Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Cześć i czołem, w tym wątku zapraszam do dyskusji na temat nowego motocykla Triumph Tiger 1200 2022, który już został nazwany GS-killerem
Na początek zapraszam na mój nowy filmik z prezentacji Tigera 1200 Rally Explorer 2022, który miałem okazję zobaczyć i wymacać we środę 22.12.2021 roku w salonie Triumph Katowice
Miłego oglądania
Na początek zapraszam na mój nowy filmik z prezentacji Tigera 1200 Rally Explorer 2022, który miałem okazję zobaczyć i wymacać we środę 22.12.2021 roku w salonie Triumph Katowice
Miłego oglądania
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Piękna maszyna. Na razie nie planuję zmiany moto, ale z zaciekawieniem go przetestuję.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Tak się składa że byłem na tym pokazie i widziałem na żywo/ siedziałem na tym pokazowym egzemplarzu. Motocykl typowy dla tego segmentu, duży i wygodny. Pozycja siedząca wydaje się być idealna i taka jaką wszyscy oczekują od takiego motocykla. Jako że była to wersja z 30 litrowym zbiornikiem paliwa to miejsca na nogi jest dużo i szerokość motocykla w okolicach baku nie wpływa na pozycję jeźdźca. Trochę rozczarowała mnie jakość montażu i jakość plastików owiewek. Osobiście uważam że poprzedni Tiger 1200 był pod tym względem lepszy. Najbardziej „na nie” uważam sposób i umiejscowienie siłownika tylnego zawieszenia. Montaż do tylnego subframe’u może okazać się problematyczny przy wywrotce na kamienistym podłożu. Trudno coś powiedzieć na temat właściwości jezdnych czy charakterystyki silnika ale należy założyć wysoki poziom wrażeń z jazdy. Czy to będzie GS killer? Czas pokaże. Za niedługo BMW też zrobi upgrade GSa więc zapowiada się ciekawa walka w tym segmencie.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
150 koników!!! Potwór panie kochany. Ja już za stary jestem na takie bydlaki. Wielki,mocny i DROGI . Ale gmole ma fajne No i tyle tych zakamarków do czyszczenia To już odpada.
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Online
-
- A
- Posty: 367
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Ja z tym kilerem BMW to byłbym ostrożny. Tak jak kolega powyżej napisał, BMW już szykuje kontrę w postaci nowego GS, który oprócz większej pojemności, koników oraz niutków znowu podniesie poprzeczkę. Do tego jeszcze dojdą zapewne jakieś elektroniczne wodotryski i sporo marketingu jak to BMW.
Cenowo jak widać też szału nie ma - za topowe wersje trzeba ze stówki wyskoczyć - więc przewiduję, że finalnie każdy okopie się gronem swoich zagorzałych fanów i pozostanie adwenczurowy tort do podziału wg +/- podobnych zasad.
Cenowo jak widać też szału nie ma - za topowe wersje trzeba ze stówki wyskoczyć - więc przewiduję, że finalnie każdy okopie się gronem swoich zagorzałych fanów i pozostanie adwenczurowy tort do podziału wg +/- podobnych zasad.
Online
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Nie ma czegoś takiego jak GS killer.
GS to mokre marzenie każdego menedżera niższego/średniego szczebla. A co za tym idzie oni nawet nie wiedzą o istnieniu marki typu Triumph czy KTM - dla nich istnieje tylko BMW i tylko GS.
Co do tygrysa 1200 - wielkie to jak cholera ale na żywo nawet ładniejsze niż moja 900. Na prawdę ładnie wyszło moto. Mam wrażenie, że w stosunku do 900 poprawili odprowadzanie ciepła z chłodnic - w 900 wylot wiatraka jest na kolana a w 1200 już zrobili 'na zewnątrz' więc nie powinno w korku grzać. Pytanie jak ogólne odprowadzanie ciepła czy nie będzie jak w starym 1200, że kanapa będzie robiła za patelnie.
Podoba mi się jak zrobili mechanizm regulacji szyby. Nie wiem czy jest elektryczne (chłopaki w salonie nie mieli nawet kluczyka) ale bez problemu jedną ręką można szybę regulować i jest to łatwiejsze niż w Tigerze 900.
Poza tym niewiele więcej można powiedzieć. Duże i ciężkie. Wygląda super. Ale ja zostaje przy 900. Nie potrzebuje 150 koni, dodatkowych 30 kg wagi i dodatkowej tony ciepła.
GS to mokre marzenie każdego menedżera niższego/średniego szczebla. A co za tym idzie oni nawet nie wiedzą o istnieniu marki typu Triumph czy KTM - dla nich istnieje tylko BMW i tylko GS.
Co do tygrysa 1200 - wielkie to jak cholera ale na żywo nawet ładniejsze niż moja 900. Na prawdę ładnie wyszło moto. Mam wrażenie, że w stosunku do 900 poprawili odprowadzanie ciepła z chłodnic - w 900 wylot wiatraka jest na kolana a w 1200 już zrobili 'na zewnątrz' więc nie powinno w korku grzać. Pytanie jak ogólne odprowadzanie ciepła czy nie będzie jak w starym 1200, że kanapa będzie robiła za patelnie.
Podoba mi się jak zrobili mechanizm regulacji szyby. Nie wiem czy jest elektryczne (chłopaki w salonie nie mieli nawet kluczyka) ale bez problemu jedną ręką można szybę regulować i jest to łatwiejsze niż w Tigerze 900.
Poza tym niewiele więcej można powiedzieć. Duże i ciężkie. Wygląda super. Ale ja zostaje przy 900. Nie potrzebuje 150 koni, dodatkowych 30 kg wagi i dodatkowej tony ciepła.
null
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Ja tam myślę, że GS to już swego rodzaju "stan umysłu". Jak ktoś ma worek hajsu i chce sobie kupić "najlepszy motocykl ADV jaki jest" to kupuje GSa. Byłem na dłuższym wyjeździe takim znajomkiem, który miał świeżutkiego 1250 Adventure pod tyłkiem. I nie ogarniał 70% jego elektroniki, trybów jazdy, zawieszenia itd... A jak na tym siadłem, żeby mu przejechać jeden trudniejszy fragment gdzie utknął, to... serdecznie podziękuję. Telepie się toto jak snopowiązałka!
Tak więc GS to specyficzny motocykl, nie dla każdego. I poszukiwanie GS-killera to bzdura, bo nie da się takiego czegoś zrobić. Jeden kupuje Audi, drugi Mercedesa a trzeci BMW i nie przekonasz do zmiany preferencji.
Ja jestem zdania, że w tym momencie nie robi się już złych motocykli. Każdy jest dobry, każdy będzie spełniał swoje zadanie i każdy będzie w czymś lepszy, a w czymś gorszy. Cały segment dużych ADV jest mocno zróżnicowany. Są ostre asfaltowe poganiacze typu Multistrada, są terenowo zorientowane maszyny na dużych kołach typu Afryka. Są niszowe marki dla indywidualistów np. Triumph czy KTM, jest słynąca z pancerności Super Tenera i rozsądny oferujący wiele za niewiele V-Strom. No i jest on, VW Passat motocyklizmu, Jego Wysokość GS.
Najfajniejsze, że każdy dokonuje wyboru sam, i że jest w czym wybierać
Tak więc GS to specyficzny motocykl, nie dla każdego. I poszukiwanie GS-killera to bzdura, bo nie da się takiego czegoś zrobić. Jeden kupuje Audi, drugi Mercedesa a trzeci BMW i nie przekonasz do zmiany preferencji.
Ja jestem zdania, że w tym momencie nie robi się już złych motocykli. Każdy jest dobry, każdy będzie spełniał swoje zadanie i każdy będzie w czymś lepszy, a w czymś gorszy. Cały segment dużych ADV jest mocno zróżnicowany. Są ostre asfaltowe poganiacze typu Multistrada, są terenowo zorientowane maszyny na dużych kołach typu Afryka. Są niszowe marki dla indywidualistów np. Triumph czy KTM, jest słynąca z pancerności Super Tenera i rozsądny oferujący wiele za niewiele V-Strom. No i jest on, VW Passat motocyklizmu, Jego Wysokość GS.
Najfajniejsze, że każdy dokonuje wyboru sam, i że jest w czym wybierać
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Online
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Nie nazwałbym go passatem, prędzej dl,a bym tak nazwał. Raczej mercedesem, niby najlepszy ale wielu psioczy
- Ocena: 5.88235%
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Passat B5 15 lat temu, czyli marzenie każdego Polaka na dorobku. To miałem na myśli
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Online
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
No kiedyś marzenie to był maluch, wcześniej syrenka czy warszawa
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
You make my day
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Zgadzam się z tym stwierdzeniem
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
No to znane są już ceny:
Do RE dodajemy jeszcze 3 kufry + stelaże i "100-ke" przekraczamy. Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Te wszystkie ceny są "od" więc pewnie spokojnie można tam gratów dorzucić za kilka pln.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Online
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Czym się różni oprócz zbiornika rally pro od Explorer?
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Radarem.lukas76 pisze:Czym się różni oprócz zbiornika rally pro od Explorer?
- Ocena: 5.88235%
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Rally Explorer ma dodatkowo:
- zbiornik 30 litrów,
- radar z tyłu i ledy w lusterkach informujące o pojeździe w martwym polu,
- górne gmole chroniące bak w standardzie.
Co ciekawe czujniki ciśnienia w kołach nie są standardem w żadej wersji i trzeba za nie dopłacić 1320 zł.
Ogólnie trochę bzdurne to rozumowanie, że radar na stałe jest połączony z 30 litrowym bakiem.
- zbiornik 30 litrów,
- radar z tyłu i ledy w lusterkach informujące o pojeździe w martwym polu,
- górne gmole chroniące bak w standardzie.
Co ciekawe czujniki ciśnienia w kołach nie są standardem w żadej wersji i trzeba za nie dopłacić 1320 zł.
Ogólnie trochę bzdurne to rozumowanie, że radar na stałe jest połączony z 30 litrowym bakiem.
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
Te lusterka(wrazie paciaka)ile...kosztuja?:)
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: Triumph Tiger 1200 2022 nowym GS-killerem ?
W Explorer czujnik ciśnienia jest w standardzie. Lusterko na bank z tysiącpićset