Korekta naciągu łańcucha
-
- A
- Posty: 376
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Korekta naciągu łańcucha
Pacjent DL650, r. prod. 2021, kupiony pod koniec czerwca, 6600 km.
Tak sobie patrzę na mój łańcuch wczoraj bo leje to co w domu robić?
A on jakby ciut obwisły na oko. Mierzę: ok 35 mm. Patrzę do serwisówki, no za dużo - w trampku to było za mało akurat więc trzeba częściej kontrolować. ale nie o tym. W serwisówce piszą, żeby przy ustawieniu naciągu jako punkt odniesienia użyć znaczników na wahaczu.
Od strony zębatki jest ustawiony za 4 kreską. Po przeciwnej stronie za 5 kreską -różnica pomiędzy stronami 1 kreska, WTF ????
1/4 obrotu imbusem na każdą stronę i luz ok. 25 mm czyli nominał wg serwisówki. Na znaczniki widać nie ma co patrzeć bo dalej różnica zostaje jaka była oryginalnie. Sprawdziłem takim dinksem co mi został po tramku i wygląda, że współosiowość jest OK mimo różnicy 1 kreski. Gdyby skorygować tak aby po równo było po obu stronach to wtedy przyrząd pokaże przekoszenie i nie pójdzie po linii ogniw.
Czy u was jest podobnie szczególnie na nowych motkach czy to przypadek u mnie z tymi znacznikami?
PS. na domiar tego wyciągam jeszcze świeżutki i dziewiczy zestaw narzędziowy spod kanapy i jakiś taki chudzieńki - qrwa - nie ma nawet kluczy do kół. Jakby w trasie trzeba było wyregulować łańcuch to kupa.
Taki wypasiony zestaw to od zawsze tak w Suzuki, czy taka teraz moda ?
Tak sobie patrzę na mój łańcuch wczoraj bo leje to co w domu robić?
A on jakby ciut obwisły na oko. Mierzę: ok 35 mm. Patrzę do serwisówki, no za dużo - w trampku to było za mało akurat więc trzeba częściej kontrolować. ale nie o tym. W serwisówce piszą, żeby przy ustawieniu naciągu jako punkt odniesienia użyć znaczników na wahaczu.
Od strony zębatki jest ustawiony za 4 kreską. Po przeciwnej stronie za 5 kreską -różnica pomiędzy stronami 1 kreska, WTF ????
1/4 obrotu imbusem na każdą stronę i luz ok. 25 mm czyli nominał wg serwisówki. Na znaczniki widać nie ma co patrzeć bo dalej różnica zostaje jaka była oryginalnie. Sprawdziłem takim dinksem co mi został po tramku i wygląda, że współosiowość jest OK mimo różnicy 1 kreski. Gdyby skorygować tak aby po równo było po obu stronach to wtedy przyrząd pokaże przekoszenie i nie pójdzie po linii ogniw.
Czy u was jest podobnie szczególnie na nowych motkach czy to przypadek u mnie z tymi znacznikami?
PS. na domiar tego wyciągam jeszcze świeżutki i dziewiczy zestaw narzędziowy spod kanapy i jakiś taki chudzieńki - qrwa - nie ma nawet kluczy do kół. Jakby w trasie trzeba było wyregulować łańcuch to kupa.
Taki wypasiony zestaw to od zawsze tak w Suzuki, czy taka teraz moda ?
Re: Korekta naciągu łańcucha
"Taki wypasiony zestaw to od zawsze tak w Suzuki, czy taka teraz moda ?"
Witamy w świecie kreatywnej księgowości w wydaniu Suzuki
Dl 1000 xt 2018
Witamy w świecie kreatywnej księgowości w wydaniu Suzuki
Dl 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Korekta naciągu łańcucha
Ciesz się, ze nie masz tysiąca, tam klucz do tylnej osi trzeba kupować osobno bo w większości zestawów takiego nie uświadczysz, 36 o ile pomnę.
Ten dupsik do sprawdzania osiowosci coś daje? Zastanawiam się czy nie kupić bo nawet suwmiarka nie zawsze pozwala idealnie ustawić koło.
Ten dupsik do sprawdzania osiowosci coś daje? Zastanawiam się czy nie kupić bo nawet suwmiarka nie zawsze pozwala idealnie ustawić koło.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
-
- A
- Posty: 376
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Korekta naciągu łańcucha
zweryfikowałem to jeszcze poprzez laserowy wskaźnik, który położyłem na przyrządzie i światło lasera idealnie zgrało się z ogniwami na drugim końcu. Widać też ze zęby zębatki są w centralnym punkcie pomiędzy ogniwami więc chyba jest prawidłowo wycentrowane, koło na podstawce centralce chodzi cicho, nic nie szumi, więc myślę, że"dupsikowi" bardziej wierzę niż znacznikom w tym przypadku co mnie trochę zastanawia bo tak być wg mnie nie powinno.
Re: Korekta naciągu łańcucha
Chyba czegoś Ci brakuje w tym zestawie. Nie widzę klucza nasadkowego (rurki wyklepanej sześciokątnie na obu końcach) i kombinerek. Tylko że ja mam rocznik 2020, z początku pandemii, magazyny jeszcze były zaopatrzone.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Korekta naciągu łańcucha
½ obrotu nakrętki do naciągu powoduje w Wiaderku, że albo łańcuch idzie idealnie, albo zjada bok zębatki. Więc te znaczniki to raczej są mało warte.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Korekta naciągu łańcucha
Być może te nowe 650 mają taki sam przypał jak starsze litry, że właśnie łańcuch nie jest osiowo gdy koło jest ustawione poprawnie. Można taki dystans pod tylną zębatkę zanabyć który to niweluje.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Korekta naciągu łańcucha
Pany, czy nowy łańcuch "wyrabia się" jakoś wstępnie na pierwszych kilometrach?
Odebrałem właśnie z kolegą yamahe xsr 125 legacy (ładny motórek, malowanie jak mój stormiak), przebieg 0,2 km, luz łańcucha ~10 mm, instrukcja podaje 30-40 mm. Już mniejsza o markę motocykla, ale coś mi się wydaje, że luz zawsze ma być taki, jak podaje instrukcja, a nie że łańcuch nowy z pudełka to ciasno, bo zaraz się rozrusza i będzie za luźno.
Odebrałem właśnie z kolegą yamahe xsr 125 legacy (ładny motórek, malowanie jak mój stormiak), przebieg 0,2 km, luz łańcucha ~10 mm, instrukcja podaje 30-40 mm. Już mniejsza o markę motocykla, ale coś mi się wydaje, że luz zawsze ma być taki, jak podaje instrukcja, a nie że łańcuch nowy z pudełka to ciasno, bo zaraz się rozrusza i będzie za luźno.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Korekta naciągu łańcucha
Oczywiście że luz ma być w zakresie. Jak się łańcuch wyrabia, to się luz kasuje.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Korekta naciągu łańcucha
Łańcuch należy ustawić tak jak producent zaleca. Inne ustawienia (zwłaszcza te zbyt ciasne) powodują jego szybszą destrukcję.
Re: Korekta naciągu łańcucha
Kasuje w sensie, że trzeba go samemu/u mechanika znów wyregulować, tak aby był w zakresie...
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Korekta naciągu łańcucha
Tak. Źle się wyraziłem.
Znaczy, jak się łańcuch wyrabia, to luz trzeba kasować.
Znaczy, jak się łańcuch wyrabia, to luz trzeba kasować.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek