V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
-
- A1
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Ja bym poszedł do speca który pomierzy i ustawi porządnie zawias pod Ciebie a dopiero potem wszystko inne.
kawasaki versys 650 > honda vfr1200x crosstourer
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2459
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Najpierw to zrób ten test bez kufra.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Test bez kufra zrobiony. Wężykuje dalej.
Zmienione nastawy zawieszenia i bez zmian, tj napięcie wstępne.
Opuszczenie szyby też nic nie dało.
Jeden z kolegów tutaj pisał, że pochylenie się pomaga. Faktycznie mam wrażenie że jak jestem schowany za szybą, tj trochę pochylony to wężykowanie brak.
Będę to jeszcze testował.
Następny krok to zmiana ciśnień w kołach. Spróbuję na początek je trochę podpompować. Może 0.2 bary na początek.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Zmienione nastawy zawieszenia i bez zmian, tj napięcie wstępne.
Opuszczenie szyby też nic nie dało.
Jeden z kolegów tutaj pisał, że pochylenie się pomaga. Faktycznie mam wrażenie że jak jestem schowany za szybą, tj trochę pochylony to wężykowanie brak.
Będę to jeszcze testował.
Następny krok to zmiana ciśnień w kołach. Spróbuję na początek je trochę podpompować. Może 0.2 bary na początek.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
No to do dupy ja obstawiam opony. W tamtym roku wracałem z kumplami z Włoch nowa FJR 1300 z kuframi powyżej 180km latała po autostradzie jak żyd po pustym sklepie a podobno fujary są mega stabilne. Duże prędkości to amortyzator skrętu albo lepsza geometria ramy. W nowym KTM Adv. wydłużyli wahacz i przenieśli środek ciężkości do przodu stary KTM Adv też wężykuje.
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
"Jeden z kolegów tutaj pisał, że pochylenie się pomaga. Faktycznie mam wrażenie że jak jestem schowany za szybą, tj trochę pochylony to wężykowanie brak."
To by oznaczało, że przesunięcie środka ciężkości do przodu i zmniejszenie siły hamującej powietrza, która jest powyżej środka ciężkości (podnosi przód motocykla), czyli dociążenie przodu zmniejsza wężykowanie.
Jeśli to ma sens, to przy hamowaniu przodem wężykowanie powinno ustępować i przy obniżeniu ciśnienia też się powinno zmniejszyć, bo opona rozproszy energię kinetyczna wężykowanie na większe odkształcenie gumy. Zgadza się?
To by oznaczało, że przesunięcie środka ciężkości do przodu i zmniejszenie siły hamującej powietrza, która jest powyżej środka ciężkości (podnosi przód motocykla), czyli dociążenie przodu zmniejsza wężykowanie.
Jeśli to ma sens, to przy hamowaniu przodem wężykowanie powinno ustępować i przy obniżeniu ciśnienia też się powinno zmniejszyć, bo opona rozproszy energię kinetyczna wężykowanie na większe odkształcenie gumy. Zgadza się?
DL650XAM0
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Moj Dl1000 z 2016 roku jak dostał Scorpiony Trial 2 zaczął wężykować przy ok 170kmh. Wydaje mi się ze na oryginalnych oponach tego zjawiska nie było.
Czeka mnie już kolejna zamiana opon i ciężko mi zdecydować co kupić. Te Scorpiony fantastycznie trzymają ale skłonność do weżykowania jest dużym minusem.
Czeka mnie już kolejna zamiana opon i ciężko mi zdecydować co kupić. Te Scorpiony fantastycznie trzymają ale skłonność do weżykowania jest dużym minusem.
Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Sporo pojawią się opinii że to te Scorpiony Trail II .
Gdybym to wiedział to chyba bym dopłacił te 200 zł do Continentala bo je rozważałem.
Muszę sprawdzić ale dl1000 ma już książkowo niskie ciśnienie z przodu. Zmniejszenie go może oponę ząbkować.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Gdybym to wiedział to chyba bym dopłacił te 200 zł do Continentala bo je rozważałem.
Muszę sprawdzić ale dl1000 ma już książkowo niskie ciśnienie z przodu. Zmniejszenie go może oponę ząbkować.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Wy tak naprawdę utrzymujecie te prędkości przelotowe 170-180 na godzinę ?
Jak mam 3 kufry i namiot to stałe 140 jest wyzwaniem.
Jak mam 3 kufry i namiot to stałe 140 jest wyzwaniem.
- Ocena: 5.88235%
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Tylko na niemieckich autostradach. 1000 do 190km ale robi się ożłop
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4450
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Utrzymywanie 170-180 jest prawie nie możliwe, to są tylko krótkotrwałe momenty
- Ocena: 5.88235%
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Nie nie. W moim przypadku to są chwilowe prędkości. Czasami sytuacja na drodze wręcz "wymusi" taką prędkość Nie poruszam się z takimi prędkościami na codzień.
Na autostradzie przy takich prędkościach to bak wychodzi pewnie po 200 km przebiegu
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Na autostradzie przy takich prędkościach to bak wychodzi pewnie po 200 km przebiegu
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Mam nadzieję że nie. W tym sezonie zrobiłem 2500km i jeszcze nic nie ubyło
DL1000 biorą olej?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
DL1000 biorą olej?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Ja latam na Michelin Road 5 Trail, wężykowanie mam przy bocznym wietrze lub za SUV'ami.
Jeżdżę z szyba Givi AirFlow i kufrem Shad SH58X (jest wielki). Przy bezwietrznej pogodzie i braku aut moto jedzie prosto. Faktem jest, że przy tej prędkości pochylam się za szybą, co oznacza dociążenie przodu. Ciśnienie w oponach zgodnie z instrukcją - przód 2.5, tył 2.9.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Jeżdżę z szyba Givi AirFlow i kufrem Shad SH58X (jest wielki). Przy bezwietrznej pogodzie i braku aut moto jedzie prosto. Faktem jest, że przy tej prędkości pochylam się za szybą, co oznacza dociążenie przodu. Ciśnienie w oponach zgodnie z instrukcją - przód 2.5, tył 2.9.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Takie coś znalazłem na innym forum... cytuję:
"Ja zrobiłem na tych kapciach 2,5 kkm i od początku było coś nie tak. Moto węzykowało w przedziale 120-140km/h, a przy 160 o mało się nie wyjebawszy. Sprawdzone dwa razy przez mechanika i przeze mnie pod kątem zawieszenia, luzów, ciśnienia w oponach itp. W tym czasie nic się nie zmieniło w wyposażeniu, nie było gleby itp, wymienione zostały tarcze z przodu, klocki i łożysko główki ramy.
Wczoraj chłopaki w topgumy Poznań (u Nich kupowałem) założyli mi używkę Anakee 2 na przód i dalej wężykuje, potem używkę Trail Wing na tył i Viaderko zaczęło śmigać jak wcześniej. Następnie na przód wróciło Pirelli Scorpion Trail 2 i moto Jedzie jak powinno. Wynik prawie 4 godzinnego testowania (z przekładkami) walnięty tylny kapeć. Opona poszła na reklamację do PIRELLI, czekam jaka będzie odpowiedź "
A później to... cytuje:
"Wczoraj dostałem info, że PIRELLI Polska uznaje reklamację, opona była wadliwa. W związku z tym, że przejechałem na tej oponie około 2,5kkm, gwarancję rozpatrzyli w 85%, czyli na polski zwracają mi 85% ceny jaką zapłaciłem za tę oponę.
Dopłaciłem 73 zł i założyli mi nówkę sztukę 2018 na tył. Zrobiłem wczoraj 270km i jest jak na tę chwilę ok [http://www]
Mam nadzieję, że to był jednorazowy pech z tym modelem opony"
Kolejne potwierdzenie że coś jest nie tak z tymi oponami.
Można by spróbować coś na tył zamówić innego.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
"Ja zrobiłem na tych kapciach 2,5 kkm i od początku było coś nie tak. Moto węzykowało w przedziale 120-140km/h, a przy 160 o mało się nie wyjebawszy. Sprawdzone dwa razy przez mechanika i przeze mnie pod kątem zawieszenia, luzów, ciśnienia w oponach itp. W tym czasie nic się nie zmieniło w wyposażeniu, nie było gleby itp, wymienione zostały tarcze z przodu, klocki i łożysko główki ramy.
Wczoraj chłopaki w topgumy Poznań (u Nich kupowałem) założyli mi używkę Anakee 2 na przód i dalej wężykuje, potem używkę Trail Wing na tył i Viaderko zaczęło śmigać jak wcześniej. Następnie na przód wróciło Pirelli Scorpion Trail 2 i moto Jedzie jak powinno. Wynik prawie 4 godzinnego testowania (z przekładkami) walnięty tylny kapeć. Opona poszła na reklamację do PIRELLI, czekam jaka będzie odpowiedź "
A później to... cytuje:
"Wczoraj dostałem info, że PIRELLI Polska uznaje reklamację, opona była wadliwa. W związku z tym, że przejechałem na tej oponie około 2,5kkm, gwarancję rozpatrzyli w 85%, czyli na polski zwracają mi 85% ceny jaką zapłaciłem za tę oponę.
Dopłaciłem 73 zł i założyli mi nówkę sztukę 2018 na tył. Zrobiłem wczoraj 270km i jest jak na tę chwilę ok [http://www]
Mam nadzieję, że to był jednorazowy pech z tym modelem opony"
Kolejne potwierdzenie że coś jest nie tak z tymi oponami.
Można by spróbować coś na tył zamówić innego.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Prawie na pewno winny jest kufer, jak taki kupiłem to też pojawiło się wężykowanie przy wyższej prędkości jadąc solo.
Wcześniej miałem nieco mniejszy i bardziej opływowy i problemu nie było.
Wcześniej miałem nieco mniejszy i bardziej opływowy i problemu nie było.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl