V-STROM 800DE
Re: V-STROM 800DE
Szkoda V-ki. Silnik wsadzany do sztormiaka od 18 lat i dopieszczony na maksa, a tu dali całkiem nowy. Czuję że cena tej nowości powali na kolana.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: V-STROM 800DE
To prawie jak DL 1050 XT. Nadal wybrałbym małego DL 650 XT za 41500 PLN.
Zobaczymy za jakiś czas, co na to powie rynek.
Zobaczymy za jakiś czas, co na to powie rynek.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: V-STROM 800DE
Tylko czy to Suzuki nie powinno sie nazywac...R-Strom?:)
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: V-STROM 800DE
No niby tak obecnie 1050XT w promocji 59 tys. Ale pytanie kto jakie pojemności potrzebuje mi w 650 niczego nie brakuje po za tymi kilkoma kucami. I być może ta 800 spełniła by te oczekiwania. Tylko ja już wpakowali tyle elektroniki to już mogli ten tempomat dołożyć
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
Re: V-STROM 800DE
No z tym prawie to trochę przesada zresztą nie o to tu chodzi. Teraz mają pełną gamę dla każdego.
Moim zdaniem klasa ~800 cm3 jest najbardziej uniwersalna. Już dość dużo mocy a masa nadal niższa niż litrów.
Co powie rynek, moim zdaniem to będzie sukces. Tak samo postąpiła Honda "wskrzeszając" Transalpa czyli wypełniacz pomiędzy CB500X a Afryką.
Teraz zacznie się robić ciekawie. Bo będzie większy wybór: Transalap 750, V-Strom 800, GS 850, Tiger 850; Tenera 700; Tuareg 660; Moim zdaniem dotychczasowi "prymusi" mogą spaść na niższe pozycje.
Dla mnie tylko totalną wtopą są dętkowe obręcze kół
- Ocena: 5.88235%
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4749
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-STROM 800DE
Dla tych co latają w offie to plus, mozna spokojnie zejść nawet do 1,2 atmosfery, spróbuj na bezdetkach w offie tyle zejść , daleko nie ujedziesz szczególnie po kamieniachSimOn! pisze: ↑10 lis 2022, 15:58No z tym prawie to trochę przesada zresztą nie o to tu chodzi. Teraz mają pełną gamę dla każdego.
Moim zdaniem klasa ~800 cm3 jest najbardziej uniwersalna. Już dość dużo mocy a masa nadal niższa niż litrów.
Co powie rynek, moim zdaniem to będzie sukces. Tak samo postąpiła Honda "wskrzeszając" Transalpa czyli wypełniacz pomiędzy CB500X a Afryką.
Teraz zacznie się robić ciekawie. Bo będzie większy wybór: Transalap 750, V-Strom 800, GS 850, Tiger 850; Tenera 700; Tuareg 660; Moim zdaniem dotychczasowi "prymusi" mogą spaść na niższe pozycje.
Dla mnie tylko totalną wtopą są dętkowe obręcze kół
Re: V-STROM 800DE
No a teraz zastanówmy się, ilu realnie właścicieli tak ciężkiego motocykla będzie tak obniżać ciśnienie i walić w taki off? Zresztą są instruktorzy offu twierdzący, że obniżanie ciśnienie w motkach ADV to błąd... ale to dyskusja jak zawszelukas76 pisze: ↑10 lis 2022, 16:27Dla tych co latają w offie to plus, mozna spokojnie zejść nawet do 1,2 atmosfery, spróbuj na bezdetkach w offie tyle zejść , daleko nie ujedziesz szczególnie po kamieniachSimOn! pisze: ↑10 lis 2022, 15:58No z tym prawie to trochę przesada zresztą nie o to tu chodzi. Teraz mają pełną gamę dla każdego.
Moim zdaniem klasa ~800 cm3 jest najbardziej uniwersalna. Już dość dużo mocy a masa nadal niższa niż litrów.
Co powie rynek, moim zdaniem to będzie sukces. Tak samo postąpiła Honda "wskrzeszając" Transalpa czyli wypełniacz pomiędzy CB500X a Afryką.
Teraz zacznie się robić ciekawie. Bo będzie większy wybór: Transalap 750, V-Strom 800, GS 850, Tiger 850; Tenera 700; Tuareg 660; Moim zdaniem dotychczasowi "prymusi" mogą spaść na niższe pozycje.
Dla mnie tylko totalną wtopą są dętkowe obręcze kół
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4749
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: V-STROM 800DE
Pomijając już specyficzny i raczej dziwaczny wygląd przodu największą wadą nowego modelu V-Strom 800 jest cena , to już nie jest tani motocykl dla każdego (54'900 zł).
Przednie reflektory może dobrze świecą, ale sama powierzchnia tej lampki mijania jest tak mała iż takie źródło światła nie będzie dobrze widoczne na drodze zwłaszcza w dzień, zauważcie że soczewki są schowane wewnątrz plastiku, a to mocno ogranicza ich widoczność przez innych, tu trzeba będzie od razu montować dodatkowe halogeny boczne LED.
Wyświetlacza TFT bym się nie czepiał, wszystkie nowe konstrukcje tak mają, choć oczywiście zdarzają się awarie jak choćby w nowych Hondach CRF1100 L AT, ale uderzenie kamieniem w taki wyświetlacz uważam za mało prawdopodobne, wszak chroni go szyba.
Kolejną wadą będzie spora masa (230 kg) jak na motocykl aspirujący do jazdy "terenowej".
Będę się też czepiał kół z oponami dętkowymi, to rozwiązanie jest dla przeciętnego użytkownika kłopotliwe w przypadku przebicia, wyobraźmy sobie jak jedziemy w grupie i łapiemy kapcia tylnego koła gdzie trzeba.. popuścić napinacz łańcucha, odkręcić oś, zdjąć łańcuch z koła, wyjąć je z motocykla, za pomocą łyżek wyciągnąć jedną część opony, wyjąć dętkę, naprawić ją lub wymienić a potem to wszystko właściwie założyć, wyregulować naciąg łańcucha, dopompować koło itd. to mnóstwo straconego czasu dla nas i ekipy z którą jedziemy, do tego trzeba wozić mnóstwo narzędzi.
W przypadku opon bezdętkowych wystarczy zakołkować, wbić ciśnienie za pomocą naboju, wyregulować ciśnienie i już można jechać, zestaw naprawczy jest tak mały że można go upchać w kieszeni kurtki.
Jedyną zaletą dętki jest możliwość spuszczenia powietrza z kół do poziomu w którym opona bezdętkowa mogłaby się rozszczelnić i spaść z rantu felgi.
Przy bardzo niskim ciśnieniu zdecydowanie lepiej jeździ z niskim ciśnieniem po piachu pustyni.. pytanie jaki procent użytkowników będzie jeździło w ten sposób V-stromem?
Jednak niewątpliwą zaletą jest silnik, zdecydowanie mocniejszy i ponoć o ograniczonych wibracjach.
Można sobie tu dyskutować o zaletach i wadach nowego V-stroma 800, a i tak życie oraz opinie użytkowników zweryfikują teoretyczne gdybanie, fakt faktem że nowy Cyklop od Suzuki jest o wiele brzydszy od odchodzącego modelu, ale o gustach się ponoć nie dyskutuje
Przednie reflektory może dobrze świecą, ale sama powierzchnia tej lampki mijania jest tak mała iż takie źródło światła nie będzie dobrze widoczne na drodze zwłaszcza w dzień, zauważcie że soczewki są schowane wewnątrz plastiku, a to mocno ogranicza ich widoczność przez innych, tu trzeba będzie od razu montować dodatkowe halogeny boczne LED.
Wyświetlacza TFT bym się nie czepiał, wszystkie nowe konstrukcje tak mają, choć oczywiście zdarzają się awarie jak choćby w nowych Hondach CRF1100 L AT, ale uderzenie kamieniem w taki wyświetlacz uważam za mało prawdopodobne, wszak chroni go szyba.
Kolejną wadą będzie spora masa (230 kg) jak na motocykl aspirujący do jazdy "terenowej".
Będę się też czepiał kół z oponami dętkowymi, to rozwiązanie jest dla przeciętnego użytkownika kłopotliwe w przypadku przebicia, wyobraźmy sobie jak jedziemy w grupie i łapiemy kapcia tylnego koła gdzie trzeba.. popuścić napinacz łańcucha, odkręcić oś, zdjąć łańcuch z koła, wyjąć je z motocykla, za pomocą łyżek wyciągnąć jedną część opony, wyjąć dętkę, naprawić ją lub wymienić a potem to wszystko właściwie założyć, wyregulować naciąg łańcucha, dopompować koło itd. to mnóstwo straconego czasu dla nas i ekipy z którą jedziemy, do tego trzeba wozić mnóstwo narzędzi.
W przypadku opon bezdętkowych wystarczy zakołkować, wbić ciśnienie za pomocą naboju, wyregulować ciśnienie i już można jechać, zestaw naprawczy jest tak mały że można go upchać w kieszeni kurtki.
Jedyną zaletą dętki jest możliwość spuszczenia powietrza z kół do poziomu w którym opona bezdętkowa mogłaby się rozszczelnić i spaść z rantu felgi.
Przy bardzo niskim ciśnieniu zdecydowanie lepiej jeździ z niskim ciśnieniem po piachu pustyni.. pytanie jaki procent użytkowników będzie jeździło w ten sposób V-stromem?
Jednak niewątpliwą zaletą jest silnik, zdecydowanie mocniejszy i ponoć o ograniczonych wibracjach.
Można sobie tu dyskutować o zaletach i wadach nowego V-stroma 800, a i tak życie oraz opinie użytkowników zweryfikują teoretyczne gdybanie, fakt faktem że nowy Cyklop od Suzuki jest o wiele brzydszy od odchodzącego modelu, ale o gustach się ponoć nie dyskutuje
- Ocena: 17.64706%
Iżu
Re: V-STROM 800DE
1. cena nie jest wada, dodatkowe okolo 14000pln to platnosc za widelec Showa, za +100cc +10KM +10Nm silnika, za nowoczesny LEDy, za TFT, za QuickShifter, itd - nawet tanio za taki dodatki
2. Jeszcze nikt nie widzial jak te swiatla LED widoczne na drogach, więc jest za wcześnie, aby powiedzieć o nich coś złego
3. 230kg przy pełnym tankowaniu - ok, jednak w bazie jest ochrona silnika jaka tez dodaje pare kg, w relacji na żywo zobaczymy jaki jest centr mas, może nie jest to taka ogromna wada.
ps. przepraszam za moj polski, nie jestem native speakerem
2. Jeszcze nikt nie widzial jak te swiatla LED widoczne na drogach, więc jest za wcześnie, aby powiedzieć o nich coś złego
3. 230kg przy pełnym tankowaniu - ok, jednak w bazie jest ochrona silnika jaka tez dodaje pare kg, w relacji na żywo zobaczymy jaki jest centr mas, może nie jest to taka ogromna wada.
ps. przepraszam za moj polski, nie jestem native speakerem
650XT '22
Re: V-STROM 800DE
Widział.. wystarczy spojrzeć na model Suzuki GSX-S1000 2022, ma te same soczewki LED jak nowy V-strom 800.
https://suzuki.pl/moto/motocykle/GSX-S1000-2022
Iżu
Re: V-STROM 800DE
Tak, hyz na SB pisałem, że są to te same świeczki co w giksie. Jednak zarówno w giksie jak i w V-STROMIE wydaje się tak jak pisze @Iżu, że będą słabo widoczne z przeciwka. Natomiast sam motocykl (przynajmniej na zdjeciach) wygląda ciekawie. Teraz miałbym zagwózdkę czy brać 800 czy 1050. Ale wszystko się okaże jak już będzie w salonach i będzie można obejrzeć go na żywo.
Re: V-STROM 800DE
Wydaje mi się, że jak ważyłem swojego 650XT po zatankowaniu na pełno z gmolami i stelażem pod sakwy z tyłu, ale bez podstawki centralnej, to było 219kg, więc 230 kg po dodaniu masywniejszych przednich amortyzatorów, quickshiftera, szerszego baku, itd... wychodzi normalnie.
Nowa 800-tka ma średnio 1000 obr/min wcześniej szczyt mocy i momentu, więc w praktyce, to różnica mocy w stosunku do nowego Transalpa 750 nie będzie aż tak odczuwalna. No i widać, że 800 tka moze byc bardziej odpowiednia do jazdy we dwoje, a Transalp do jazdy solo i nastawionej mocniej na teren.
Wiadomo, trzeba dosiąść i się przejechać.
Nowa 800-tka ma średnio 1000 obr/min wcześniej szczyt mocy i momentu, więc w praktyce, to różnica mocy w stosunku do nowego Transalpa 750 nie będzie aż tak odczuwalna. No i widać, że 800 tka moze byc bardziej odpowiednia do jazdy we dwoje, a Transalp do jazdy solo i nastawionej mocniej na teren.
Wiadomo, trzeba dosiąść i się przejechać.
DL650XAL7
Re: V-STROM 800DE
Gdyby był wygląd 1050, a silnik 800 to byłoby bez dylematów i by się brało 800DECentrino pisze: ↑11 lis 2022, 00:35Tak, hyz na SB pisałem, że są to te same świeczki co w giksie. Jednak zarówno w giksie jak i w V-STROMIE wydaje się tak jak pisze @Iżu, że będą słabo widoczne z przeciwka. Natomiast sam motocykl (przynajmniej na zdjeciach) wygląda ciekawie. Teraz miałbym zagwózdkę czy brać 800 czy 1050. Ale wszystko się okaże jak już będzie w salonach i będzie można obejrzeć go na żywo.
- Ocena: 5.88235%
Re: V-STROM 800DE
nareszcie coś od Suzuki czym można w teren większy się wybrać - nowy model ma lepsze specyfikacje niz nowy Transalp!
I nawet jest całkiem ładny,
I nawet jest całkiem ładny,
Re: V-STROM 800DE
Hej, zawsze mówię że najlepiej samemu się przejechać oboma motocyklami i wyrobić sobie własne zdanie, na pewno będę jeździć tymi nowościami więc podzielę się wtedy z Wami moimi odczuciami
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: V-STROM 800DE
ee, ale w teren i tak nie pojedziesz więc...
Re: V-STROM 800DE
Niekoniecznie, wszak mam możliwość korzystania z motocykli Suzuki z parku prasowego z pakietem paliwowym i pełnym ubezpieczeniem, tylko muszę pojechać po moto do Warszawy a potem go tam odwieźć.
Taki sprzęt dziennikarze motocyklowi testują bezstresowo
Iżu