Poradnik dla początkującego
Poradnik dla początkującego
Cześć
Zastanawiałem się, który wybrać dział i myślę, że tu będzie najlepiej. Jestem początkującym motocyklistą. Nie mam jeszcze pełnego obeznania w akcesoriach, które warto mieć w moto. Dlatego chciałem Was zapytać o to jakie akcesoria Waszym zdaniem są najbardziej przydatne/ prosić o porady w co warto się zaopatrzyć przez zimę. Jakie wyposażenie najlepiej mieć w moto? Być może ktoś ma jakieś rozwiązania patentowe? Jakie akcesoria polecacie? Ogólnie wszystko co będzie uniwersalne na jazdę wokół komina, trasy krótsze/dłuższe, kilku dniowe wypady itp
Być może macie jakieś jakieś własne, patentowe rozwiązania jeśli chodzi o poszczególne akcesoria. Biorę w ciemno każdą dawkę wiedzy
Na chwilę obecną na wyposażeniu mam grzane manetki Oxforda
Dzięki z góry za wszelkie porady/wskazówki !
Zastanawiałem się, który wybrać dział i myślę, że tu będzie najlepiej. Jestem początkującym motocyklistą. Nie mam jeszcze pełnego obeznania w akcesoriach, które warto mieć w moto. Dlatego chciałem Was zapytać o to jakie akcesoria Waszym zdaniem są najbardziej przydatne/ prosić o porady w co warto się zaopatrzyć przez zimę. Jakie wyposażenie najlepiej mieć w moto? Być może ktoś ma jakieś rozwiązania patentowe? Jakie akcesoria polecacie? Ogólnie wszystko co będzie uniwersalne na jazdę wokół komina, trasy krótsze/dłuższe, kilku dniowe wypady itp
Być może macie jakieś jakieś własne, patentowe rozwiązania jeśli chodzi o poszczególne akcesoria. Biorę w ciemno każdą dawkę wiedzy
Na chwilę obecną na wyposażeniu mam grzane manetki Oxforda
Dzięki z góry za wszelkie porady/wskazówki !
Re: Poradnik dla początkującego
Tu nie ma jakiejś gotowej listy. Sam musisz pojeździć i zobaczyć czego ci brakuje i dostosować moto do swoich potrzeb.
Od siebie mogę napisać, że z takich podstawowych akcesoriów, które akurat mi w pewnych momentach były potrzebne i zamontowałem to:
- porządne gmole (do ochrony plastików, silnika czy innych elementów nawet przy głupiej parkingówce)
- dodatkowe oświetlenie w postaci halogenów. Wg mnie lampy w moim starym DL650 AK8 (a twój jest podobny), pomimo że duże to dawały słabe światło. W obecnym moto (XTZ1200) lampy są dużo lepsze jednak i tak mam dodatkowe halogeny. Bo światła w nocy nigdy za mało
- gniazdo zapalniczki jako dodatkowe zewnętrzne źródło zasilania dla różnych rzeczy (telefon, nawi, czy kompresor)
- jesli myślisz o jeździe poza czarnym to dobra płyta pod silnik
To są IMHO najbardziej podstawowe i najbardziej potrzebne rzeczy. Reszta jak belki nad zegarami do zawieszenia tel czy nawi, regulacje do szyb, mocowania tankbagów, tzw "kibelrury" (narzędziówki), olejarki, itp to ekstra dodatki które dodajesz jak masz taką potrzebę.
Nic nie pisałeś o bagażu. Tzn. czy masz jakieś mocowania na kufry czy coś takiego. Jak myślisz o dłuższych podróżach to musisz pomyślec też o bagażu, o jego ilości, o sposobie w jaki będzie przewożony. Tu masz do wyboru kufry (aluminiowe, plastikowe), torby (boczne, rollbagi, dedykowane na tylną kanapę). To wszystko ma swoje zalety i wady. I znów musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie gdzie i jak będziesz jeździł. Torby są węższe, mnijesze, co sprawia że moto nie "rozrasta" się tak na boki i łatwiej się z nimi przeciskać w korkach. Lepsze są też do Offu. Z drugiej jednak strony łatwiej je okraść. i tu bezpieczniejsze i trwalsze są kufry. Tak więc i tu nie ma złotej rady Same dylematy
Od siebie mogę napisać, że z takich podstawowych akcesoriów, które akurat mi w pewnych momentach były potrzebne i zamontowałem to:
- porządne gmole (do ochrony plastików, silnika czy innych elementów nawet przy głupiej parkingówce)
- dodatkowe oświetlenie w postaci halogenów. Wg mnie lampy w moim starym DL650 AK8 (a twój jest podobny), pomimo że duże to dawały słabe światło. W obecnym moto (XTZ1200) lampy są dużo lepsze jednak i tak mam dodatkowe halogeny. Bo światła w nocy nigdy za mało
- gniazdo zapalniczki jako dodatkowe zewnętrzne źródło zasilania dla różnych rzeczy (telefon, nawi, czy kompresor)
- jesli myślisz o jeździe poza czarnym to dobra płyta pod silnik
To są IMHO najbardziej podstawowe i najbardziej potrzebne rzeczy. Reszta jak belki nad zegarami do zawieszenia tel czy nawi, regulacje do szyb, mocowania tankbagów, tzw "kibelrury" (narzędziówki), olejarki, itp to ekstra dodatki które dodajesz jak masz taką potrzebę.
Nic nie pisałeś o bagażu. Tzn. czy masz jakieś mocowania na kufry czy coś takiego. Jak myślisz o dłuższych podróżach to musisz pomyślec też o bagażu, o jego ilości, o sposobie w jaki będzie przewożony. Tu masz do wyboru kufry (aluminiowe, plastikowe), torby (boczne, rollbagi, dedykowane na tylną kanapę). To wszystko ma swoje zalety i wady. I znów musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie gdzie i jak będziesz jeździł. Torby są węższe, mnijesze, co sprawia że moto nie "rozrasta" się tak na boki i łatwiej się z nimi przeciskać w korkach. Lepsze są też do Offu. Z drugiej jednak strony łatwiej je okraść. i tu bezpieczniejsze i trwalsze są kufry. Tak więc i tu nie ma złotej rady Same dylematy
Re: Poradnik dla początkującego
Ja do listy dodałbym jeszcze navi motocyklowa. Tel nie zawsze zdaję egzamin. Nie to, że się nie da ale przydatny gadżet. Do tego interkom, kibelrura.
Jak się coś jeszcze przypomni to dodam
Jak się coś jeszcze przypomni to dodam
Re: Poradnik dla początkującego
@gorghu - dobrze podsumował.
Ja bym dodał jeszcze dobry uchwyt na telefon, który ewentualnie zastąpi nawigację dedykowaną - potem, moim zdaniem warto nabyć nawigację motocyklową
Ja bym dodał jeszcze dobry uchwyt na telefon, który ewentualnie zastąpi nawigację dedykowaną - potem, moim zdaniem warto nabyć nawigację motocyklową
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Poradnik dla początkującego
Jak przeczytałem Twoją wiadomość to przypomniałem sobie, że mój DL ma gmole Givi oraz płytę pod silnikiem. Względem bagażu to kufer Kappy 48L. Kurde, nie wiem czemu tego nie napisałemgorghu pisze: ↑10 lis 2021, 21:40Tu nie ma jakiejś gotowej listy. Sam musisz pojeździć i zobaczyć czego ci brakuje i dostosować moto do swoich potrzeb.
Od siebie mogę napisać, że z takich podstawowych akcesoriów, które akurat mi w pewnych momentach były potrzebne i zamontowałem to:
- porządne gmole (do ochrony plastików, silnika czy innych elementów nawet przy głupiej parkingówce)
- dodatkowe oświetlenie w postaci halogenów. Wg mnie lampy w moim starym DL650 AK8 (a twój jest podobny), pomimo że duże to dawały słabe światło. W obecnym moto (XTZ1200) lampy są dużo lepsze jednak i tak mam dodatkowe halogeny. Bo światła w nocy nigdy za mało
- gniazdo zapalniczki jako dodatkowe zewnętrzne źródło zasilania dla różnych rzeczy (telefon, nawi, czy kompresor)
- jesli myślisz o jeździe poza czarnym to dobra płyta pod silnik
To są IMHO najbardziej podstawowe i najbardziej potrzebne rzeczy. Reszta jak belki nad zegarami do zawieszenia tel czy nawi, regulacje do szyb, mocowania tankbagów, tzw "kibelrury" (narzędziówki), olejarki, itp to ekstra dodatki które dodajesz jak masz taką potrzebę.
Nic nie pisałeś o bagażu. Tzn. czy masz jakieś mocowania na kufry czy coś takiego. Jak myślisz o dłuższych podróżach to musisz pomyślec też o bagażu, o jego ilości, o sposobie w jaki będzie przewożony. Tu masz do wyboru kufry (aluminiowe, plastikowe), torby (boczne, rollbagi, dedykowane na tylną kanapę). To wszystko ma swoje zalety i wady. I znów musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie gdzie i jak będziesz jeździł. Torby są węższe, mnijesze, co sprawia że moto nie "rozrasta" się tak na boki i łatwiej się z nimi przeciskać w korkach. Lepsze są też do Offu. Z drugiej jednak strony łatwiej je okraść. i tu bezpieczniejsze i trwalsze są kufry. Tak więc i tu nie ma złotej rady Same dylematy
Re: Poradnik dla początkującego
Z praktycznych rzeczy to Assistance lub zestaw do kołkowania opon razem z pompką lub kompresorkiem
- Ocena: 5.88235%
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy
Re: Poradnik dla początkującego
@Freddie - spoko. znaczy się coś tam już masz przy tym moto i nie jest to "golas"
A tak jeszcze z dodatków które się przydają to:
- stopka centralna - ułatwia serwisowanie, czy choćby smarowanie łancucha. Oprócz tego moto stabilnije na niej stoi na "nierównościach"
- poszerzenie stopki bocznej - na miękkim terenie zbawienne - stopka nie wbija się tak w ziemię i nie musisz szukać kamyków czy deseczek do podłożenia pod nią. W sumie to chyba jeden z ważniejszych i najbardziej praktycznych dodatków.
Jak widzisz można sporo rzeczy dodawać zarówno do motka jak i dla użytku samego kierownika. Kwestia tylko potrzeby. No i ewentualnie kasy. Bo zakup motocykla to dopiero początek wszystkich wydatków To jest hobby. A hobby z definicji jest kosztowne
A tak jeszcze z dodatków które się przydają to:
- stopka centralna - ułatwia serwisowanie, czy choćby smarowanie łancucha. Oprócz tego moto stabilnije na niej stoi na "nierównościach"
- poszerzenie stopki bocznej - na miękkim terenie zbawienne - stopka nie wbija się tak w ziemię i nie musisz szukać kamyków czy deseczek do podłożenia pod nią. W sumie to chyba jeden z ważniejszych i najbardziej praktycznych dodatków.
Jak widzisz można sporo rzeczy dodawać zarówno do motka jak i dla użytku samego kierownika. Kwestia tylko potrzeby. No i ewentualnie kasy. Bo zakup motocykla to dopiero początek wszystkich wydatków To jest hobby. A hobby z definicji jest kosztowne
Re: Poradnik dla początkującego
Co prawda doświadczenie z tego typu motocyklami mam niewielkie, ale w moim przypadku dużą różnicę jeśli chodzi o wygodę jazdy odczułem (oczywiście na korzyść) po montażu obniżenia podnóżek i podwyższenia kierownicy. Wiadomo że taki upgrade (potrzeba jego stosowania) zależy indywidualnie od gabarytu posiadacza motocykla, natomiast w moim przypadku po zastosowaniu tych rozwiązań można powiedzieć że te elementy były obowiązkowe ,
Więc jeśli zauważysz jakieś niedogodności w pozycji na moto to polecam rozważyć powyższe.
Polecam jeszcze pomyśleć nad deflektorem lub wymianą szyby na wyższą (oczywiście również zależy od gabarytu motocyklisty)
Więc jeśli zauważysz jakieś niedogodności w pozycji na moto to polecam rozważyć powyższe.
Polecam jeszcze pomyśleć nad deflektorem lub wymianą szyby na wyższą (oczywiście również zależy od gabarytu motocyklisty)
MOTO-GUZZI V350>HONDA VT 650>VT750>VT1100>V-STROM 650 2022
Re: Poradnik dla początkującego
A gdzie tam....ciuchy,rękawice,kominiarki,kołnierze, bielizna termo,przeciwdeszczowka. Niektóre z tych rzeczy warto jest mieć w dwóch wersjach na cieplejsze/chłodniejsze dni.
Skwari
Burgman125 --> V-Strom650 AL4 --> ???
Burgman125 --> V-Strom650 AL4 --> ???
Re: Poradnik dla początkującego
@gorghu - stopka centralna też jest. Poprzedni właściciel mówił, że kupił ją na forum DLa (nie weryfikowałem jakim).
A opłaca się mieć gniazdko zapalniczki i dodatkowo jeszcze gniazdko pod USB czy zbędna ilość kabli ?
A opłaca się mieć gniazdko zapalniczki i dodatkowo jeszcze gniazdko pod USB czy zbędna ilość kabli ?
Re: Poradnik dla początkującego
Większość rzeczy podłączasz po kablu USB, ale np kompresor już nie. Ten ma wtyk zapalniczki. Jak nie będziesz woził takich rzeczy to ci takie gniazdo niepotrzebne. A jak się okazuje z każdym kolejnym postem to ty już tam masz i tak sporo pomontowane
Re: Poradnik dla początkującego
Najważniejsze a zarazem,najtańsze akcesorium do motocykla to naklejka klubowa ,naklejona w widocznym miejscu reszta to miłe dodatki .
- Ocena: 11.76471%
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Re: Poradnik dla początkującego
Freddie ...czytać , czytać forum bo może się okazać że 10 osobom pasuje jakiś gadżet a 2 nie , ...po co masz być ten 3 , ale jakby co to mamy dział sprzedaży, za dobrą cenę wszystko odsprzedaż
Bardzo przydatny gadżet to poszerzenie stopki bocznej, ..aż mi teraz głupio napisać że mam takie nowe na sprzedaż
Bardzo przydatny gadżet to poszerzenie stopki bocznej, ..aż mi teraz głupio napisać że mam takie nowe na sprzedaż
DL650 AK8
Re: Poradnik dla początkującego
Jak ktoś ma sumienie, to może prowadzić tabelkę wydatków, z której zawsze jasno wynika, że motocyklizm kosztuje mniej, niż połowa butów żony, więc spokojnie może coś jeszcze sobie zafundować nie czekając do świąt
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Poradnik dla początkującego
A jak ktoś żony nie ma?
Wracając do tematu, zamontowałem sobie kiedyś rozszerzenie stopki bocznej do Varadero, i wcale tak różowo nie było. Raz, że stopka stała się dłuższa, przez co moto stał bardziej pionowo, i miałem często wrażenie, że zaraz poleci na prawo. A dwa, żeby złożyć/rozłożyć stopkę trzeba było go również bardziej na prawo wychylić, a nie tak elegancko, że tylko do pionu i się stopka składa.
Wracając do tematu, zamontowałem sobie kiedyś rozszerzenie stopki bocznej do Varadero, i wcale tak różowo nie było. Raz, że stopka stała się dłuższa, przez co moto stał bardziej pionowo, i miałem często wrażenie, że zaraz poleci na prawo. A dwa, żeby złożyć/rozłożyć stopkę trzeba było go również bardziej na prawo wychylić, a nie tak elegancko, że tylko do pionu i się stopka składa.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Poradnik dla początkującego
Czytaj forum i testuj samemu, bo potem sie okaze ze polowe rzeczy kupiles, i:
A) nie byly ci potrzebne, ale je wozisz na moto
B) nie byly ci potrzebne, i leza gdzies w garazu
C) nie byly ci potrzebne, wiec je odsprzedales.
Zima idzie, przegladnij mnostwo tematow i zadecyduj
A) nie byly ci potrzebne, ale je wozisz na moto
B) nie byly ci potrzebne, i leza gdzies w garazu
C) nie byly ci potrzebne, wiec je odsprzedales.
Zima idzie, przegladnij mnostwo tematow i zadecyduj
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: Poradnik dla początkującego
Apteczka. To jest bardzo konieczny dodatek. I obyś jej nie musiał używać ale warto mieć.
Re: Poradnik dla początkującego
Franek nikt nie powiedzial że to musi być Twoja prywatna żona...
To poszerzenie co miałeś do Varadero to było dedykowane czy jakaś duża i gruba samoróbka ?
Ja w Vstromie mam samoróbke ok 4mm z nierdzewki i jest super.
+1 nawet dla małej apteczki.
To poszerzenie co miałeś do Varadero to było dedykowane czy jakaś duża i gruba samoróbka ?
Ja w Vstromie mam samoróbke ok 4mm z nierdzewki i jest super.
+1 nawet dla małej apteczki.
DL650 AK8
Re: Poradnik dla początkującego
Dzisiaj pogoda pozwoliła zrobić małą rundkę wokół komina.
Odnośnie stopki, muszę sprawdzić czy poprzedni właściciel przypadkiem nie dał z duperelami właśnie poszerzenia. Wiem już, że pierwszym zakupem będzie apteczka. Następnie wyższa szyba. Fabryczna zdecydowanie za niska jest dla mnie ... Czytałem już pozostałe tematy na forum, więc wiem czego szukać
Oczywiście na nowy sezon nalepy pojawią się na moto
Odnośnie stopki, muszę sprawdzić czy poprzedni właściciel przypadkiem nie dał z duperelami właśnie poszerzenia. Wiem już, że pierwszym zakupem będzie apteczka. Następnie wyższa szyba. Fabryczna zdecydowanie za niska jest dla mnie ... Czytałem już pozostałe tematy na forum, więc wiem czego szukać
Oczywiście na nowy sezon nalepy pojawią się na moto