Napęd v strom 1000

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

Witam wszystkich. Dziś zabrałem się za wymianę napędu w motorku. Po katalogu wychodzi ,że mam łańcuch z 112 ogniwami ( rocznik 2016) . Przy zakładaniu łańcucha okazało się, że ten który kupiłem jest za krótki .... Policzyłem na starym łańcuchu i stary ma 116 ogniw. Czy ktoś sie spotkał z taką sytuacja? V strom od 2017 roku miał 120 ogniw chyba. O co kaman ? :o


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Centrino »

Może ktoś wcześniej wymieniał napęd i zastosował niestandardowe zębatki, co wymusza zmianę długości łańcucha.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Centrino »

Standard z Twojego rocznika to 120 oczek, zębatka przednia 17, tylna 41 zębów.
Sprawdz czy masz tyle zębów założonych u siebie.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

dobra, zgadza sie. Nie wiem dlaczego przy wyszukiwaniu na stronie afama pokazało mi 112 ogniw. Teraz sprawdzam i jest 120 w wyszukiwarce , chociaż licze stary łańcuch i ma 116 ogniw..... Zębatki standardowe 17 i 41


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

poprawka- tylna zębatka ma 42 zęby


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Struna »

Jeden ząb więcej nie wpływa na zmianę długości łańcucha.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

Tematu ciąg dalszy. Założyłem na chwile stary łańcuch, który ma 116 zębów. Założyłem go tak żeby imitował 120 zębowy łańcuch i nie ma możliwości żeby wystarczyło naciągu ( na śrubie regulacyjnej ) na 120 zęby . Miał ktoś taki przypadek może już ?


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

Na stronie luisa Afam podaje 120 zębów , DID 116 zębów w tym modelu ....O co tutaj chodzi ? czyżby Afam miał krótsze ogniwa , a DID dłuższe i nie wchodzi tyle samo ogniw w jednym i drugim ?

https://www.louis.pl/magazin/rund-ums-b ... _view=grid


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Struna »

Jakby były krótsze, to by na zębatkę nie siadały poprawnie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

No to jak wytłumaczyć u jednego 116 a drugiego producenta 120 ?


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Struna »

Błędy w katalogach - zdarza się.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Matwiej
AM
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2022, 21:55

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Matwiej »

Instrukcja fabryczna DL1000 14 -16 podaje przełożenie główne 2,41 więc zębatka przód 17, tył 41 i łancuch 116 ogniw. Tylko w takim przypadku licznik nie będzie przekłamywał bardziej niż do tej pory. Katalog JT Sprokets podaje w tabeli błędne przełożenie DLa 2,47 i zaleca zestaw z zębatką z przodu też 17, ale tył już 42 zęby i do tego łańcuch 120 ogniw. Moim zdaniem trzeba trzymac się fabryki, wystarczajaco dobrze sobie ten zestaw radzi, chyba że ktoś lubi eksperymenty. Jest sklep gdzie można dobrać pojedynczo elementy zestawu. Korzystałem, mogę podać chętnym namiary.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Centrino »

Powiem Wam, że mam zonka. Teraz larsson pokazuje mi łańcuch 116 oczków i zębatki 17 i 41
Wcześniej pokazywał 116 17 i 41

Mowa o DID

RK pokazuje i 116 i 120


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

No dobra , zamontowałem zestaw napędowy Afam. Zębatki 17 i 42 . Łańcuch kupiłem 120 zęby , ale za chiny ludowe nie wystarczyło regulacji . Trzeba skrucić do 116 zębów , wtedy jest idealnie.


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: staszek_s »

Jak to się skraca, trzeba zeszlifować oryginalny sworzeń z boku, czy wycisnąć jakoś?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Matwiej
AM
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2022, 21:55

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Matwiej »

staszek_s pisze:
19 sty 2022, 08:34
Jak to się skraca, trzeba zeszlifować oryginalny sworzeń z boku, czy wycisnąć jakoś?
Trzeba zeszlifować to spęczenie obydwu bolców na płasko do powierzchni blaszki, zdjąć zewnętrzną blaszkę, xringi i potem wycisnąć tak jak odblokowaną spinkę.
Ocena: 5.88235%



Matwiej
AM
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2022, 21:55

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Matwiej »

blublu1 pisze:
18 sty 2022, 22:24
No dobra , zamontowałem zestaw napędowy Afam. Zębatki 17 i 42 . Łańcuch kupiłem 120 zęby , ale za chiny ludowe nie wystarczyło regulacji . Trzeba skrucić do 116 zębów , wtedy jest idealnie.
Będzie teraz jeździć trochę łagodniej w niskim zakresie obrotów, ale ogólnie trochę wolniej. Za to na pewno będzie przekłamywał bardziej w górę licznik. Niby z przodu zębatka jest jak w oryginale, a stąd licznik bierze impulsy - ale koło z tyłu obraca się o jeden ząb wolniej. Chyba, że poprzednio tez miałeś 42 zęby to nie odczujesz różnicy. W razie czego, przy łańcuchu 116 ogniw zawsze można zmienić zębatkę na 41 tak jak oryginał, bo zakresu regulacji wystarczy.



Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

Matwiej pisze:
19 sty 2022, 10:30
staszek_s pisze:
19 sty 2022, 08:34
Jak to się skraca, trzeba zeszlifować oryginalny sworzeń z boku, czy wycisnąć jakoś?
Trzeba zeszlifować to spęczenie obydwu bolców na płasko do powierzchni blaszki, zdjąć zewnętrzną blaszkę, xringi i potem wycisnąć tak jak odblokowaną spinkę.
Nie szlifować . Przy szlifowaniu można coś uszkodzić przy łańcuchu. przyrządem do zarabiania sworzni łańcucha rozkuć łańcuch , potem zakuć i tyle .


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Awatar użytkownika
blublu1
A1
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 08:19
Lokalizacja: KRK i okolice

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: blublu1 »

Matwiej pisze:
19 sty 2022, 10:58
blublu1 pisze:
18 sty 2022, 22:24
No dobra , zamontowałem zestaw napędowy Afam. Zębatki 17 i 42 . Łańcuch kupiłem 120 zęby , ale za chiny ludowe nie wystarczyło regulacji . Trzeba skrucić do 116 zębów , wtedy jest idealnie.
Będzie teraz jeździć trochę łagodniej w niskim zakresie obrotów, ale ogólnie trochę wolniej. Za to na pewno będzie przekłamywał bardziej w górę licznik. Niby z przodu zębatka jest jak w oryginale, a stąd licznik bierze impulsy - ale koło z tyłu obraca się o jeden ząb wolniej. Chyba, że poprzednio tez miałeś 42 zęby to nie odczujesz różnicy. W razie czego, przy łańcuchu 116 ogniw zawsze można zmienić zębatkę na 41 tak jak oryginał, bo zakresu regulacji wystarczy.
Do tej pory jeździłem na zestawie 17/42 , nawet spoko jeździł - na przelotach nie przeszkadzało to przełożenie


.... ->DL650 2009 -> DL 1000 2016

Matwiej
AM
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2022, 21:55

Re: Napęd v strom 1000

Post autor: Matwiej »

blublu1 pisze:
19 sty 2022, 20:03
Matwiej pisze:
19 sty 2022, 10:30
staszek_s pisze:
19 sty 2022, 08:34
Jak to się skraca, trzeba zeszlifować oryginalny sworzeń z boku, czy wycisnąć jakoś?
Trzeba zeszlifować to spęczenie obydwu bolców na płasko do powierzchni blaszki, zdjąć zewnętrzną blaszkę, xringi i potem wycisnąć tak jak odblokowaną spinkę.
Nie szlifować . Przy szlifowaniu można coś uszkodzić przy łańcuchu. przyrządem do zarabiania sworzni łańcucha rozkuć łańcuch , potem zakuć i tyle .
A co można uszkodzić w łańcuchu szlifowaniem? Przecież ułatwia to rozdzielenie łańcucha. Szlifowanie trwa 5 sekund. Nawet nie trzeba jakos specjalnie uważać. Tego rozkutego ogniwa i tak nie zakuwa się ponownie. Robię tak od lat jeszcze nie zdarzyło mi się czegos zepsuć. Kiedy szlifuję pozbywam się spęczonej a więc powiększonej średnicy sworznia którą przy rozkuwaniu musisz przecisnąc przez tuleję rolki łańcucha. Dla mnie go logiczne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”