BMW R1250 GS Adventure
Re: BMW R1250 GS Adventure
Fajna dyskusja. Przytyję, bo już ze 3 paczki czipsów poszło:):) Akurat to samo właśnie myślę o geesiarzach:):):)
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Online
Re: BMW R1250 GS Adventure
Nie fajna, tylko strasznie durna jest ta dyskusja... A kolega Xj6 ma chyba jakieś kompleksy...
- Ocena: 11.76471%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: BMW R1250 GS Adventure
Nie mniejsze niż bul pupy u geesiarzy, że wywalili stówkę i i tak nikt ich nie podziwia, nie wychwala i że nie chce uznać przez aklamację geesa za 8 cud świata:):):)
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: BMW R1250 GS Adventure
Chyba tylko ty ja tutaj widzisz. Odstaw wode albo tabsy bo masz przywidzenia
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: BMW R1250 GS Adventure
Nie mam GSa i w sumie nigdy specjalnie go nie rozważałem żeby kupić (między innymi przez jego cenę). Za to miałem DLa.
Ale potrafię realnie ocenić, że GS jest to stety niestety po prostu lepszy motocykl niż DL. A żeby to osiągnąć znowu niestety nie trzeba być 8 cudem świata.
null
- motostopem
- A2
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: BMW R1250 GS Adventure
A to nie jest trochę tak, że faktycznie GS jest droższy, bo wyprzedza technologicznie takie Suzuki? Mając Suzuki kilkuletnie w najnowszej budzie, a wsiadając na GS 1200 gdzieś z 2012-2014 roku to i tak czułem się jakbym przeskoczył jednak te kilka poziomów, mimo, że Suzuki jest nowszym motocyklem to i tak staruszek go zjada. I może dlatego ta m.in cena wyjściowa jest wyższa?
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
-
- A1
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 kwie 2023, 11:20
Re: BMW R1250 GS Adventure
Widzę, że kilku kolegów ściąga dyskusję w jakieś dziwne rewiry. "Ból dupy", "podziwianie", "marketing" "kompleksy" itp. to nie są żadne argumenty. Można by pomyśleć, że gdy brakuje faktów, a rzeczywistość różni się od własnych wyobrażeń to zostaje jedynie taka droga.
A taka była fajna dyskusja o konkretach jak moc, moment obrotowy i jego przebieg, masa, wyposażenie, awaryjność, cena i jej różnica w stosunku do v-stroma.
Będąc użytkownikiem GS, wcześniej v-stroma, widzę, że GS jako motocykl jest o 50% lepszy i może mieć wyposażenie o 100% lepsze.
Takie rzeczy jak bezkluczykowa obsługa, automatyczna regulacja napięcia sprężyny (czyli utrzymanie snopu światła na stałej właściwej wysokości), integracja z telefonem bardzo szybko stają się naturalne i potrzebne.
A taka była fajna dyskusja o konkretach jak moc, moment obrotowy i jego przebieg, masa, wyposażenie, awaryjność, cena i jej różnica w stosunku do v-stroma.
Będąc użytkownikiem GS, wcześniej v-stroma, widzę, że GS jako motocykl jest o 50% lepszy i może mieć wyposażenie o 100% lepsze.
Takie rzeczy jak bezkluczykowa obsługa, automatyczna regulacja napięcia sprężyny (czyli utrzymanie snopu światła na stałej właściwej wysokości), integracja z telefonem bardzo szybko stają się naturalne i potrzebne.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2023, 07:58 przez prostyelektryk, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: BMW R1250 GS Adventure
Prostyelektryk dokładnie jak widzisz tak prowadziłem te dyskusje. Tylko merytoryka. Przejrzy Wątek i zobacz kto ją sprowadził na manowce. Kto zaczął pisać o kompleksach, że jak nie jeździłeś to się nie odzywaj i tak dalej. No kto??? Czyli kto w tej dyskusji odszedł od argumentów rzeczowych na rzecz uszczypliwosci? No.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: BMW R1250 GS Adventure
Fajnie w tym wątku, jak dzieci w szkole podstawowej
W sumie coś jest w powiedzeniu, że faceci to takie duże dzieci.
Mi GS 1250 bardzo się podoba, tak samo nowy Triumph Tiger 1200 GT Explorer.
Na żadnym nie jeździłem, ale mam plan na ten rok aby zrobić w końcu jazdy testowe.
O Ile na nowego z salonu Tigera mnie stać (z rocznika 2022 jest za 89 tys zl) o tyle na nowego GS'a (107 tys zl) już nie.
W związku z powyższym, czy jeżeli odbędę jazde testową nowym/salonowym GS'em z ESA i potem kupię rocznik 2019/2020* także z ESA, to czy będą to te same motocykle (prowadzenie, hamowanie, dynamika, itp)?
*Przyjmijmy założenie, że ten używany jest w bardzo dobrym stanie technicznyn.
Dajcie znać posiadacze GS'ów, odpowiedzi od posiadaczy V-Stromów nie są mile widziane
Mariusz
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
W sumie coś jest w powiedzeniu, że faceci to takie duże dzieci.
Mi GS 1250 bardzo się podoba, tak samo nowy Triumph Tiger 1200 GT Explorer.
Na żadnym nie jeździłem, ale mam plan na ten rok aby zrobić w końcu jazdy testowe.
O Ile na nowego z salonu Tigera mnie stać (z rocznika 2022 jest za 89 tys zl) o tyle na nowego GS'a (107 tys zl) już nie.
W związku z powyższym, czy jeżeli odbędę jazde testową nowym/salonowym GS'em z ESA i potem kupię rocznik 2019/2020* także z ESA, to czy będą to te same motocykle (prowadzenie, hamowanie, dynamika, itp)?
*Przyjmijmy założenie, że ten używany jest w bardzo dobrym stanie technicznyn.
Dajcie znać posiadacze GS'ów, odpowiedzi od posiadaczy V-Stromów nie są mile widziane
Mariusz
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: BMW R1250 GS Adventure
Kiedys czytalem podobna dyskusje na forum Hondy gdzie tematem bylo ST1300 vs K1600.
Gdzie tam byl sens i logika porownywac z soba stary od lat nierozwijany model Hondy z nowym sporo wiekszym silnikowo,nafaszerowanym bajerami niemcem-nie wiem.Poza niska awaryjnoscia i lepsza oslona przed wiatrem ST nie miala argumentow.
Porownywac R1250 GS z DL1050 tez uwazam za malo stosowne.Predzej(powtorze to)z F850 GS
www.forum.vstromclub.pl/bmw-f850-gs-adv ... t2360.html
Cenowo,wagowo,silnikowo-znacznie wiecej tu sensu.
Osobiscie moglbym kupic dowolny model Bmw.Jako NOWY na tejze 5letniej gwarancji.Bo po wiekszym przebiegu Bmki generuja jednak nieprzewidziane wydatki co kolega @fart1 tylko tu potwierdza;
www.forum.vstromclub.pl/bmw-r1250-gs-pi ... 4-280.html
A te swietne(poki dzialaja)bajery Bmw nie kazdy serwis ogarnia.Zwlaszcza gdy nie mieszka sie w wiekszym miescie.
Niezaleznie od tego nawet na gwarancji gdy cos walnie mozna stracic cwierc sezonu nim ASO z tym sie upora.Na forum Bmw(innych marek tez) latwo znalesc tego przyklady.
Gdzie tam byl sens i logika porownywac z soba stary od lat nierozwijany model Hondy z nowym sporo wiekszym silnikowo,nafaszerowanym bajerami niemcem-nie wiem.Poza niska awaryjnoscia i lepsza oslona przed wiatrem ST nie miala argumentow.
Porownywac R1250 GS z DL1050 tez uwazam za malo stosowne.Predzej(powtorze to)z F850 GS
www.forum.vstromclub.pl/bmw-f850-gs-adv ... t2360.html
Cenowo,wagowo,silnikowo-znacznie wiecej tu sensu.
Osobiscie moglbym kupic dowolny model Bmw.Jako NOWY na tejze 5letniej gwarancji.Bo po wiekszym przebiegu Bmki generuja jednak nieprzewidziane wydatki co kolega @fart1 tylko tu potwierdza;
www.forum.vstromclub.pl/bmw-r1250-gs-pi ... 4-280.html
A te swietne(poki dzialaja)bajery Bmw nie kazdy serwis ogarnia.Zwlaszcza gdy nie mieszka sie w wiekszym miescie.
Niezaleznie od tego nawet na gwarancji gdy cos walnie mozna stracic cwierc sezonu nim ASO z tym sie upora.Na forum Bmw(innych marek tez) latwo znalesc tego przyklady.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
-
- A1
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 kwie 2023, 11:20
Re: BMW R1250 GS Adventure
R1250GS z rocznika 2019-2020 praktycznie niczym nie będzie się różnił od nowego. Może kolory?
Szukaj motocykli jeszcze na gwarancji (nie każdy wykupił przedłużoną gwarancję).
U prywatnych sprzedających raczej nie pojeździsz, uderz do BMW na jakieś jazdy próbne.
Największe zmiany ostatnich lat to:
2018 zwiększenie pojemności z 1200 na 1250 i zmienne fazy rozrządu. Jeszcze większy moment obrotowy.
2017/2018 w R1200GS ulepszenia w przeniesieniu napędu, opcja TFT, nowa generacja Dynamic-ESA
Szukaj motocykli jeszcze na gwarancji (nie każdy wykupił przedłużoną gwarancję).
U prywatnych sprzedających raczej nie pojeździsz, uderz do BMW na jakieś jazdy próbne.
Największe zmiany ostatnich lat to:
2018 zwiększenie pojemności z 1200 na 1250 i zmienne fazy rozrządu. Jeszcze większy moment obrotowy.
2017/2018 w R1200GS ulepszenia w przeniesieniu napędu, opcja TFT, nowa generacja Dynamic-ESA
- Ocena: 11.76471%
Re: BMW R1250 GS Adventure
Ja nie mam bólu dupy o nic. Miałem vstroma i jeździłem nim w opór, mam teraz gs i tez jeżdżę w opór (aktualnie w drodze do Barcelony ).
Majac porównanie po kilkudziesięciu tysięcy przejechanych kilometrach wiem że gs jest po prostu lepszym motocyklem. A multistrada czy ktm czy afryka? Nie wiem. Jakbym przejechał nimi tyle km to bym wiedział.
Majac porównanie po kilkudziesięciu tysięcy przejechanych kilometrach wiem że gs jest po prostu lepszym motocyklem. A multistrada czy ktm czy afryka? Nie wiem. Jakbym przejechał nimi tyle km to bym wiedział.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: BMW R1250 GS Adventure
Tylko na przykładzie Centrusia serwis Suzuki nawet nie potrafił sobie poradzić z centrowaniem szprychowej felgi To dopiero zaawansowana technika A nie zapomnijmy jeszcze o tym, że o ile pamiętam źle założyli mu fajkę na świece i jak Centruś się wrócił, bo moto przerywało to też znaleźć tego nie mogli. Niektórzy cały czas mają problemy z exupem.addamlca pisze: ↑29 kwie 2023, 09:14A te swietne(poki dzialaja)bajery Bmw nie kazdy serwis ogarnia.Zwlaszcza gdy nie mieszka sie w wiekszym miescie.
Niezaleznie od tego nawet na gwarancji gdy cos walnie mozna stracic cwierc sezonu nim ASO z tym sie upora.Na forum Bmw(innych marek tez) latwo znalesc tego przyklady.
Więc nie tylko BMW mają problemy ze sobą. Po prostu czasami masz farta a czasami niefarta.
null
- motostopem
- A2
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: BMW R1250 GS Adventure
Dla rozluznienia atmosfery
EDIT:
to jeszcze wrzucę
Ostatnio zmieniony 02 maja 2023, 19:19 przez motostopem, łącznie zmieniany 1 raz.
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
Online
Mnie tam ten flame war o przewagach Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia akurat nie rusza... Kilka motocykli miałem, kilka testowałem i swoje zdanie na ten temat mam... I mój "ideał" już kilka razy się zmieniał w ostatnich latach A i tak król jest tylko jeden
Dużo bardziej wpienia mnie zidiocenie twórców takich filmów - i żeby nie było, dotyczy to praktycznie każdej marki, nie tylko BMW...
Po kiego chu... wstawiają te kretyńskie fragmenty ze skakania i zapierdzielania na pełnej piź...e po jakichś bezdrożach, kamieniach i błocie?!?! Ani to mądre, ani bezpieczne W ten sposób te duże turystyczne mastodonty wykorzystuje może 0,01% ich właścicieli (pomijam zawodowych kierowników wykorzystywanych do kręcenia reklam), ale jak się potem jeden z drugim amator ich naogląda, to myśli, że jak se kupi takiego dużego GS-a, Tigera, KTM-a, czy Afrykę, to on też będzie tak umiał...
Potem dodatkowo ludzie jarają się jałowymi dyskusjami np. na temat "przewagi" w terenie szprych w dużym GS-ie/Tigerze nad odlewanymi felgami... A tak naprawdę jedyna "korzyść", to efekt wizualny... A cała reszta to tylko problemy: wyższe koszty zakupu, konieczność serwisowania takich felg, i bardziej upierdliwe mycie... Czasem jeszcze rdza...
Sorry za offtop
Re: BMW R1250 GS Adventure
Chyba osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego
Mnie tam ten flame war o przewagach Wielkanocy nad Świętami Bożego Narodzenia akurat nie rusza... Kilka motocykli miałem, kilka testowałem i swoje zdanie na ten temat mam... I mój "ideał" już kilka razy się zmieniał w ostatnich latach A i tak król jest tylko jeden
Dużo bardziej wpienia mnie zidiocenie twórców takich filmów - i żeby nie było, dotyczy to praktycznie każdej marki, nie tylko BMW...
Po kiego chu... wstawiają te kretyńskie fragmenty ze skakania i zapierdzielania na pełnej piź...e po jakichś bezdrożach, kamieniach i błocie?!?! Ani to mądre, ani bezpieczne W ten sposób te duże turystyczne mastodonty wykorzystuje może 0,01% ich właścicieli (pomijam zawodowych kierowników wykorzystywanych do kręcenia reklam), ale jak się potem jeden z drugim amator ich naogląda, to myśli, że jak se kupi takiego dużego GS-a, Tigera, KTM-a, czy Afrykę, to on też będzie tak umiał...
Potem dodatkowo ludzie jarają się jałowymi dyskusjami np. na temat "przewagi" w terenie szprych w dużym GS-ie/Tigerze nad odlewanymi felgami... A tak naprawdę jedyna "korzyść", to efekt wizualny... A cała reszta to tylko problemy: wyższe koszty zakupu, konieczność serwisowania takich felg, i bardziej upierdliwe mycie... Czasem jeszcze rdza...
Sorry za offtop
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: BMW R1250 GS Adventure
Biblo masz rację. W terenie te wszystkie ww. Motocykle zjada o z górą połowę tańsza Yamaha Tenere, zresztą do nabycia w kilku wersjach w zależności od potrzeb.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4539
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS Adventure
A tą tenere zjada w terenie każdy dualsportowy motocykl w pojemnosci od 250 do 450, co to za porównanie.?!Tą tenere zjada każdy wymieniony motocykl czyli gs i kazdy inny ciezki adv na asfalcie, nie mówiąc juz o jezdzie z.plecaczkiem czy bagażem.
Re: BMW R1250 GS Adventure
No i co to za porównanie to typowo sportowych terenówek? Po prostu gs nie jest najlepszy we wszystkim, choć jest bardzo dobry w ogóle.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4539
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW R1250 GS Adventure
Tak samo jak tenere 700 do tenere 1200 porównywać, bez sensu, to sa.inne motocykle i do czego innego. Tenere 700 to gs800 czy ktm 790 albo Husqvarny
Online
A nawiązując do tematu, ten watek dotyczy dużego GS-a i jego należy porównywać do dużych turystycznych ADV innych producentów, a nie do jakichś popierdółek...
Innych dużych ADV, tzn. np. Tigera 1200 (Triumph), Multistrady 1200 (Ducatti), SupereTenery (Yamaha), KTM-a 1290, Afryki (Honda), PanAmeryki (HD), czy V-Stroma 1050 - to jest podobna kategoria motocykli, podobne pozycjonowanie przez producentów, podobne lub zbliżone pojemności silnika, podobna waga, itp. Jak ktoś lubi jeździć po krzakach, to sobie kupi lżejszą, bardziej poręczną maszynę, a jak ktoś potrzebuje motocyklowego SUV-a (do jazdy solo lub we dwoje), to sobie kupi coś wymienionego wyżej...
I weźmie pod uwagę obiektywne kryteria, ale może przede wszystkim subiektywne elementy: stosunek do marki, legendę, swoje oczekiwania na danym etapie motocyklizmu, dostępne wyposażenie (oryginalne i akcesoryjne), wygląd, cenę, gwarancję i warunki zakupu, ale może też utratę wartości po kilku latach... i pewnie masę innych aspektów...
A co by nie mówić, to BMW wymyśliło ten rodzaj motocykli, to ta firma wyznacza trendy, wprowadza nowe technologie, co niestety w obecnych czasach oznacza ciągłą ucieczkę do przodu i niekiedy nie ma czasu na dokładniejsze i dłuższe testy... To użytkownicy są testerami chyba wszystkich pojazdów, zarówno motocykli, jak i samochodów... Wystarczy zajrzeć na listę UOKiK-u ze zgłoszeniami usterek i akcji serwisowych
A jeszcze osobną kwestią jest to, że chyba tylko BMW i Harley Davidson stworzyły motocyklowe marki premium... I to również wielu boli
Sam mam Triumpha i niektórym posiadaczom maszyn tej marki wydaje się, że są oni tacy "ekskluzywni" i jak to usłyszałem od jednego pacana "największą zaletą dużego Tigera jest to, że nie jest on GS-em"... Nie wprowadzajmy na tym forum podobnej narracji
P.S. Gdybym miał teraz sobie kupić kolejne moto, to kupiłbym... GS-a Ale zostałem przy "badziewnym" Tigerze a za to dokupiłem sobie Hondę Forza 350
Re: BMW R1250 GS Adventure
Stary, ale za przeproszeniem, co ma piernik do wiatraka?!? Ja wiem, że mam rację ale Ty wyciągasz z mojej wypowiedzi jakieś opaczne wniooski... Rower górski by sobie jeszcze lepiej poradził... A Windows jest lepszy od McBooka A mój post dotyczył durnowatych filmów reklamowych dla jakichś... kanapowców...
A nawiązując do tematu, ten watek dotyczy dużego GS-a i jego należy porównywać do dużych turystycznych ADV innych producentów, a nie do jakichś popierdółek...
Innych dużych ADV, tzn. np. Tigera 1200 (Triumph), Multistrady 1200 (Ducatti), SupereTenery (Yamaha), KTM-a 1290, Afryki (Honda), PanAmeryki (HD), czy V-Stroma 1050 - to jest podobna kategoria motocykli, podobne pozycjonowanie przez producentów, podobne lub zbliżone pojemności silnika, podobna waga, itp. Jak ktoś lubi jeździć po krzakach, to sobie kupi lżejszą, bardziej poręczną maszynę, a jak ktoś potrzebuje motocyklowego SUV-a (do jazdy solo lub we dwoje), to sobie kupi coś wymienionego wyżej...
I weźmie pod uwagę obiektywne kryteria, ale może przede wszystkim subiektywne elementy: stosunek do marki, legendę, swoje oczekiwania na danym etapie motocyklizmu, dostępne wyposażenie (oryginalne i akcesoryjne), wygląd, cenę, gwarancję i warunki zakupu, ale może też utratę wartości po kilku latach... i pewnie masę innych aspektów...
A co by nie mówić, to BMW wymyśliło ten rodzaj motocykli, to ta firma wyznacza trendy, wprowadza nowe technologie, co niestety w obecnych czasach oznacza ciągłą ucieczkę do przodu i niekiedy nie ma czasu na dokładniejsze i dłuższe testy... To użytkownicy są testerami chyba wszystkich pojazdów, zarówno motocykli, jak i samochodów... Wystarczy zajrzeć na listę UOKiK-u ze zgłoszeniami usterek i akcji serwisowych
A jeszcze osobną kwestią jest to, że chyba tylko BMW i Harley Davidson stworzyły motocyklowe marki premium... I to również wielu boli
Sam mam Triumpha i niektórym posiadaczom maszyn tej marki wydaje się, że są oni tacy "ekskluzywni" i jak to usłyszałem od jednego pacana "największą zaletą dużego Tigera jest to, że nie jest on GS-em"... Nie wprowadzajmy na tym forum podobnej narracji
P.S. Gdybym miał teraz sobie kupić kolejne moto, to kupiłbym... GS-a Ale zostałem przy "badziewnym" Tigerze a za to dokupiłem sobie Hondę Forza 350
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...