTM też mają takie spostrzeżenia.
To jest podstawą do tego aby pobawić się z ciśnieniami w oponie. Może coś się zmieni.
Ostatecznie jak się nie uda nic zrobić to wymiana opon
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Na klubie KTM też mają takie spostrzeżenia.
To jest podstawą do tego aby pobawić się z ciśnieniami w oponie. Może coś się zmieni.
Ostatecznie jak się nie uda nic zrobić to wymiana opon
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Poczytaj może coś pomoże
https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... ro,14122,1
https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... ro,14122,1
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Dzięki. Czytałem. Po części na podstawie tego artykułu wybrałem Pirelli. Dobrze je ocenili. Cena też się zgadzała.fart1 pisze:Poczytaj może coś pomoże
https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... ro,14122,1
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Oprócz wężykowania na pirelli jeździło mi się super teraz dojeżdżam już 3 komplet continentala jest trwalszy no i moto inne które jest wryte w asfalt
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Wiesz co cholera. Problem polega na tym że mnie przekonałeśA to oznacza wydatki
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka