V-STROM 800DE

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Iżu »

lukas76 pisze:
10 lis 2022, 16:27
Dla tych co latają w offie to plus, mozna spokojnie zejść nawet do 1,2 atmosfery, spróbuj na bezdetkach w offie tyle zejść 😉, daleko nie ujedziesz szczególnie po kamieniach
Niekoniecznie, gadałem z Brzozą on naprawdę tyra w terenie swoją Aprilię Tuareg 660, czasem też popuszczał ciśnienia i jakoś mu kapcie z felg nie spadły :)
Dętki w motocyklu tylko do Enduro, przy klasie Adventure to tylko i wyłącznie kłopot w razie przebicia, zauważ że dętkę też łatwo przyszczypać właśnie przy jeździ z niskim ciśnieniem kół, a takowe się sprawdzi głównie podczas jazdy po piachu pustyni 8-)
Owszem są specjalne środki które się wlewa do dętki ograniczając przebicie, ale to rozwiązanie tymczasowe, tak czy siak trzeba się mocno namęczyć w trasie by taką uszkodzoną dętkę wymienić.
Przy ekwipunku trzeba wozić dodatkowe klucze, łyżki do opon i zapasowe dętki, mało kto podczas tej czynności będzie wiedział jak to zrobić bez uszkodzenia delikatnych felg.
Ja bym nigdy nie kupił motocykla z kołami wyposażonymi w dętki, nie wspomnę już co się dzieje podczas pęknięcie dętki przy szybkiej jeździe.. glebisz i wypadek gwarantowany, to także dodatkowy ciężar masy resorowanej.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Iżu »

We środę zobaczę na żywo nowego Suzuki V-Strom 800 DE przy okazji otwarcia nowego salonu motocyklowego Suzuki w Krakowie.
Oglądając filmik Brzozy z jazd na Sardynii pozwoliłem sobie napisać taki komentarz pod tym filmem, który teraz zacytuję:

" Dziękuję Brzoza za ten materiał, w zasadzie staram się nie oglądać testów innych osób zanim sam się nie przejadę wybranym modelem motocykla, ale zżerała mnie ciekawość by poznać Twoją opinię o tej nowości od Suzuki w kontekście Twoich jazd Aprilią Tuareq 660, motocyklem de facto niezwykle udanym i znacznie bardziej Off-road od V-stroma 800 DE.
Nie ukrywam że Suzuki V-Strom 800 DE z wyglądu jakoś szczególnie mnie nie ujął, mnóstwo elementów pochodzi ze znanych nam maszyn tego producenta, choćby lusterka, handbary, wyświetlacz, soczewkowe reflektory LED czy tylna lampa, okazuje się też że nawet nawet nowy silnik nie jest nowością, czyli zaadoptowano go ze skutera śnieżnego.
Wiem tak też robią inni producenci w tym Triumph w modelach Tiger 1200 również stosuje optymalizację elementów motocykla, ale w budowie i wyposażeniu Suuzuki V-Strom 800 DE widzę sporo niekonsekwencji, bo np. po jaką cholerę zastosowano w motocyklu który teoretycznie ma ułatwiać jazdę w terenie szosowe ogumienie, które kompletnie nie radzi sobie w takich warunkach?
Po co te opony z dętkami ? w czym niby są lepsze dętki ?
Jedyną zaletą opony szprychowanej z dętką w środku jest możliwość sporego obniżenia ciśnienia w ogumieniu, w celu porawy przyczepności podczas jazdy na luźnych nawierzchniach w tym na piasku, pytanie ile osób jeździ po pustyni ? 🤣
Szprychowanie po rancie felgi umożliwia założenie opony bezdętkowej co jest o wiele bardziej wygodnym rozwiązaniem, bo w razie przebicia po prostu zakołkujemy oponę co trwa pięć minut i można jechać dalej.
Przy konieczności wymiany dętki czeka nas sporo pracy i czasu by ogarnąć temat, już nawet pomijam to że podczas nieumiejętnego używania łyżek do opon po prostu tą felgę zmasakrujemy, to musimy jeszcze wozić ze sobą ten cały komplet narzędzi, łyżki i dętki, a to także zajmuje sporą część bagażu.
Nie czaję tak samo jak Ty Michał argumentu inżynierów Suzuki iż waga V-stroma 800 DE musiała być wyższa by można było dociążyć motocykl kuframi i pasażerem.. czyli co do lżejszych motocykli jak Aprilia Tuareg 660 nie można kufrów dołożyć ? Totalna bzdura do kwadratu, pewnie tak powiedzieli bo nie mieli innej argumentacji 😆
Szkoda że w nowym modelu motocykla za prawie 55'000 zł. nie ma dostępnej regulowanej na wysokość szyby z pozycji kierowcy, która chroni przed warunkami atmosferycznymi, to co zastosowano to jakaś kpina.
Dziwna ta konstrukcja, niby dualna ale Żółtki twierdzą że nie jest to motocykl do jazdy po terenie tylko w szutry, więc dlatego zastosowano opony szosowe.. po co więc koło 21" z przodu ?
Niespecjalnie też podoba mi się system reflektorów soczewkowych typu Cyklop, nie wiem wprawdzie jak to oświetla drogę, ale nawet na filmach w sieci widać że motocykl ten będzie gorzej widoczny dla pojazdów jadących z przeciwnego kierunku, a przecież właśnie szerokość punktów świetlnych wpływa na lepszą możliwość oceny prędkości jadącego motocykla.
Szeroka kierownica na pewno daje wrażenie stabilnego prowadzenia, ale w mieście będzie o wiele trudniej przez nią przeciskać się w korkach.
Z tego co zauważyłem w 800 DE zastosowano z przodu zaciski dwutłoczkowe, co ciekawe jego miejski brat czyli - GSX 8S ma już w standardzie zaciski czterotłoczkowe, skąd taka oszczędność ?
Wprawdzie nie widziałem jeszcze na żywo nowego V-stroma 800 DE, ale z tego co pokazałeś Michał na swoim kanale to mimo tego ponoć bezwibracyjnego silnika, to ja tu szału nie widzę.
Za kwotę 54'500 zł. można kupić o wiele lepszy motocykl i to pod każdym względem - trzycylindrowego mocniejszego silnika, lepszych hamulców, lepszej ochrony przed wiatrem, lepszego bardziej uniwersalnego ogumienia (Michelin Anakee Adventure) i też mniejszej masy (213 kg.), nie mówiąć już o znakomitym przednim reflektorze LED, mowa o motocyklu - Triumph Tiger 850 Sport, mam przyjemność jeździć tym modelem.

https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes ... -850-sport

Niestety Suzuki zbyt wysoko wyceniło swoją nowość, V-strom 800 DE kosztuje 54'900 zł. a jego także nowy konkurent - Honda XL750 Transalp - 48'900 zł. owszem nie ma w standardzie quick-shiftera jak Suzuki (który jak wspomniałeś de facto rewelacyjny jakoś nie jest), ale naprawdę różnica - 6'000 zł. to bardzo dużo.
Honda nie dość że jest tańsza, to też sporo lżejsza - 208 kg. i ma nieco mocniejszy mocowo silnik choć o nieco mniejszej ilości niutków - 755 cm3 (91,8 KM i 75 Nm).
Trampek według mnie wygląda tez bardziej spójnie, ma większą szybę i jej tłumik końcowy nie wygląda tak szkaradnie kjak ten z Suzuki.

Oczywiście to są stricte teoretyczne rozważania, które jednak opieram na Twojej opinii Michał po jeździe Suzuki, bardzo ciekawie wyglądałoby porównanie tych dwóch konkurencyjnych maszyn, liczę że zrobicie taki materiał ? 🙂
Ode mnie łapka w górę przede wszystkim dlatego że bez ściemy czy marketingowej papki pokazałeś zarówno zalety jak i wady tego motocykla, choć na początku filmu słychać i widać jakieś trzaski, pewnie taśma video zacięła się u kamerzysty od "Scigacza" 🤣 a tak serio to nie przepadam za takimi tandetnymi efektami szarpania kadru.
We środę wybieram się na otwarcie nowego salonu Suzuki w Krakowie, obejrzę wszystkie dostępne nowości na żywo, może zauważę (jak to ja) jakieś szczegóły jakich Ty nie zobaczyłeś z racji racji napiętego czasu testów na Sardynii 😉
Zapewne będę miał możliwość dłużej przetestować nowe Suzuki V-strom 800 DE na wiosnę tego roku, wtedy po jeździe ewentualnie zweryfikuję swoją opinię "

