Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem Koledzy, kilka osób w wiadomości prywatnej prosiło mnie o napisanie artykułu o moim nowym motocyklu - Triumph Tiger 850 Sport (rocznik modelowy 2021), w tym co mnie skłoniło do jego zakupu, oraz porównania tego sprzętu z Suzuki V-Strom 650/1050 (rocznik 2021), co tym samym czynię 8-)

Zacznijmy od początku, jak zapewne pamiętacie w czerwcu 2020 roku sprzedałem swój motocykl - Suzuki V-Strom DL-650 AL 6 po niecałych czterech latach użytkowania, nie muszę zapewne przypominać Wam co mnie w tym sprzęcie denerwowało w zasadzie od kilku miesięcy oo zakupu, wymienię tu tylko kilka najważniejszych wad - mizernej skuteczności hamulce, kiepskie oświetlenie drogi nocą, przeciętne osiągi silnika, stuki niewiadomego pochodzenia z okolic przedniej czaszy.
Całą recenzję mojego byłego motocykla możecie obejrzeć na tym filmie:



Od czasu sprzedaży rozglądałem się za motocyklem używanym, brałem pod uwagę różne maszyny nie koniecznie typowe turystyki, jednak z biegiem miesięcy i przeglądanych ofert znajdowałem tylko jakieś przechodzone szroty posmarkane Plakiem, było tez kilka ciekawych modeli w tym 3-letni Triumph Tiger 800 Xcx, niestety ceny dobrze utrzymanych kilkuletnich "używek" skutecznie zniechęciły mnie do tego pomysłu.
Pod koniec grudnia szukałem już w pewnej desperacji nowego i jak najtańszego motocykla, który by mnie na jakiś czas zadowolił.
Po jeździe testowej nową Yamahą Tracer 700 2020 w grudniu 2020 roku stwierdziłem iż ten sprzęt przy cenie zakupu za poziomie 33'000 zł. będzie dla mnie dobrą alternatywą na jakiś czas, filmik z tej jazdy możecie zobaczyć poniżej:



Korespondowałem mailowo z Panem Tomaszem Z. - handlowcem z salonu - Yamaha Motorland w Krakowie, uzgodniliśmy wspólnie rabat na nowy motocykl w wysokości kilku tysięcy zł.
Zapytałem także o możliwość zamówienia dodatkowego wyposażenia w tym podnóżka centralnego, po sprawdzeniu przez Pana okazało się że jest on niedostępny.
Wkrótce załatwiłem niezależne finansowanie w formie leasingu na ten konkretny model nowego motocykla, gdyż warunki oferowane przez salon nie były dla mnie korzystne.
Pan Tomasz naciskał by przelać na konto salonu zaliczkę w wysokości 10% na poczet zakupu, tak więc uczyniłem.
W międzyczasie w styczniu 2021 roku okazało się że motocykl który stał w salonie a jakim byłem zainteresowany został sprzedany, ale powiedziano mi że mają kolejny nowy egzemplarz we Wrocławiu.
Po kilku dniach udałem się do salonu obejrzeć nowy motocykl przesłany z drugiego salonu, jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że jest on już zarejestrowany i to na krakowskich numerach.
Niestety stworzyło to problem, gdyż nie powiadomiono mnie o tym fakcie przed złożeniem wniosku leasingowego.
W związku z wprowadzeniem mnie w błąd zasugerowałem panu Tomaszowi Z. iż oczekuję rekompensaty w postaci zamontowania w zarejestrowanym motocyklu gratis dodatkowego wyposażenia, wtedy pogodzę się z tym iż motocykl ma już pierwszego właściciela, którym jest Motorland sp. z o.o.
Po negocjacjach dealer zaproponował mi gratis montaż gniazda USB o wartości.. 100 zł :lol:
W związku z tym postanowiłem zrezygnować z zakupu zarejestrowanego motocykla tej marki.
W tym celu wysłałem maila do Pana Tomasza Z. a w odpowiedzi otrzymałem informację iż oczywiście mogę zrezygnować, ale za to salon odliczy sobie z mojej zaliczki kwotę zamówionych do tego motocykla akcesoriów w tym.. podnóżka centralnego w kwocie około 2'000 zł.
To wyjątkowo perfidne zagranie ze strony tego salonu, bo podnóżek w ogóle nie był wtedy dostępny w centralnym magazynie Yamaha, a więc próbowano mnie naciągnąć na wydatek akcesoriów które w ogóle nie były dostępne ! :evil:
Po mojej rozmowie z dealerem i informacji iż sprawę zgłoszę do Sądu oraz nagłośnię w mediach społecznościowych odpuszczono i zwrócono mi całą kwotę zaliczki.
To salon Yamaha Motorland wprowadził mnie w błąd, zamówiłem motocykl nowy czyli niezarejestrowany, a sprowadzono mi sprzęt zarejestrowany nie informując mnie o tym, warto też wspomnieć że w tym salonie mają najwyższe na rynku stawki za ubezpieczenie motocykli rzędu - 5,6 % jego wartości, sporo do życzenia pozostawia także obsługa, odczuwa się tu totalny brak zainteresowania klientem.

