Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Cześć,

Aktualnie czekam na nowy tylni amortyzator z firmy Wilbers (model 641), ktory ma pelna regulacje oraz sprezyne dostosowana do wagi okreslonej przeze mnie (solo/dwójka/full bagaz itd), a takze jest dłuższy o 3cm co troche podniesie tyl.
Dodatkowo zakladam nowe progresywne sprężyny na przod (tez od Wilbersa) z preloaded 20mm.

W ramach testu założę tez podwyzszenie lag (z Cosmo Accessories) o 50mm co znacznie podniesie przód I cale moto. Bede musial przedluzyc stopkę boczna i prawdopodobnie niektore przewody ale to znacznie powinno zwiekszyc możliwości terenowe motocykla.

Dam znać w ciagu kilku tygodni jak to wszystko razem gada I wrzucę jakies fotki. Moze ktos bedzie zainteresowany lub mysli nad czymś podobnym.

3majcie kciuki 😎


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: MrWaski »

Ta fabryczna ma jakąś inną regulację tylnego zawieszenia?
Ile to wszystko kosztuje?


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

MrWaski pisze:
14 cze 2023, 08:22
Ta fabryczna ma jakąś inną regulację tylnego zawieszenia?
Ile to wszystko kosztuje?
Fabrycznie przód nie ma żadnej regulacji i ogolnie jest bardzo miekki przez co bardzo nurkuje przy hamowaniu, a tyl tylko napięcie wstępne ale brak regulacji odbicia (rebound) i kompresji (high/low)

Przy mojej wadze ok 120kg, bagażu, plecaczku ok 60kg oryginalne zawieszenie czasem nie daje rady zeby komfortowo podróżować.

Nie jest to tanie bo sprężyny z olejem prawie 1k PLN, a tylny amortyzator 1k ale EUR.

Podwyzszenie przodu po to żeby zwieksxyc prześwit bo to co oferuje fabryka to za mało.

Zdecydowałem się zainwestować w osiolka bo jestem b zadowolony z niego i wole kupic drugie inne moto w innym stylu niz dac 100k za np GS'a.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Struna »

Świetną modyfikację przodu robi Griba ( sprawdzone przez kilka osób w ciężkich bojach )

Co do braku regulacji na tyle - jesteś pewny ? Byłoby nieco dziwne, że stare DL-e miały regulację odbicia, a nowsze nie...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Janek-2004 »

Nowe też mają, tylko nikt tego nie robi - - 18 minuta pokazane gdzie jest na amorku regulacja. Warto pooglądać cały film i wyregulować sobie tył po bożemu.
Ocena: 5.88235%



Xj6
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Xj6 »

....
Ostatnio zmieniony 14 cze 2023, 16:00 przez Xj6, łącznie zmieniany 1 raz.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: MrWaski »

Mój DL650 ma z tyłu regulację i bardzo często jej używam.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Xj6
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Xj6 »

Pytanie jest takie. Czemu nie zmieniłeś moto na 1050XT, tylko aż tak rzeźbisz w zawieszeniu? Czy to ma sens? Pytam zupełnie niezłosliwie. Ciekawość...


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Struna pisze:
14 cze 2023, 13:25
Świetną modyfikację przodu robi Griba ( sprawdzone przez kilka osób w ciężkich bojach )

Co do braku regulacji na tyle - jesteś pewny ? Byłoby nieco dziwne, że stare DL-e miały regulację odbicia, a nowsze nie...
Dziękuje za namiar!

W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Xj6 pisze:
14 cze 2023, 16:00
Pytanie jest takie. Czemu nie zmieniłeś moto na 1050XT, tylko aż tak rzeźbisz w zawieszeniu? Czy to ma sens? Pytam zupełnie niezłosliwie. Ciekawość...
Cześć,

juz wyjaśniam :)

W zeszłym roku wróciłem na moto po 7 latach przerwy i zdecydowałem się kupić małego V-Stroma żeby się rozruszać. Z czasem zacząłem myśleć o zmianie na coś większego i mocniejszego bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tym roku rozważałem zmianę i już prawie kupiłem GSX1000S-GT bo generalnie jeżdżę asfalt i duże dystanse, ale myślałem też nad Afryką i 800DE, finalnie przemyślałem temat i zrobiłem taki reality check po którym zrozumiałem, że mały DL spełnia wszystkie moje potrzeby jeżeli chodzi o turystykę i codzienny użytek. Jest mi wygodnie sensie geometrii (mam 186cm wzrostu), moc jednak wystarcza do normalnej jazdy, po załadowaniu i dodaniu plecaczka silnik też daje radę i tak naprawdę w turystycznym moto ja (to tylko moje zdanie) nie potrzebuje chyba nic więcej. Zacząłem się zastanawiać co powoduje problemy/dyskomfort podczas jazdy i wyszło mi, że tylko zawieszenie jest nie tak. Z racji mojej wagi muszę ustawiać preload z tyłu na maxa co oznacza, że na wybojach moto skacze bo nie ma tłumienia odbicia, przy pełnym załadowaniu i drugiej osobie zawieszenie wymięka i nawet niektóre nierówności na drodze mogą zaczepić o osłonę silnika (zapomnij o nawet małym krawężniku itd.). Utwardzenie przodu ma na celu zmniejszenie nurkowania przy hamowaniu bo mnie to denerwuje i czasem jest niebezpieczne, zwłaszcza przy awaryjnym heblu.

Sprzedaż osiołka kupionego w 2022, a wyprodukowanego w 2021 dała by mi może 35-38k, i nie odzyskałbym kasy wrzuconej w gmole, osłonę silnika, kufry, ledy, stopkę centralną, szybę itd. Oznacza to, że do dużego DL'a lub Afryki musiałbym dorzucić drugie tyle i uznałem, że wolę zainwestować w zawieszenie (nie wiem może źle zrobiłem i niewiele to da) i zostawić to moto już na długi czas (w zeszłym roku zrobiłem 16k, a w tym już 5k, więc jeżdżę dużo bo zrezygnowałem z auta na rzecz motocykla). Kasę którą musiałbym dopłacić do czegoś większego przeznaczę w przyszłym roku na zakup drugiego moto o bardziej sportowym zacięciu co da mi więcej frajdy i możliwości (szkoła Suzuki jest fajna ale na DL'u to jest pomyłka bo na tych motocyklach nie jeździ się - choć oczywiście można - żwawo i sportowo ani na ulicy, ani na torze).

Duży DL jest super I jak jeździłem nim żeby zobaczyć jak to jest to było ok, ale jest cięższy, mniej poręczny w mieście i finalnie jak mam mieć 100 koni pod tyłkiem to chyba wole naked lub sporta.

Także tak to wygląda. Nie odebrałem Twojego komentarza jako złośliwość bo rozumiem pytanie i jego powód.

Sorry za tak długi post.
Ocena: 5.88235%


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Online
Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Będziesz Pan zadowolony z tego zawiasu. Wiem, co piszę :P


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Remol71 pisze:
14 cze 2023, 20:27
Będziesz Pan zadowolony z tego zawiasu. Wiem, co piszę :P
Masz? jak Ci poszło z ustawianiem low/high itd? Metodą prób i błędów czy jakoś "profesjonalnie"?


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Online
Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Na oko :) Przekalkulowałem ilość klików na przyrost obciążenia, a tłumienie odbicia ustawiam tak, aby się nie bujał :)
Ocena: 5.88235%


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Remol71 pisze:
14 cze 2023, 20:36
Na oko :) Przekalkulowałem ilość klików na przyrost obciążenia, a tłumienie odbicia ustawiam tak, aby się nie bujał :)
Ok :) pisałem do https://bfgsuspension.pl/produkty-i-uslugi/motocykle/ czy oni robią takie rzeczy ale dostałem następującą odpowiedź:

"Aby ustawić amortyzatory potrzebujemy zdemontowane amortyzatory mieć w naszej siedzibie. Aby calosc sprawdzic na hamowni i spring testerze."

ale to chyba nie ten level :D bo ja nie mam zamiaru bić rekordów na torze :)

Dzięki za info


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Online
Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Temat nie jest prosty ale ciekawy.


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Remol71 pisze:
14 cze 2023, 20:51
Temat nie jest prosty ale ciekawy.
Będę aktualizował co i jak po montażu, który mam nadzieje nastąpi w przyszłym tygodniu. Suzuki potwierdziło, że to nie narusza gwarancji wiec można kombinować. Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: pyra »

Ale wiesz, że z przodu już masz progresywne sprężyny fabryczne ?


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1284
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: biblo »

metalmanheh pisze:
14 cze 2023, 20:55
Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.
Na pewno będziesz musiał pokombinować z kosą, bo centralkę - jeśli masz - to od razu możesz zdjąć ;)


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

pyra pisze:
14 cze 2023, 21:23
Ale wiesz, że z przodu już masz progresywne sprężyny fabryczne ?
Tak, ale o innej twardości. Te które zakładam powinny być twardsze i nie bujać aż tak bardzo. Przód nie jest aż takim problemem i robię to bardziej z ciekawości, bo mogłem tylko dać dłuższe dystanse lub kupić a alidrogo korki z regulacją preloadu.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

biblo pisze:
14 cze 2023, 21:25
metalmanheh pisze:
14 cze 2023, 20:55
Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.
Na pewno będziesz musiał pokombinować z kosą, bo centralkę - jeśli masz - to od razu możesz zdjąć ;)
Tak, zgadzam się. Albo powiększona nakładka na stopkę kosy od Marselusa albo wspawanie kawałka metalu pod stopkę lub przecięcie i dospawanie przedłużenia. Co do centrali to pewnie zdejmę choć w garażu można podłożyć coś żeby jednak się moto oparło, ale na stojaku też się ogarnie smarowanie łańcucha itd.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”