BMW R1250 GS Adventure

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Fajna dyskusja. Przytyję, bo już ze 3 paczki czipsów poszło:):) Akurat to samo właśnie myślę o geesiarzach:):):)


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

Nie fajna, tylko strasznie durna jest ta dyskusja... :( A kolega Xj6 ma chyba jakieś kompleksy... 😎
Ocena: 11.76471%


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Nie mniejsze niż bul pupy u geesiarzy, że wywalili stówkę i i tak nikt ich nie podziwia, nie wychwala i że nie chce uznać przez aklamację geesa za 8 cud świata:):):)


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Rommel »

Chyba tylko ty ja tutaj widzisz. Odstaw wode albo tabsy bo masz przywidzenia :)


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

Xj6 pisze:
28 kwie 2023, 20:00
Nie mniejsze niż bul pupy u geesiarzy, że wywalili stówkę i i tak nikt ich nie podziwia, nie wychwala i że nie chce uznać przez aklamację geesa za 8 cud świata:):):)
Nie mam GSa i w sumie nigdy specjalnie go nie rozważałem żeby kupić (między innymi przez jego cenę). Za to miałem DLa.
Ale potrafię realnie ocenić, że GS jest to stety niestety po prostu lepszy motocykl niż DL. A żeby to osiągnąć znowu niestety nie trzeba być 8 cudem świata.


null

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 223
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: motostopem »

A to nie jest trochę tak, że faktycznie GS jest droższy, bo wyprzedza technologicznie takie Suzuki? Mając Suzuki kilkuletnie w najnowszej budzie, a wsiadając na GS 1200 gdzieś z 2012-2014 roku to i tak czułem się jakbym przeskoczył jednak te kilka poziomów, mimo, że Suzuki jest nowszym motocyklem to i tak staruszek go zjada. I może dlatego ta m.in cena wyjściowa jest wyższa? :)


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

prostyelektryk
A1
Posty: 59
Rejestracja: 18 kwie 2023, 11:20

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prostyelektryk »

Widzę, że kilku kolegów ściąga dyskusję w jakieś dziwne rewiry. "Ból dupy", "podziwianie", "marketing" "kompleksy" itp. to nie są żadne argumenty. Można by pomyśleć, że gdy brakuje faktów, a rzeczywistość różni się od własnych wyobrażeń to zostaje jedynie taka droga.
A taka była fajna dyskusja o konkretach jak moc, moment obrotowy i jego przebieg, masa, wyposażenie, awaryjność, cena i jej różnica w stosunku do v-stroma.
Będąc użytkownikiem GS, wcześniej v-stroma, widzę, że GS jako motocykl jest o 50% lepszy i może mieć wyposażenie o 100% lepsze.
Takie rzeczy jak bezkluczykowa obsługa, automatyczna regulacja napięcia sprężyny (czyli utrzymanie snopu światła na stałej właściwej wysokości), integracja z telefonem bardzo szybko stają się naturalne i potrzebne.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2023, 07:58 przez prostyelektryk, łącznie zmieniany 2 razy.



Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Prostyelektryk dokładnie jak widzisz tak prowadziłem te dyskusje. Tylko merytoryka. Przejrzy Wątek i zobacz kto ją sprowadził na manowce. Kto zaczął pisać o kompleksach, że jak nie jeździłeś to się nie odzywaj i tak dalej. No kto??? Czyli kto w tej dyskusji odszedł od argumentów rzeczowych na rzecz uszczypliwosci? No.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 546
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Colto »

Fajnie w tym wątku, jak dzieci w szkole podstawowej :-)
W sumie coś jest w powiedzeniu, że faceci to takie duże dzieci.

Mi GS 1250 bardzo się podoba, tak samo nowy Triumph Tiger 1200 GT Explorer.
Na żadnym nie jeździłem, ale mam plan na ten rok aby zrobić w końcu jazdy testowe.

O Ile na nowego z salonu Tigera mnie stać (z rocznika 2022 jest za 89 tys zl) o tyle na nowego GS'a (107 tys zl) już nie.

W związku z powyższym, czy jeżeli odbędę jazde testową nowym/salonowym GS'em z ESA i potem kupię rocznik 2019/2020* także z ESA, to czy będą to te same motocykle (prowadzenie, hamowanie, dynamika, itp)?

*Przyjmijmy założenie, że ten używany jest w bardzo dobrym stanie technicznyn.

Dajcie znać posiadacze GS'ów, odpowiedzi od posiadaczy V-Stromów nie są mile widziane :-)

Mariusz

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

addamlca
A
Posty: 404
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: addamlca »

Kiedys czytalem podobna dyskusje na forum Hondy gdzie tematem bylo ST1300 vs K1600.
Gdzie tam byl sens i logika porownywac z soba stary od lat nierozwijany model Hondy z nowym sporo wiekszym silnikowo,nafaszerowanym bajerami niemcem-nie wiem.Poza niska awaryjnoscia i lepsza oslona przed wiatrem ST nie miala argumentow.

Porownywac R1250 GS z DL1050 tez uwazam za malo stosowne.Predzej(powtorze to)z F850 GS

www.forum.vstromclub.pl/bmw-f850-gs-adv ... t2360.html

Cenowo,wagowo,silnikowo-znacznie wiecej tu sensu.

Osobiscie moglbym kupic dowolny model Bmw.Jako NOWY na tejze 5letniej gwarancji.Bo po wiekszym przebiegu Bmki generuja jednak nieprzewidziane wydatki co kolega @fart1 tylko tu potwierdza;

www.forum.vstromclub.pl/bmw-r1250-gs-pi ... 4-280.html

A te swietne(poki dzialaja)bajery Bmw nie kazdy serwis ogarnia.Zwlaszcza gdy nie mieszka sie w wiekszym miescie.
Niezaleznie od tego nawet na gwarancji gdy cos walnie mozna stracic cwierc sezonu nim ASO z tym sie upora.Na forum Bmw(innych marek tez) latwo znalesc tego przyklady.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

prostyelektryk
A1
Posty: 59
Rejestracja: 18 kwie 2023, 11:20

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prostyelektryk »

R1250GS z rocznika 2019-2020 praktycznie niczym nie będzie się różnił od nowego. Może kolory?
Szukaj motocykli jeszcze na gwarancji (nie każdy wykupił przedłużoną gwarancję).
U prywatnych sprzedających raczej nie pojeździsz, uderz do BMW na jakieś jazdy próbne.

Największe zmiany ostatnich lat to:
2018 zwiększenie pojemności z 1200 na 1250 i zmienne fazy rozrządu. Jeszcze większy moment obrotowy.
2017/2018 w R1200GS ulepszenia w przeniesieniu napędu, opcja TFT, nowa generacja Dynamic-ESA
Ocena: 11.76471%



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1819
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: QraC »

Ja nie mam bólu dupy o nic. Miałem vstroma i jeździłem nim w opór, mam teraz gs i tez jeżdżę w opór (aktualnie w drodze do Barcelony 😀 ).
Majac porównanie po kilkudziesięciu tysięcy przejechanych kilometrach wiem że gs jest po prostu lepszym motocyklem. A multistrada czy ktm czy afryka? Nie wiem. Jakbym przejechał nimi tyle km to bym wiedział.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

addamlca pisze:
29 kwie 2023, 09:14
A te swietne(poki dzialaja)bajery Bmw nie kazdy serwis ogarnia.Zwlaszcza gdy nie mieszka sie w wiekszym miescie.
Niezaleznie od tego nawet na gwarancji gdy cos walnie mozna stracic cwierc sezonu nim ASO z tym sie upora.Na forum Bmw(innych marek tez) latwo znalesc tego przyklady.
Tylko na przykładzie Centrusia serwis Suzuki nawet nie potrafił sobie poradzić z centrowaniem szprychowej felgi :D To dopiero zaawansowana technika :lol: A nie zapomnijmy jeszcze o tym, że o ile pamiętam źle założyli mu fajkę na świece i jak Centruś się wrócił, bo moto przerywało to też znaleźć tego nie mogli. Niektórzy cały czas mają problemy z exupem.

Więc nie tylko BMW mają problemy ze sobą. Po prostu czasami masz farta a czasami niefarta.


null

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 223
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: motostopem »



Dla rozluznienia atmosfery :lol:

EDIT:

to jeszcze wrzucę

Ostatnio zmieniony 02 maja 2023, 19:19 przez motostopem, łącznie zmieniany 1 raz.


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

motostopem pisze:
02 maja 2023, 07:17
Dla rozluznienia atmosfery :lol:
Chyba osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego :lol:

Mnie tam ten flame war o przewagach Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia akurat nie rusza... Kilka motocykli miałem, kilka testowałem i swoje zdanie na ten temat mam... I mój "ideał" już kilka razy się zmieniał w ostatnich latach ;) A i tak król jest tylko jeden :twisted:

Dużo bardziej wpienia mnie zidiocenie twórców takich filmów - i żeby nie było, dotyczy to praktycznie każdej marki, nie tylko BMW...

Po kiego chu... wstawiają te kretyńskie fragmenty ze skakania i zapierdzielania na pełnej piź...e po jakichś bezdrożach, kamieniach i błocie?!?! Ani to mądre, ani bezpieczne :evil: W ten sposób te duże turystyczne mastodonty wykorzystuje może 0,01% ich właścicieli (pomijam zawodowych kierowników wykorzystywanych do kręcenia reklam), ale jak się potem jeden z drugim amator ich naogląda, to myśli, że jak se kupi takiego dużego GS-a, Tigera, KTM-a, czy Afrykę, to on też będzie tak umiał... :roll:

Potem dodatkowo ludzie jarają się jałowymi dyskusjami np. na temat "przewagi" w terenie szprych w dużym GS-ie/Tigerze nad odlewanymi felgami... A tak naprawdę jedyna "korzyść", to efekt wizualny... A cała reszta to tylko problemy: wyższe koszty zakupu, konieczność serwisowania takich felg, i bardziej upierdliwe mycie... Czasem jeszcze rdza...

Sorry za offtop ;)
Ocena: 5.88235%


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Biblo masz rację. W terenie te wszystkie ww. Motocykle zjada o z górą połowę tańsza Yamaha Tenere, zresztą do nabycia w kilku wersjach w zależności od potrzeb.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4539
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: lukas76 »

Xj6 pisze:
02 maja 2023, 12:15
Biblo masz rację. W terenie te wszystkie ww. Motocykle zjada o z górą połowę tańsza Yamaha Tenere, zresztą do nabycia w kilku wersjach w zależności od potrzeb.
A tą tenere zjada w terenie każdy dualsportowy motocykl w pojemnosci od 250 do 450, co to za porównanie.?!Tą tenere zjada każdy wymieniony motocykl czyli gs i kazdy inny ciezki adv na asfalcie, nie mówiąc juz o jezdzie z.plecaczkiem czy bagażem.


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

No i co to za porównanie to typowo sportowych terenówek? Po prostu gs nie jest najlepszy we wszystkim, choć jest bardzo dobry w ogóle.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4539
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: lukas76 »

Xj6 pisze:
02 maja 2023, 14:23
No i co to za porównanie to typowo sportowych terenówek? Po prostu gs nie jest najlepszy we wszystkim, choć jest bardzo dobry w ogóle.
Tak samo jak tenere 700 do tenere 1200 porównywać, bez sensu, to sa.inne motocykle i do czego innego. Tenere 700 to gs800 czy ktm 790 albo Husqvarny


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

Xj6 pisze:
02 maja 2023, 12:15
Biblo masz rację. W terenie te wszystkie ww. Motocykle zjada o z górą połowę tańsza Yamaha Tenere, zresztą do nabycia w kilku wersjach w zależności od potrzeb.
Stary, ale za przeproszeniem, co ma piernik do wiatraka?!? :roll: Ja wiem, że mam rację ;) ale Ty wyciągasz z mojej wypowiedzi jakieś opaczne wniooski... Rower górski by sobie jeszcze lepiej poradził... A Windows jest lepszy od McBooka :D A mój post dotyczył durnowatych filmów reklamowych dla jakichś... kanapowców... :roll:


A nawiązując do tematu, ten watek dotyczy dużego GS-a i jego należy porównywać do dużych turystycznych ADV innych producentów, a nie do jakichś popierdółek... ;)

Innych dużych ADV, tzn. np. Tigera 1200 (Triumph), Multistrady 1200 (Ducatti), SupereTenery (Yamaha), KTM-a 1290, Afryki (Honda), PanAmeryki (HD), czy V-Stroma 1050 - to jest podobna kategoria motocykli, podobne pozycjonowanie przez producentów, podobne lub zbliżone pojemności silnika, podobna waga, itp. Jak ktoś lubi jeździć po krzakach, to sobie kupi lżejszą, bardziej poręczną maszynę, a jak ktoś potrzebuje motocyklowego SUV-a (do jazdy solo lub we dwoje), to sobie kupi coś wymienionego wyżej...

I weźmie pod uwagę obiektywne kryteria, ale może przede wszystkim subiektywne elementy: stosunek do marki, legendę, swoje oczekiwania na danym etapie motocyklizmu, dostępne wyposażenie (oryginalne i akcesoryjne), wygląd, cenę, gwarancję i warunki zakupu, ale może też utratę wartości po kilku latach... i pewnie masę innych aspektów...

A co by nie mówić, to BMW wymyśliło ten rodzaj motocykli, to ta firma wyznacza trendy, wprowadza nowe technologie, co niestety w obecnych czasach oznacza ciągłą ucieczkę do przodu i niekiedy nie ma czasu na dokładniejsze i dłuższe testy... To użytkownicy są testerami chyba wszystkich pojazdów, zarówno motocykli, jak i samochodów... Wystarczy zajrzeć na listę UOKiK-u ze zgłoszeniami usterek i akcji serwisowych 8-)

A jeszcze osobną kwestią jest to, że chyba tylko BMW i Harley Davidson stworzyły motocyklowe marki premium... I to również wielu boli :twisted:
Sam mam Triumpha i niektórym posiadaczom maszyn tej marki wydaje się, że są oni tacy "ekskluzywni" i jak to usłyszałem od jednego pacana "największą zaletą dużego Tigera jest to, że nie jest on GS-em"... :o :roll: Nie wprowadzajmy na tym forum podobnej narracji :mrgreen:




P.S. Gdybym miał teraz sobie kupić kolejne moto, to kupiłbym... GS-a :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale zostałem przy "badziewnym" Tigerze ;) a za to dokupiłem sobie Hondę Forza 350 :lol:


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”