Szukam informacji jakie opony były montowane w Małym dl w wersji XT z 2016r. Chodzi mi o przednią oponę.
Wymieniałem teraz fabryczną oponę przednią, była już zjechana i stara. Fabrycznie szedł tam inny bieżnik niż w A41.
Serwis zamontował mi fabryczną a ja chciałem A 41 bo i z tyłu taką mam.(zdieli i zamontowali A41) I teraz serwis twierdzi ze poprzednia(fabryczna) była o wysokości 90 a instrukcja mówi o 80. Jak to z tym jest?.
I ze model A41 nie występuje w 110/80 i zamontowali 100/90. Drugi raz mnie w h... zrobili czy jak???
Ps
Wygląda na to ze mam oponę węższa o 10mm i wyższą o 10mm? Jest to dopuszczalne?
Parametry fabrycznej opony.
Re: Parametry fabrycznej opony.
Podstawowa sprawa to wysokość opony to nie jest ta druga wartość w mm tylko w % od szerokości.
Także jeżeli miałeś pierwsza oponę 100/90 to miałeś faktycznie 90mm czyli 90% z 100. Natomiast teraz zamontowali ci 110/80 czyli 8o% że 110 to będzie jakoś 88mm czyli jakieś 2mm węższa. Różnica niezbyt zauważalna
Także jeżeli miałeś pierwsza oponę 100/90 to miałeś faktycznie 90mm czyli 90% z 100. Natomiast teraz zamontowali ci 110/80 czyli 8o% że 110 to będzie jakoś 88mm czyli jakieś 2mm węższa. Różnica niezbyt zauważalna
Re: Parametry fabrycznej opony.
Dzięki za odpowiedz. Przeszperałem internet wczoraj i nigdzie nie widzę aby w tym modelu fabrycznie stosowano oponę o profilu 90. Standard 110/80 r19. Ja nie wiem raz mnie w ciula zrobił założył co innego tłumacząc się indeksem H. co to ma wspólnego z bieżnikiem, typem opony nie wiem. Nie odebrałem motoru. Teraz zastosował to co się umawialiśmy to zaś q-wa zastosował 100/90. Bo niby fabryczna była 110/90 gdzie nigdzie w internecie nie znalazłem takiej informacji. Nawet nowe 650 xt na szprychowych kołach mają 110/80.
Teraz zrobiłem na niej jakieś 120 km. Ani już do zwrotu ani reklamacji. Mogę na niej jeździć???.
Ps jak odebrałem to myślałem ze motocykl ma nie dokręcone koło tak pływał, nabite miał 2,3 bar. fakt ze po jakiś 40 km się poprawiło, ale dobiłem więcej powietrza i jest ok.
Teraz zrobiłem na niej jakieś 120 km. Ani już do zwrotu ani reklamacji. Mogę na niej jeździć???.
Ps jak odebrałem to myślałem ze motocykl ma nie dokręcone koło tak pływał, nabite miał 2,3 bar. fakt ze po jakiś 40 km się poprawiło, ale dobiłem więcej powietrza i jest ok.
DL 650 xt 2016r.
Re: Parametry fabrycznej opony.
Zawsze był rozmiar 110/80, bez względu na rok.
Wzór,rodzaj opony sam musisz wybrać, w zależności gdzie będziesz jeździł. Przednia opona nie musi mieć identycznego wzoru/modelu/marki jak tylna.
A poza tym zmień myślenie 2oo to nie puszka.
Nie ma czegoś takiego jak fabryczna opona. Dziś montujemy Dunlopy jutro Metzelery.
Liczy się rozmiar. Jesteś absolutnie pewien że poprzednia opona była od nowości motocykla?
Wzór,rodzaj opony sam musisz wybrać, w zależności gdzie będziesz jeździł. Przednia opona nie musi mieć identycznego wzoru/modelu/marki jak tylna.
A poza tym zmień myślenie 2oo to nie puszka.
Nie ma czegoś takiego jak fabryczna opona. Dziś montujemy Dunlopy jutro Metzelery.
Liczy się rozmiar. Jesteś absolutnie pewien że poprzednia opona była od nowości motocykla?
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Parametry fabrycznej opony.
Dzięki. Już teraz za bardzo wyjścia nie mam.pyra pisze: ↑16 kwie 2023, 11:34Zawsze był rozmiar 110/80, bez względu na rok.
Wzór,rodzaj opony sam musisz wybrać, w zależności gdzie będziesz jeździł. Przednia opona nie musi mieć identycznego wzoru/modelu/marki jak tylna.
A poza tym zmień myślenie 2oo to nie puszka.
Nie ma czegoś takiego jak fabryczna opona. Dziś montujemy Dunlopy jutro Metzelery.
Liczy się rozmiar.
DL 650 xt 2016r.