kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

Ten wątek to jakaś reklama małego Versysa czy co?


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: pyra »

Xj6 pisze:
22 gru 2022, 10:07
pyra pisze:
21 gru 2022, 21:51
Co do mocy....jesteś w błędzie 😁
Dlaczego?
Mocy nigdy dość 😁 a dokładnie Nm
Szczególnie,gdy widać mocny spadek po zapakowaniu motocykla.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

Tak, nigdy dość. Ale mało kto wykorzystuje w pełni moc współczesnych moto. Zwłaszcza tych wysilonych.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

tylko nastolatki myślą że im potrzeba wiecej mocy, podczas gdy potrzeba im wiecej umiejętnośći....
Już nie wspomne że tereni wiecej mocy tylko przeszkadza.



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Xj6 pisze:
22 gru 2022, 19:30
Tak, nigdy dość. Ale mało kto wykorzystuje w pełni moc współczesnych moto. Zwłaszcza tych wysilonych.
Ja wolę mieć mocy za dużo niz za mało, szczególnie jak jade pół tonowym klocem...Policz sobie, waga moto plus osprzęt, dwóch jeźdźców, u mnie to 200 kg do tego bagaż kufry itd


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

lukas76 pisze:
22 gru 2022, 20:19
Xj6 pisze:
22 gru 2022, 19:30
Tak, nigdy dość. Ale mało kto wykorzystuje w pełni moc współczesnych moto. Zwłaszcza tych wysilonych.
Ja wolę mieć mocy za dużo niz za mało, szczególnie jak jade pół tonowym klocem...Policz sobie, waga moto plus osprzęt, dwóch jeźdźców, u mnie to 200 kg do tego bagaż kufry itd
Ja też wolę. Co nie znaczy, że 50 konnym moto nie da się objechać pół Europy. Da się i to nie gorzej niż poltonowym kolosem. A jak masz 150 km to i tak przez większość czasu nie wykorzystujesz więcej jak z 50 KM.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Xj6 pisze:
22 gru 2022, 20:22
lukas76 pisze:
22 gru 2022, 20:19
Xj6 pisze:
22 gru 2022, 19:30
Tak, nigdy dość. Ale mało kto wykorzystuje w pełni moc współczesnych moto. Zwłaszcza tych wysilonych.
Ja wolę mieć mocy za dużo niz za mało, szczególnie jak jade pół tonowym klocem...Policz sobie, waga moto plus osprzęt, dwóch jeźdźców, u mnie to 200 kg do tego bagaż kufry itd
Ja też wolę. Co nie znaczy, że 50 konnym moto nie da się objechać pół Europy. Da się i to nie gorzej niż poltonowym kolosem. A jak masz 150 km to i tak przez większość czasu nie wykorzystujesz więcej jak z 50 KM.
Kolego oczywiście że się da, ludzie jeżdżą 125...czy na 420 kg 125-tce z mocą 15 koni pojedziesz nie gorzej niż pół tonowym motkiem z mocą 125 czy 150 koni to pozwole się z Tobą nie zgodzić
Ocena: 11.76471%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

lukas76 pisze:
22 gru 2022, 20:59
Xj6 pisze:
22 gru 2022, 20:22
lukas76 pisze:
22 gru 2022, 20:19


Ja wolę mieć mocy za dużo niz za mało, szczególnie jak jade pół tonowym klocem...Policz sobie, waga moto plus osprzęt, dwóch jeźdźców, u mnie to 200 kg do tego bagaż kufry itd
Ja też wolę. Co nie znaczy, że 50 konnym moto nie da się objechać pół Europy. Da się i to nie gorzej niż poltonowym kolosem. A jak masz 150 km to i tak przez większość czasu nie wykorzystujesz więcej jak z 50 KM.
Kolego oczywiście że się da, ludzie jeżdżą 125...czy na 420 kg 125-tce z mocą 15 koni pojedziesz nie gorzej niż pół tonowym motkiem z mocą 125 czy 150 koni to pozwole się z Tobą nie zgodzić
Ale po co ci od razu jechać poltonowym?
Wiesz, ja w tym roku byłem XJ6 z 3 kuframi, tankagiem i pasażerka w Alpach i nad Gardą. Przejechałem Grosglockner, Stelvio, Gavie i Timmelsjoch i wyobraź dobre, że te 78 KM nigdy nie okazało słabości. A te 78 KM dostępne jest dopiero przy 10500 obrotach silnika bodajże. Ja nawet raz w czasie tej podróży nie wykręciłem takich obrotów. Jeździłem normalnie, max 7-8 tysięcy, a to jest około 50-60 koni mechanicznych.
Na autostradzie prędkości spokojnie ok 140 km na h, więcej i tak nie ma sensu, bo nawet dobrze ospojlerowany moto nie daje idealnej ochrony przed wiatrem, no może goldwing. A komu się chce przez kilka h jazdy autostrada szarpać z huraganem. Prawda jest taka, że te wszystkie moto z mocami po 150-200 KM są prześwietne, ale jest malo okazji, żeby te moc efektywnie wykorzystać, a jeszcze mniej kierowców, kt potrafią to zrobić. Nawet na torze.
Oczywiście ostatnio sam kupiłem 1050XT z mocniejszym silnikiem niż miałem. Po co? Żeby mi było wygodniej z pasażerka, bo to wieksze moto, znacznie lepsze do długich podróży niz XJ.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: prebenny »

Optymalna moc to są okolice 100 koni - do dynamicznej jazdy bez problemu starcza, przy wyprzedzaniu jest spory zapas.
Cały czas będę powtarzał, na niemieckiej autobanie za Tigerem 1200 i KTMem 1190 (140 i 150 koni) nadążałem bez problemu nawet przy wyprzedzaniu.

Czy mogli odkręcić i odjechać? Pewnie tak. Ale skoro nadworni zapierdalacze tego nie zrobili? To po co więcej niż te 100 koni co miałem w Tigerze 900?

Natomiast rejon 67 koni jak versys czy 69 jak miał mój V-Strom - to mi już ewidentnie brakowało zapasu i tego komfortu w głowie, że przy wyprzedzaniu jak mnie coś zaskoczy (coś wyjedzie z przeciwka czy wyprzedzany obok zacznie przyspieszać) to wiedziałem, że na V-Stromie nie mam już zapasu żeby odkręcić i odjechać. Tego brakowało najbardziej.


null

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: pyra »

W punkt👍
Choć nadal twierdzę, że to o Nm bardziej chodzi niż o KM.😉


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

prebenny pisze:
22 gru 2022, 23:35
Optymalna moc to są okolice 100 koni - do dynamicznej jazdy bez problemu starcza, przy wyprzedzaniu jest spory zapas.
Cały czas będę powtarzał, na niemieckiej autobanie za Tigerem 1200 i KTMem 1190 (140 i 150 koni) nadążałem bez problemu nawet przy wyprzedzaniu.

Czy mogli odkręcić i odjechać? Pewnie tak. Ale skoro nadworni zapierdalacze tego nie zrobili? To po co więcej niż te 100 koni co miałem w Tigerze 900?

Natomiast rejon 67 koni jak versys czy 69 jak miał mój V-Strom - to mi już ewidentnie brakowało zapasu i tego komfortu w głowie, że przy wyprzedzaniu jak mnie coś zaskoczy (coś wyjedzie z przeciwka czy wyprzedzany obok zacznie przyspieszać) to wiedziałem, że na V-Stromie nie mam już zapasu żeby odkręcić i odjechać. Tego brakowało najbardziej.
Zasadniczo się zgadzam. Komfort co do możliwości moto na drodze też się liczy


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Prenus to wszystko sie zgadza do momentu kiedy jezdzisz z kimś, przy Vstromie 650 ze mną i małżonka i bagaż, motocykl palił jak smok i nie jechal, potem był gs 800, bylo dużo lepiej ale i tak się męczył, teraz 1200 jest wystarczający, a czy mam aż taki zapas mocy, nie powiedziałbym. Jest ok, mogę szybko wyprzedzić, czasami używam pelnego gazu do tego, więc zapasu juz nie mam


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

Większość nie ma pojęcia jak ogarnąć 70 koni a oni by chcieli 150 koników :lol: :lol: :lol:



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: staszek_s »

To już się robi OT ale ja bym dodał, że zapas mocy daje też większy komfort i przyjemność z jazdy, bo nie trzeba tak żyłować silnika i wajchować biegami, wszystko robi się tak na luzie bardziej. Też uważam, że 100 KM w zupełności wystarcza do jazdy we dwoje, natomiast solo to mały DL dla mnie był ok, na dłuższych przelotach autostradowych trochę brakowało może.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Xj6 »

delirium pisze:
23 gru 2022, 08:15
Większość nie ma pojęcia jak ogarnąć 70 koni a oni by chcieli 150 koników :lol: :lol: :lol:
no właśnie o tym piszę.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Struna »

staszek_s pisze:
23 gru 2022, 10:14
Też uważam, że 100 KM w zupełności wystarcza do jazdy we dwoje, natomiast solo to mały DL dla mnie był ok, na dłuższych przelotach autostradowych trochę brakowało może.
Ja np celowo wziąłem małego DL-a bo mam jeszcze litrowego 100-konnego sporta i tym sobie bardzo łatwo zrobić kuku jak się nieuważnie operuje manetą ( zero wspomagaczy trakcji/ abs-u itp ). Toto potrafi z samego gazu na 2-ce na koło wstawać, czasami nawet gdy tego nie planujemy, także czy ja wiem czy taka moc jest aż taka super... OK - bywa fajnie, ale tak do "cywilnej" jazdy to nieco zbyt narowiste.

Ale gdybym miał wymienić DL-a na nowszego, to pod kątem wspólnych z żoną wyjazdów pewnie bym celował w litra, ale co najmniej cyklopa - tak to już inaczej ( bardziej cywilizowanie ) pracuje.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Struna pisze:
23 gru 2022, 10:51
staszek_s pisze:
23 gru 2022, 10:14
Też uważam, że 100 KM w zupełności wystarcza do jazdy we dwoje, natomiast solo to mały DL dla mnie był ok, na dłuższych przelotach autostradowych trochę brakowało może.
Ja np celowo wziąłem małego DL-a bo mam jeszcze litrowego 100-konnego sporta i tym sobie bardzo łatwo zrobić kuku jak się nieuważnie operuje manetą ( zero wspomagaczy trakcji/ abs-u itp ). Toto potrafi z samego gazu na 2-ce na koło wstawać, czasami nawet gdy tego nie planujemy, także czy ja wiem czy taka moc jest aż taka super... OK - bywa fajnie, ale tak do "cywilnej" jazdy to nieco zbyt narowiste.

Ale gdybym miał wymienić DL-a na nowszego, to pod kątem wspólnych z żoną wyjazdów pewnie bym celował w litra, ale co najmniej cyklopa - tak to już inaczej ( bardziej cywilizowanie ) pracuje.
Twoja vtr-a objedzie niejednego mocniejszego turystyka, to są inne konie 😉


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Na DRZce to z trójki na.gume idzie 😉


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Struna »

lukas76 pisze:
23 gru 2022, 10:54
Twoja vtr-a objedzie niejednego mocniejszego turystyka, to są inne konie 😉
No jest inaczej, to prawda - to jeszcze gaźniki, więc nie ma laga znanego z układów wtryskowych.
lukas76 pisze:
23 gru 2022, 10:56
Na DRZce to z trójki na.gume idzie 😉
A to zależy od wersji i przełożeń ;)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

FYI rzekomy brak mocy w maszynch mniejszych jak 1000cc wynika tylko i wyłącznie z durnych emisyjnych ograniczeń, 30 lat temu 650cc to była wileka maszyna i niekomu mocy nie brakowało. Zresztą i tak w adv chodzi o moment w dole głównie a nie o moc w górze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”