V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Witajcie. Chciałem Was zapytać o stabilność naszych V-stromów.
Wczoraj wracałem z wycieczki i jadąc fajną prostą drogą utrzymywałem ok 170 km/h wówczas po chwili motocykl zaczął wężykować. Niestety ale nie potrafił znaleźć stabilności a wręcz mam wrażenie że problem się nasilał i musiałem odpuścić, zwolnić.
Mam zamontowany kufer trk52, gdzieś słyszałem że może to jest przyczyną, jednak na poprzednim moto nie było takiego efektu
Czy Wam również zdążą się podróżować z takimi prędkościami? Czy u Was również występuje takie wężykowanie?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wczoraj wracałem z wycieczki i jadąc fajną prostą drogą utrzymywałem ok 170 km/h wówczas po chwili motocykl zaczął wężykować. Niestety ale nie potrafił znaleźć stabilności a wręcz mam wrażenie że problem się nasilał i musiałem odpuścić, zwolnić.
Mam zamontowany kufer trk52, gdzieś słyszałem że może to jest przyczyną, jednak na poprzednim moto nie było takiego efektu
Czy Wam również zdążą się podróżować z takimi prędkościami? Czy u Was również występuje takie wężykowanie?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Vstrom 1000 należy raczej do stabilnych motocykli, przyczyny można oczywiście szukać bprzy kufrze, ale ja bym zaczął od ciśnienia opon, samych opon, łożysk itd.
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Opony to nowe Pirelli Trail2. Mają 2000km. Ciśnienie Ok. Sprawdzone. Łożysko też przez zimę sprawdzane.
Muszę spróbować bez kufra Czy też tak będzie.
Mój model ma szprychowe koła i zastanawiam się czy może to robi taką różnice. Po nierównościach świetnie się jeździ ale czy te koła dają taką samą sztywność co odlewy przy wyższych prędkościach?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Muszę spróbować bez kufra Czy też tak będzie.
Mój model ma szprychowe koła i zastanawiam się czy może to robi taką różnice. Po nierównościach świetnie się jeździ ale czy te koła dają taką samą sztywność co odlewy przy wyższych prędkościach?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
170 na godzinę ? po óya tak szybko wracałeś ? spotkało Cię coś złego ?
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
No faktycznie troszkę za szybko
Czasami jednak mi się zdarza. Wcześniej na trasie złapałem się z Super Tenere 1200, której kierownik nie za bardzo sobie radził i jakoś już potem nie udało się zwolnić.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Czasami jednak mi się zdarza. Wcześniej na trasie złapałem się z Super Tenere 1200, której kierownik nie za bardzo sobie radził i jakoś już potem nie udało się zwolnić.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
w Vstromie, to te szprychy są tak samo sztywne jak odlewymrsojer pisze: ↑01 maja 2021, 22:02Opony to nowe Pirelli Trail2. Mają 2000km. Ciśnienie Ok. Sprawdzone. Łożysko też przez zimę sprawdzane.
Muszę spróbować bez kufra Czy też tak będzie.
Mój model ma szprychowe koła i zastanawiam się czy może to robi taką różnice. Po nierównościach świetnie się jeździ ale czy te koła dają taką samą sztywność co odlewy przy wyższych prędkościach?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Rozumiem. Pierwszy raz spotkałem się z takim zachowanie motocykla a le też pierwszy raz mam szprychy i poniekąd w tym szukam przyczyny.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Wiatr boczny, Handbary, krzywa tarcza, może być wiele przyczyn. Ja jechałem na swoim GSie 190, koło szprychowe przód 21" więc różnie to bywa, we vstromie przy 160 miałem wężykowanie, po zmianie opon wszystko ustało
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Zazwyczaj to opony zwłaszcza jeśli masz coś założonego w off. Ale ty masz szosowe więc albo jakaś ciulata opona albo felgi .
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Na wyważarce nic nie wyszło niepokojącego.
Muszę spróbować zmienić nastawy zawieszenia i pozbyć się kufra na czas testów. Coś w końcu trzeba zacząć wykluczać.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Muszę spróbować zmienić nastawy zawieszenia i pozbyć się kufra na czas testów. Coś w końcu trzeba zacząć wykluczać.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Ja jeżdżę małym.
Mam wysoką szybę z deflektorem i zauważyłem, że mi moto wpada w wężykowanie przy większym wietrze.
Wtedy pomaga, że się za nią schowam. Dziwne, ale działa
Wężykowanie się pojawia gdy pojawia się czynnik (wiatr + szyba, wiatr + kufer, wiatr + namiot na kufrze, itd.), który wytrąca moto z "równowagi" (tak na prawdę cały czas wężykuje tylko niezauważalnie ).
Myślę, że obserwacja i zmienianie jednego parametru na raz może pomóc znaleźć co to powoduje u Ciebie.
Mam wysoką szybę z deflektorem i zauważyłem, że mi moto wpada w wężykowanie przy większym wietrze.
Wtedy pomaga, że się za nią schowam. Dziwne, ale działa
Wężykowanie się pojawia gdy pojawia się czynnik (wiatr + szyba, wiatr + kufer, wiatr + namiot na kufrze, itd.), który wytrąca moto z "równowagi" (tak na prawdę cały czas wężykuje tylko niezauważalnie ).
Myślę, że obserwacja i zmienianie jednego parametru na raz może pomóc znaleźć co to powoduje u Ciebie.
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Być może aerodynamika właśnie. Jak mi w samochodzie (volvo V50, jeśli to coś wnosi) pasażer w prawych tylnych drzwiach opuści szybę tak na 10 cm, to przy 100 km/h słychać takie tłuczenie, jakby helikopter mnie ścigał
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Mam taką samą konfigurację DL1000, 2017, Scorpiony i kufer TRK52
Pow 160 zaczyna wężykować jadąc solo - wina kufra i jego oporu.
Jeździć wolniej albo mniejszy kufer.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pow 160 zaczyna wężykować jadąc solo - wina kufra i jego oporu.
Jeździć wolniej albo mniejszy kufer.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
O to już jest konkret. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Kufer jest ogromny to fakt. Mam boczne trk 33. Spróbuję jeden z nich założyć i zobaczę co i jak. One są płaściutkie w porównaniu z trk52.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Kufer jest ogromny to fakt. Mam boczne trk 33. Spróbuję jeden z nich założyć i zobaczę co i jak. One są płaściutkie w porównaniu z trk52.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
wg mnie to nie beda kufry tym bardziej handbary etc, ale warto sprawdzic. Jesli sie potwierdzi to jak pisalem skup sie na oponie i feldze z przodu. W Dl-650 jak zmienilem opony na duale , to nie dalo sie jechac szybciej niz 140, gdy byl dociazony ( dwie osoby plus bagaz ) udalo sie dosc do 170. Teraz na prawidlowym cisnieniu w T7 i mitasach 10, tez max 150. Zejde z cisnienia nieco i sprawdze czy cos sie polepszy.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
100% kufer I jazda solo
W dwie osoby zapakowany do pełna na bokach 2xTRK46 i nic się nie dzieje. Moge ciąć 180, zero problemu.
Tak samo bez kufrów solo, w duecie lub z centrala ale w duecie. Sparawdzalem wszystkie możliwości.
Jak jedziesz solo to powietrze które Cię opływa nagle wpada na duży kufer. Cała filozofia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W dwie osoby zapakowany do pełna na bokach 2xTRK46 i nic się nie dzieje. Moge ciąć 180, zero problemu.
Tak samo bez kufrów solo, w duecie lub z centrala ale w duecie. Sparawdzalem wszystkie możliwości.
Jak jedziesz solo to powietrze które Cię opływa nagle wpada na duży kufer. Cała filozofia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
Zacznę od kufra. To najprościej wykluczyć.
Jak to nie pomoże to oddam koła do speca od szprych. Niech sprawdzi naciąg i czy felgi proste. Podobno w Bielsku Białej jest spec. Mam blisko.
Motocykl mam 5 miesięcy i jestem nim zachwycony ale te wężykowanie mnie martwi.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Jak to nie pomoże to oddam koła do speca od szprych. Niech sprawdzi naciąg i czy felgi proste. Podobno w Bielsku Białej jest spec. Mam blisko.
Motocykl mam 5 miesięcy i jestem nim zachwycony ale te wężykowanie mnie martwi.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
no nie ma lepszego, Paweł Królmrsojer pisze: ↑02 maja 2021, 11:50Zacznę od kufra. To najprościej wykluczyć.
Jak to nie pomoże to oddam koła do speca od szprych. Niech sprawdzi naciąg i czy felgi proste. Podobno w Bielsku Białej jest spec. Mam blisko.
Motocykl mam 5 miesięcy i jestem nim zachwycony ale te wężykowanie mnie martwi.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
A to ja tutaj dodam swoje bezsensowne trzy grosze. Nie wiem co to jest wężykowanie Wszyscy o tym piszą, a ja dalej nie wiem o co chodzi
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: V-strom 1000 2017 wężykowanie, niestabilność.
kto pyta nie błądzi
Wężykowanie czyli taka jakby oscylacja motocykla na boki. Koło tylne nie idzie za przednim stabilnie tylko tak jakby porusza się ku zewnątrz. Podczas jazdy z dużą prędkością. Straszne uczucie biorąc pod uwagę prędkość. Porównałbym to do charakterystyki poruszania się ryby.
Nie wiem czy to zrozumiale napisałem ale tak to widzę.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wężykowanie czyli taka jakby oscylacja motocykla na boki. Koło tylne nie idzie za przednim stabilnie tylko tak jakby porusza się ku zewnątrz. Podczas jazdy z dużą prędkością. Straszne uczucie biorąc pod uwagę prędkość. Porównałbym to do charakterystyki poruszania się ryby.
Nie wiem czy to zrozumiale napisałem ale tak to widzę.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka