Zacinająca się stacyjka
Zacinająca się stacyjka
Cześć,
Czy ktoś ma jakąś poradę na ciężko działającą stacyjkę? Muszę troszkę się oszarpać w górę i w dół kluczykiem zanim uda mi się włączyć zapłon
Ten środek mam, użyłem, raczej ciężko zauważyć poprawę
https://allegro.pl/oferta/smar-motul-e- ... 2552194512
Czy ktoś ma jakąś poradę na ciężko działającą stacyjkę? Muszę troszkę się oszarpać w górę i w dół kluczykiem zanim uda mi się włączyć zapłon
Ten środek mam, użyłem, raczej ciężko zauważyć poprawę
https://allegro.pl/oferta/smar-motul-e- ... 2552194512
Re: Zacinająca się stacyjka
Ja właśnie odebrałem stacyjkę z naprawy od speca w mojej okolicy bo też miałem problem z przełączeniem na ON musiałem wciskać przechylać przód tył itp.... teraz jest jak nowa.... zapłaciłem 140zł, i w tym jeszcze dodatkowy klucz więc cena nie duża efekt natychmiastowy (nie licząc czasu jaki trzeba poświęcić by ją wymontować i z powrotem zamontować) A na ten specyfik to 40 zł kupisz jeszcze jeden i zbliżysz się do ceny naprawy... więc chyba najlepiej wyciągnąć dać naprawić do specy od kluczy/stacyjek i cieszyć się pewnym sprawnym motocyklem.
Było : Honda CB500S 1999 -> Suzuki DL650 2006 ABS -> Honda ST1300
Re: Zacinająca się stacyjka
tak naprawdę jedynym słusznym rozwiązaniem jest wymontowanie ,rozebranie , wyczyszczenie , nasmarowanie. Przed takim drastycznym zabiegiem polecam płukanie w alkoholu izopropylowym ( psikamy ruszamy kluczykiem i tak kilka razy)a później użyć jakiegoś sprayu zawierającego teflon. U mnie stacyjka chodzi jak nowa a w poprzednim motorze wytrzymała 3 sezony bez zaglądania i pojechał dalej. Ja w/w specyfiki miałem na półce więc nic mnie to nie kosztowało ale gdybym to wszystko musiał kupować to pewnie bym "prawilnie" wyciągnął stacyjkę.
Re: Zacinająca się stacyjka
Stacyjek się nie smaruje!
Myje się, przedmuchuje, suszy i zamiast smaru używa wyłącznie suchego pyłu grafitowego.
Myje się, przedmuchuje, suszy i zamiast smaru używa wyłącznie suchego pyłu grafitowego.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Zacinająca się stacyjka
ja u siebie użyłam grafitu z ołówka. W dziurkę, pomiziałem kluczykiem i chodzi jak trzeba
Romet ADV 125 FI PRO -> DL650 AK8 Czarny Mat
Re: Zacinająca się stacyjka
Też używam grafitu z ołówka. Trzeba uważać, żeby przy robieniu proszku, nie dostały się drobiny papieru ściernego. Najlepiej użyć pilnika.
- Ocena: 5.88235%
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Zacinająca się stacyjka
Faktycznie wypowiedziałem się mało precyzyjnie . Jak pisałem nasmarować miałam na myśli później wymieniony suchy smar teflonowy , który działanie ma zbliżone do grafitu.
Re: Zacinająca się stacyjka
Idea jest taka, żeby drobinki kurzu nie przylepiały się, tylko wypadały przy wkładaniu kluczyka. Jak się posmaruje czymś tłustym, choćby nie daj Boże WD-40, to po jakimś czasie robi się pasta ścierna i zamek zaczyna nabierać luzów i zacinać się - sprawa nie do naprawienia, tylko wymiana.
Odkąd człowiek wymyślił zamki, starzy ślusarze dopuszczają tylko i wyłącznie suchy grafit. O teflonie nie słyszałem, więc nie będę się spierał.
Odkąd człowiek wymyślił zamki, starzy ślusarze dopuszczają tylko i wyłącznie suchy grafit. O teflonie nie słyszałem, więc nie będę się spierał.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Zacinająca się stacyjka
Więc poprzedni właściciel coś musiał użyć niezgodnego ze sztuką. Płukałem IPA + sprężone powietrze, na koniec ten preparat do zamków. Trochę lepiej ale i do efektu WOW brakuje
Re: Zacinająca się stacyjka
Spirytus może tłustego smaru nie rozpuścić. Zwłaszcza jak przez długi okres zbierał się tam i przylepiał kurz.
Ja bym spróbował przepłukać benzyną ekstrakcyjną, przedmuchać, powtórzyć płukanie i dmuchanie, a na koniec, po wysuszeniu, wsypałbym suchy grafit z ołówka i powinno być lepiej. Po aplikacji grafitu wsadzać i wyciagać kluczyk, żeby zapadki się natarły grafitem. Potem delikatnie obracać. Nic na siłę. Chyba że jest całkiem rozklekotany... To są jednak bardzo precyzyjne mechanizmy.
Ja bym spróbował przepłukać benzyną ekstrakcyjną, przedmuchać, powtórzyć płukanie i dmuchanie, a na koniec, po wysuszeniu, wsypałbym suchy grafit z ołówka i powinno być lepiej. Po aplikacji grafitu wsadzać i wyciagać kluczyk, żeby zapadki się natarły grafitem. Potem delikatnie obracać. Nic na siłę. Chyba że jest całkiem rozklekotany... To są jednak bardzo precyzyjne mechanizmy.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Zacinająca się stacyjka
U mnie podobny problem rozwiązało dorobienie nowego kluczyka. Te stacyjki niespecjalnie chcą współpracować z przytartym, zużytym kluczem.
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Zacinająca się stacyjka
Nie Polecam suchego grafitu do zamku który jest zasyfialy może to tylko pogorszyć
Re: Zacinająca się stacyjka
Swoją stacyjkę oddałem do gościa w Sierakowicach (w. pomorskie) typ ciężki w rozmowie ale fachowiec mimo wszystko.
Było : Honda CB500S 1999 -> Suzuki DL650 2006 ABS -> Honda ST1300
Re: Zacinająca się stacyjka
Pech chce, że drugi koniec polski - śląskie. W tym roku to więcej będę motor dopieszczał pod domem niż jeździł więc sobie puki co odpuszczę.
Re: Zacinająca się stacyjka
NO takich speców to na pewno masz i w swojej okolicy....
Było : Honda CB500S 1999 -> Suzuki DL650 2006 ABS -> Honda ST1300
Re: Zacinająca się stacyjka
Zawsze najpierw trzeba umyć, przedmuchać i osuszyć.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek