Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: addamlca »

Wrazenia po paru tys km z posiadania Tigera 900 starego(ponad 300tys km w siodle)bikera;
www.youtube.com/watch?v=YkcOQ1RDKus


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

August
A2
Posty: 250
Rejestracja: 02 sie 2020, 09:01

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: August »

:D Zbychu z forum CBF zdradził Hondę.
Ocena: 5.88235%



addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: addamlca »

August pisze:
01 gru 2022, 22:46
:D Zbychu z forum CBF zdradził Hondę.

Honde tez ma.
Zreszta jeszcze jeden tez kupil Tigera 850.Poki co zadowoleni po kilkunastu tys km.Chociaz zaskoczeni spalaniem Tygrysa przy wiekszych predkosciach i tym ze...bierze olej(nie wiele ale jednak) co starym CBFom sie nie zdarzalo.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

TT850 a 900 pewna różnica jest 😉


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

addamlca pisze:
01 gru 2022, 23:28
August pisze:
01 gru 2022, 22:46
:D Zbychu z forum CBF zdradził Hondę.

Honde tez ma.
Zreszta jeszcze jeden tez kupil Tigera 850.Poki co zadowoleni po kilkunastu tys km.Chociaz zaskoczeni spalaniem Tygrysa przy wiekszych predkosciach i tym ze...bierze olej(nie wiele ale jednak) co starym CBFom sie nie zdarzalo.
Pierwszy raz spotykam się z opinią że Triumph Tiger 850/900 bierze olej, u mnie czegoś takiego nie ma, mechanicy z Triumpha także twierdzą że te silniki nie żłopią oleju i według nich to najlepsza konstrukcja silników trzycylindrowych tego typu, praktycznie bezawaryjna.
Zauważcie że taka Yamaha Tracer 9 ma silnik o takiej samej praktycznie pojemności - 890 cm3 a wyciśnięto z niego moc - 119 KM (93 Nm), Tiger 850/900 ma silnik o pojemności - 888 cm3 i tylko 85/95,2 KM (moment obrotowy 82/87 Nm), a więc nawet na chłopski rozum można wysnuć wniosek że silnik w Tigerze będzie trwalszy, bo nie wyciśnięto z niego maksymalnych osiągów.
Po jeździe testowej Tigerem 900 Rally Pro stwierdziłem też że mój Tiger 850 Sport mniej wibruje na co na pewno ma wpływ zestrojenie silnika pod kątem mniejszej mocy.
Na wiosnę mam zamiar podjechać do Przemka Badowskiego na hamownię do Warszawy, bo ponoć mój silnik generuje moc wyższą od tej jaką deklaruje producent, chcę to sprawdzić 8-)
Póki co jestem mega zadowolony z motocykla który spełnia moje oczekiwania w stu procentach i o to chyba chodzi 8-)
Triumph Tiger 850 Sport na Słowacji (miejscowość Vażec).JPG
Triumph Tiger 850 Sport na Słowacji (miejscowość Vażec).JPG (512.39 KiB) Przejrzano 1336 razy


Iżu

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: addamlca »

Moze to sztuka tego kolegi tak ma-wreszcie to pojedyncza poki co dolewka-i to bylo po wyprawie do Rumunii razem z Blackbirdem 1100 wiec moze go cisnal by za Honda nadazyc.Wkleje pare jego postow po 11500km.Dotyczy TT850.Zbyhu na TT900 nie zglasza brania oleju po 15tys km.

1.
No więc wróciłem z Bałkanów - opiszę trase w dzial podróże.
Ale do rzeczy...motong bezawaryjnie przez kolejne 5300km i bez żadnych przygód.
Zaskoczony jestem wysokim spalaniem z bocznymi kuframi, które wystają sporo poza kierownicę
na autobanach i ekspresówkach przy wietrze bocznym mamy 6-8 l/100km
W czasie drogi ekspresówkami musiałem zwalniać do 120 aby za często nie tankować i zgrać się z kompanem podróży
On na CBR 1100XX miał mniesjze spalanie :-)
Poza szybkimi trasami spalanie spadało do 4,8 a średnia total wyszła 5,5 z całej podróży więc chyba zgodnie z celem

Już wiem, że sprawię sobie na gwiazdkę akcesoryjną komfortową kanapę.
Nie było tragedii bo robiliśmy i odcinki po 860km dziennie ale jeśli może być lepiej to czemu nie...

2.
We wrzesniu byla wyprawa do Rumunii i moto ma juz 11500 przebiegu.
Czeka go standardowy przeglad co 10tys. Jedyna uwaga jaka mam to to ze musialem dolac oleju
Okolo 0.7l na 10tys km. Wydaje mi sie to nieduzo jak na taki przebieg no ale cbf nie brala nic.
Dopytam w serwisie czy to norma.

Spalanie w jezdzie po gorach lub po normalnych drogach jest ponizej 5l. Najnizsze jakie zanotowalem to 4,35
No ale autobahny lub ekspresowki to juz okolo 6l.

3.
Moto po serwisie przy 11500 km.
Serwis standardowy z filtrem powietrza. Koszt 1150 PLN - (roboczogodzina 390 PLN - sie cenia)
Na zużycie oleju 0,7l/10tys.km machneli ręką i stwierdzili, że to nic


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: karacz »

Pytanie jakie maksymalne prędkości na autostradach i w jakich zakresach obrotów w górach jeździł. Aktualne Suzuki nie bierze oleju, chyba, że w górach i jechanie na czerwonym polu. Więc Iżu musisz jechać do Rumunii i sprawdzić :D
Co do spalania to normalne, że większe pojemności przy wyższych prędkościach palą mniej w stosunku do mniejszych pojemności.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

karacz pisze:
04 gru 2022, 17:02
Pytanie jakie maksymalne prędkości na autostradach i w jakich zakresach obrotów w górach jeździł. Aktualne Suzuki nie bierze oleju, chyba, że w górach i jechanie na czerwonym polu. Więc Iżu musisz jechać do Rumunii i sprawdzić :D
Co do spalania to normalne, że większe pojemności przy wyższych prędkościach palą mniej w stosunku do mniejszych pojemności.
Siema, jadę na Rumunię w drugiej połowie czerwca, sprawdzę motunga pod tym kątem, potwierdzam średnie spalanie na poziomie 5,2 l/100 km. najmniej ile mi się udało uzyskać to 4,8 l.100 km. najwięcej 5,3 l/100 km. Suzuki V-Strom DL-650 AL6 spalał mi w trasie - 4,2 l/100 km. natomiast Suzuki żarł olej przy prędkościach rzędu - 175 km/godz, mój Tiger 850 Sport nie żre oleju przy takich prędkościach, kocham ten motocykl :D
Triumph Tiger 850 Sport (Słowacja).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (Słowacja).JPG (454.58 KiB) Przejrzano 1311 razy


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Na oleju lanym przez ASO 10w40 i przelotach autostradowych na Korsyke 900 wzięła mi 0.5 litra na 5000 km.
Na samej Korsyce czułem, że przy dlugich podjazdach pod górę olej się po prostu gotuje (skrzynia gorzej działa).
Następna wymiana prosiłem o zalanie 10w50 (10w40 i 10w50 są zalecane wg serwisówki) i już nieważne jaka jazda nie wziął ani kropelki.


null

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: staszek_s »

W niedzielę miałem okazję sprawdzić Tigerka w wersji 800XR na trasie ponad 300 km, jestem pod wrażeniem elastyczności i kultury pracy silnika, miodzio. Zawieszenie też fajne, ładnie tłumi dziury. Ogólnie jechało się super, jedyne co to ten jęczący dźwięk z silnika, wersja 900 ma tak samo?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

900 brzmi prawie jak V-ka.
W 800 masz wykorbienie co 120 stopni (120-120-120) wiec brzmi jak kosiarka :) W 900 masz 90-90-180.



null

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: staszek_s »

To nawet nie chodzi o wydech ale odgłos z silnika. Cóż, trzeba się będzie przejechać na wiosnę :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: michał_k »

Uległem urokowi silnika Triple i zamówiłem 900 GT


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Ale triple ma zupełnie inny silnik niż 900 :)


null

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: michał_k »

Używając określenia Triple miałem na myśli właśnie ten 3 cylindrowy silnik z Tigera


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1263
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: MrWaski »

Z nowymi Trumphami jest mały problem. W moim mieście nie ma ASO.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2022, 21:23 przez MrWaski, łącznie zmieniany 1 raz.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: michał_k »

Jest 6 ASO Triumph w Polsce, zawsze do jakiegoś trafisz. Poza tym Triumphy się nie psują a na przegląd okresowy jest okazja na wycieczkę. Ja mam akurat 70 km do najbliższego.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1263
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: MrWaski »

Kraków, Katowice, Warszawa. Trochę długie te wycieczki. A co jak się zepsuje, ja skorzystam co prawda z assistance, a nie da się naprawić od ręki? Nocleg w Krakowie czy pociągiem do domu?
Wolę ASO w Rzeszowie. Suzuki też się nie psuje... ;)


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

Kup gieesa BeeMWe


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Dzień dobry, zapraszam na zaległy materiał z końca maja 2021 roku :D, gdzie pojechałem na pierwszą większą wycieczkę po zakupie mojego Triumpha Tigera 850 Sport w Triumph Katowice.
Mimo tego że materiał ma już kilkanaście miesięcy szkoda mi było go wyrzucać bo stanowi on dla mnie dużą pamiątkę także ze względu na cudowne widoki Tatr, dużą przejrzystość powietrza i piękne chmury w tle.
Jako że jeszcze wtedy docierałem motocykl jeździłem spokojnie nie przekraczając 5'000 obrotów.
Każdemu polecam Tigera 850 Sport, w kwietniu minie dwa lata od czasu zakupu, a jazda nim wciąż daje mi mnóstwo frajdy 8-)
Miłego oglądania:

Ocena: 5.88235%


Iżu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”