Kurtka i buty porady

Wszystko co motocyklista może i powinien na siebie włożyć. Opinie, testy, pytania, uwagi.
Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

Hej przymierzam się do wymiany i odświerzenia części sprzętu a dokładnie buty i kurtka.
Puki co to mam buty coś w stylu

https://rrmoto.pl/product-pol-8920-Buty ... zarny.html

Jestem z nich zadowolony bo jeździ się spoko a do chodzenia rewelacja
Ale podobno wysokie lepsze wiec chciałbym zapytać bardziej doświadczonych co polecają i czy naprawdę wysokie będą lepsze i w czym

Dodam ze chciałbym częściej zjeżdżać z asfaltu ale tez bez brawury ;)

Co do kurtki to podoba mi się rebelhorn patrol
Plusy: jasna - wiec się grzeje
Podpinka która można nosić osobno
Wypinana membrana
I ciekawie rozwiazane wietrzenie oraz mnóstwo kieszeni

Czekam na pomoc i opinie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: lukas76 »

To jak chcesz zjeżdżać z czarnego to na pewno nie takie butki, co nadaja się co najwyżej na przeloty koło komina w mieście, musisz jakieś buty adv kupić, tematów mnóstwo na forum.


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4513
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Centrino »

Rebelhorn patrol mam i polecam, choć trochę ciężka kurtka.
Co do butów to tak jak napisał @lukas76 , nadaja się co najwyżej do jazdy po mieście. Poza miasto to tylko wysokie buty a już na off, nawet lekki to na pewno trzeba o kulasy zadbać i kupić wysoki but.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: delirium »

wysokie buty trzymajace kostkę i chroniące goleń to podstawa w jeździe motocyklem, nie ważne czy sportowym, szosowym czy adventure.
Jak sie tego nie rozumie to lepiej nie wsiadać na motor.



Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

delirium pisze:wysokie buty trzymajace kostkę i chroniące goleń to podstawa w jeździe motocyklem, nie ważne czy sportowym, szosowym czy adventure.
Jak sie tego nie rozumie to lepiej nie wsiadać na motor.
Z jednej strony kumam Twoje podejście a z drugiej mam kask szczękowy a głowa najważniejsza, wiec może powinien być integral??
Ja postawiłem tutaj na wygodę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: karacz »

Porównaj sobie Helda Hakuna do Patrola, jeśli znajdziesz gdzieś w starej cenie to mogę polecić i warto dopłacić te 2-3 stówki :)



delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: delirium »

Canis pisze:
18 mar 2022, 09:18
delirium pisze:wysokie buty trzymajace kostkę i chroniące goleń to podstawa w jeździe motocyklem, nie ważne czy sportowym, szosowym czy adventure.
Jak sie tego nie rozumie to lepiej nie wsiadać na motor.
Z jednej strony kumam Twoje podejście a z drugiej mam kask szczękowy a głowa najważniejsza, wiec może powinien być integral??
Ja postawiłem tutaj na wygodę
Patrząc na dzisiejszy świat można śmiało przyjać że dla wiekszości głowa nie jest najważniejsza.
Co do kasku to oczywiście integralny jest najbezpieczniejszy.



Awatar użytkownika
RimmSky
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 cze 2021, 14:59
Lokalizacja: Rumia/Trójmiasto

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: RimmSky »

delirium pisze:
Canis pisze:
18 mar 2022, 09:18
delirium pisze:wysokie buty trzymajace kostkę i chroniące goleń to podstawa w jeździe motocyklem, nie ważne czy sportowym, szosowym czy adventure.
Jak sie tego nie rozumie to lepiej nie wsiadać na motor.
Z jednej strony kumam Twoje podejście a z drugiej mam kask szczękowy a głowa najważniejsza, wiec może powinien być integral??
Ja postawiłem tutaj na wygodę
Patrząc na dzisiejszy świat można śmiało przyjać że dla wiekszości głowa nie jest najważniejsza.
Co do kasku to oczywiście integralny jest najbezpieczniejszy.
Z bezpieczeństwem na moto to jest tak, ze jak chcesz byc bezpieczny to nie wsiadaj na moto ;) o ile w aucie mamy poduszki i raczej ograniczone scenariusze uderzenia tyl, przód, bok, w obiekt ruchomy czy drzewo o tyle na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście a później to jaki masz kask czy kombi. Czy tekstyl, kask za 1000 czy 3000zl. Jak zawiniemy sie na znaku, będziemy obracać sie w powietrzu jak bumerang to nic nam po tych akcesoriach. Mam nadzieję ze czujecie temat.

DL650 XT 2021

Ocena: 5.88235%



Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

RimmSky pisze:
delirium pisze:
Canis pisze:
18 mar 2022, 09:18
Z jednej strony kumam Twoje podejście a z drugiej mam kask szczękowy a głowa najważniejsza, wiec może powinien być integral??
Ja postawiłem tutaj na wygodę
Patrząc na dzisiejszy świat można śmiało przyjać że dla wiekszości głowa nie jest najważniejsza.
Co do kasku to oczywiście integralny jest najbezpieczniejszy.
Z bezpieczeństwem na moto to jest tak, ze jak chcesz byc bezpieczny to nie wsiadaj na moto ;) o ile w aucie mamy poduszki i raczej ograniczone scenariusze uderzenia tyl, przód, bok, w obiekt ruchomy czy drzewo o tyle na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście a później to jaki masz kask czy kombi. Czy tekstyl, kask za 1000 czy 3000zl. Jak zawiniemy sie na znaku, będziemy obracać sie w powietrzu jak bumerang to nic nam po tych akcesoriach. Mam nadzieję ze czujecie temat.

DL650 XT 2021
Dokładnie o o to mi chodzi

Ja nie kumam podjęcia buty miasto jedne a trasa inne bo czym różni się przejazd obwodnica od jazdy w trasie??

Pytam użytkowników butów jakie są plusy i minusy wysokich ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1562
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: PiotrEm »

Różnica jednak chyba jest. Znasz miasto, wszystkie zakręty (przepraszam, skrzyżowania) są przewidywalne. No i wyjazdy są krótkie, jedziesz wypoczęty. W trasie wręcz przeciwnie, nie znasz drogi, zmęczenie może niezauważalnie pełznąć aż w pewnym momencie koncentracja Cię zawiedzie i wtedy ochrona pasywna nabiera znaczenia. Nie znasz dnia ani godziny, kiedy coś się stanie, ja pojechałem na Bezmiechową obczaić ten zaklęty zakręt obejrzawszy wcześniej na YT o co chodzi i też pojechałem w zielone. I jak mnie motocykl przygniótł, że się sam nie mogłem wydostać, to pomyślałem o butach, że te moje dainese nighthawk d1 to są w zasadzie nieprzemakalne bambosze, mechanicznej ochrony właściwie nie mają żadnej.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: delirium »

RimmSky pisze:
18 mar 2022, 14:42
Z bezpieczeństwem na moto to jest tak, ze jak chcesz byc bezpieczny to nie wsiadaj na moto ;) o ile w aucie mamy poduszki i raczej ograniczone scenariusze uderzenia tyl, przód, bok, w obiekt ruchomy czy drzewo o tyle na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście a później to jaki masz kask czy kombi. Czy tekstyl, kask za 1000 czy 3000zl. Jak zawiniemy sie na znaku, będziemy obracać sie w powietrzu jak bumerang to nic nam po tych akcesoriach. Mam nadzieję ze czujecie temat.

DL650 XT 2021

no widzę nie jesteś na bieżąco z technologiami bezpieczeństwa dla motocyklistów. Poduszki też mamy, i nawet jak fruwasz w powietrzu ma znaczenie jakie buty, kask i kombinezon nosisz.

Tu na filmie w zwolnionym tępie jest pokazana otwierająca się poduszka podczas wypadku Marka Marquez, jakoś wyszedł między innymi dzięki niej bez szwanku.



p.s.
@Canis, jak dalej nie "kumasz" po co ci wysokie buty to nie wsiadaj na motor lepiej, hujanoge sobie kup LOL



Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

Nikt Ci w Twoim mieście nie wymusi??
Nie jeżdżą tutaj np pijani ??
Nigdy nie było plamy oleju na znanym zakręcie? Fajnie masz ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

delirium pisze:
RimmSky pisze:
18 mar 2022, 14:42
Z bezpieczeństwem na moto to jest tak, ze jak chcesz byc bezpieczny to nie wsiadaj na moto ;) o ile w aucie mamy poduszki i raczej ograniczone scenariusze uderzenia tyl, przód, bok, w obiekt ruchomy czy drzewo o tyle na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście a później to jaki masz kask czy kombi. Czy tekstyl, kask za 1000 czy 3000zl. Jak zawiniemy sie na znaku, będziemy obracać sie w powietrzu jak bumerang to nic nam po tych akcesoriach. Mam nadzieję ze czujecie temat.

DL650 XT 2021

no widzę nie jesteś na bieżąco z technologiami bezpieczeństwa dla motocyklistów. Poduszki też mamy, i nawet jak fruwasz w powietrzu ma znaczenie jakie buty, kask i kombinezon nosisz.

Tu na filmie w zwolnionym tępie jest pokazana otwierająca się poduszka podczas wypadku Marka Marquez, jakoś wyszedł między innymi dzięki niej bez szwanku.



p.s.
@Canis, jak dalej nie "kumasz" po co ci wysokie buty to nie wsiadaj na motor lepiej, hujanoge sobie kup LOL
Ty masz kurtkę z poduszkami kask za min 4 tysie i takie tez buty??
Usztywnienie szyi itd
Spoko


A co do hulajnogi na nich tez mogą zdążyć się śmiertelne wypadki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: lukas76 »

Kolego, weź sobie Twoje "trampki" mały kamyczek w terenie i przyciśnie ci moto nóżkę, a weź sobie typowy but enduro i porównaj. Jazda w mieście, ile razy leżałeś? Ja nigdy, a w terenie zdarza się często.Nie porównuj miasta do terenu, a słyszałem że chcesz zjeżdżać z czarnego, nie wspominając o przejazdach przez jakieś rzeki, bajora, no chyba że lubisz mokro. Te trampki w teren nadają się tak samo jak klapki. Kup sobie wysokie wodoodporne sztywne buty, a tenisówki woź sobie w kufrze.


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Canis
A1
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2019, 07:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Canis »

Ok widzę ze robi się nerwowo a ja pytałem o konkrety i chciałem odpowiedzi od użytkowników. Chodziło o wady i zalety.
To ze sztywnością i przemakalnoscia rozumiem. Ale mam pytanie jak takie buty spisują się w jeździe turystycznej. No turystyka to Kię tylko jeżdżenie ale tez chodzenie zwiedzanie itd. Szukam złotego środka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1562
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: PiotrEm »

Jeden kolega opisywał tu swój przypadek, jak złamał stopę przeparkowując motocykl przed własnym garażem, i to chyba na zakończenie jakiejś większej wyprawy było, nie pamiętam dokładnie.
Prawdę zatem
RimmSky pisze:
18 mar 2022, 14:42
na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście
A może @behemoth niech Ci wprost powie, ile wynosi absolutne minimum na buty, żółwia, kask itd.
post70056.html#p70056

Wątków o butach było sporo, skorzystaj z wyszukiwarki. Forma Adventure i jakieś skrzypiące Sidi cieszą się największą popularnością oferując kompromis pomiędzy jeżdżeniem i chodzeniem.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Raptor
A
Posty: 321
Rejestracja: 16 paź 2016, 18:26
Lokalizacja: śląskie

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Raptor »

Użytkowałem kiedyś parę lat takie buty https://raceboots.pl/pl/buty-motocyklowe/z1/11/według mnie mocno uniwersalne czy jak ktoś chce nazywać złoty środek, cena , zużycie , własciwości, oceniam wysoko,/sprzedałem używki i dalej ujeżdża je okazjonalny kładowiec/.Niestety nie testowane ich zabezpieczenia ;) A sprzedalem je tylko dlatego, bo kupiłem dopasowane co nie przeszkadzalo na moto ,ale przy zwiedzaniu tak. 2 lub 3x na sezon zabezpieczane impregnatem .


DL650 AK8

Awatar użytkownika
RimmSky
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 cze 2021, 14:59
Lokalizacja: Rumia/Trójmiasto

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: RimmSky »

PiotrEm pisze:Jeden kolega opisywał tu swój przypadek, jak złamał stopę przeparkowując motocykl przed własnym garażem, i to chyba na zakończenie jakiejś większej wyprawy było, nie pamiętam dokładnie.
Prawdę zatem
RimmSky pisze:
18 mar 2022, 14:42
na moto potrzebne jest na 1 miejscu szczęście
A może @behemoth niech Ci wprost powie, ile wynosi absolutne minimum na buty, żółwia, kask itd.
post70056.html#p70056

Wątków o butach było sporo, skorzystaj z wyszukiwarki. Forma Adventure i jakieś skrzypiące Sidi cieszą się największą popularnością oferując kompromis pomiędzy jeżdżeniem i chodzeniem.
Rozmawiając z kolegami ratownikami jestem właśnie zdania, ze sedno sprawy to kwestie sytuacyjne. Kaski, ciuchy, ich testy sa w jakichś określonych warunkach laboratoryjnych. Wszystko zależy od tego jak i czym uderzymy w przeszkodę. @delirium lubi widzę zawsze pod prąd w komentarzach. Poduszki i inne rarytasy ok, jeśli kogoś stać na najnowsze rozwiązania. Tutaj co najmniej połowa osób raczej liczy sie z kosztami. Gdyby każdy byl taki fifa rafa i wturował do bólu idei ze zdrowie nie ma ceny to każdy jeździł by powiedzmy najdroższym Volvo kosztem jutrzejszego obiadu i dachu nad głową. Ludzie tutaj maja owszem BMW, nowe DL z salonu, ale także sprzęty warte 10tys kilkunastoletnie wiec nie udawajmy że ktoś kupi za drugie 10tys ubranie i kask Arai. Dywagacje akademickie możemy sobie prowadzić, co bym ubrał gdyby... ale finalne większość szuka gdzieś złotego środka. Co do butów to osobiście wolę nawet najtańsze wysokie buty motocyklowe, niz najdroższe ledwo za kostkę. Kurtka motocyklowa z protektorami w osiągalnym budżecie. Pod bluzę, kurtkę zakładam jeszcze żółwia zintegrowanego z pasem nerkowym. Chroni trochę kręgosłup i dociepla.

DL650 XT 2021







delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: delirium »

Tylko po co zadawać głupie pytania, jak wiadomo im wiecej na siebie włożysz tym zwykle bezpieczniej.
Na Florydzie jak mieszkałem to więkoszść dudków na motorach jeździłó w klapkach, chustce na głowie i stroju kompielowym,
da sie? da ale nie zadają dziecinnych pytań w stylu jakie są benefity wysokich butów :roll: wiedzą co ryzykuja.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kurtka i buty porady

Post autor: Struna »

Może wiedzą, może nie - przy pierwszej glebie dowiedzą się bardzo dosadnie :)
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Odzież”