V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
wojcimierz
A1
Posty: 43
Rejestracja: 03 kwie 2021, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: wojcimierz »

Ja bym poszedł do speca który pomierzy i ustawi porządnie zawias pod Ciebie a dopiero potem wszystko inne.


kawasaki versys 650 > honda vfr1200x crosstourer

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2459
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Smerfciamajda »

Najpierw to zrób ten test bez kufra.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



mrsojer
A2
Posty: 213
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:04

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: mrsojer »

Test bez kufra zrobiony. Wężykuje dalej.

Zmienione nastawy zawieszenia i bez zmian, tj napięcie wstępne.

Opuszczenie szyby też nic nie dało.

Jeden z kolegów tutaj pisał, że pochylenie się pomaga. Faktycznie mam wrażenie że jak jestem schowany za szybą, tj trochę pochylony to wężykowanie brak.

Będę to jeszcze testował.

Następny krok to zmiana ciśnień w kołach. Spróbuję na początek je trochę podpompować. Może 0.2 bary na początek.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka




fart1
A2
Posty: 140
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: fart1 »

No to do dupy ja obstawiam opony. W tamtym roku wracałem z kumplami z Włoch nowa FJR 1300 z kuframi powyżej 180km latała po autostradzie jak żyd po pustym sklepie a podobno fujary są mega stabilne. Duże prędkości to amortyzator skrętu albo lepsza geometria ramy. W nowym KTM Adv. wydłużyli wahacz i przenieśli środek ciężkości do przodu stary KTM Adv też wężykuje.



Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 188
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Bip »

"Jeden z kolegów tutaj pisał, że pochylenie się pomaga. Faktycznie mam wrażenie że jak jestem schowany za szybą, tj trochę pochylony to wężykowanie brak."

To by oznaczało, że przesunięcie środka ciężkości do przodu i zmniejszenie siły hamującej powietrza, która jest powyżej środka ciężkości (podnosi przód motocykla), czyli dociążenie przodu zmniejsza wężykowanie.
Jeśli to ma sens, to przy hamowaniu przodem wężykowanie powinno ustępować i przy obniżeniu ciśnienia też się powinno zmniejszyć, bo opona rozproszy energię kinetyczna wężykowanie na większe odkształcenie gumy. Zgadza się?


DL650XAM0

beszcz
A1
Posty: 49
Rejestracja: 31 sty 2017, 14:50
Lokalizacja: 3miasto

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: beszcz »

Moj Dl1000 z 2016 roku jak dostał Scorpiony Trial 2 zaczął wężykować przy ok 170kmh. Wydaje mi się ze na oryginalnych oponach tego zjawiska nie było.
Czeka mnie już kolejna zamiana opon i ciężko mi zdecydować co kupić. Te Scorpiony fantastycznie trzymają ale skłonność do weżykowania jest dużym minusem.


Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6

mrsojer
A2
Posty: 213
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:04

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: mrsojer »

Sporo pojawią się opinii że to te Scorpiony Trail II .
Gdybym to wiedział to chyba bym dopłacił te 200 zł do Continentala bo je rozważałem.

Muszę sprawdzić ale dl1000 ma już książkowo niskie ciśnienie z przodu. Zmniejszenie go może oponę ząbkować.



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Old Donkey »

Wy tak naprawdę utrzymujecie te prędkości przelotowe 170-180 na godzinę ?
Jak mam 3 kufry i namiot to stałe 140 jest wyzwaniem.
Ocena: 5.88235%



fart1
A2
Posty: 140
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: fart1 »

Tylko na niemieckich autostradach. 1000 do 190km ale robi się ożłop



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: lukas76 »

Utrzymywanie 170-180 jest prawie nie możliwe, to są tylko krótkotrwałe momenty
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

mrsojer
A2
Posty: 213
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:04

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: mrsojer »

Nie nie. W moim przypadku to są chwilowe prędkości. Czasami sytuacja na drodze wręcz "wymusi" taką prędkość Nie poruszam się z takimi prędkościami na codzień.

Na autostradzie przy takich prędkościach to bak wychodzi pewnie po 200 km przebiegu

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3344
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Lord »

i 100 ml oleju na 1000 km :)


DL650A L8

mrsojer
A2
Posty: 213
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:04

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: mrsojer »

Mam nadzieję że nie. W tym sezonie zrobiłem 2500km i jeszcze nic nie ubyło

DL1000 biorą olej?



Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 528
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Colto »

Ja latam na Michelin Road 5 Trail, wężykowanie mam przy bocznym wietrze lub za SUV'ami.
Jeżdżę z szyba Givi AirFlow i kufrem Shad SH58X (jest wielki). Przy bezwietrznej pogodzie i braku aut moto jedzie prosto. Faktem jest, że przy tej prędkości pochylam się za szybą, co oznacza dociążenie przodu. Ciśnienie w oponach zgodnie z instrukcją - przód 2.5, tył 2.9.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
KroQ
A
Posty: 473
Rejestracja: 16 lip 2020, 05:57
Lokalizacja: R@dlin

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: KroQ »

mrsojer pisze:
04 maja 2021, 23:06
DL1000 biorą olej?
Jak pogonisz maszynę to łyknie....


DL 650 UEL0 :roll: @ll Foto-tag: 17

mrsojer
A2
Posty: 213
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:04

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: mrsojer »

Takie coś znalazłem na innym forum... cytuję:

"Ja zrobiłem na tych kapciach 2,5 kkm i od początku było coś nie tak. Moto węzykowało w przedziale 120-140km/h, a przy 160 o mało się nie wyjebawszy. Sprawdzone dwa razy przez mechanika i przeze mnie pod kątem zawieszenia, luzów, ciśnienia w oponach itp. W tym czasie nic się nie zmieniło w wyposażeniu, nie było gleby itp, wymienione zostały tarcze z przodu, klocki i łożysko główki ramy.
Wczoraj chłopaki w topgumy Poznań (u Nich kupowałem) założyli mi używkę Anakee 2 na przód i dalej wężykuje, potem używkę Trail Wing na tył i Viaderko zaczęło śmigać jak wcześniej. Następnie na przód wróciło Pirelli Scorpion Trail 2 i moto Jedzie jak powinno. Wynik prawie 4 godzinnego testowania (z przekładkami) walnięty tylny kapeć. Opona poszła na reklamację do PIRELLI, czekam jaka będzie odpowiedź "

A później to... cytuje:
"Wczoraj dostałem info, że PIRELLI Polska uznaje reklamację, opona była wadliwa. W związku z tym, że przejechałem na tej oponie około 2,5kkm, gwarancję rozpatrzyli w 85%, czyli na polski zwracają mi 85% ceny jaką zapłaciłem za tę oponę.
Dopłaciłem 73 zł i założyli mi nówkę sztukę 2018 na tył. Zrobiłem wczoraj 270km i jest jak na tę chwilę ok [http://www]
Mam nadzieję, że to był jednorazowy pech z tym modelem opony"


Kolejne potwierdzenie że coś jest nie tak z tymi oponami.

Można by spróbować coś na tył zamówić innego.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka





Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.

Post autor: Struna »

Prawie na pewno winny jest kufer, jak taki kupiłem to też pojawiło się wężykowanie przy wyższej prędkości jadąc solo.
Wcześniej miałem nieco mniejszy i bardziej opływowy i problemu nie było.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”