Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
To jest jak z AC, niby nie ma sensu przepłacać ale lepiej mieć...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Online
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Powiem tak, może zależy od ASO i marki.
Z tego co mówicie to Suzuki motocykle w miarę ogarnia ale z Suzuki 'samochody' - 3-4 dni auto po odbiorze z salonu pęknięta guma wyrównoważająca na tylnym moście - panowie tylko spojrzeli ślad piasku na osłonie i pan jeździł w terenie wypie*laj.
Skrzynia automat w trybie sport przy dojeżdżaniu do świateł szarpie przy zrzucaniu z 5 na 4 - ten typ tak ma.
Przy 140 od odebrania z salonu telepie kierownicą jakby koła były niewyważone? Nic nie czujemy a drugie aso to na pewno opony (3 różne komplety zestawy opon i felg i to samo... zresztą ASO wyważyło koła i dalej to samo).
Także w przypadku auta Suzuki na pewno miałbym gdzieś te przeglądy.
Z tego co mówicie to Suzuki motocykle w miarę ogarnia ale z Suzuki 'samochody' - 3-4 dni auto po odbiorze z salonu pęknięta guma wyrównoważająca na tylnym moście - panowie tylko spojrzeli ślad piasku na osłonie i pan jeździł w terenie wypie*laj.
Skrzynia automat w trybie sport przy dojeżdżaniu do świateł szarpie przy zrzucaniu z 5 na 4 - ten typ tak ma.
Przy 140 od odebrania z salonu telepie kierownicą jakby koła były niewyważone? Nic nie czujemy a drugie aso to na pewno opony (3 różne komplety zestawy opon i felg i to samo... zresztą ASO wyważyło koła i dalej to samo).
Także w przypadku auta Suzuki na pewno miałbym gdzieś te przeglądy.
null
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
I tak chyba zrobię. Dopiero wczoraj to zauważyłem.
Może się uda dogadać na gębę, by nie wymieniali tych czterech świec, a tylko dali mi je do ręki. O3wiście za usługę zapłacę.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
generalnie im droższe moto tym sie bardziej opłaca się mieć i utrzymać gwarancje. Przykładowo ekran dotykowy Afryki Twin kosztuje 13k zł !!!
a lubi padać więc się można ździwić rachunkiem. O maszynach BMW czy Ducati już nie wspomne...
Natomiast takie budżetówki jak -vstromy to szkoda kasy i czasu na gwarancjyjne zabawy, nawet jak silnik padnie to się kupi drugi nowy motockl a stary wyrzuci na części,
a lubi padać więc się można ździwić rachunkiem. O maszynach BMW czy Ducati już nie wspomne...
Natomiast takie budżetówki jak -vstromy to szkoda kasy i czasu na gwarancjyjne zabawy, nawet jak silnik padnie to się kupi drugi nowy motockl a stary wyrzuci na części,
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
A ja takie auto...
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Nie no wiadomo... tu na forum każdy, kt coś padnie wyrzuca moto na złom, tudzież bierze na części i kupuje nowego, taniego za 60 koła...delirium pisze: ↑03 sty 2023, 14:15generalnie im droższe moto tym sie bardziej opłaca się mieć i utrzymać gwarancje. Przykładowo ekran dotykowy Afryki Twin kosztuje 13k zł !!!
a lubi padać więc się można ździwić rachunkiem. O maszynach BMW czy Ducati już nie wspomne...
Natomiast takie budżetówki jak -vstromy to szkoda kasy i czasu na gwarancjyjne zabawy, nawet jak silnik padnie to się kupi drugi nowy motockl a stary wyrzuci na części,
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Online
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Tak, gdzieś pisałem, to było jakoś 6 miesiącu od odebrania motocykla, najpierw cos tam się stawiali ale poddali się ostatecznie i wymieniłem na nowy, ale po kolejnym roku już mi się nie chciało i sam go zabezpieczyłem lepiej farba do tłumików.
DL650A L8
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
no, czyli za każdym razem trzeba sie prosić i liczyć na ich łaske. Osobiście nie mam na to czasu.
Np w Kawaski Polska sprzedało mi versysa z wadliwą baterią, byłem raz drugi na "expertyzach" ale jak kazali mi trzeci raz przyjechac żeby dokumentacje do wymiany sporządzić to ich olałem i wystawilem negatywa wszedzie gdzie sie dało. Nowy lepszy akumulatore kupiłem za 210zł.
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Lepiej dopłacić za Irydy , niech założą i..... zapomnieć o świecach
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Teraz w Stromach fabrycznie instalują irydowe. Ja takie mam.
Zastanawiam się, dlaczego Suzuki każe je wymieniać co 12 miesięcy. Ot, zagadka. Niechby jeden sensowny powód...