Pod koniec stycznia 2021 roku udałem się do salonu - Triumph Katowice, by przymierzyć się do nowego modelu motocykla - Triumph Tiger 850 Sport.
Filmik z tej przymiarki możecie zobaczyć tutaj:



Cena nowego modelu Triumpha została skalkulowana przez producenta w miarę atrakcyjnie (45'900 zł.), zważywszy na podwyżki cen motocykli japońskich takich jak - Kawasaki Versys 650 (39'800 zł.), Suzuki V-Strom 650 / 650 XT (37'500 zł./38'500 zł.), Honda NC750X DCT (40'700 zł.) - by zakupić Tigera 850 Sport niewiele więcej trzeba dopłacić, a dostajemy o wiele lepiej dopracowany motocykl o świetnej jakości wykonania z której słynie Triumph.
Właśnie dlatego podjąłem decyzję o jego zakupie, po negocjacjach z dealerem ustaliliśmy cenę na poziomie 43'500 zł. miałem też dostać gratis - podstawkę centralną i osłony chłodnic.
Rozpocząłem więc kolejną procedurę finansowania i w ten sposób pod koniec marca stałem się użytkownikiem tego sprzętu.
Niestety kiepska pogoda umożliwiła mi odbiór maszyny z salonu dopiero 10 kwietnia 2021.
Tu muszę dodać iż pierwszy raz zdecydowałem się na zakup motocykla praktycznie w ciemno i bez jazdy testowej, ale wcześniej jeździłem Tigerem 800 XCa, który bardzo mi się spodobał, miałem więc nadzieję iż nowy Tiger 850 będzie jeszcze lepszy.
Nie ukrywam że sugerowałem się także opinią naszego kolego z forum @prebenny, który od jakiegoś czasu użytkuje Tigera 900 Rally Pro i jest z niego bardzo zadowolony 8-)

Zanim zdecydowałem się na zakup Triumpha wiedziałem o jego kilku wadach w tym przeciętnym 5" wyświetlaczu TFT czy beznadziejnej grafice obrotomierza przy wszystkich stylach wyświetlacza.
Nie zniechęciło mnie to jednak, bo zależało mi na mocnych podstawach takich jak - silnik, hamulce, zawieszenie i oświetlenie LED, w żadnej z tych kwestii się nie zawiodłem, ale o tym później.

Triumph Tiger 850 Sport to tak naprawdę motocykl "bieda etytion" :lol: maszyn Tiger 900 GT, gdyż mamy tu silnik o zmniejszonej nieco mocy i momencie obrotowym, zawieszenie przednie bez regulacji, mniejszy wyświetlacz TFT, tylko dwa tryby jazdy - Road i Rain, jednostopniową kontrolę trakcji, nie da się tu także sparować naszego smartfona z wyświetlaczem tego motocykla, czy doposażyć go w tempomat mimo manatki gazu ride-by-wire.

Do mojego motocykla dobrałem kilka akcesoriów w tym - gmole Heed (Bunkier), osłony przedniego zawieszenia, oryginalne - handbary i parę innych drobiazgów, które pokazałem ta poniższym filmie:



Triumph Tiger 850 Sport (001).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (001).JPG (325.26 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (002).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (002).JPG (286.04 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (003).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (003).JPG (393.56 KiB) Przejrzano 7056 razy
Tiger bardzo mnie ujął swoim wyglądem i wygodną pozycją nie mówiąc już o tym że jest on pozbawiony wad Suzuki V-Strom 650
Triumph Tiger 850 Sport (004).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (004).JPG (332.48 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (005).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (005).JPG (314.65 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (006).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (006).JPG (274.64 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (007).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (007).JPG (311.01 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (008).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (008).JPG (382.25 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (009).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (009).JPG (388.63 KiB) Przejrzano 7056 razy
Maszynę napędza - trzycylindrowy rzędowy silnik DOHC o pojemności - 888 cm3, który generuje maksymalną moc - 85 KM (8'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 82 Nm (6'500 obr/min), piec jest chłodzony cieczą poprzez dwie połączone ze sobą chłodnice i dwa niezależne wentylatory, na duży plus jest także łatwy dostęp do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.
Triumph Tiger 850 Sport (018).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (018).JPG (316.45 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (023).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (023).JPG (140.46 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (024).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (024).JPG (260.32 KiB) Przejrzano 7056 razy
Warto dodać że silnik wyposażono w wał korbowy typu - T-Plane, oraz zmieniono kolejność zapłonu cylindrów - 3-2-1, co skutkuje całkiem odmienną charakterystyką jego pracy, w porównaniu do Tigera 800.
Tiger 850/900 (to ten sam silnik) pracuje jak V-ka tak dobrze nam znana z naszych V-Stromów, tyle że jest pozbawiona wad V-ki, a więc charakterystycznego szarpania i niższej kultury pracy podczas pracy na niskich obrotach.
Pojemność miski olejowej to - 3,65 litra, mamy tu także całkiem niezły prześwit wynoszący - 190 mm
Triumph Tiger 850 Sport (016).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (016).JPG (227.85 KiB) Przejrzano 7056 razy
Pokuszę się tu na małe porównanie - najnowszy Suzuki V-Strom 650 (2021) generuje maksymalną moc - 71 KM (8'800 obr/min) oraz maksymalny moment obrotowy - 62 Nm (6'300 obr/min), zauważcie więc w jak podobnym zakresie obrotowym oba silniki oddają maksymalną moc i moment obrotowy :)
Bardzo podobna jest także waga, gdyż Suzuki waży - 216 kg. (zalany płynami) a Triumph Tiger 850 Sport - 192 kg. (na sucho), po dodaniu ciężaru benzyny (20 l. x 0,75 kg. = 15 kg.), oleju (3,65 l. x 0,92 kg. = 3,36 kg.) i płynu chłodniczego (2,25 l. x 1,0 kg = 2,25) wychodzi - 212,6 kg. a więc jeszcze mniej niż Suzuki V-Strom 650 :D
Oczywiście waga ta nie uwzględnia dodatkowych akcesoriów które zawsze wieszamy na motocyklu, tym niemniej niższą wagę mocno czuć podczas jazdy i jest to według mnie jedna z większych zalet tego motocykla.

Silnik Tigera 850 Sport fenomenalnie ciągnie od dołu i w średnim zakresie obrotów, natomiast już przy wyższych nie jest aż tak chętny do wkręcania się na najwyższe obroty jak to było w Tigerze 800.
Taka charakterystyka bardziej mi pasuje, zwłaszcza że piec na fabrycznym tłumiku fajnie i basowo brzmi, dźwięk jest nieco chrypliwy i bardzo przyjemny dla ucha, w standardzie zastosowano tu tłumik końcowy ze stali nierdzewnej.
Triumph Tiger 850 Sport (022).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (022).JPG (256.1 KiB) Przejrzano 7056 razy
Na ogromną pochwałę zasługuje praca skrzyni biegów w tym - małe skoki, łatwo wyczuwalny luz i lekkość pracy samej dźwigni, sądzę że będzie ona wspaniale pracować z opcjonalnym quick-shifterem, który mam zamiar dokupić w przyszłym sezonie.
Fenomenalne są także hamulce - Triumph zastosował tu stalowe oploty hamulcowe, radialną pompę przy kierownicy, dwie przednie tarcze o średnicy - 320 mm, oraz doskonałe 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema ABS, z tyłu mamy pojedynczą tarczę o średnicy - 255 mm współpracującą z 1-tłoczkowym zaciskiem Brembo ABS.
Triumph Tiger 850 Sport (032).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (032).JPG (312.12 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (020).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (020).JPG (299.48 KiB) Przejrzano 7056 razy
Całość działa bardzo skutecznie i responsywnie dając doskonałe stopniowanie i wyczucie hamulców podczas wszelkich manewrów na drodze.
Warto również wspomnieć o tym że zarówno klamka hamulca jak i sprzęgła ma regulację, co bardzo ułatwia dostosowanie ich do naszych preferencji.
Triumph Tiger 850 Sport (025).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (025).JPG (203.59 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (026).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (026).JPG (219.61 KiB) Przejrzano 7056 razy
Sprzęgło w Tigerze 850 Sport pracuje bardzo lekko i płynnie (napęd od klamki za pomocą linki), na co także wpływa jego budowa i funkcja anty-hoppingu.
Jak wspomniałem na wstępie tańsza wersja Tigera skutkuje również zawieszeniem przednim pozbawionym jakiejkolwiek regulacji, mamy tu widelec upside-down renomowanej firmy Marzocchi o grubości lag - 45 mm, oraz skoku - 180 mm, z tyłu aluminiowy wahacz wleczony, centralny amortyzator Marzocchi o skoku 170 mm i tylko regulacji napięcia wstępnego sprężyny realizowanego poprzez łatwo dostępne pokrętło z prawej strony.
Triumph Tiger 850 Sport (021).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (021).JPG (263.44 KiB) Przejrzano 7056 razy
Dla osób chcących idealnie dopasować sobie zawieszenie może to być wada, mnie akurat ta charakterystyka bardzo odpowiada, przód jest relatywnie miękki ale i sprężysty, nie ma tu tzw. pływania podczas przyśpieszania i hamowania.

Całkiem dobrze sprawdza się także fabryczna szyba pod kątem ochrony przed wiatrem z przodu, choć brakuje mi w niej nieco większej szerokości do ideału, w Tigerze 800 XCa którym jeździłem jakiś czas temu ta ochrona była lepsza.
Triumph Tiger 850 Sport (000).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (000).JPG (272.68 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (011).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (011).JPG (297.63 KiB) Przejrzano 7056 razy
Bardzo dużą zaletą tego modelu ale także Tigerów 900 jest fabryczne, pełne oświetlenie LED w tym fenomenalny przedni reflektor LED dający doskonałe doświetlenie drogi równym jasnym światłem obu poboczy drogi.
W standardzie jest wbudowane światło do jazdy dziennej o dużej jasności, które należy przełączać ręcznie w przypadku np. wjazdu do tunelu.
Triumph Tiger 850 Sport (012).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (012).JPG (232.98 KiB) Przejrzano 7056 razy
Tiger 850 Sport - przedni reflektor.JPG
Tiger 850 Sport - przedni reflektor.JPG (227.79 KiB) Przejrzano 7056 razy
Bardzo dobrze świeci też tylna lampa LED i ledowe kierunkowskazy z funkcją automatycznego wyłączania.
Triumph Tiger 850 Sport (010).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (010).JPG (235.3 KiB) Przejrzano 7056 razy
Ogólnie oświetlenie to mocna strona tego motocykla, czego niestety nie można już powiedzieć o 5" wyświetlaczu TFT pochodzącym z Tigera 800.
Czytelność wskazań jest w miarę dobra, ale gdy jedziemy w słońcu to już mocno dają się we znaki refleksy świetlne, szkoda że nie można zmieniać jego kąta jak to było w Tigerze 800, pewnym rozwiązaniem jest zastosowanie antyrefleksyjnej folii (już ją zakupiłem na AliExpress, ale nie zdążyłem przykleić).
Triumph Tiger 850 Sport (030).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (030).JPG (137.95 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (031).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (031).JPG (245.05 KiB) Przejrzano 7056 razy
Największą porażką są style wyświetlacza i kompletnie nieczytelna grafika obrotomierza, która zmusza użytkownika do użytkowania obrotów cyfrowo.
Na poniższych zdjęciach widać podświetlenie nocne, które zmienia się automatycznie na jasne współpracując z czujnikiem zmierzchu.
Triumph Tiger 850 Sport (037).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (037).JPG (190.79 KiB) Przejrzano 7056 razy
Style wyświetleń niewiele różnią się od siebie, w niektórych czcionka przebiegów czy spalania jest tak mała iż osoby używające okularów do czytanie nie będą w stanie tego odczytać :(
Triumph Tiger 850 Sport (038).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (038).JPG (199.03 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (039).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (039).JPG (215.48 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (040).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (040).JPG (223.46 KiB) Przejrzano 7056 razy
Ubolewam że nie zastosowano o wiele bardziej czytelnych grafik jakie były stosowane w Tigerze 800 XCa.
Triumph Tiger 800 XCa - wyświetlacz TFT.JPG
Triumph Tiger 800 XCa - wyświetlacz TFT.JPG (235.94 KiB) Przejrzano 7056 razy
Kolejną wadą jest sposób tankowania motocykla Triumph Tiger 850 Sport, wymagający pochylenia pistoletu pod kątem, gdyż w przeciwnym razie będzie odbijać albo chlapać, przyczyną tego jest zastosowanie w modelach Tiger zbyt płytko przegrody, przez którą nie można włożyć pistoletu głębiej.
Triumph Tiger 850 Sport (034).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (034).JPG (384.83 KiB) Przejrzano 7056 razy
Nie do końca trafiono też z miejscem montażu wbudowanego gniazda DIN 12V, gdyż w miejscu kolumny kierowniczej wymaga ono zastosowania małego i cienkiego adaptera USB, w przeciwnym wypadku metalowe uszy trzymające kable i linki będą go wyrywać przy skrętach i obcierać.
Triumph Tiger 850 Sport (029).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (029).JPG (192.48 KiB) Przejrzano 7056 razy
Zdziwiło mnie też rozwiązanie konstrukcji tylnego błotnika, w którym zastosowano szparę przez którą woda i błoto z drogi może wylewać się na zewnątrz brudząc lampę, próbowałem uzyskać informacje od dealerów Triumpha o sens takiego rozwiązania, ale żaden nie potrafił racjonalnie odpowiedzieć na to pytanie.
Triumph Tiger 850 Sport (035).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (035).JPG (152.46 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport (036).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (036).JPG (190.02 KiB) Przejrzano 7056 razy
Triumph Tiger 850 Sport jak każdy motocykl ma zalety i wady, pozostaje tylko kwestia naszych preferencji i decyzji czy przeważając ilość zalet (jak w tym przypadku) przesłoni te kilka wad.

Zalety:

* Świetny wygląd motocykla, wysoka jakość wykonania podzespołów
* Relatywnie niska cena zakupu
* Wygodna pozycja za kierownicą z odciążonymi rękoma przy moim wzroście (184 cm), sety CNC z nacięciami do jazdy w terenie
* Wygodne siedzenie kierowcy z regulacją wysokości w zakresie 810-830 mm
* Szerokie i wygodne siedzisko pasażera, wygodne szeroko rozstawione podnóżki pasażera
* Stabilne prowadzenie także w zakrętach
* Niska masa motocykla - 212,6 kg., duża poręczność i uniwersalność sprzętu
* Świetny silnik z mocnym "dołem" pracujący jak V-ka z dużym momentem obrotowym i elastycznością
* Fajne basowe brzmienie fabrycznego tłumika ze stali nierdzewnej
* Doskonale pracujące anty-hoppingowe sprzęgło i 6-biegowa skrzynia - miękko pracująca o małych skokach dźwigni z wyczuwalnym luzem
* Doskonałe responsywne hamulce Brembo w oplotach stalowych
* Bardzo dobre zawieszenie Marzcocchi o niezłych skokach, z przodu upside-down (180/170 mm)
* Stosunkowo duży prześwit - 190 mm
* Wystarczająca pojemność zbiornika paliwa - 20 l.
* solidny i mocny podnóżek boczny
* Wysoka szyba z łatwą i prostą regulacją wysokości
* Pełne oświetlenie LED z fenomenalnym reflektorem przednim idealnie doświetlającym drogę nocą
* Kolorowy 5" wyświetlacz TFT
* Intuicyjna obsługa funkcji wyświetlacza za pomocą joysticka przy kierownicy
* Wyłączalna kontrola trakcji, oraz dwa tryby - Road i Rain
* Bardzo dobre ogumienie pierwszego montażu - Michelin Anakee Adventure
* Zaworki kątowe felg ułatwiające pompowanie kół
* Regulacja klamek hamulca i sprzęgła

Wady;

* Wyświetlacz TFT podatny na refleksy świetlne, brak możliwości sparowania telefonu z systemem motocykla
* Okropna grafika obrotomierza - kompletnie nieczytelna, paskudne style wyświetlacza, zbyt mała czcionka styli - 1 i 2, brak polskiego menu
* Przegroda wlewu zbiornika paliwa blisko krawędzi utrudniająca tankowanie
* Drgania silnika odczuwalne na setach w okolicach - 4'100 obr/min
* Wibracje "dziobu" podczas jazdy przy zastosowaniu gmoli marki Heed
* Przeciętna ochrona korpusu i głowy kierowcy przed wiatrem, zbyt wąska fabryczna szyba
* Brak regulacji przedniego zawieszenia
* Brak wbudowanego gniazda USB
* Zastosowane gniazdo DIN 12V w złym miejscu - przy kolumnie kierowniczej wymuszające stosowanie specjalnych cienkich i krótkich adapterów
* Nieergonomicznie umieszczony przycisk świateł awaryjnych w górnej części przy manetce gazu wymuszając odrywanie ręki podczas włączania go
* Praktycznie brak schowka pod siedzeniem pasażera, wejdą tam tylko rękawiczki robocze
* Tandetny plastikowy zbiorniczek płynu hamulcowego na kierownicy wygląda jak pojemnik na mocz :mrgreen:
* Szpara w tylnym błotniku powodująca chlapanie błota na zewnątrz błotnika, nie wiadome po co.

Reasumując - uważam Tigera 850 za świetną alternatywę dla osób chcących przesiąść się z Suzuki V-Strom 650 na coś mocniejszego, ale także lekkiego i poręcznego, z o wiele lepszym silnikiem, dużym momentem obrotowym, bardzo dobrym zawieszeniem, doskonałymi hamulcami,czy perfekcyjnym oświetleniem LED.
Wrażenia z jazdy Tigerem 850 bardzo przypominają te z Suzuki V-Strom 650 nie tylko poprzez specyficzną charakterystykę pracy tego 3-cylindrowego pieca, ale też bardzo zbliżoną pozycję w siodle i podobnego zachowania w zakrętach, choć Tigera trzeba mocniej wprowadzać przeciwskrętem w łuk drogi niż Suzuki.
Uważam też że zakup tańszego modelu Tiger 850 Sport w porównaniu do Tigera 900 GT/Rally ma sens tylko wtedy, gdy zamierzamy doposażyć go w akcesoryjne wyposażenie w tym gmole, kufry itd. gdyż Triumph sporo każe sobie płacić za oryginalne wyposażenie, więc jeśli komuś zależy na dodatkowym pakiecie elektroniki, większym wyświetlaczu TFT, sparowaniu telefonu z motocyklem, tempomacie czy regulowanym zawieszeniu, to polecałbym jednak Tigera 900 GT/Rally.
Nie porównywałbym Suzuki V-strom 1050 z Tigerem 850 Sport także ze względu na sporo wyższą masę Suzuki ale też mocniejszy silnik, gdybym miał wybierać między "bieda edytion" Suzuki V-Strom 1050 a Triumphem Tigerem 850 Sport, to wybrałbym zdecydowanie Tigera, gdyż wygrywa z nim mocno ceną, wagą, poręcznością i także wyglądem :D

Myślę że obecnie Triumph Tiger 850 Sport w tej cenie jest bezkonkurencyjny i mimo jego pewnych wad ma wszystko to co potrzebujemy by czerpać radość z każdego przejechanego kilometra w trasie, po "czarnym" i lekkich szutrach, ja w każdym razie póki co jestem z niego bardzo zadowolony 8-)

Piona
Ocena: 58.82353%


Iżu

blady2111
A2
Posty: 101
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: blady2111 »

fachowy opis , dobra robota :)
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

blady2111 pisze:
09 maja 2021, 14:06
fachowy opis , dobra robota :)
Dziękuję 8-) Piona


Iżu

Arusk
AM
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2019, 19:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Arusk »

Bardzo dobrze napisane. Fajnie się czyta i ogląda. :)


Arusk.

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Arusk pisze:
09 maja 2021, 14:52
Bardzo dobrze napisane. Fajnie się czyta i ogląda. :)
Dzięki 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1299
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Oskar »

Ładnie opisane
ten wysfietlacz w dzień jakby że skutera chińskiego był a w nocy tunel kanału ściekowego a reszta git więc można to przeboleć .
Myślę że na dłużej z tym sprzętem będziesz miał romans .Opony konkretne fabrycznie montują a to nie każda stajnia robi .
Z tych wszystkich co brałeś po uwagę zdecydowanie bym też tigera wybrał chociaż podjął bym decyzję jeszcze po przejechaniu się tańsza wersja Afryki o 7 tysia droższa .
Chyba niedotyczalem covidowa ślepota co ile przeglądy i jaka cena?


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: lukas76 »

Fajny ten motocykl, faktycznie przy tej cenie to duża konkurencja dla innych marek. Mówisz o wibracjach, to jak duże one są w porównaniu z DL,em?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

Po obejrzeniu Twoich filmów na YT postanowiłem zamówić jazdę próbną takim Tigerem ale bardziej w okolicach lipca
Czekam też na wideorelację ;-)



Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: matt28 »

Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.
PS. Jak będziesz się wybierał się w okolicach lipca na Słowację to daj mi znać, dołączę do Ciebie i Emiliana na moim Crosstourerze.


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: lukas76 »

matt28 pisze:
09 maja 2021, 19:09
Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.
PS. Jak będziesz się wybierał się w okolicach lipca na Słowację to daj mi znać, dołączę do Ciebie i Emiliana na moim Crosstourerze.
A TY jesteś w PL?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

To jak już zostałem głównym winowajcą to parę moich komentarzy ;)

Zalety:

* Świetny silnik z mocnym "dołem" pracujący jak V-ka z dużym momentem obrotowym i elastycznością
Masz tylko takie wrażenie, bo w 850 silnik jest 'stłumiony' programem powyżej 4.5 tyś obrotów. 900 najlepiej czuje się w zakresie 6000-7500 i góra też słabnie ale to dlatego, że powyżej 7.5 tyś obrotów 900 też została zdławiona żeby nie przekroczyć 95 koni (żeby Triumph mógł ją homologować na A2 nie może przekroczyć 2 krotności 35 kW - czyli 47.6 KM).

* Doskonałe responsywne hamulce Brembo w oplotach stalowych
Dodałbym jeszcze, że bardzo dobrze dozowalne - nie ma efektu jak w DL1000, że dotknięcie klamki powoduje katapultę przez przednią szybę tylko bierze łagodnie od początku aż do samego końca gdzie jest brzytwa

* Wystarczająca pojemność zbiornika paliwa - 20 l.
Nie pogardziłbym jeszcze 2-3 litrami :D Ale fakt zasięg podobny jak w Tenerce 1200 - przy spokojnej jeździe ze spokojem 400 km (acz rezerwa irytuje dużo wcześniej więc ja na ogół tankuje po 350). Mi 900 pali przy spokojnej jeździe 4.3-4.5 litra, przy nieco bardziej dynamicznej poniżej 5-5.5 a w mieście 5.5-6

* Pełne oświetlenie LED z fenomenalnym reflektorem przednim idealnie doświetlającym drogę nocą
Podpisuje się obiema rękoma - i to jako osoba nieco przewrażliwiona na punkcie świateł, bo często jeżdżę w nocy więc wymagania w tym aspekcie mam raczej spore

* Bardzo dobre ogumienie pierwszego montażu - Michelin Anakee Adventure
Triumph chyba nie lubi bogatszych klientów, bo do Rally Pro idą Bridgestony, które są mniej 'offowe' od Anakee Adventure a Bridgestone... Najgorsze opony na jakich kiedykolwiek jeździłem także do zmiany na dzień dobry. Ja sam jeżdżę na Michelinach Anakee Adventure i jestem z nich bardzo zadowolony i na asfalcie i w deszczu (a na szutrze to i z kostek bym nie był zadowolony ale fakt, że z luźnych kamieni byłem się w stanie wygrzebać).

Wady;

* Wyświetlacz TFT podatny na refleksy świetlne, brak możliwości sparowania telefonu z systemem motocykla
Faktycznie się dzisiaj przyjrzałem to niby mogę się 'przejrzeć' w wyświetlaczu (ja w 900 mam nieco inny) ale muszę się dobrze przyglądać. Nawet podczas mocnego słońca z tyłu dla mnie to nie stanowi problemu. Dla porównania Tomtom 550 jak słońce jest za mną jest istna tragedia.
Dodam jeszcze tylko, że ja sobie ustawiłem żeby cały czas mieć 'tryb nocny' (czarne tło i białe cyferki). Jedyna różnica w dzień jest pełna jasność a w nocy przyciemniony (robi to automatycznie)

* Przegroda wlewu zbiornika paliwa blisko krawędzi utrudniająca tankowanie
Tutaj nie wiem o co chodzi. Tankuje jak każdy motocykl - wkładam pistolet tankuje, czekam aż odbiję i dolewam od góry 2-3 litry. Nic przy tym nie chlapie.

* Drgania silnika odczuwalne na setach w okolicach - 4'100 obr/min
Na początku powyżej 140 delikatne wibracje czułem ale po 2 dniach przywykłem (przesiadłem się z tygrysa 800 gdzie wibracji praktycznie nie było).
Na pewno wibruje mniej niż V-strom czy KTM :D

* Wibracje "dziobu" podczas jazdy przy zastosowaniu gmoli marki Heed
Mam te same gmole i w Rally Pro nie stwierdziłem żadnych wibracji dziobu.

* Przeciętna ochrona korpusu i głowy kierowcy przed wiatrem, zbyt wąska fabryczna szyba
100% racja. Ja kupiłem szybę GIVI do Tigera (szersza i wyższa) ale się okazuje, że w Rally jest inna kierownica i przy maksymalnym skręcie obijałem szybę handbarami. Teraz kupiłem szybę MRA (3 cm krótsza ale sporo szersza niż ori) i dla mnie jest idealnie. Niestety przy max skręcie w lewo znowu handbar obija o szybę... A przy kupnie ani przy Givi ani przy MRA pisało tylko 'Tiger 900' - nie pisało, że tylko do GT lub Rally.

* Zastosowane gniazdo DIN 12V w złym miejscu - przy kolumnie kierowniczej wymuszające stosowanie specjalnych cienkich i krótkich adapterów
Jak dla mnie to nic nie daje - i tak kable 'ocierają'/przesuwają wtyczkę co kończy jej rozłączeniem.
Porażka, która u mnie kończy się montażem dodatkowego gniazda USB gdzieś pod czachą.


* Szpara w tylnym błotniku powodująca chlapanie błota na zewnątrz błotnika, nie wiadome po co.
Ja z tyłu mam kufer i mi nic nie chlapie :P

Dodałbym od siebie jeszcze jedną wadę (albo pierdołę?) - nie ma dobrego miejsca na zamontowanie scottoilera. U mnie zbiorniczek jest prawie poziomo przy silniku.


null

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: matt28 »

lukas76 pisze:
09 maja 2021, 19:45
matt28 pisze:
09 maja 2021, 19:09
Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.
PS. Jak będziesz się wybierał się w okolicach lipca na Słowację to daj mi znać, dołączę do Ciebie i Emiliana na moim Crosstourerze.
A TY jesteś w PL?
W lipcu firma przenosi mnie do Holandii, więc może uda mi się wygospodarować parę tygodni wolnego.


Old, grumpy man na DL-u 800

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: kaloryferarz »

Fajne moto. Ale mnie najbardziej zszokowała wspomniana tutaj cena za nowego DL650 2021! 38 tys? No nie, to jest przesada.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: lukas76 »

matt28 pisze:
09 maja 2021, 21:05
lukas76 pisze:
09 maja 2021, 19:45
matt28 pisze:
09 maja 2021, 19:09
Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.
PS. Jak będziesz się wybierał się w okolicach lipca na Słowację to daj mi znać, dołączę do Ciebie i Emiliana na moim Crosstourerze.
A TY jesteś w PL?
W lipcu firma przenosi mnie do Holandii, więc może uda mi się wygospodarować parę tygodni wolnego.
Z Holandii to rzut kamieniem, zawsze szybciej wrócić


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

kaloryferarz pisze:
09 maja 2021, 21:06
Fajne moto. Ale mnie najbardziej zszokowała wspomniana tutaj cena za nowego DL650 2021! 38 tys? No nie, to jest przesada.
Cześć, no niestety ceny w tym roku poszły mocno q górę :shock:

https://suzuki.pl/moto/motocykle/V-Strom-650-2021


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

matt28 pisze:
09 maja 2021, 19:09
Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.
PS. Jak będziesz się wybierał się w okolicach lipca na Słowację to daj mi znać, dołączę do Ciebie i Emiliana na moim Crosstourerze.
No szczerze mówiąc to krakowski dealer Yamaha Motorland jest przykładem najgorszego podejścia do klienta, odradzam każdemu kontakt z nimi, pewnie dlatego mnóstwo klientów tego salonu serwisuje swoje Yamahy w Katowicach u Wawrosza.

Oczywiście z przyjemnością zapraszam z nami na taką wycieczkę, napiszę Ci wiadomość prywatną jak będziemy się wybierać 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:
09 maja 2021, 20:18
To jak już zostałem głównym winowajcą to parę moich komentarzy -
Wielkie dzięki @prebenny za zabranie głosu i ustosunkowanie się do mojej opinii, zwłaszcza że jesteś głównym sprawcą zakupu przeze mnie Triumpha Tigera 850 Sport :D


Iżu

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Lechu »

Iżu gratuluję Ci zakupu nowego motocykla, niechaj służy wiernie i bezawaryjnie. :)

Niestety z wielką przykrością potwierdzam, że poniższe cytaty są zgodne z rzeczywistością :(
Iżu pisze:
10 maja 2021, 06:25
matt28 pisze:
09 maja 2021, 19:09
Nie spodziewałem się takiej niefrasobliwości po dealerze Yamahy.

No szczerze mówiąc to krakowski dealer Yamaha Motorland jest przykładem najgorszego podejścia do klienta, odradzam każdemu kontakt z nimi, pewnie dlatego mnóstwo klientów tego salonu serwisuje swoje Yamahy w Katowicach u Wawrosza.
Jak przeczytałem o procesie niedoszłego na szczęście zakupu Tracera, to aż mi się początkowo nie chciało wierzyć. Takie podejście jakie zaprezentowali w Motorlandzie jest właściwe dla handlarza-cwaniaczka z początku lat 90-tych (złotej ery lawet). Wielką łaskę robią....
To straszne, że trzeba było pogrozić Sądem i mediami społecznościowymi aby ich trochę otrzeźwić. Fajnie, że kupiłeś inny motocykl gdzie indziej. Strach pomyśleć, co by było gdybyś miał tam późnej serwisować, a nie daj Boże wyszła by jakaś awaria w okresie gwarancji.

Ktoś napisał, że w Motorlandzie "nie traktują Cie poważnie jak przychodzisz w błahych sprawach". Wszystko prawda.
Kupiłem u nich Tenere. 27 kwietnia zamawiałem klocki hamulcowe, których do dzisiaj (15 maja) nie ma.
Uznaję, że szkoda czasu i zdrowia po raz kolejny dzwonić oraz prosić o łaskawą sprzedaż tak "unikatowej" części jak klocki.
To powinno leżeć na półkach, przecież są salonem z autoryzacją Yamahy :!: , a nie jednoosobowym serwisem w garażu.
Nie pozostaje mi nic innego jak przenieść się gdzie indziej.......

Zastanawiam się czy tam w Japonii wiedzą jak się obsługuje ich produkty :?:



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Lechu pisze:
15 maja 2021, 09:23

Jak przeczytałem o procesie niedoszłego na szczęście zakupu Tracera, to aż mi się początkowo nie chciało wierzyć. Takie podejście jakie zaprezentowali w Motorlandzie jest właściwe dla handlarza-cwaniaczka z początku lat 90-tych (złotej ery lawet). Wielką łaskę robią....
To straszne, że trzeba było pogrozić Sądem i mediami społecznościowymi aby ich trochę otrzeźwić. Fajnie, że kupiłeś inny motocykl gdzie indziej. Strach pomyśleć, co by było gdybyś miał tam późnej serwisować, a nie daj Boże wyszła by jakaś awaria w okresie gwarancji.

Ktoś napisał, że w Motorlandzie "nie traktują Cie poważnie jak przychodzisz w błahych sprawach". Wszystko prawda.
Kupiłem u nich Tenere. 27 kwietnia zamawiałem klocki hamulcowe, których do dzisiaj (15 maja) nie ma.
Uznaję, że szkoda czasu i zdrowia po raz kolejny dzwonić oraz prosić o łaskawą sprzedaż tak "unikatowej" części jak klocki.
To powinno leżeć na półkach, przecież są salonem z autoryzacją Yamahy :!: , a nie jednoosobowym serwisem w garażu.
Nie pozostaje mi nic innego jak przenieść się gdzie indziej.......

Zastanawiam się czy tam w Japonii wiedzą jak się obsługuje ich produkty :?:
Dokładnie Lechu, najlepsze jest to że kolesie z Yamaha Motorland wiedzieli o tym że jestem Youtuberem i trochę ludzi mnie ogląda, mimo to zostałem potraktowany w taki sposób.. nie chcę myśleć jak tam się obsługuje Riderów "z ulicy" ..
Na pewno opowiem jeszcze o tym widzom przy okazji jakiegoś filmiku, bo takie postawy i takie salony trzeba piętnować. Lewa 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
Tuolej
A1
Posty: 32
Rejestracja: 20 sie 2020, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Tuolej »

Mega fajnie wygląda ten Tiger. I wygląda praktycznie jak Tiger 900, zdejmij z baku naklejkę 850 i nikt nie rozpozna. :D Oby Ci dzielnie służył!

Właśnie aktualnie też jeżdżę AL6 i trochę myślę, czy jak założę firmę w wakacje to nie pójść w leasing na koniec tego roku i wziąć coś pierwszy raz nowego z salonu :) Myślałem, o DL1050XT, ale tanio nie jest. A Suzuki z jakością wykonania ostatnio jakoś nie zachwyca.

A czy Twój Tiger ma Cornering ABS, czy zwykły? Oraz czy możesz regulować kontrolę trakcji? Jeśli tak,to w ilu stopniach? :)


Honda CBF 500 -> Suzuki DL650XT 2016

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”