Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2342
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem Koledzy i Koleżanki, we środę jak wiecie miałem okazję obejrzeć w Triumph Katowice nowy model motocykla Triumph powstały na bazie nakeda - Trident 660, czyli nowego - Tigera Sport 660.
Iżu na motocykli Triumph Tiger Sport 660.JPG
Iżu na motocykli Triumph Tiger Sport 660.JPG (335.6 KiB) Przejrzano 4118 razy
Poza wersją podstawową wycenioną na kwotę - 39'900 zł. (plus dopłata 500 zł do czerwonego lakieru), w salonie znajdował się egzemplarz doposażony między innymi w - boczne kufry, dodatkowe halogeny LED, quick shifter, tankabag, grzane manetki, handbary czy crash bary (wartość tych oryginalnych dodatków to 8'800 zł).
Triumph Tiger Sport 660 (1).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (1).JPG (393.09 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (2).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (2).JPG (358.22 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (3).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (3).JPG (350.2 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (4).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (4).JPG (332.81 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (15).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (15).JPG (273.71 KiB) Przejrzano 4117 razy
Triumph Tiger Sport 660 (12).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (12).JPG (256.36 KiB) Przejrzano 4115 razy
Motocykl zbudowano na ramie obwodowej z rur stalowych, wahacz jest także stalowy, maszyna waży wraz z płynami - 206 kg. a wysokość szerokiego siedzenia to - 835 mm. dzięki temu jest o wiele bardziej komfortowo dla osób mojego wzrostu.
Sercem nowego modelu Tigera Sport 660 jest - chłodzony cieczą trzycylindrowy, rzędowy, 12-zaworowy silnik DOHC, który generuje maksymalną moc - 81 KM (10'250 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 64 Nm (6'250 obr/min), producent podaje jego średnie spalanie na - 4,5 l/100 km. co przy pojemności zbiornika paliwa - 17,2 l. daje teoretyczny zasięg ponad - 350 km.
Triumph Tiger Sport 660 (18).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (18).JPG (279.16 KiB) Przejrzano 4109 razy
Triumph Tiger Sport 660 (7).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (7).JPG (322.38 KiB) Przejrzano 4118 razy
Zawieszenie przednie to - upside-down 41 mm Showa o skoku - 150 mm (brak regulacji), natomiast tylne to - stalowy wahacz wleczony, oraz amortyzator Showa monoshock RSU także o skoku - 150 mm (regulacja napięcia wstępnego sprężyny za pomocą pokrętła i systemu hydraulicznego), są to takie same skoki zawieszenia jakie ma Suzuki V-Strom DL-650 8-)
Układ hamulcowy składa się z przodu z - dwóch tarcz o średnicy - 310 mm, oraz zacisków dwutłoczkowych Nissin.
Z tyłu zastosowano jedną tarczę - 255 mm i jednotłoczkowy zacisk Nissin, wszystkie oploty hamulcowe są stalowe, mamy również dwuobwodowy ABS.
Motocykl jeździ na bardzo dobrym ogumieniu - Michelin Road 5 o rozmiarze - 120/70 ZR 17 i 180/55 ZR 17
Triumph Tiger Sport 660 (9).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (9).JPG (398.66 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (10).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (10).JPG (291.83 KiB) Przejrzano 4118 razy
Triumph Tiger Sport 660 (11).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (11).JPG (284 KiB) Przejrzano 4118 razy
Rozstaw osi jest nieco większy niż w Tridencie 660 i wynosi on - 1418 mm (dla porównania - Tiger 850 Sport ma - 1556), natomiast szerokość kierownicy jest prawie taka sama jak w Tigerze 850 i wynosi - 834 mm (850-tka ma 830 mm).

Warto wspomnieć o regulowanej na wysokość szybie z prostym systemem podnoszenia i opuszczania jej jedną ręką, sama szyba przy moim wzroście - 184 cm. będzie nieco zbyt krótka, ale na pewno będzie można dokupić jakąś akcesoryjną.
Triumph Tiger Sport 660 (13).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (13).JPG (268.2 KiB) Przejrzano 4117 razy
Triumph Tiger Sport 660 (14).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (14).JPG (238.89 KiB) Przejrzano 4117 razy
Elektronika jaką zastosowano w tym motocyklu jest raczej skromna, mamy dwa tryby jazdy - Road i Rain i powiązane z nimi ustawienia kontroli trakcji i ABS-u, a także sposób działania roll-gazu, tym niemniej fajnie że w ogóle są (mam u siebie w 850-tce takie samo rozwiązanie i jest ono wystarczające do jazdy).
Na duży plus jest wyświetlacz TFT, wprawdzie nie imponuje on wielkością, ale czytelność wskazań jest na nim wzorcowa, podoba mi się też prosty i widoczny obrotomierz w postaci półokręgu, szkoda że nie mam takiego u siebie w 850-tce :cry:
W opcji można dokupić do tego motocykla moduł "My Triumph Connectivity System" - umożliwiający nawigację zakręt po zakręcie, sterowanie kamerą GoPro, a także obsługę telefonu i muzyki, tym wszystkim sterujemy za pomocą przełączników na kierownicy, a informacje są wyświetlane na ekranie TFT.
Triumph Tiger Sport 660 (17).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (17).JPG (296.65 KiB) Przejrzano 4115 razy
Telefon można sobie schować pod siedzenie pasażera, lub podłączyć do dodatkowego gniazdka 12V DIN z lewej strony wyświetlacza.
Triumph Tiger Sport 660 (16).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (16).JPG (254.07 KiB) Przejrzano 4117 razy
Na duży plus także pełne oświetlenie LED, w tym światła do jazdy dziennej w postaci dwóch pasków na obu lampach, funkcję światła mijania pełni prawy reflektor, a drogowych lewy, daje to pełne doświetlenie drogi nocą, z tyłu zastosowano tą samą lampę LED z Tridenta 660, kierunkowskazy natomiast są identyczne jak w całej gamie Tigerów.
Triumph Tiger Sport 660 (5).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (5).JPG (330.79 KiB) Przejrzano 4115 razy
Niektórzy twierdzą że Triumph skopiował przednią czaszę z Yamahy Fazer.. :lol: faktycznie przód Tigera Sport 660 bardzo przypomina tamten sprzęt :D
Triumph Tiger Sport 660 (8).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (8).JPG (334.55 KiB) Przejrzano 4115 razy
Reasumując - Triumph idąc za innymi producentami zrobił bardzo ciekawy motocykl bazując na sprawdzonym nakedzie, poszerzając tym samym gamę motocykli Adventure (ja bym go jednak bardziej klasyfikował jako motocykl sportowo-turystyczny), który niewątpliwie konkuruje np. z Yamahą Tracer 7 i według mnie wygrywa ten pojedynek nie tylko wyglądem, jakością montażu, o wiele lepszym silnikiem, ale także trybami jazdy, systemem kontroli trakcji, czy możliwością zastosowania quick shiftera.
Mimo mojego wzrostu czułem się za kierownicą nowego Triumpha Tigera Sport 660 bardzo dobrze, pozycja jest wyprostowana i wygodna, kąt kolan bardzo przyjemny.
Obecnie przy szalejących cenach różnica między Tigerem 850 Sport (cena 49'500 zł.) a Tigerem Sport 660 to prawie 10'000 zł. czyli sporo, dlatego właśnie mały Tygrysek staje się jeszcze relatywnie tanią ofertą na uniwersalny motocykl do wszelkich zastosowań.
Myślę też że Triumph małym Tigerem 660 trochę zabił Tridenta 660 ze względu na zbyt małą różnicę między cenami tych modeli wynoszącą zaledwie - 2'000 zł.
Triumph Tiger Sport 660 (19).JPG
Triumph Tiger Sport 660 (19).JPG (300.19 KiB) Przejrzano 4109 razy
Wprawdzie nie jeździłem jeszcze Tigerem 660, ale miałem przyjemność pośmigać w deszczu Tridentem 660 i powiem tak iż ten mały trzycylindrowy silniczek jest zachwycająco mocny i jednocześnie elastyczny, przy umiarkowanym zużyciu paliwa.

Wkrótce pojawi się na moim kanale filmik z przymiarki do tego modelu 8-) ciekaw jestem jak Wam się podoba mały "Fazerek" od Triumpha ? :D
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1628
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Oskar »

Ładnie się prezentuje taka yamaha fazer
Wokół komina i do miasta ..


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

kaniosz
A1
Posty: 25
Rejestracja: 12 sty 2018, 11:56
Lokalizacja: Tychy

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: kaniosz »

W moim odczuciu ten Tiger 660 może okazać się hitem sprzedaży w Polsce. Spełnia szereg warunków, które obecnie są bardzo pożądane: jest motocyklowym SUVem, nie jest bardzo drogi i posada dość dobre wyposażenie podstawowe. Do tego jest bardzo ładny i wygląda na dość wygodny.

Podzielam zdanie, że to będzie alternatywa dla Yamahy Tracer 7 no i w sumie dla Małego Vstroma, który nie bójmy się tego powiedzieć, trochę już się zestarzał.

Dla mnie bardzo dobry krok Triumpha.


Jakub DL 650 AK11

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Centrino »

A powiem tak, motocykl ładny, przypominający faktycznie fazera.
Ale...
...właśnie jest ale. @Iżu żebyś mnie źle nie zrozumiał, motocykl wizualnie mi się podoba.
Pisząc jakiś czas temu o Suzuki wytknąłeś, że ma słabe, nieregulowane zawieszenie (o ile pamiętam), że wyświetlacz jest brzydki itp. Natomiast tu wyświetlacz to jakaś tragedia, zawiecha przód czy Showa czy nie Showa ale żadnej regulacji, w dzisiejszych czasach to trochę bidą zalatuje. Tył to właściwie też standard także 4 liter nie urywa.
W zasadzie jak na nim siedzisz to jakiś taki mały się ten motocykl wydaje :)

Ale generalnie sylwetkę ma OK.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
pbird
A
Posty: 302
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: pbird »

Jest ładny i tani, a jak wiadomo CCC. Cena Czyni Cuda. Może wykroi trochę tortu na rynku i pomoże niezdecydowanym na MT-07 i inne z tego segmentu.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2342
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:
07 lut 2022, 09:49
A powiem tak, motocykl ładny, przypominający faktycznie fazera.
Ale...
...właśnie jest ale. @Iżu żebyś mnie źle nie zrozumiał, motocykl wizualnie mi się podoba.
Pisząc jakiś czas temu o Suzuki wytknąłeś, że ma słabe, nieregulowane zawieszenie (o ile pamiętam), że wyświetlacz jest brzydki itp. Natomiast tu wyświetlacz to jakaś tragedia, zawiecha przód czy Showa czy nie Showa ale żadnej regulacji, w dzisiejszych czasach to trochę bidą zalatuje. Tył to właściwie też standard także 4 liter nie urywa.
W zasadzie jak na nim siedzisz to jakiś taki mały się ten motocykl wydaje :)

Ale generalnie sylwetkę ma OK.
Centruś, nie przypominam sobie bym krytykował zawieszenie w V-Strom 1050 XT, zwłaszcza że ma ono z tego co pamiętam pełną regulację, natomiast owszem skrytykowałem ten okropny i nieczytelny wyświetlacz LCD i patent na regulację szyby z przodu :lol:
Zdjęcie być może nie oddaje tego, ale wyświetlacz TFT w nowym Tigerze Sport 660 jest bardzo czytelny choć nieco minimalistyczny, sto razy wolałbym taki mieć u siebie.
Co do regulacji zawieszenia w tym motocyklu to jest wyłącznie kompresja tylnego amortyzatora, u mnie w Tigerze 850 Sport z resztą też, wiadomo że zarówno Tiger 660 jak i 850 to tak zwana "bieda edytion" :D ale pamiętaj.. cena czyni cuda 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Centrino »

@Iżu mi chodziło o 650 bo o ilel pamiętam też o niej film kręciłeś. Ale może się mylę.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: delirium »

Wygląda na bezpośrednią konkurencję Kawasaki Versys 650, którego nowa odmłodzona wersja mi sie bardzo podoba.
Z tych dwóch wybrałbym kawasaki bez zawahania, lepsze regulowane zawieszenie i o wiele ładniejsze zegary.



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 5102
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: lukas76 »

Podoba się, ale zegary tragedia. Z drugiej strony jak słyszę że motocykl który kosztuje 40 dychy to taniość, to ja juz sam nie wiem czy nasze społeczeństwo dalej durne czy juz bogate 😉🤣
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 700
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: andrus75 »

Dla jednego pewnie tanio, dla drugiego drogo. Nie chciałbym się podpierać jakąkolwiek statystyką bo wiadomo jak z nimi. Według mnie jak na kaprys takiego gościa jak ja to sporo. Pewnie dlatego, że mam mnóstwo innych wydatków na głowie i nie jestem bezdzietnym kawalerem.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka



DL650 AK7

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2342
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:
07 lut 2022, 16:47
@Iżu mi chodziło o 650 bo o ilel pamiętam też o niej film kręciłeś. Ale może się mylę.
Chyba się mylisz, bo wszystkie V-Stromy nawet 650-ki mają regulowane zawieszenie :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Centrino »

Iżu pisze:
07 lut 2022, 21:39
Centrino pisze:
07 lut 2022, 16:47
@Iżu mi chodziło o 650 bo o ilel pamiętam też o niej film kręciłeś. Ale może się mylę.
Chyba się mylisz, bo wszystkie V-Stromy nawet 650-ki mają regulowane zawieszenie :mrgreen:
Całkiem możliwe :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: delirium »

Iżu pisze:
07 lut 2022, 21:39
Chyba się mylisz, bo wszystkie V-Stromy nawet 650-ki mają regulowane zawieszenie :mrgreen:
650 tki ? z której strony...



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4834
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Centrino »

delirium pisze:
07 lut 2022, 22:25
Iżu pisze:
07 lut 2022, 21:39
Chyba się mylisz, bo wszystkie V-Stromy nawet 650-ki mają regulowane zawieszenie :mrgreen:
650 tki ? z której strony...
Gęstością oleju :D


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: delirium »

a, chyba że tak :)



prebenny
A+B+C
Posty: 1675
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: prebenny »

A teraz zapytam - ilu z Was regulowało sobie przednie zawieszenie a ilu jeździ na 'ustawieniach fabrycznych'? :D


null

rcs1
A2
Posty: 286
Rejestracja: 03 lis 2018, 19:12
Lokalizacja: Otwock

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: rcs1 »

prebenny pisze:
08 lut 2022, 10:28
A teraz zapytam - ilu z Was regulowało sobie przednie zawieszenie a ilu jeździ na 'ustawieniach fabrycznych'? :D
Otóż to. Kiedyś robiłem z tym jakieś kombinacje, ale szybko doszedłem do wniosku, że ta regulacja za wiele nie wnosi, a poza tym nie ma ustawień uniwersalnych. Więc już od dawna nie dotykam regulacji i jest ok.


Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2680
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Smerfciamajda »

Ja, z moim kumplem fachowcem, po zakupie motocykla myk, ustawienie i tak jeżdżę i nie dotykam.
Tzn on ustawia a ja daje dane dot. sposobu jazdy. W Kawasaki była ogromna różnica przed i po ustawieniu. W DLu jest ale mniej spektakularnie.

Tylny zawias wystarczy jak można z ręki bez użycia klucza ustawić wstępne napięcie sprężyny zależnie od załadowanego motocykla.

Problem polega na tym ze trzeba pamiętać i mieć trochę wyczucia a w takim przypadku automatyczna regulacja nie wymaga wiedzy od ridera.

Dla mnie manualna czy automatyczna regulacja nie jest problemem ale ja nie ujeżdżam moto ekstremalnie. Uważam na dziś ze bardziej upierdliwy jest łańcuch i jego obsługa dla zwykłego zjadacza chleba niż jakaś tam regulacja pokrętłem zawiasu.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5343
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: Struna »

prebenny pisze:
08 lut 2022, 10:28
A teraz zapytam - ilu z Was regulowało sobie przednie zawieszenie a ilu jeździ na 'ustawieniach fabrycznych'? :D
Ja nie dość że regulowałem to i flaki w przodzie zmieniłem na sensowniejsze.
Aczkolwiek na seryjnych gratach regulacja w DL-u nie daje takich spektakularnych różnic jak np w sportach/ścigach.
Jak w VTR-ce miałem źle ustawione to się wydawało, że w winku się nagle masa sama ni z gruchy ni z pietruchy przenosi - mega niefajne odczucie.
Szybka korekta i moto jak po sznurku.
W V-stromie jest to na tyle mało regulowalne, że takich sytuacji nie da się wywołać złymi nastawami, owszem można zrobić nieco lepiej/nieco gorzej ale nie w tak szerokim zakresie jak w sportach.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

prebenny
A+B+C
Posty: 1675
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger Sport 660 - ciekawa maszyna sportowo-turystyczna - nowość na 2022 rok

Post autor: prebenny »

Ale @Struna Ty ewenement jesteś ;) Ja w V-Stromie i Tigerze 800 nie dotykałem nic (tył to wiadomo w zależności od obciążenia).

W 900 trochę kombinowałem ale paradoksalnie i tak fabryczne ustawienia mi najbardziej pasują.


null

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”