BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3043
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: gorghu »

Wał to komfort. Jedziesz na 2 tygodnie na wyjazd i nie dźwigasz puch ze smarem i nie musisz pamiętać o smarowaniu. Po prostu jedziesz :)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

Remol71 pisze:
13 lis 2023, 16:18
A konkretnie to co się dzieje z wałem w GS ? Ukręca się czy jak ?
Obrazek



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

No, to robi wrażenie. Ktoś tu jeszcze nadal będzie narzekać na łańcuch?


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 662
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Remol71 »

Ale to jest złamany wahacz. Nie dziwne że wał się rozleciał.


1050 XT

Awatar użytkownika
pbird
A2
Posty: 287
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: pbird »

gorghu pisze:Wał to komfort. Jedziesz na 2 tygodnie na wyjazd i nie dźwigasz puch ze smarem i nie musisz pamiętać o smarowaniu. Po prostu jedziesz :)
Albo masz olejarkę i bierzesz tylko małą buteleczkę 200 ml oleju.

Wysłane z Tapatalka




delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

motocykl z wałem jest cięższy, droższy, sztywniejszy i jak się coś spieprzy w drodze to kaplica.

Tylko nowoczesny łańcuch DID X3 smarowany wewnetrznie i żadnej olejarki nie trzeba.



Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 657
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: andrus75 »

Tak z ciekawości zapytam bo nie zgłębiałem tematu. W tym nowoczesnym łańcuchu to nie ma potrzeby smarowania? A co z miejscem kontaktu łańcucha z zębatkami? Tak zupełnie na sucho?

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka



DL650 AK7

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

A rower to ma smarowanie? Tak, łańcuch i zębatki są zaprojektowane do działania ma sucho. My smarujemy właściwe po to, żeby nie skorodowało i zminimalizowane były tarcia na łączeniach ogniw łańcucha by pracował z jak najmniejszymi oporami i dobrze się układał na zębatkach. Przy obecnych nowoczesnych łańcuchach według mnie ma to znaczenie jako forma konserwacji.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Online
Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1201
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: f_ranek »

Rower bez smarowania łańcucha? Czasem tacy przejeżdżają. Słychać ich z kilometra.

Naprawdę czuć różnicę między łańcuchem, z którego smar się wypłukał całonocną jazdą w deszczu, a takim nasmarowanym.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: staszek_s »

Wyczyść, posmaruj i od razu się lepiej pedałuje :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

andrus75 pisze:
15 lis 2023, 06:59
Tak z ciekawości zapytam bo nie zgłębiałem tematu. W tym nowoczesnym łańcuchu to nie ma potrzeby smarowania? A co z miejscem kontaktu łańcucha z zębatkami? Tak zupełnie na sucho? Obrazek

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
znowu się fizyka kłania i ruch odśrodkowy - jak myślisz ile wytrzyma smar w miejscu styku żebatki z łańcuchem przy tak dużym ruchu obrotowym 8-)
minutę , dwie?



Xj6
A+B
Posty: 523
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Xj6 »

Nie. U mnie kilkaset km. Widać to po ogniwach, kt w pewnym momencie zaczynają już błyszczeć, co oznacza, że smar trza nałożyć. Poza tym łańcuch nienasmarowany mocniej się grzeje i przede wszystkim hałasuje, co mi bardzo przeszkadza.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

olejarka tyle robi ze chlapie drogi, srodowisko innych motocyklistów i jest bardzo nie ecologiczna :)



addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

delirium pisze:
15 lis 2023, 11:25
olejarka tyle robi ze chlapie drogi, srodowisko innych motocyklistów i jest bardzo nie ecologiczna :)
Ekolodzy to do Kawasaki:
www.swiatmotocykli.pl/motocykle/kawasak ... nformacje/
ale ono tez na...lancuchu :lol:

A powaznie;ja na CBF1000 na Didzie mam juz 49tys przejechane i mam ponad 1cm naciagu.Tyle ze faktycznie porzadnie smaruje co 300-400km.
Zbychu z Hoonda.pl na jednym lancuchu z oliwiarka zrobil...103tys km.A nie jezdzi powoli.
www.motormania.com.pl/porady/warsztat/h ... ach-jazdy/

Przy okazji jego CBFa ma juz 235tys przebiegu i robi za ADV bo...Tigera szkoda.
www.youtube.com/watch?v=wN-466hCnNQ&t=89s


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

@addamica - nie wiem ile jeździsz motocyklem bo takie bzdety tu wypisujesz że głowa boli, nawet niechce mi sie polemizować. Smaruj i wierz sobie w co chcesz, (to jeszcze możemy w tym kraju ) 8-) ale Gretta bedzie wściekła :D



addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

delirium pisze:
15 lis 2023, 14:03
@addamica - nie wiem ile jeździsz motocyklem bo takie bzdety tu wypisujesz że głowa boli, nawet niechce mi sie polemizować. Smaruj i wierz sobie w co chcesz, (to jeszcze możemy w tym kraju ) 8-) ale Gretta bedzie wściekła :D
A co jest bzdetem?To ze pokazuje Ci goscia co na dwoch lancuchach zrobil wiecej kilometrow niz przecietne Bmw na dwoch kardanach?
Moze konkrety a nie...bzdety.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 657
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: andrus75 »

bojaco pisze:A rower to ma smarowanie? Tak, łańcuch i zębatki są zaprojektowane do działania ma sucho. My smarujemy właściwe po to, żeby nie skorodowało i zminimalizowane były tarcia na łączeniach ogniw łańcucha by pracował z jak najmniejszymi oporami i dobrze się układał na zębatkach. Przy obecnych nowoczesnych łańcuchach według mnie ma to znaczenie jako forma konserwacji.
Tak. W rowerze też smaruje łańcuch. Rowerem jeżdżę cały rok, codziennie i w każdych warunkach pogodowych i z całym szacunkiem dla fizyki nie wyobrażam sobie jego działania bez czyszczenia i smarowania.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka



DL650 AK7

Awatar użytkownika
Marti
A1
Posty: 52
Rejestracja: 08 cze 2021, 21:40
Lokalizacja: KRA

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Marti »

Trochę nie na temat BMW, ale odnośnie łańcucha w rowerze, od pewnego czasu posiadam rower MTB (elektryka), 50% jazdy to beskidzkie szlaki, reszta drogi szutrowe i asfalty, po zakupie roweru postanowiłem od samego początku stosować metodę Pana z filmiku Smarowanie i po 2000km jest super, łańcuch oblepia w b. niewielkim stopniu, głośny też nie jest, naciąg jest jeszcze na takim poziomie że w najbliższym czasie nie ma co myśleć o wymianie. A o ile dobrze zrozumiałem, to w tej metodzie między innymi chodzi o to by łańcuch był raczej suchy "na zewnątrz", jeśli chodzi o rowery to na bazie swoich doświadczeń polecam to rozwiązanie :)


MOTO-GUZZI V350>HONDA VT 650>VT750>VT1100>V-STROM 650 2022

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

pierwsze przecieki o nowym R1400GS Adventure, robi sie ciekawie...
401599400_6792293060885101_5509269155694544802_n.jpg
401599400_6792293060885101_5509269155694544802_n.jpg (219.16 KiB) Przejrzano 307 razy
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

@andrus75, robię z naszymi rowerami tak jak Ty. Bardzo dużo jeździmy i to jedna z naszych aktywności. Chodziło mi nie o brak smarowania w ogóle, ale systemy do smarowania. Ot, skrót myślowy i stąd może nieporozumienie. Łańcuchy w motocyklach traktowałem tak, jak te w rowerze.. Dbanie by był czysty, smarowanie i przecieranie do czysta by nie był mokry i kapiący. Dzięki temu nie łapały brudu, kurzu, nie chlapały po feldze, błotniku. Jakkolwiek przerobiłem dwa systemy smarowania - Wilkuj i Nemo2, to z moich doświadczeń i przemyśleń wyszło, że to były zbyteczne gadżety. Znam trzy przypadki cieknących Scootoilerów, u moich kolegów. Tak, że jak obecny posiadacz wała :) uważam, że nie ma co demonizować łańcucha.
Ocena: 5.88235%


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”