Zastanawiam się, dlaczego Suzuki każe je wymieniać co 12 miesięcy. Ot, zagadka. Niechby jeden sensowny powód...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Online
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Weźcie pod uwagę, że w motocyklach świece są nieco bardziej 'zapracowane' niż w autach. Bardziej wysilone silniki nastawione bardziej na osiągi.
Natomiast moim zdaniem 12 tys to też lekka przesada. Myślę realnie co 20-30 można celować ze spokojną głową (chyba, że ktoś chce przejechać 60 tys ale się na powrocie z Rumunii czy Korsyki zastanawiać czy zaraz mu silnik nie zacznie przerywać ).
Weźcie też pod uwagę, że zalecenia producenta muszą być asekuracyjne - dla PRu lepiej wymienić świece 30 tys km za wcześnie niż 2 tys km za późno, bo wtedy klient przyjdzie wkurzony, że motocykl zepsuty. A tak święty spokój
Natomiast moim zdaniem 12 tys to też lekka przesada. Myślę realnie co 20-30 można celować ze spokojną głową (chyba, że ktoś chce przejechać 60 tys ale się na powrocie z Rumunii czy Korsyki zastanawiać czy zaraz mu silnik nie zacznie przerywać ).
Weźcie też pod uwagę, że zalecenia producenta muszą być asekuracyjne - dla PRu lepiej wymienić świece 30 tys km za wcześnie niż 2 tys km za późno, bo wtedy klient przyjdzie wkurzony, że motocykl zepsuty. A tak święty spokój
- Ocena: 5.88235%
null
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
CR8EIA-9
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Wziąłem oznaczenia z instrukcji. W motórze nie sprawdzałem bo dostęp jest ciężki. Kiedyś sprawdzę. Nie jest wykluczone, że dali jakieś słabsze zwykłe, skoro wymieniają co roku...
W sumie ten silnik da radę na każdych świecach. Nie jest to duży problem. Z ciekawości, jakie masz w instrukcji?
W sumie ten silnik da radę na każdych świecach. Nie jest to duży problem. Z ciekawości, jakie masz w instrukcji?
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
MR8E9 , zadziwiające co Suzuki robi , ten sam silnik a co roku inna instrukcja, inne resursy i jak się okazuje produkty eksploatacyjne ...
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Ze świecami irydowymi bawiłem się kiedyś trochę. Jak silnik jest dobrze wyregulowany, to różnicy w turystycznym spacerowaniu nie zauważysz. Nie ma się czym przejmować.
Największą zaletą irydowych jest to, że nie wypalają się i przerwa przez cały okres eksploatacji jest taka sama. Jakby ktoś nie wiedział, to broń Boże w irydowych nie wolno regulować szczeliny, bo elektrody są delikatne i się na bank uszkodzą.
PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?!
Największą zaletą irydowych jest to, że nie wypalają się i przerwa przez cały okres eksploatacji jest taka sama. Jakby ktoś nie wiedział, to broń Boże w irydowych nie wolno regulować szczeliny, bo elektrody są delikatne i się na bank uszkodzą.
PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?!
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Online
W autach EURO 5 i 6 jest wymóg że samochód musi spełniać normy przez 100 tys km lub 5 lat.
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
Normy EURO nie tylko tyczą się emisji ale też czasu w jakim powinny one zostać zachowane. Tak żeby uniknąć sytuacji, że nówka z salonu spełnia normy przez pierwsze 5 tys km a potem na pohybel
W autach EURO 5 i 6 jest wymóg że samochód musi spełniać normy przez 100 tys km lub 5 lat.
null
Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?
To znaczy co? Po prostu dany model świecy irydowej ma określoną szczelinę i tyle? Tylko wkręcać? A co z zaleceniami producenta motocykla? Czy sa takie same jak przy danym modelu świecy irydowe?MrWaski pisze: ↑04 sty 2023, 09:12Ze świecami irydowymi bawiłem się kiedyś trochę. Jak silnik jest dobrze wyregulowany, to różnicy w turystycznym spacerowaniu nie zauważysz. Nie ma się czym przejmować.
Największą zaletą irydowych jest to, że nie wypalają się i przerwa przez cały okres eksploatacji jest taka sama. Jakby ktoś nie wiedział, to broń Boże w irydowych nie wolno regulować szczeliny, bo elektrody są delikatne i się na bank uszkodzą.
PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?!
Na marginesie: w mojej XJ6 świece wymieniało się po 40000 km i to był dobry interwał. Moim zdaniem jedynym widocznym objawem zużytej świecy będzie poszarpywanie, przerywanie pracy silnika. Tak od razu moto się nie zatrzyma. Myślę, że 12000 km to świeca jest ledwo osmalona.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT