Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.

Czy mam zrezygnować z gwarancji?

TAK
19
48%
NIE
18
45%
trudno powiedzieć
3
8%
 
Liczba głosów: 40

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: staszek_s »

To jest jak z AC, niby nie ma sensu przepłacać ale lepiej mieć...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: prebenny »

Powiem tak, może zależy od ASO i marki.
Z tego co mówicie to Suzuki motocykle w miarę ogarnia ale z Suzuki 'samochody' - 3-4 dni auto po odbiorze z salonu pęknięta guma wyrównoważająca na tylnym moście - panowie tylko spojrzeli ślad piasku na osłonie i pan jeździł w terenie wypie*laj.

Skrzynia automat w trybie sport przy dojeżdżaniu do świateł szarpie przy zrzucaniu z 5 na 4 - ten typ tak ma.
Przy 140 od odebrania z salonu telepie kierownicą jakby koła były niewyważone? Nic nie czujemy a drugie aso to na pewno opony (3 różne komplety zestawy opon i felg i to samo... zresztą ASO wyważyło koła i dalej to samo).

Także w przypadku auta Suzuki na pewno miałbym gdzieś te przeglądy.


null

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: MrWaski »

staszek_s pisze:
03 sty 2023, 12:47
Jak ktoś nie chce przepłacać to jeden przegląd po 12 tys wydaje się rozsądnym kompromisem, dwa lata gwarancji i tak się ma wtedy.
I tak chyba zrobię. Dopiero wczoraj to zauważyłem.
Może się uda dogadać na gębę, by nie wymieniali tych czterech świec, a tylko dali mi je do ręki. O3wiście za usługę zapłacę. :roll:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: delirium »

generalnie im droższe moto tym sie bardziej opłaca się mieć i utrzymać gwarancje. Przykładowo ekran dotykowy Afryki Twin kosztuje 13k zł !!!
a lubi padać więc się można ździwić rachunkiem. O maszynach BMW czy Ducati już nie wspomne...

Natomiast takie budżetówki jak -vstromy to szkoda kasy i czasu na gwarancjyjne zabawy, nawet jak silnik padnie to się kupi drugi nowy motockl a stary wyrzuci na części,



Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Xj6 »

prebenny pisze:
03 sty 2023, 13:33
Powiem tak, może zależy od ASO i marki.
Z tego

Także w przypadku auta Suzuki na pewno miałbym gdzieś te przeglądy.
A ja takie auto...


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Xj6 »

delirium pisze:
03 sty 2023, 14:15
generalnie im droższe moto tym sie bardziej opłaca się mieć i utrzymać gwarancje. Przykładowo ekran dotykowy Afryki Twin kosztuje 13k zł !!!
a lubi padać więc się można ździwić rachunkiem. O maszynach BMW czy Ducati już nie wspomne...

Natomiast takie budżetówki jak -vstromy to szkoda kasy i czasu na gwarancjyjne zabawy, nawet jak silnik padnie to się kupi drugi nowy motockl a stary wyrzuci na części,
Nie no wiadomo... tu na forum każdy, kt coś padnie wyrzuca moto na złom, tudzież bierze na części i kupuje nowego, taniego za 60 koła...


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: prebenny »

Xj6 pisze:
03 sty 2023, 15:06
prebenny pisze:
03 sty 2023, 13:33
Powiem tak, może zależy od ASO i marki.
Z tego

Także w przypadku auta Suzuki na pewno miałbym gdzieś te przeglądy.
A ja takie auto...
Suzuki SX4 S-Cross


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Lord »

Struna pisze:
02 sty 2023, 14:18
AFAIR - @Lord w ramach gwarancji rdzewiejący tłumik zareklamował ( pozytywnie )
Gdzieś pisał o tym.
Tak, gdzieś pisałem, to było jakoś 6 miesiącu od odebrania motocykla, najpierw cos tam się stawiali ale poddali się ostatecznie i wymieniłem na nowy, ale po kolejnym roku już mi się nie chciało i sam go zabezpieczyłem lepiej farba do tłumików.


DL650A L8

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: delirium »

Lord pisze:
03 sty 2023, 19:11
Struna pisze:
02 sty 2023, 14:18
AFAIR - @Lord w ramach gwarancji rdzewiejący tłumik zareklamował ( pozytywnie )
Gdzieś pisał o tym.
Tak, gdzieś pisałem, to było jakoś 6 miesiącu od odebrania motocykla, najpierw cos tam się stawiali ale poddali się ostatecznie i wymieniłem na nowy, ale po kolejnym roku już mi się nie chciało i sam go zabezpieczyłem lepiej farba do tłumików.
no, czyli za każdym razem trzeba sie prosić i liczyć na ich łaske. Osobiście nie mam na to czasu.
Np w Kawaski Polska sprzedało mi versysa z wadliwą baterią, byłem raz drugi na "expertyzach" ale jak kazali mi trzeci raz przyjechac żeby dokumentacje do wymiany sporządzić to ich olałem i wystawilem negatywa wszedzie gdzie sie dało. Nowy lepszy akumulatore kupiłem za 210zł.



pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: pyra »

MrWaski pisze:
03 sty 2023, 13:50
staszek_s pisze:
03 sty 2023, 12:47
Jak ktoś nie chce przepłacać to jeden przegląd po 12 tys wydaje się rozsądnym kompromisem, dwa lata gwarancji i tak się ma wtedy.
I tak chyba zrobię. Dopiero wczoraj to zauważyłem.
Może się uda dogadać na gębę, by nie wymieniali tych czterech świec, a tylko dali mi je do ręki. O3wiście za usługę zapłacę. :roll:
Lepiej dopłacić za Irydy , niech założą i..... zapomnieć o świecach 😉


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: MrWaski »

Teraz w Stromach fabrycznie instalują irydowe. Ja takie mam.
Zastanawiam się, dlaczego Suzuki każe je wymieniać co 12 miesięcy. Ot, zagadka. Niechby jeden sensowny powód...


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: prebenny »

Weźcie pod uwagę, że w motocyklach świece są nieco bardziej 'zapracowane' niż w autach. Bardziej wysilone silniki nastawione bardziej na osiągi.
Natomiast moim zdaniem 12 tys to też lekka przesada. Myślę realnie co 20-30 można celować ze spokojną głową (chyba, że ktoś chce przejechać 60 tys ale się na powrocie z Rumunii czy Korsyki zastanawiać czy zaraz mu silnik nie zacznie przerywać ;) ).

Weźcie też pod uwagę, że zalecenia producenta muszą być asekuracyjne - dla PRu lepiej wymienić świece 30 tys km za wcześnie niż 2 tys km za późno, bo wtedy klient przyjdzie wkurzony, że motocykl zepsuty. A tak święty spokój :)
Ocena: 5.88235%


null

Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Woolkan »

@MrWaski na pewno masz irydy? Jakie oznaczenie świecy ?



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: MrWaski »

CR8EIA-9


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Woolkan »

A to ciekawe , u mnie MR8E9



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: MrWaski »

Wziąłem oznaczenia z instrukcji. W motórze nie sprawdzałem bo dostęp jest ciężki. Kiedyś sprawdzę. Nie jest wykluczone, że dali jakieś słabsze zwykłe, skoro wymieniają co roku... ;)
W sumie ten silnik da radę na każdych świecach. Nie jest to duży problem. Z ciekawości, jakie masz w instrukcji?


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Woolkan »

MR8E9 , zadziwiające co Suzuki robi , ten sam silnik a co roku inna instrukcja, inne resursy i jak się okazuje produkty eksploatacyjne ...



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: MrWaski »

Ze świecami irydowymi bawiłem się kiedyś trochę. Jak silnik jest dobrze wyregulowany, to różnicy w turystycznym spacerowaniu nie zauważysz. Nie ma się czym przejmować.
Największą zaletą irydowych jest to, że nie wypalają się i przerwa przez cały okres eksploatacji jest taka sama. Jakby ktoś nie wiedział, to broń Boże w irydowych nie wolno regulować szczeliny, bo elektrody są delikatne i się na bank uszkodzą.

PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?! :roll:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: prebenny »

MrWaski pisze:
04 sty 2023, 09:12
PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?! :roll:
Normy EURO nie tylko tyczą się emisji ale też czasu w jakim powinny one zostać zachowane. Tak żeby uniknąć sytuacji, że nówka z salonu spełnia normy przez pierwsze 5 tys km a potem na pohybel :)

W autach EURO 5 i 6 jest wymóg że samochód musi spełniać normy przez 100 tys km lub 5 lat.


null

Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Czy rezygnować z 3-letniej gwarancji?

Post autor: Xj6 »

MrWaski pisze:
04 sty 2023, 09:12
Ze świecami irydowymi bawiłem się kiedyś trochę. Jak silnik jest dobrze wyregulowany, to różnicy w turystycznym spacerowaniu nie zauważysz. Nie ma się czym przejmować.
Największą zaletą irydowych jest to, że nie wypalają się i przerwa przez cały okres eksploatacji jest taka sama. Jakby ktoś nie wiedział, to broń Boże w irydowych nie wolno regulować szczeliny, bo elektrody są delikatne i się na bank uszkodzą.

PS
Nie wiem, może ostre normy spalin w Euro5 sprawiają, że szukają wszędzie ułamków zysku na ciut lepszym spalaniu?! :roll:
To znaczy co? Po prostu dany model świecy irydowej ma określoną szczelinę i tyle? Tylko wkręcać? A co z zaleceniami producenta motocykla? Czy sa takie same jak przy danym modelu świecy irydowe?
Na marginesie: w mojej XJ6 świece wymieniało się po 40000 km i to był dobry interwał. Moim zdaniem jedynym widocznym objawem zużytej świecy będzie poszarpywanie, przerywanie pracy silnika. Tak od razu moto się nie zatrzyma. Myślę, że 12000 km to świeca jest ledwo osmalona.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”