Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Hej.
Wymieniłem uszczelniacze i olej w lagach. Po złożeniu gdy motocykl zwalnia do około 20km/h kierownica zaczyna latać lewo-prawo. Przy wyższej prędkości po jakiś 2-3 sekundach ściąga na lewo.
Wszystkie śruby dokręcane z odpowiednim momentem.
Przed wymianą nie zaobserwowałem takiego zachowania.
Wymieniłem uszczelniacze i olej w lagach. Po złożeniu gdy motocykl zwalnia do około 20km/h kierownica zaczyna latać lewo-prawo. Przy wyższej prędkości po jakiś 2-3 sekundach ściąga na lewo.
Wszystkie śruby dokręcane z odpowiednim momentem.
Przed wymianą nie zaobserwowałem takiego zachowania.
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
1. Sprawdź prawidłową wysokość osadzenia lag
2. Poluzuj wszystkie mocowania i koło przednie po za górnym mocowaniem jeżeli odległości są zachowane równe (ile mm wystaje poza górne mocowanie)
3. Podpompuj przedni zawias na przemian z hamulcem i bez
4. Dokręć lagi na półce
5. Przed dokręceniem koła tez podpompuj zawias
6. Dokręć koło i zabezpiecz śrubą
Sprawdź czy pomogło
2. Poluzuj wszystkie mocowania i koło przednie po za górnym mocowaniem jeżeli odległości są zachowane równe (ile mm wystaje poza górne mocowanie)
3. Podpompuj przedni zawias na przemian z hamulcem i bez
4. Dokręć lagi na półce
5. Przed dokręceniem koła tez podpompuj zawias
6. Dokręć koło i zabezpiecz śrubą
Sprawdź czy pomogło
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
typowy błąd przy zmianie lag czy przy montowaniu porzednigo koła. Nawet "mechanicy" często nie wiedza że trzeba lagi ustawic odpowiednio przed dokręceniem śrub kontrujacych.
W skrócie robi sie to tak, na przedniej osi po stronie gdzie laga przesuwa sie po osi popuszcza sie śruby kontrujace. Nastepnie hamuje kilka razy mocno żeby sie lagi ustwiły i wtedy dokręca śruby kontrujace. Nie musze wspominać mam nadzieje że śruby mocujace na półkach maja być dokręcone z odpowiednim momentem. Dokręcisz za mocno i laga bedzie sie "krzywić".
W skrócie robi sie to tak, na przedniej osi po stronie gdzie laga przesuwa sie po osi popuszcza sie śruby kontrujace. Nastepnie hamuje kilka razy mocno żeby sie lagi ustwiły i wtedy dokręca śruby kontrujace. Nie musze wspominać mam nadzieje że śruby mocujace na półkach maja być dokręcone z odpowiednim momentem. Dokręcisz za mocno i laga bedzie sie "krzywić".
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Ja jak wymieniałem olej w lagach i uszczelniacze zastosowałem metodę która opisałem wszystko poszło jak trzeba, śruby oczywiście dokręcane momentem zgodnym z serwisówką. Żadnych skutków ubocznych.
DL650A L8
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Zgadza się Lordzie - tak jak opisujesz jest git.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Tak właśnie robiłem. Wszystko dokręcane z odpowiednim momentem. Bujanie przodem z hamulcem i bez przed dokręceniem.
Lagi po poluzowaniu w półkach obracają się bez problemu. Koło, tarcze wyglądają prosto. Nie widzę żadnego bicia. Łożysko główki ramy nie przeskakuje. Płynnie przechodzi z jednego skrętu kierownicy do drugiego. Po tyle samo oleju do lag wlane. Napięcie ustawione identycznie na obu. Obie sprężyny takie same wymiary. Kończą mi się pomysły...
Po wkręceniu ośki pomiędzy tuleją i stopką lagi został 1mm luzu. Tak ma być?
Lagi po poluzowaniu w półkach obracają się bez problemu. Koło, tarcze wyglądają prosto. Nie widzę żadnego bicia. Łożysko główki ramy nie przeskakuje. Płynnie przechodzi z jednego skrętu kierownicy do drugiego. Po tyle samo oleju do lag wlane. Napięcie ustawione identycznie na obu. Obie sprężyny takie same wymiary. Kończą mi się pomysły...
Po wkręceniu ośki pomiędzy tuleją i stopką lagi został 1mm luzu. Tak ma być?
Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach
Tak ma byćkRs990 pisze: ↑24 cze 2023, 11:13Tak właśnie robiłem. Wszystko dokręcane z odpowiednim momentem. Bujanie przodem z hamulcem i bez przed dokręceniem.
Lagi po poluzowaniu w półkach obracają się bez problemu. Koło, tarcze wyglądają prosto. Nie widzę żadnego bicia. Łożysko główki ramy nie przeskakuje. Płynnie przechodzi z jednego skrętu kierownicy do drugiego. Po tyle samo oleju do lag wlane. Napięcie ustawione identycznie na obu. Obie sprężyny takie same wymiary. Kończą mi się pomysły...
Po wkręceniu ośki pomiędzy tuleją i stopką lagi został 1mm luzu. Tak ma być?
DL650A L8