Sądzę że Honda XL750 Transalp zje na starcie nowego V-stroma 800 DE, ja bym nie kupił żadnego z tych motocykli także ze względu na zastosowanie dętek w kołach, w tych pieniądzach czyli powyżej 50k na rynku nowych maszyn jest ogromny wybór, Suzuki niczym mi tu nie zaimponowało i za cholerę nie mogę zrozumieć tej filozofii na podstawie której zbudowano ten zdecydowanie przyciężkawy model, niby w teren ale jednak nie tylko w szutry (tak twierdzą inżynierowie Suzuki), niby w turystykę z szybką wielkości kartki A4 i mizerną ochroną przed wiatrem, oraz regulacją za pomocą śrub, niby też do miasta z tą szeroką kierą która utrudnia przeciskanie się między puszkami :lol:
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: lukas76 »

@Iżu taki przypadek, jedziesz w terenie na bezdetkowej oponie ze spuszczonym powietrzem, nagle spada z rantu jak ją napompujesz? Albo uszkadzasz oponę, przecinając na boku, jak ja naprawisz, a w terenie to nie sa jakieś odosobnione przypadki. Na uszkodzonej oponie z dętka dojedziesz...


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: V-STROM 800DE

Post autor: MrWaski »

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety.
W moim podróżowaniu wydaje się wygodniejszym bezdętkowe.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: lukas76 »

Fakt faktem że w przypadku DL to wszystko jest jakieś od czapy. Zróbmy motocykl, a damy 21 kolo z przodu bo będzie do Offu i będzie modny, z tyłu 17 bo przecież ti nie moto w teren żeby dawać 18🤣 damy dętkowe opony, przydają się w offie i dajmy szosowe opony 🤣. Kurde wyszła na za duza waga, ee przecież to nie moto w teren


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 194
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: V-STROM 800DE

Post autor: motostopem »

Iżu pisze:
12 mar 2023, 18:06
lukas76 pisze:
10 lis 2022, 16:27
Dla tych co latają w offie to plus, mozna spokojnie zejść nawet do 1,2 atmosfery, spróbuj na bezdetkach w offie tyle zejść 😉, daleko nie ujedziesz szczególnie po kamieniach

Dętki w motocyklu tylko do Enduro, przy klasie Adventure to tylko i wyłącznie kłopot w razie przebicia, zauważ że dętkę też łatwo przyszczypać właśnie przy jeździ z niskim ciśnieniem kół, a takowe się sprawdzi głównie podczas jazdy po piachu pustyni 8-)
Oj tak można, wiedzą to wszyscy użytkownicy hulajnóg elektrycznych z dętkami :x :D


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: V-STROM 800DE

Post autor: prebenny »

lukas76 pisze:
12 mar 2023, 19:41
Fakt faktem że w przypadku DL to wszystko jest jakieś od czapy. Zróbmy motocykl, a damy 21 kolo z przodu bo będzie do Offu i będzie modny, z tyłu 17 bo przecież ti nie moto w teren żeby dawać 18🤣 damy dętkowe opony, przydają się w offie i dajmy szosowe opony 🤣. Kurde wyszła na za duza waga, ee przecież to nie moto w teren
I dlatego patrzę i patrzę za swoim 'nowym' motocyklem i znaleźć nie mogę.
Wcześniej było mniej modeli ale był większy wybór.

Chcesz coś w off? Bierzesz KTMa 790/890.
Chcesz coś na asfalt? Bierzesz Tigera 800 czy versysa
Chcesz coś taniego 'pomiędzy'? Bierzesz DLa.

A teraz? Wszystko walą na jedno kopyto. Wszystko ma 21 cali z przodu, geometrie bardziej 'offroadową'. Ale praktycznie żaden z tych motocykli w offroad się nie nadaje.


null

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: lukas76 »

prebenny pisze:
12 mar 2023, 19:49
lukas76 pisze:
12 mar 2023, 19:41
Fakt faktem że w przypadku DL to wszystko jest jakieś od czapy. Zróbmy motocykl, a damy 21 kolo z przodu bo będzie do Offu i będzie modny, z tyłu 17 bo przecież ti nie moto w teren żeby dawać 18🤣 damy dętkowe opony, przydają się w offie i dajmy szosowe opony 🤣. Kurde wyszła na za duza waga, ee przecież to nie moto w teren
I dlatego patrzę i patrzę za swoim 'nowym' motocyklem i znaleźć nie mogę.
Wcześniej było mniej modeli ale był większy wybór.

Chcesz coś w off? Bierzesz KTMa 790/890.
Chcesz coś na asfalt? Bierzesz Tigera 800 czy versysa
Chcesz coś taniego 'pomiędzy'? Bierzesz DLa.

A teraz? Wszystko walą na jedno kopyto. Wszystko ma 21 cali z przodu, geometrie bardziej 'offroadową'. Ale praktycznie żaden z tych motocykli w offroad się nie nadaje.
Tylko ten DL 650 to już wcale tani nie jest, ile go teraz wycenili w Suzi na ten rok, 43 45? bo ten 800 to już w ogóle, 54 tyś, za co to?
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1233
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: biblo »

lukas76 pisze:
12 mar 2023, 18:29
@Iżu taki przypadek, jedziesz w terenie na bezdetkowej oponie ze spuszczonym powietrzem, nagle spada z rantu jak ją napompujesz? Albo uszkadzasz oponę, przecinając na boku, jak ja naprawisz, a w terenie to nie sa jakieś odosobnione przypadki. Na uszkodzonej oponie z dętka dojedziesz...
Dodaj jeszcze do tego przypadek pogięcia felgi np. na jakichś kamieniach. I jak nie będzie szczelnej płaszczyzny między felgą, a oponą bezdętkową, to kicha... W takim wypadku dętka jest górą 8-)

Można też oczywiście jeździć na kołach bezdętkowych, ale wozić ze sobą rezerwowe dętki ;) Sam tak kiedyś robiłem, bo się naczytałem jakiegoś "wujka dobra rada" :lol:


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Iżu »

biblo pisze:
12 mar 2023, 20:24
Można też oczywiście jeździć na kołach bezdętkowych, ale wozić ze sobą rezerwowe dętki ;) Sam tak kiedyś robiłem, bo się naczytałem jakiegoś "wujka dobra rada" :lol:
To jest dobra rada 8-)
Zwróćmy jednak uwagę na to kto z nas po takich kamiorach w terenie jeździ :P
Dobrej klasy felga bezdętkowa ze szprychowaniem po rantach jest na tyle twarda że nie powinna się giąć, ale faktycznie nieco te ranty wychodzą poza obrys opony.


Iżu

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 194
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: V-STROM 800DE

Post autor: motostopem »

prebenny pisze:
12 mar 2023, 19:49
lukas76 pisze:
12 mar 2023, 19:41
Fakt faktem że w przypadku DL to wszystko jest jakieś od czapy. Zróbmy motocykl, a damy 21 kolo z przodu bo będzie do Offu i będzie modny, z tyłu 17 bo przecież ti nie moto w teren żeby dawać 18🤣 damy dętkowe opony, przydają się w offie i dajmy szosowe opony 🤣. Kurde wyszła na za duza waga, ee przecież to nie moto w teren
I dlatego patrzę i patrzę za swoim 'nowym' motocyklem i znaleźć nie mogę.
Wcześniej było mniej modeli ale był większy wybór.

Chcesz coś w off? Bierzesz KTMa 790/890.
Chcesz coś na asfalt? Bierzesz Tigera 800 czy versysa
Chcesz coś taniego 'pomiędzy'? Bierzesz DLa.

A teraz? Wszystko walą na jedno kopyto. Wszystko ma 21 cali z przodu, geometrie bardziej 'offroadową'. Ale praktycznie żaden z tych motocykli w offroad się nie nadaje.

Czyli w motocyklach też doszło do uSUVienia miejskich aut, wygląd adventure i jakieś cechy, ale za mało, żeby móc wjechać dalej :?


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 155
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: V-STROM 800DE

Post autor: MarcinS »

lukas76 pisze: Tylko ten DL 650 to już wcale tani nie jest, ile go teraz wycenili w Suzi na ten rok, 43 45? bo ten 800 to już w ogóle, 54 tyś, za co to?
A teraz popatrz na ceny konkurencji - za 55 kPLN kupisz chyba tylko gołe BMW GS850… które jest cięższe, gorzej wyposażone, z absurdalnie małym zbiornikiem… cała reszta jest droższa. Lepsza, ale droższa. Czasy T7 za 40 kPLN dawno minęły.


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

MarcinS pisze:
12 mar 2023, 21:02
lukas76 pisze: Tylko ten DL 650 to już wcale tani nie jest, ile go teraz wycenili w Suzi na ten rok, 43 45? bo ten 800 to już w ogóle, 54 tyś, za co to?
A teraz popatrz na ceny konkurencji - za 55 kPLN kupisz chyba tylko gołe BMW GS850… które jest cięższe, gorzej wyposażone, z absurdalnie małym zbiornikiem… cała reszta jest droższa. Lepsza, ale droższa. Czasy T7 za 40 kPLN dawno minęły.
Nowy Transalp 48k

V-Strom 800DE jest bardzo dobrze wyceniony, oferuje o wiele wiecej niż konkurencja w tej cenie.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2023, 00:23 przez delirium, łącznie zmieniany 1 raz.



delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »




delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

a tu opinia kogoś kto ukończył kilka rajdów Dakar.




Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Iżu »

delirium pisze:
12 mar 2023, 22:52
V-Strom 800DE jest bardzo dobrze wyceniony, oferuje o wiele wiecej niż konkurencja w tej cenie.
Co takiego więcej oferuje nowy Suzuki V-strom 800 DE, bo ja widzę tylko spory ciężar, wysoką cenę, gównianą ochronę przed wiatrem, opony szosowe jako pierwszy montaż i wygląd Cyklopa :lol:

Honda XL750 Transalp bije na głowę Suzuki, a obie konstrukcje zjada Triumph Tiger 850 Sport którym mam okazję jeździć.
Tiger jest lżejszy od Suzuki (213 kg. zalatany paliwem), ma lepsze hamulce Brembo, zdecydowanie lepszy silnik o większej mocy (85 KM i 82 Mm) i momencie obrotowym, lepszą ochronę przed wiatrem, ma też w standardzie lepsze bezdętkowe ogumienie Michelin Anakee Adventure, znakomity reflektor LED, jest bardzo wygodny i kosztuje podobnie co Suzuki 800 DE
8-)
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Struna »

Iżu pisze:
14 mar 2023, 10:57
zdecydowanie lepszy silnik o większej mocy (85 KM i 82 Mm) i momencie obrotowym,
Oceniasz i porównujesz silniki na podstawie tylko cyferek ? Stary - proszę Cię... Otrząśnij się...
Iżu pisze:
14 mar 2023, 10:57
znakomity reflektor LED
A skąd wiesz jak się będzie sprawdzał ten "cyklop" w Suzuki ?
Może będzie zupełnie ok ?
Ocena: 11.76471%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: V-STROM 800DE

Post autor: prebenny »

Generalnie to z tej 3 moim faworytem byłby Tiger zdecydowanie. Chociaż jeżeli miałbym kupować dla siebie to raczej transalpa - ale w sumie tylko dlatego, że chce 'coś innego' niż miałem ;)

Co do lampy LED w V-Stromie - LED nie potrzebuje wielkiego odbłyśnika jak zwykła żarówka więc nawet taki mały kwadracik może ładnie drogę oświetlać - ale jak będzie zobaczymy dopiero jak ktoś pojeździ tym w nocy.
Mi się po ten V-Strom po prostu nie podoba. Przód projektował ktoś po za dużej ilości sake, malowania jeszcze gorsze. Do tego wysoko kanapa i 21 cali z przodu na dętkach...

Z kolei Transalp - trochę nijaki (chociaż z gmolami 'bunkier' wygląda w miarę) ale też 21 cali z przodu, do tego dętki i na mój gust parę litrów za mały zbiornik. Aczkolwiek na ten moment byłby to chyba mój 'faworyt'. Ja w sumie potrzebuję ładny motocykl stylizowany na adventure żeby miał spore możliwości 'bagażowe', który będzie miał sensowną moc i będzie się ładnie prowadził na asfalcie. W teren i tak nie zjeżdżam a teraz mam wrażenie, że wszyscy klepią nowe Adventure motki pod bardziej 'offroadowy' balans niż drogowy. A szkoda.


null

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Centrino »

Iżu pisze:
14 mar 2023, 10:57
delirium pisze:
12 mar 2023, 22:52
V-Strom 800DE jest bardzo dobrze wyceniony, oferuje o wiele wiecej niż konkurencja w tej cenie.
Co takiego więcej oferuje nowy Suzuki V-strom 800 DE, bo ja widzę tylko spory ciężar, wysoką cenę, gównianą ochronę przed wiatrem, opony szosowe jako pierwszy montaż i wygląd Cyklopa :lol:

Honda XL750 Transalp bije na głowę Suzuki, a obie konstrukcje zjada Triumph Tiger 850 Sport którym mam okazję jeździć.
Tiger jest lżejszy od Suzuki (213 kg. zalatany paliwem), ma lepsze hamulce Brembo, zdecydowanie lepszy silnik o większej mocy (85 KM i 82 Mm) i momencie obrotowym, lepszą ochronę przed wiatrem, ma też w standardzie lepsze bezdętkowe ogumienie Michelin Anakee Adventure, znakomity reflektor LED, jest bardzo wygodny i kosztuje podobnie co Suzuki 800 DE
8-)
Ja to powiem tak,
Spory ciężar - zależy jak jest wyważony, gdzie jest środek ciężkości.
wysoką cenę - pojęcie względne, dla jednych wysoka, dla innych dobrze wyceniony
ochrona przed wiatrem - tu się zgodzę, ma mini szybkę ale jak powstanie do niego żagiel o nazwie airflow to znów będą się nim jarać :) Nie jechałem nim więc o szybce się nie wypowiem, może jest super wyprofilowana i zgarnia ładnie a może nie.
opony szosowe - a jakie byś chciał do właściwie szosowego motocykla?? Może 100% off? Jakieś trzeba dać. Tutaj statystyki dyktują co ma być a one mówią, że 1200 czy 1250GS przez pierwsze 3lata swojego życia nie wie co to szuter :)
wygląd - o gustach się nie dyskutuje. Jednym się podoba innym nie. Poza tym to nie cyklop bo cyklop to był poprzedni tysiak a ten to raczej minionek.

Transalp - nie wiem, starym jeździłem. Miał ful dużo zwolenników, mi się nim jechało bardzo kijowo. Nudny, jeżeli te nowe są tak samo nudne jak stary to nie warto.


Poza tym to forum Suzuki V-strom i chyba zacznę negatywne opinie wywalać z forum :)
Ocena: 11.76471%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

Iżu pisze:
14 mar 2023, 10:57
delirium pisze:
12 mar 2023, 22:52
V-Strom 800DE jest bardzo dobrze wyceniony, oferuje o wiele wiecej niż konkurencja w tej cenie.
Co takiego więcej oferuje nowy Suzuki V-strom 800 DE, bo ja widzę tylko spory ciężar, wysoką cenę, gównianą ochronę przed wiatrem, opony szosowe jako pierwszy montaż i wygląd Cyklopa :lol:

Honda XL750 Transalp bije na głowę Suzuki, a obie konstrukcje zjada Triumph Tiger 850 Sport którym mam okazję jeździć.
Tiger jest lżejszy od Suzuki (213 kg. zalatany paliwem), ma lepsze hamulce Brembo, zdecydowanie lepszy silnik o większej mocy (85 KM i 82 Mm) i momencie obrotowym, lepszą ochronę przed wiatrem, ma też w standardzie lepsze bezdętkowe ogumienie Michelin Anakee Adventure, znakomity reflektor LED, jest bardzo wygodny i kosztuje podobnie co Suzuki 800 DE
8-)
Lżu,,,już tyle motocykli "oceniałeś" że myślałem że jesteś bardziej obiektywny :roll:

nie chce mi się za bardzo argumentować oczywistych rzeczy, ale powiedz mi w którym z motocykli adventure widziałes inne niz szosowe opony???
argument żaden bo i tak się opony zaraz zmineia, takie same ma Afryka Twin, Transalp, Tiger itp itd Każdy ciężar powyżej 200 kg jest już za ciężki w terenie ale na trasie już nie koniecznie, różnice pare kilo w tę czy w tamtą stronę nie robi juz znaczenia. Rozłożenie masy robi.

Nowy V-Strom ma w pełni regulowane zawieszenie, czego nie ma Transalp i twój Tiger. Osobiście ja już nie kupie nigdy motocykla bez zawieszenia w pełni regulowanego. Poza tym źle patrzysz na specyfikacje, same wartosci mocy czy momentu nmic nie znacza bez ospoewnich danych o obrotach, i tu V-Strom wygrywa.

Ty trochę tak jak dziecko co chwali swoja nowa zabawke i się spiera że ona najlepsza :mrgreen:
Ja Suzuki Made in Japan biorę w ciemno niż kazdego Triumpha choćby z powody niezawodności, jakości wykonania i sieci obsługi serwisowej.


P.S
BTW Twierdzeniem że Transalp bije V-Stroma 800DE na głowę pokazuje że nie bardzo chyba wiesz co piszesz i może czas się zastanowić jaki sens ma kręcenia tych Twoich filmikow z wrażeń z jady 8-) Oczywiscie kręcic sobie każdy może, jeden lepiej drugi gorzej :mrgreen:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”