BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

Oglądałem, liczę na takie samo szczęście. Przyznam szczerze, że mając poprzednio dwa Vstromy, w ogóle się nie zastanawiałem na niezawodnością motocykla. Po prostu byłem pewien, że pojadę i wrócę. Wstydź się BMW.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: MrWaski »

W ciekawą stronę otwierają mu się kufry. Ja mocuję odwrotnie, by zamek był z tyłu. Podczas deszczu mniej wody się do niego naleje... A Wy jak macie ustawione?


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1284
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: biblo »

Te kufry mają chyba zamki na klucz (jednocześnie zawias górnej pokrywy) zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dzięki temu możesz je otwierać na dwa sposoby, jak również całkiem zdjąć wieko. W tym przypadku dostęp do tylnego zamka lewego kufra jest utrudniony przez dwie butelki przymocowane do tylnej ściany kufra...

A same wkładki są skierowane w dół, tak więc są trochę mniej narazone na bezpośrednie "napadanie" w nie wody 8-)

Największy problem, to jak masz system jednego klucza (kufry + stacyjka) i go zgubisz :? Wówczas do zmiany jest bodajże 8 wkładek :lol:


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

Jest jeszcze klucz awaryjny, ten plastikowy. Czy z niego jak wzornika nie można zamówić w ASO nowego klucza?


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: staszek_s »

Nowy klucz zamawia się w Aso tylko na podstawie numeru vin, niczego więcej nie potrzeba. Ja dorabiałem ten zapasowy, bo poprzedni właściciel zgubił, wyszło poniżej 200 zł wiec bez tragedii.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1284
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: biblo »

Mnie chodziło o sytuację, gdy zgubisz kluczyk i obawiasz się kradzieży moto...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1816
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: QraC »

addamlca pisze:
10 lis 2023, 18:38
I jak przyjelo sie?
Jakie przebiegi osiagaja te niesmarowane lancuchy?
Bo ja mam 49tys nalotu z regularnie smarowanym didzie i z 1.5 cm naciagu. A ci co maja oliwiarki to i ponad 100tys km. Linkiem sluze.
Kolega kupił s 1000 XR z tym cudem. Dam znać jak to się spisuje. Na razie zrobił 12kkm.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

addamlca pisze:
10 lis 2023, 18:38

www.swiatmotocykli.pl/motocykle/lancuch ... wy-patent/

I jak przyjelo sie?
Jakie przebiegi osiagaja te niesmarowane lancuchy?
Bo ja mam 49tys nalotu z regularnie smarowanym didzie i z 1.5 cm naciagu.A ci co maja oliwiarki to i ponad 100tys km.Linkiem sluze.
nie wierz wszystkiemu co piszą na necie. Łańcuch sie rozciąga z czasem i nie jest to zależne od smarowania, troche fizyki sobie trzeba przypomnieć 8-)

Wszystko zależy tez jak sie jeździ, długie trasy i autostrady czy po mieście lub off-road. Nie smaruje łańcuchów w żadnym z moich motocykli gdzies od 10 lat jak zacząłem używac nowoczesnych łańcuchów. Żadnych problemów nie mam z ich trwałością.



Xj6
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Xj6 »

Jak lubisz mieć grzechotkę zamiast łańcucha, to ok.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

delirium pisze:
12 lis 2023, 21:12
addamlca pisze:
10 lis 2023, 18:38

www.swiatmotocykli.pl/motocykle/lancuch ... wy-patent/

I jak przyjelo sie?
Jakie przebiegi osiagaja te niesmarowane lancuchy?
Bo ja mam 49tys nalotu z regularnie smarowanym didzie i z 1.5 cm naciagu.A ci co maja oliwiarki to i ponad 100tys km.Linkiem sluze.
nie wierz wszystkiemu co piszą na necie. Łańcuch sie rozciąga z czasem i nie jest to zależne od smarowania, troche fizyki sobie trzeba przypomnieć 8-)

Wszystko zależy tez jak sie jeździ, długie trasy i autostrady czy po mieście lub off-road. Nie smaruje łańcuchów w żadnym z moich motocykli gdzies od 10 lat jak zacząłem używac nowoczesnych łańcuchów. Żadnych problemów nie mam z ich trwałością.
Ale mam wierzyc...Tobie:)
A swoja droga czas zaprojektowac ...olejarke do kardana Bmw :lol:


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

Albo mokry wał, pracujący w kąpieli olejowej.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Remol71 »

A konkretnie to co się dzieje z wałem w GS ? Ukręca się czy jak ?


1050 XT

fart1
A2
Posty: 140
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: fart1 »

W tym roku była akcja związana z odwodnieniem przestrzeni w której pracuje wał. Czasami puszcza uszczelnienie obudowy wału co skutkuje tym że wał pracuje w kąpieli wody. Krótko mówiąc koroduje -wał,wielowpusty, przeguby.



addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

Cytat z innego forum.Moglbym to sam napisac;

Akcje serwisowe to rybka - zawsze mogą się zdarzyć.
Ale zmiana podejścia na "wymiana wału co 80 k" oznacza w sumie rewolucję.

Podstawową - jeśli nie jedyną - zaletą wału jest (była?) trwałość i długowieczność.
O ile wał miałby być wymieniany co 80k, to mówimy o zakresach, które w ekstremalnych przypadkach odpowiadają nalotowi na jednym napędzie łańcuchowym, a spokojnie na 2-3.
Bezobsługowość wału sprowadza się tu finalnie do tego, że co kilkaset km nie trzeba go smarować (czy używać olejarki).

W zestawieniu ze skomplikowaną konstrukcją = trudność doraźnych napraw, kosztem (=ceną), masą, stratami mocy to jest szokujące.

Sens stosowania wału w motocyklach jest w takiej sytuacji taki sam, jak wprowadzania/promowania samochodów elektrycznych (w ich obecnej technologii: fajnie w ulotce, ale w praktyce bez uzasadnienia).

Chyba, że - takie ogólne zalecenie, bo konkretne awarie czy akcje serwisowe to inna sprawa - to po prostu myk BMW, żeby mieć dupochron i wydębić kasę, klienci tej marki pod tym względem dość dużo znoszą....


Koniec cytatu.
A przeciez sa modele Bmw gdzie wymiane walu niemcy przewiduja co 60tys km...


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

fart1
A2
Posty: 140
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: fart1 »

Tak ten świat ułożony jest że finalnie i tak zawsze płaci przyszły właściciel i to się dotyczy nie tylko motocykli. Chciwość Firm jest straszna, znam to z autopsji jak można zarobić 50, 100, 200% i płacą to czemu nie. Co do łańcucha i wału dla mnie koszty obsługi się zrównały reszta to detale (jedno i drugie mają wady i zalety)



Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: gorghu »

nie wiem (ale się wypowiem ;) ).
W GSach mamy do czynienia z monowahaczem, który jednocześnie robi za napęd (wał kardana). To jest, imho, cholernie obciążone. I teraz, jak na tym siedli dodatkowo księgowi i policzyli wszystko do kupy, to BMW mogło zastosować ciut słabszy i tańszy materiał do tej całej konstrukcji. I teraz taka (zalecana) wymiana to dupochron dla nich jakby się coś wydarzyło. A były już przypadki (ekstremalne bądź co bądź) że wały pękały.
Niestety era trwałych przedmiotów i części dawno już minęła. Teraz mamy erę jednorazówek. A ty płać i płacz ;)
Całe szczęście na wyświetlaczach nie pokazują jeszcze reklam :lol:


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: lukas76 »

gorghu pisze:
13 lis 2023, 20:17
nie wiem (ale się wypowiem ;) ).
W GSach mamy do czynienia z monowahaczem, który jednocześnie robi za napęd (wał kardana). To jest, imho, cholernie obciążone. I teraz, jak na tym siedli dodatkowo księgowi i policzyli wszystko do kupy, to BMW mogło zastosować ciut słabszy i tańszy materiał do tej całej konstrukcji. I teraz taka (zalecana) wymiana to dupochron dla nich jakby się coś wydarzyło. A były już przypadki (ekstremalne bądź co bądź) że wały pękały.
Niestety era trwałych przedmiotów i części dawno już minęła. Teraz mamy erę jednorazówek. A ty płać i płacz ;)
Całe szczęście na wyświetlaczach nie pokazują jeszcze reklam :lol:
Zgadzam się, tyczy to wszystkich motków od tych najtańszych do najdroższych. Gdzie te czasy jak RTeki albo inne motki robiły po 300 400 tyś km i nikt poza wymianą oleju do wałów nie zagladał


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

lukas76 pisze:
13 lis 2023, 21:07
gorghu pisze:
13 lis 2023, 20:17
nie wiem (ale się wypowiem ;) ).
W GSach mamy do czynienia z monowahaczem, który jednocześnie robi za napęd (wał kardana). To jest, imho, cholernie obciążone. I teraz, jak na tym siedli dodatkowo księgowi i policzyli wszystko do kupy, to BMW mogło zastosować ciut słabszy i tańszy materiał do tej całej konstrukcji. I teraz taka (zalecana) wymiana to dupochron dla nich jakby się coś wydarzyło. A były już przypadki (ekstremalne bądź co bądź) że wały pękały.
Niestety era trwałych przedmiotów i części dawno już minęła. Teraz mamy erę jednorazówek. A ty płać i płacz ;)
Całe szczęście na wyświetlaczach nie pokazują jeszcze reklam :lol:
Zgadzam się, tyczy to wszystkich motków od tych najtańszych do najdroższych. Gdzie te czasy jak RTeki albo inne motki robiły po 300 400 tyś km i nikt poza wymianą oleju do wałów nie zagladał
A tu :)
www.youtube.com/watch?v=i6wh5rDfuB4


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: staszek_s »

Tu na pewno do wału nikt nie zaglądał ;)
Ja sobie chwalę to, że mam czysto, nie ma usyfionej smarem felgi, wahacza, tabliczki rejestracyjnej itp. Do tego szarpanie łańcuchem jest na ogół większe, wał też ma lekki luz ale to jest stałe a nie zależne od aktualnego naciągu łańcucha. Ogólnie to nie jest dla mnie must have, łańcuch nie jest zły ale z wałem wygoda trochę większa.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4451
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: lukas76 »

Wał na codzień zdecydowanie lepszy, nie ma o czym dyskutować.Niektorzy nie smarują łańcucha, bo smarowanie to zmowa producentów🤣jak i wymiana oleju, plynu hamulcowego itd,itd😁


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”