Transalp 750.

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Transalp 750.

Post autor: MrWaski »

f_ranek pisze:
01 lip 2023, 11:55
Jakby dali użytkownikom możliwość skórkowania interfejsu, to malkontenci straciliby jeden argument.
Tak się składa, że jak dla mnie, Tiger ma tylko tę jedną (sic) niedogodność.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

komar
AM
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwie 2021, 22:21

Re: Transalp 750.

Post autor: komar »

No to Panowie, Tiger 900 GT pro też był jeżdżony. Kilka moich spostrzeżeń:
• Było dziś ciepło a nawet gorąco a no jeszcze podgrzewa atmosferę wiecie w jakich okolicach 😊, oczywiście w okolicach kolana, myślę że w
chłodniejsze dni może być to fajna sprawa
• Hamulce, mega petarda, to są hamulce nie spowalniacze, większość motocykli powinna mieć takie
• Silnik, sami wiecie, brzmienie, sposób oddawania mocy miód malina
• Prowadzenie lekko jak rowerem, jak widzi zakręt to sam się składa, wybacza bardzo wiele. ABS z optymalizacją pokonywania zakrętów nie
prostuje motocykla w zakręcie, warto spróbować.
• Ochrona przed wiatrem wystarczająca
• Przy wyższych prędkościach mega stabilny, można dość szybko stracić prawko.
• Nie jest takim dzikiem jak Tracer 9, jak chcesz można jeździć wolno i podziwiać krajobraz, ale jak masz ochotę to po przekroczeniu 6500 budzi się
mały szatan
• Quickshifter działa perfekcyjnie, nie szarpie, jest idealnie zestrojony
• Ekran TFT 7 cali super, chyba nakładka 4 też może być, myślę o tej gdzie obroty pokazywane są w cyfrach, połączenie z telefonem fajna sprawa
mógł bym mieć.
Ale, cena 900 GT – 62 800 zł lub 900 GT pro – 71 800 zł to dużo czy mało, nie wiem, bo dostajemy kompletne motocykle bez konieczności większego doposażania.
Ja wybieram motocykle sercem nie rozumem a to mi podpowiada Honda. Tak że w planach jest dłuższy związek z Honda Transalp 750. Zaznaczam związek nie małżeństwo 😊.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Transalp 750.

Post autor: staszek_s »

komar pisze:
04 lip 2023, 18:47
• Prowadzenie lekko jak rowerem, jak widzi zakręt to sam się składa, wybacza bardzo wiele.
To niekoniecznie jest fajne, kiedyś próbowałem jechać CB500X i dla mnie to był dramat, zamiast przeciwskrętu musiałem robić anty-przeciwskręt, bo sam się składał w zakręt (dosłownie). Coś podobnego, w mniejszej skali, zauważyłem w tigerze 800, może to kwestia przyzwyczajenia ale ja wolę zachowanie mojego DL'a, gdzie troszkę trzeba go skłonić do skrętu, jedzie jak tramwaj, bardzo przewidywalnie :).


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

komar
AM
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwie 2021, 22:21

Re: Transalp 750.

Post autor: komar »

staszek_s pisze:
05 lip 2023, 10:13
komar pisze:
04 lip 2023, 18:47
• Prowadzenie lekko jak rowerem, jak widzi zakręt to sam się składa, wybacza bardzo wiele.
To niekoniecznie jest fajne, kiedyś próbowałem jechać CB500X i dla mnie to był dramat, zamiast przeciwskrętu musiałem robić anty-przeciwskręt, bo sam się składał w zakręt (dosłownie). Coś podobnego, w mniejszej skali, zauważyłem w tigerze 800, może to kwestia przyzwyczajenia ale ja wolę zachowanie mojego DL'a, gdzie troszkę trzeba go skłonić do skrętu, jedzie jak tramwaj, bardzo przewidywalnie :).
Nie takie zachowanie miałem na myśli. Tiger jedzie dokładnie tam gdzie chcesz i w sposób jaki chcesz. Nie wali się w zakręty i nie prostuje się. Jest mega stabilny przy każdej prędkości. Jeżeli wejdziesz za szybko w zakręt tzn. portki wypełnią się strachem :) zawsze możesz przyhamować w zakręcie a on jest dalej stabilny i jedzie po wybranym torze. Ale ja tam się nie znam, długo jeżdziłem armaturą i wszystkie zakręty robiłem na kwadratowo :)
Wiem jedno że w Tigerze najsłabszym ogniwem jest jeżdzieć nie motocykl. Polecam każdemu umówić się na jazdę testową.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 750.

Post autor: prebenny »

Generalnie Tiger 900 wchodzi w zakręty 'ciężej' niż DL650 i Tiger 800.

DL650 i Tiger 800 wchodzą w zakręt w zasadzie 'same'. Tigera 900 jednak trzeba do tego 'zmuszać' lekkim przeciwskrętem.


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Transalp 750.

Post autor: Struna »

TO jak moto wchodzi w zakręt zależy też od ogumienia i ciśnienia w nim - te same motki mogą się nieco inaczej zachowywać mając inne kapcie i inne ciśnienie w nich.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

komar
AM
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwie 2021, 22:21

Re: Transalp 750.

Post autor: komar »

No to Panowie sprawy ułożyły się następująco . DL o numerze rejestracyjnym DL, sprzedany. Jego miejsce w garażu zajmuje Transalp 750 . Pierwszy tysiąc za nami. Nie żałuje decyzji . No chyba że żona chętniej jeździ jako plecaczek. Moją opinie znacie , pasażer twiedzi że jest wygodniej na Hondzie . QS działa bardzo dobrze . Trakcja, przyspieszenie fun z jazdy na plus w porównaniu do V strom 650. Ochrona przed wiatrem na standardowej szybie gorsza jak w Vstrom 650 na standardowej szybie. I Honda ma regulacje przedniego zawieszenia 😉



addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Transalp 750.

Post autor: addamlca »

Trampek po podrozy do Pakistanu;
www.youtube.com/watch?v=gBA0XxW12dI&t=987s


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Transalp 750.

Post autor: Remol71 »

To reklama kanapy :D


1050 XT

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Transalp 750.

Post autor: addamlca »

Ziomalka po kilkunastu tys.km na Trampku;
www.youtube.com/watch?v=LtTpii3q30I


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 750.

Post autor: prebenny »

To i ja dodam coś od siebie ;)

Parę km transalpem zrobiłem i:

Silnik:
+ mocy ma absolutnie wystarczająco
+ powyżej 6 tys obrotów ładnie zapierdala :)
- poniżej 4 tys obrotów nie ma 'nic'
- ma nieprzyjemne 'twarde' wibracje
- wibruje w zasadzie w każdym zakresie obrotów przy czym potrafi przenosić wibracje na kierownicę i podnóżki
- poniżej 3.5 tys obrotów telepie
- przy spokojnej jeździe i delikatnym operowaniu gazem przy zamknięciu gazu i delikatnym otwarciu było szarpnięcie
- przy stałej jeździe z minimalnie otwartą przepustnicą czułem raz po raz małe szarpnięcia
- quickshifter w górę działał dobrze tylko na wyższych obrotach z manetką odkręconą do oporu - przy normalnej jeździe niestety szarpał
- wydech - nie jest źle ale pamiętając wydech z Afryki spodziewałem się więcej - brzmi przeciętnie, dobrze tylko w zakresie obrotów ok 3 tys... gdzie z kolegi szarpie silnik

Komfort:
+ mimo teoretycznie dużej wysokości siedziska (850mm) nawet z moim wzrostem 174 cm i raczej krótkimi nogami obie stopy stoją pełne na ziemi nawet z lekko ugiętymi kolanami
- mimo dużej szyby i dodatkowych deflektorów ochrona przed wiatrem co najwyżej średnia, do tego potrafiło mi 'telepać' kaskiem
- kanapa - niby po 2 godzinach tyłek nie bolał prawie wcale ale miałem wrażenie, że półdupki (a w zasadzie kosci) były na rancie kanapy - niezbyt komfortowe uczucie

Podwozie:
+ mega lekki
+ mega zwinny
+ 2 lata nie jeździłem a ciasne nawrotki robiłem od razu jak na niego wsiadłem bez najmniejszego problemu/strachu
+/- zawieszenie... hmm nie jest złe, nie jest ani specjalnie komfortowe ani specjalnie twarde ale:
- brak regulacji tylnego amorka klikaczem - to dla mnie dyskwalifikacja - do jazdy w trasy gdzie się zakłada/ściąga kufry nonstop jednak wypada podregulować amorek z tyłu
- 21 cali z przodu niestety czuć - niestety jest to szosowa maszyna, która się kładzie na sam widok zakrętu

Ogólnie mówiąc szczerze jestem rozczarowany. Nie jest to zły motocykl ale przy tym całym 'hypie' na jego temat spodziewałem się czegoś lepszego.
Załączniki
427023336_924426449217461_1393211510809452725_n.jpg
427023336_924426449217461_1393211510809452725_n.jpg (627.04 KiB) Przejrzano 287 razy
Ostatnio zmieniony 16 lut 2024, 15:16 przez prebenny, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 17.64706%


null

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Transalp 750.

Post autor: lukas76 »

czyli gutek ;)


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Transalp 750.

Post autor: gorghu »

Gutek też mu przeszedł. ;)
chyba będzie DL. Teraz pytanie tylko który ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Transalp 750.

Post autor: lukas76 »

gorghu pisze:
16 lut 2024, 16:51
Gutek też mu przeszedł. ;)
chyba będzie DL. Teraz pytanie tylko który ;)
Ten bebok 800 asfalt 🤭🤮?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Xj6
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Transalp 750.

Post autor: Xj6 »

Tylko 1050XT!


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 750.

Post autor: prebenny »

gorghu pisze:
16 lut 2024, 16:51
Gutek też mu przeszedł. ;)
Gutek jest jak bumerang - przechodzi po to żeby zaraz wrócić :D
Ocena: 5.88235%


null

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Transalp 750.

Post autor: lukas76 »

Najladniejszy z wszystkich przez Prebusia wymienionych


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 272
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Transalp 750.

Post autor: matt28 »

lukas76 pisze:
16 lut 2024, 16:57
Ten bebok 800 asfalt 🤭🤮?
Przetestowałem obydwa - i zdecydowałem się kupić "beboka"
Całkiem przyjemne moto - silnik, komfort jazdy i generalne odczucia dużo lepsze niż w przypadku Transalpa


Old, grumpy man na DL-u 800

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Transalp 750.

Post autor: prebenny »

No ja jestem ciekawy porównania DLa. Bo niestety ale Transalp z tymi wibracjami od silnika... Nie wiem ale były one bardzo nieprzyjemne.


null

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Transalp 750.

Post autor: Remol71 »

Co to jest bebok ?


1050 XT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”