Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
kRs990
AM
Posty: 3
Rejestracja: 21 cze 2023, 13:20

Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: kRs990 »

Hej.

Wymieniłem uszczelniacze i olej w lagach. Po złożeniu gdy motocykl zwalnia do około 20km/h kierownica zaczyna latać lewo-prawo. Przy wyższej prędkości po jakiś 2-3 sekundach ściąga na lewo.

Wszystkie śruby dokręcane z odpowiednim momentem.
Przed wymianą nie zaobserwowałem takiego zachowania.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3347
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: Lord »

1. Sprawdź prawidłową wysokość osadzenia lag
2. Poluzuj wszystkie mocowania i koło przednie po za górnym mocowaniem jeżeli odległości są zachowane równe (ile mm wystaje poza górne mocowanie)
3. Podpompuj przedni zawias na przemian z hamulcem i bez
4. Dokręć lagi na półce
5. Przed dokręceniem koła tez podpompuj zawias
6. Dokręć koło i zabezpiecz śrubą

Sprawdź czy pomogło
Ocena: 5.88235%


DL650A L8

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4533
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: Centrino »

No i pytanie czy zalałeś taką samą ilość oleju?


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: delirium »

typowy błąd przy zmianie lag czy przy montowaniu porzednigo koła. Nawet "mechanicy" często nie wiedza że trzeba lagi ustawic odpowiednio przed dokręceniem śrub kontrujacych.

W skrócie robi sie to tak, na przedniej osi po stronie gdzie laga przesuwa sie po osi popuszcza sie śruby kontrujace. Nastepnie hamuje kilka razy mocno żeby sie lagi ustwiły i wtedy dokręca śruby kontrujace. Nie musze wspominać mam nadzieje że śruby mocujace na półkach maja być dokręcone z odpowiednim momentem. Dokręcisz za mocno i laga bedzie sie "krzywić".



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3347
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: Lord »

Ja jak wymieniałem olej w lagach i uszczelniacze zastosowałem metodę która opisałem wszystko poszło jak trzeba, śruby oczywiście dokręcane momentem zgodnym z serwisówką. Żadnych skutków ubocznych.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5226
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: Struna »

Zgadza się Lordzie - tak jak opisujesz jest git.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

kRs990
AM
Posty: 3
Rejestracja: 21 cze 2023, 13:20

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: kRs990 »

Tak właśnie robiłem. Wszystko dokręcane z odpowiednim momentem. Bujanie przodem z hamulcem i bez przed dokręceniem.

Lagi po poluzowaniu w półkach obracają się bez problemu. Koło, tarcze wyglądają prosto. Nie widzę żadnego bicia. Łożysko główki ramy nie przeskakuje. Płynnie przechodzi z jednego skrętu kierownicy do drugiego. Po tyle samo oleju do lag wlane. Napięcie ustawione identycznie na obu. Obie sprężyny takie same wymiary. Kończą mi się pomysły...

Po wkręceniu ośki pomiędzy tuleją i stopką lagi został 1mm luzu. Tak ma być?



delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: delirium »

wyciąg portfel a lewej kieszeni.



kRs990
AM
Posty: 3
Rejestracja: 21 cze 2023, 13:20

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: kRs990 »

Chciałbym żeby był taki ciężki :lol:



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3347
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niestabilny motocykl po wymianie oleju w lagach

Post autor: Lord »

kRs990 pisze:
24 cze 2023, 11:13
Tak właśnie robiłem. Wszystko dokręcane z odpowiednim momentem. Bujanie przodem z hamulcem i bez przed dokręceniem.

Lagi po poluzowaniu w półkach obracają się bez problemu. Koło, tarcze wyglądają prosto. Nie widzę żadnego bicia. Łożysko główki ramy nie przeskakuje. Płynnie przechodzi z jednego skrętu kierownicy do drugiego. Po tyle samo oleju do lag wlane. Napięcie ustawione identycznie na obu. Obie sprężyny takie same wymiary. Kończą mi się pomysły...

Po wkręceniu ośki pomiędzy tuleją i stopką lagi został 1mm luzu. Tak ma być?
Tak ma być


DL650A L8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”