Wymiana klocków hamulcowych
Wymiana klocków hamulcowych
Siema, zmieniłem klocki hamulcowe przednie bo strasznie były zuzyte i skrzypialy. Po wymianie dalej skrzypia wydaje mi się że w okolicach tarczy. Co zrobić z tym fantem ?
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Co najmniej porządny serwis zacisków - zapewne niezbyt dobrze "odbijają" i klocki cały czas szurają ( z minimalnym naciskiem ale jednak ) po tarczach.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Kupic markowe.Jakie moto jakie klocki tam wsadziles?Tloczki czyszczone? Prowadzenia itd miejsce styku klocka z tloczkiem? Czy byla tylko wymiana i ogien dalej?
Od siebie polecam zainwestować na przykłąd w te klocki:
https://readytoride.com.pl/Klocki-hamul ... 14?force=1
Raczej takiego problemu nie powinno potem być.
Od siebie polecam zainwestować na przykłąd w te klocki:
https://readytoride.com.pl/Klocki-hamul ... 14?force=1
Raczej takiego problemu nie powinno potem być.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wymiana klocków hamulcowych
założę się że nie ustawiłes prawidłowo przedniego koła tkz alignment po zmianie klocków, czy po założeniu koła itp
tu masz dokładna procedure, aż dziwne że mało kto to robi.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Obejrzałem w sumie połowę tego filmiku (pierwszy motocykl) analizując zastanawiam się czy to nie jest dorabianie jakiejś teorii do w sumie chyba niczego.
Przecież oś koła ma w zasadzie tylko jedno możliwe położenie, jest tak wytoczona, że w zasadzie chyba (nie wiem, może ktoś potrafi) nie da rady jej zamontować niepoprawnie.
Druga sprawa to zaciski hamulcowe. Po co dorabiać jakąś teorię ich równego montażu poprzez najpierw ich lekkie przykręcenie a później dokręcanie na wciśniętym hamulcu?? Przecież po to są prowadnice aby zacisk ustawiał się do warunków swojej pracy. Jeżeli tak by nie było to po kilku, kilkunastu, kilkuset hamowaniach trzeba by je luzować i mocować ponownie (wraz ze zużyciem klocków hamulcowych). Nie da się źle zamontować zacisku (no chyba, że ktoś potrafi ale wówczas lepiej żeby się nie zabierał za element jakim są hamulce) niepoprawnie. Są tak odlane, że mogę się założyć, że pewnie nawet nie da rady przykręcić ich do góry nogami a o jakiś przekoszeniu kąta nie wspomnę bo o ile pamiętam to są tam albo zagłębienia albo tulejki aby się wycentrował i poprawnie osadził.
Jedyne na co zwrócił uwagę, co by mogło przynieść pozytywny skutek to wkręcenie ośki, poruszanie lagą i dopiero na koniec wkręcenie kontry/blokady.
Ja to widzę w ten sposób.
Przecież oś koła ma w zasadzie tylko jedno możliwe położenie, jest tak wytoczona, że w zasadzie chyba (nie wiem, może ktoś potrafi) nie da rady jej zamontować niepoprawnie.
Druga sprawa to zaciski hamulcowe. Po co dorabiać jakąś teorię ich równego montażu poprzez najpierw ich lekkie przykręcenie a później dokręcanie na wciśniętym hamulcu?? Przecież po to są prowadnice aby zacisk ustawiał się do warunków swojej pracy. Jeżeli tak by nie było to po kilku, kilkunastu, kilkuset hamowaniach trzeba by je luzować i mocować ponownie (wraz ze zużyciem klocków hamulcowych). Nie da się źle zamontować zacisku (no chyba, że ktoś potrafi ale wówczas lepiej żeby się nie zabierał za element jakim są hamulce) niepoprawnie. Są tak odlane, że mogę się założyć, że pewnie nawet nie da rady przykręcić ich do góry nogami a o jakiś przekoszeniu kąta nie wspomnę bo o ile pamiętam to są tam albo zagłębienia albo tulejki aby się wycentrował i poprawnie osadził.
Jedyne na co zwrócił uwagę, co by mogło przynieść pozytywny skutek to wkręcenie ośki, poruszanie lagą i dopiero na koniec wkręcenie kontry/blokady.
Ja to widzę w ten sposób.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Mam podobne zdanie.Centrino pisze: ↑24 gru 2022, 12:23Obejrzałem w sumie połowę tego filmiku (pierwszy motocykl) analizując zastanawiam się czy to nie jest dorabianie jakiejś teorii do w sumie chyba niczego.
Przecież oś koła ma w zasadzie tylko jedno możliwe położenie, jest tak wytoczona, że w zasadzie chyba (nie wiem, może ktoś potrafi) nie da rady jej zamontować niepoprawnie.
Druga sprawa to zaciski hamulcowe. Po co dorabiać jakąś teorię ich równego montażu poprzez najpierw ich lekkie przykręcenie a później dokręcanie na wciśniętym hamulcu?? Przecież po to są prowadnice aby zacisk ustawiał się do warunków swojej pracy. Jeżeli tak by nie było to po kilku, kilkunastu, kilkuset hamowaniach trzeba by je luzować i mocować ponownie (wraz ze zużyciem klocków hamulcowych). Nie da się źle zamontować zacisku (no chyba, że ktoś potrafi ale wówczas lepiej żeby się nie zabierał za element jakim są hamulce) niepoprawnie. Są tak odlane, że mogę się założyć, że pewnie nawet nie da rady przykręcić ich do góry nogami a o jakiś przekoszeniu kąta nie wspomnę bo o ile pamiętam to są tam albo zagłębienia albo tulejki aby się wycentrował i poprawnie osadził.
Jedyne na co zwrócił uwagę, co by mogło przynieść pozytywny skutek to wkręcenie ośki, poruszanie lagą i dopiero na koniec wkręcenie kontry/blokady.
Ja to widzę w ten sposób.
A co do montażu zacisków źle" - sądziłem do niedawna, że nie da się tego źle założyć, ale znajomy swoją kreatywnością pokazał mi, że można.
Pierdzielił się z tydzień chyba z odpowietrzaniem hamulców i się okazało, że zamontował "do góry nogami"
Akurat u niego tak się dało ( odpowietrznikami w dół )
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Aż zajrzałem do Haynesa.
Jedyne co jest trochę inaczej niż na filmie, to po dokręceniu osi (65Nm), a przed dokręceniem tych dwóch śrubek zacisku osi 23Nm (w moim jest jedna), należy kilka razy przycisnąć hamulec aby klocki zetknęły się z tarczami, a następnie z zaciśniętym hamulcem przednim kilka razy pompować przednimi widelcami aby wszystkie elementy się ustawiły. Po dokręceniu śrubek (śruby) zacisku osi sprawdzić odstęp czujnika ABS.
Ale to dotyczy przypadków tylko gdy odkręcamy koło. Przy wymianie klocków hamulcowych nic nie ma żeby luzować i ustawiać oś.
Znaczy, po analizie zaleceń z Haynesa, to nie hamulce mają się ustawić względem tarczy, a koło z tarczą względem hamulców wzdłuż osi - po to dokręcamy śrubę zacisku osi po pompowaniu widelcami z zaciśniętym hamulcem.
Jedyne co jest trochę inaczej niż na filmie, to po dokręceniu osi (65Nm), a przed dokręceniem tych dwóch śrubek zacisku osi 23Nm (w moim jest jedna), należy kilka razy przycisnąć hamulec aby klocki zetknęły się z tarczami, a następnie z zaciśniętym hamulcem przednim kilka razy pompować przednimi widelcami aby wszystkie elementy się ustawiły. Po dokręceniu śrubek (śruby) zacisku osi sprawdzić odstęp czujnika ABS.
Ale to dotyczy przypadków tylko gdy odkręcamy koło. Przy wymianie klocków hamulcowych nic nie ma żeby luzować i ustawiać oś.
Znaczy, po analizie zaleceń z Haynesa, to nie hamulce mają się ustawić względem tarczy, a koło z tarczą względem hamulców wzdłuż osi - po to dokręcamy śrubę zacisku osi po pompowaniu widelcami z zaciśniętym hamulcem.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wymiana klocków hamulcowych
no właśnie nie rozumiecie jak działają widelce z osią przednidego koła, a to podstawa sterowności motocykla, równego hamowania, ścirania tarcz itp
Wstyd Panowie, bo to podstawa!
BTW Dave Moss to autorytet w dziedzinie zawieszeń motocykla, pracował długie lata przy raidowych eventach jak i sam jeździł i wygrywał, więc możecie sobie darować swoje "wątpliwości"
Wstyd Panowie, bo to podstawa!
BTW Dave Moss to autorytet w dziedzinie zawieszeń motocykla, pracował długie lata przy raidowych eventach jak i sam jeździł i wygrywał, więc możecie sobie darować swoje "wątpliwości"
Re: Wymiana klocków hamulcowych
nie, oś przednia nie ma jednego możliwego położenia!
I dziwić się że ludzie sie potem skarżą na bicie w kole, ocieranie tarczy o hamuler, nierówne ścieranie klocków, opon, ściganie w którąś stronę, wibracje itp
Re: Wymiana klocków hamulcowych
No ale przecież koło nie ma luzów na boki, podobnie tarcze. Jedynym elementem tu pracującym są zaciski hamulcowe, więc to one muszą się do reszty dostosować.
A śruba zacisku osi jest raczej po to, żeby konstrukcję na dole usztywnić.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Nie wiem jak zamontować koło lub oś w innym położeniu, no nie możliwości takiej. Tak jak pisałem wcześniej co najwyżej lagami chwilę pobujać przed dokręceniem kontry.
Ale OK ja się nie znam, nie jestem takim autorytetem jak pan na filmie. Nie jeździłem też w żadnych eventach ale również nie narzekałem na ściąganie, źle zużyte klocki itp (poza jednym przypadkiem związanym ze szprychami ale to wina serwisu - a przecież powinni się znać.
Może jakoś zawsze mam fuksa przy składaniu i się wszysio ładnie ustawia.
Ale OK ja się nie znam, nie jestem takim autorytetem jak pan na filmie. Nie jeździłem też w żadnych eventach ale również nie narzekałem na ściąganie, źle zużyte klocki itp (poza jednym przypadkiem związanym ze szprychami ale to wina serwisu - a przecież powinni się znać.
Może jakoś zawsze mam fuksa przy składaniu i się wszysio ładnie ustawia.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Widelec ma minimalne luzy na boki dopóki ich nie zablokujemy tą śrubką, a zatem koło z tarczą względem zacisków zamontowanych na widelcu może się przed zablokowaniem przemieszczać. W sportowych maszynach ustawianie tego może mieć duże znaczenie, w turystycznym emeryckim podróżowaniu, większość nie zauważy zapewne różnicy. Zwłaszcza, że te różnice korygują pływające zaciski hamulcowe i coraz częściej pływające tarcze (w moim DL-u luzy na nitach). Twój DL @f_ranek też ma luzy na nitach tarczy, a zatem tarcza przemieszcza się na boki...
Tak to widzę. Też się nie znam.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ktoś wie, po co są z tyłu te białe przekładki, pomiędzy klockami hamulcowymi, a tą blaszką, która styka się z zaciskiem/tłoczkiem?
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Antywibracyjne, coby nie piszczało.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Koledzy,
Podpowiedzcie czy do wymiany klocków hamulcowych przednich lub tylnych należy wprowadzać motocykl w tryb serwisowy?
Czy nie ulegnie uszkodzeniu np pompa ABS podczas wciskania tłoczków?
Pacjent XT 1000 z 2017r.
Podpowiedzcie czy do wymiany klocków hamulcowych przednich lub tylnych należy wprowadzać motocykl w tryb serwisowy?
Czy nie ulegnie uszkodzeniu np pompa ABS podczas wciskania tłoczków?
Pacjent XT 1000 z 2017r.
Posiadacz:DL 1000 XT 2017, MZ ES 250/2, WSK M06 B3, Komar 2, Ogar 200, Simson SR 50 C, SACHS Vinora.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
W manualach serwisowych nie widziałem by to było wymagane.
Pisze tylko, by przed włożeniem nowych klocków, żeby było łatwiej je zainstalować, wsunąć trochę tłoczki hamulcowe i uważać przy tym, aby poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie przekroczył maksymalnego poziomu.
Pisze tylko, by przed włożeniem nowych klocków, żeby było łatwiej je zainstalować, wsunąć trochę tłoczki hamulcowe i uważać przy tym, aby poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie przekroczył maksymalnego poziomu.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja zrobiłem tak, że zacisnąłem klamkę hamulca, poluzowałem odpowietrznik na zacisku, i wpychałem tłoczki. Więc żaden syfiaty, zmęczony płyn nie wracał w kierunku pompy ABS. A braki w zbiorniczku można uzupełnić.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wymiana klocków hamulcowych
To nie VW żeby cofać tłoczki kompem
Normalnie wymieniasz, cofasz tłoczki ile CI trzeba, aczkolwiek koncepcja @f_ranek warta uwagi, bo wywalasz stary płyn na zewnątrz zamiast go cofać w układ, a właśnie w zacisku płyn jest najbardziej "zużyty"
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl