BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Wał to komfort. Jedziesz na 2 tygodnie na wyjazd i nie dźwigasz puch ze smarem i nie musisz pamiętać o smarowaniu. Po prostu jedziesz
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
No, to robi wrażenie. Ktoś tu jeszcze nadal będzie narzekać na łańcuch?
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Ale to jest złamany wahacz. Nie dziwne że wał się rozleciał.
1050 XT
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Albo masz olejarkę i bierzesz tylko małą buteleczkę 200 ml oleju.gorghu pisze:Wał to komfort. Jedziesz na 2 tygodnie na wyjazd i nie dźwigasz puch ze smarem i nie musisz pamiętać o smarowaniu. Po prostu jedziesz
Wysłane z Tapatalka
Tracer 9 GT+, X-Max 125 TECH MAX
https://www.youtube.com/channel/UCG9ZFg ... iQ3aDG1E2g
https://www.youtube.com/channel/UCG9ZFg ... iQ3aDG1E2g
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
motocykl z wałem jest cięższy, droższy, sztywniejszy i jak się coś spieprzy w drodze to kaplica.
Tylko nowoczesny łańcuch DID X3 smarowany wewnetrznie i żadnej olejarki nie trzeba.
Tylko nowoczesny łańcuch DID X3 smarowany wewnetrznie i żadnej olejarki nie trzeba.
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Tak z ciekawości zapytam bo nie zgłębiałem tematu. W tym nowoczesnym łańcuchu to nie ma potrzeby smarowania? A co z miejscem kontaktu łańcucha z zębatkami? Tak zupełnie na sucho?
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
DL650 AK7
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
A rower to ma smarowanie? Tak, łańcuch i zębatki są zaprojektowane do działania ma sucho. My smarujemy właściwe po to, żeby nie skorodowało i zminimalizowane były tarcia na łączeniach ogniw łańcucha by pracował z jak najmniejszymi oporami i dobrze się układał na zębatkach. Przy obecnych nowoczesnych łańcuchach według mnie ma to znaczenie jako forma konserwacji.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Rower bez smarowania łańcucha? Czasem tacy przejeżdżają. Słychać ich z kilometra.
Naprawdę czuć różnicę między łańcuchem, z którego smar się wypłukał całonocną jazdą w deszczu, a takim nasmarowanym.
Naprawdę czuć różnicę między łańcuchem, z którego smar się wypłukał całonocną jazdą w deszczu, a takim nasmarowanym.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Online
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Wyczyść, posmaruj i od razu się lepiej pedałuje
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
znowu się fizyka kłania i ruch odśrodkowy - jak myślisz ile wytrzyma smar w miejscu styku żebatki z łańcuchem przy tak dużym ruchu obrotowym
minutę , dwie?
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Nie. U mnie kilkaset km. Widać to po ogniwach, kt w pewnym momencie zaczynają już błyszczeć, co oznacza, że smar trza nałożyć. Poza tym łańcuch nienasmarowany mocniej się grzeje i przede wszystkim hałasuje, co mi bardzo przeszkadza.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
olejarka tyle robi ze chlapie drogi, srodowisko innych motocyklistów i jest bardzo nie ecologiczna
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Ekolodzy to do Kawasaki:
www.swiatmotocykli.pl/motocykle/kawasak ... nformacje/
ale ono tez na...lancuchu
A powaznie;ja na CBF1000 na Didzie mam juz 49tys przejechane i mam ponad 1cm naciagu.Tyle ze faktycznie porzadnie smaruje co 300-400km.
Zbychu z Hoonda.pl na jednym lancuchu z oliwiarka zrobil...103tys km.A nie jezdzi powoli.
www.motormania.com.pl/porady/warsztat/h ... ach-jazdy/
Przy okazji jego CBFa ma juz 235tys przebiegu i robi za ADV bo...Tigera szkoda.
www.youtube.com/watch?v=wN-466hCnNQ&t=89s
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
@addamica - nie wiem ile jeździsz motocyklem bo takie bzdety tu wypisujesz że głowa boli, nawet niechce mi sie polemizować. Smaruj i wierz sobie w co chcesz, (to jeszcze możemy w tym kraju ) ale Gretta bedzie wściekła
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
A co jest bzdetem?To ze pokazuje Ci goscia co na dwoch lancuchach zrobil wiecej kilometrow niz przecietne Bmw na dwoch kardanach?
Moze konkrety a nie...bzdety.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Tak. W rowerze też smaruje łańcuch. Rowerem jeżdżę cały rok, codziennie i w każdych warunkach pogodowych i z całym szacunkiem dla fizyki nie wyobrażam sobie jego działania bez czyszczenia i smarowania.bojaco pisze:A rower to ma smarowanie? Tak, łańcuch i zębatki są zaprojektowane do działania ma sucho. My smarujemy właściwe po to, żeby nie skorodowało i zminimalizowane były tarcia na łączeniach ogniw łańcucha by pracował z jak najmniejszymi oporami i dobrze się układał na zębatkach. Przy obecnych nowoczesnych łańcuchach według mnie ma to znaczenie jako forma konserwacji.
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
DL650 AK7
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Trochę nie na temat BMW, ale odnośnie łańcucha w rowerze, od pewnego czasu posiadam rower MTB (elektryka), 50% jazdy to beskidzkie szlaki, reszta drogi szutrowe i asfalty, po zakupie roweru postanowiłem od samego początku stosować metodę Pana z filmiku Smarowanie i po 2000km jest super, łańcuch oblepia w b. niewielkim stopniu, głośny też nie jest, naciąg jest jeszcze na takim poziomie że w najbliższym czasie nie ma co myśleć o wymianie. A o ile dobrze zrozumiałem, to w tej metodzie między innymi chodzi o to by łańcuch był raczej suchy "na zewnątrz", jeśli chodzi o rowery to na bazie swoich doświadczeń polecam to rozwiązanie
MOTO-GUZZI V350>HONDA VT 650>VT750>VT1100>V-STROM 650 2022
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
pierwsze przecieki o nowym R1400GS Adventure, robi sie ciekawie...
- Ocena: 5.88235%
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
@andrus75, robię z naszymi rowerami tak jak Ty. Bardzo dużo jeździmy i to jedna z naszych aktywności. Chodziło mi nie o brak smarowania w ogóle, ale systemy do smarowania. Ot, skrót myślowy i stąd może nieporozumienie. Łańcuchy w motocyklach traktowałem tak, jak te w rowerze.. Dbanie by był czysty, smarowanie i przecieranie do czysta by nie był mokry i kapiący. Dzięki temu nie łapały brudu, kurzu, nie chlapały po feldze, błotniku. Jakkolwiek przerobiłem dwa systemy smarowania - Wilkuj i Nemo2, to z moich doświadczeń i przemyśleń wyszło, że to były zbyteczne gadżety. Znam trzy przypadki cieknących Scootoilerów, u moich kolegów. Tak, że jak obecny posiadacz wała uważam, że nie ma co demonizować łańcucha.
- Ocena: 5.88235%
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka