BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Dziś w końcu zaprezentowano nowe BMW R1300 GS które ma być wyznacznikiem tego segmentu.
Mamy tu mniejszą masę, inną aluminiową ramę, zmienione zawieszenie, mnóstwo elektroniki, radary z adaptacyjnym tempomatem, przednią lampę LED w technologii Matrix i potężną moc silnika typu boxer - 145 KM (7'750 obr/min), maksymalny moment obrotowy -149 Nm (6'500 obr/min).
Pytanie tylko czy tak olbrzymia ilość wspomagającej elektroniki i wszelkiej maści asystentów nie będzie problematyczna na dłuższą metę pod kątem awaryjności ?
Co do wyglądu.. o gustach się nie dyskutuje ale przód nowego GS-a jest.. dziwaczny
Poniżej można przeczytać więcej informacji technicznych o tym modelu:
https://motogen.pl/bmw-r-1300-gs-juz-of ... sze-cechy/
Mam nadzieję że maszyna na żywo prezentuje się lepiej, a wersja Adventure której premiera ma się odbyć pod koniec 2024 roku będzie hitem jak obecne BMW R1250 GS Adventure,
Póki co można oglądnąć materiał z oficjalnej premiery tego motocykla:
Mamy tu mniejszą masę, inną aluminiową ramę, zmienione zawieszenie, mnóstwo elektroniki, radary z adaptacyjnym tempomatem, przednią lampę LED w technologii Matrix i potężną moc silnika typu boxer - 145 KM (7'750 obr/min), maksymalny moment obrotowy -149 Nm (6'500 obr/min).
Pytanie tylko czy tak olbrzymia ilość wspomagającej elektroniki i wszelkiej maści asystentów nie będzie problematyczna na dłuższą metę pod kątem awaryjności ?
Co do wyglądu.. o gustach się nie dyskutuje ale przód nowego GS-a jest.. dziwaczny
Poniżej można przeczytać więcej informacji technicznych o tym modelu:
https://motogen.pl/bmw-r-1300-gs-juz-of ... sze-cechy/
Mam nadzieję że maszyna na żywo prezentuje się lepiej, a wersja Adventure której premiera ma się odbyć pod koniec 2024 roku będzie hitem jak obecne BMW R1250 GS Adventure,
Póki co można oglądnąć materiał z oficjalnej premiery tego motocykla:
Iżu
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Znamy realną cenę tego kosmicznego pojazdu? Informacje że niewiążąca rekomendacja cenowa będzie już od 86900 zł, to chyba golas beż żadnego bajeru o jakim mówią w tym filmiku...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
tutaj sobie dadajesz... odejmujesz i z kwitkiem do kasy
https://konfigurator.bmw-motorrad.pl/in ... CA/SE_TEXT
DL K8 650A -> DL650 L05->V-STORM-1000 2014->R 1250 GS->R 1250 GSA
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4451
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Moment gigantyczny, kurcze to będzie zrywne. Co do elektroniki, juz stare bmki byly w to wyposa,one i jakos to funkcjonuje
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Elektronika nie jest taka nowa bo była już wykorzystywana w starszych modelach. Różnica taka że dość dużo jest jej już w standardzie gdzie w poprzedniku była opcja (jak np kluczyk keyless).
Tu lista co jest w standardzie: A tu dla porównania co jest w standardzie w wersji 1250:
Tu lista co jest w standardzie: A tu dla porównania co jest w standardzie w wersji 1250:
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2462
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Nie jest ładny, dziwny, ale może mi przejdzie.
Orzełek tez mi się nie podobał, a mam
Orzełek tez mi się nie podobał, a mam
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Dobrze widzę, że ma kierunkowskazy w handbarach? To chyba zły pomysł, przy glebie można nie mieć dodatkowo kierunku.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Online
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Dla mnie wygląda jak chińska zabaweczka...
Słabo, bo teraz 1250 będą trzymać cenę.
Słabo, bo teraz 1250 będą trzymać cenę.
null
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
@crimson możesz sobie zamówić enduro pack i wtedy kierunkowskazy wędrują z handbarów na standardowe miejsce
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Na dzisiejsze realia te 87tys przy bylo nie bylo bogatym wyposazeniu startowym nie tak duzo.
Teraz pytanie co sie bedzie urywac,lamac,ukrecac bo te 12kg mniej przy wiekszym silniku i bogatszym wyposazenie to duzo.A od lat jest opinia ze Bmw z pierwszych 1-2 lat produkcji lepiej nie kupowac.
Mimo to...kto chce kupic 1250 to warto szykowac kase-''image ponad wszystko''i beda tacy co beda sie pozbywac bo musza miec nowy.
No i chcialbym by ktos zweryfikowal ta mase.Czy znajdzie sie ktos kto zamiast slepego przedruku tabel fabrycznych i ciezkiego slotworstwa by opisac swoje subiektywne wrazenia zacznie wjezdzac sprzetami na wage?
Izu-miales w rekach dziesiatki sprzetow.Tak ciezko zatankowac do pelna i wjechac na wage?Krakow spory-wagi chyba sa.Dzis mialbys piekna kolekcje KONKRETOW(!)a nie zdewaluowanych testow.Zdewaluowanych bo achy i ochy po latach nad jakims sprzetem nie sa juz tym samym bo pojawili sie nastepcy.A WAGA zostaje.
Pije do IZu bo tu jest.Ale czlek przeczytal,obejrzal setki testow i nigdzie nie weryfikuja wagi sprzetow-a to najprostsza rzecz z mozliwych.
Chyba ze ktos ma taka strone to poprosze.
Ma ktos pomiary GS1250 na hamowni>To tez poprosze.Kiedys BMW z reguly nie trzymaly danych fabrycznych-jak teraz?
Z drugiej strony te 237kg to z akumulatorem 12 V / 10 Ah, bez podstawki centralnej, zaczepów do kufrów, bagażnika, z lekkim akumulatorem i jakimś małym płaskim siedzeniem pasażera.
www.motorradonline.de/typen/bmw-r-1300- ... uer-boxer/
I cytat z forum Bmw gdzie juz sprzet lepiej przeswietlili;
R1300GS skonfigurowany podobnie jak tegoroczny R1250GS kosztuje 11.000 PLN więcej, Podstawowa wersja ok 5000 więcej.
Da się skonfigurować i za 134.000 PLN bez kufrów.
Niższa masa wynika po części z uboższego wyposażenia standardowego czyli braku centralnej stopki, braku pełnowymiarowego siedzenia pasażera i bagażnika, mocowań do kufrów, lżejszego o 3kg akumulatora (opcja w R1250GS) oraz zbiornika o mniejszej pojemności.
Z ciekawostek w kufrach bocznych jest gniazdo usb i chyba oświetlenie.
Dostępne są również kute felgi enduro.
Duży minus to brak normalnej tylnej lampy, jedynie wszystko zintegrowane w kierunkowskazach. W R1250GS można było jeszcze zamówić normalny, widoczny układ kierunkowskazu z światłem stop.
Teraz pytanie co sie bedzie urywac,lamac,ukrecac bo te 12kg mniej przy wiekszym silniku i bogatszym wyposazenie to duzo.A od lat jest opinia ze Bmw z pierwszych 1-2 lat produkcji lepiej nie kupowac.
Mimo to...kto chce kupic 1250 to warto szykowac kase-''image ponad wszystko''i beda tacy co beda sie pozbywac bo musza miec nowy.
No i chcialbym by ktos zweryfikowal ta mase.Czy znajdzie sie ktos kto zamiast slepego przedruku tabel fabrycznych i ciezkiego slotworstwa by opisac swoje subiektywne wrazenia zacznie wjezdzac sprzetami na wage?
Izu-miales w rekach dziesiatki sprzetow.Tak ciezko zatankowac do pelna i wjechac na wage?Krakow spory-wagi chyba sa.Dzis mialbys piekna kolekcje KONKRETOW(!)a nie zdewaluowanych testow.Zdewaluowanych bo achy i ochy po latach nad jakims sprzetem nie sa juz tym samym bo pojawili sie nastepcy.A WAGA zostaje.
Pije do IZu bo tu jest.Ale czlek przeczytal,obejrzal setki testow i nigdzie nie weryfikuja wagi sprzetow-a to najprostsza rzecz z mozliwych.
Chyba ze ktos ma taka strone to poprosze.
Ma ktos pomiary GS1250 na hamowni>To tez poprosze.Kiedys BMW z reguly nie trzymaly danych fabrycznych-jak teraz?
Z drugiej strony te 237kg to z akumulatorem 12 V / 10 Ah, bez podstawki centralnej, zaczepów do kufrów, bagażnika, z lekkim akumulatorem i jakimś małym płaskim siedzeniem pasażera.
www.motorradonline.de/typen/bmw-r-1300- ... uer-boxer/
I cytat z forum Bmw gdzie juz sprzet lepiej przeswietlili;
R1300GS skonfigurowany podobnie jak tegoroczny R1250GS kosztuje 11.000 PLN więcej, Podstawowa wersja ok 5000 więcej.
Da się skonfigurować i za 134.000 PLN bez kufrów.
Niższa masa wynika po części z uboższego wyposażenia standardowego czyli braku centralnej stopki, braku pełnowymiarowego siedzenia pasażera i bagażnika, mocowań do kufrów, lżejszego o 3kg akumulatora (opcja w R1250GS) oraz zbiornika o mniejszej pojemności.
Z ciekawostek w kufrach bocznych jest gniazdo usb i chyba oświetlenie.
Dostępne są również kute felgi enduro.
Duży minus to brak normalnej tylnej lampy, jedynie wszystko zintegrowane w kierunkowskazach. W R1250GS można było jeszcze zamówić normalny, widoczny układ kierunkowskazu z światłem stop.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2023, 11:38 przez addamlca, łącznie zmieniany 5 razy.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Online
Teraz wszelkie trochę bardziej zaawansowane produkty sprzedają czarodzieje od marketingu, a Ci od np. Apple, czy właśnie BMW są mistrzami w tej dziedzinie... a może manipulacji i kręceniu ludziom śrubkami w głowach
Wystarczy nawet popatrzeć na te filmy reklamowe - przecież to jest jakiś absurd i totalna głupota! Czemu ma służyć pokazywanie profesjonalnych motocyklistów zapier*alających po krzakach i kamieniach na pełnej petardzie gdzieś na jakimś totalnym odludziu?!? Przecież tak praktycznie nikt nie jeździ... Bo niczemu to nie służy, niszczy sprzęt i jest bardzo ryzykowne dla kierownika! A "zwykły" motocyklista nie jest otoczony całą ekipą ze wszystkimi możliwymi zabezpieczeniami, udogodnieniami, karetkami pogotowia w zanadrzu i specjalistami od drapania po plecach
Ja patrzę na takie filmy, i większość jutubowych testów/recenzji, z politowaniem oraz ogromnym niesmakiem - a poza tym jest to nuda-nuda-nuda... Kiedyś jako dziecko śliniłem się na widok tarczy prędkościomierza jakiegoś "zachodniego" samochodu na parkingu lub trzymając w rękach kolorowe prospekty... A teraz wolę poczekać na relację zwykłych użytkowników-podróżników, którzy zwracają uwagę na to, co jest naprawdę ważne w motocyklu ... no i oczywiście zwracają też uwagę na widoki
Testowanie na klientach jakości swoich produktów, to już inna oburzająca kwestia... Ten "wyścig zbrojeń" i wprowadzanie co chwilę nowych modeli lub dużych modyfikacji powoduje, że nie ma czasu na dogłębne testy, co skutkuje potem awaryjnością i wieloma akcjami serwisowymi... Pożywiom uwidim, jak to będzie tym razem
P.S. Ten motocykl na fotkach i filmach wygląda inaczej, może nawet... dziwnie Ale może wyznaczać jakiś nowy trynd Niby lepsze jest wrogiem dobrego , ale bez wkładania co jakiś czas patyka w szprychy nie byłoby postępu
Ciekawe, jak prezentuje się na żywo...
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Pełna zgodaaddamlca pisze: ↑30 wrz 2023, 08:36Na dzisiejsze realia te 87tys przy bylo nie bylo bogatym wyposazeniu startowym nie tak duzo.
Teraz pytanie co sie bedzie urywac,lamac,ukrecac bo te 12kg mniej przy wiekszym silniku i bogatszym wyposazenie to duzo.A od jest opinia ze Bmw z pierwszych 1-2 lat produkcji lepiej nie kupowac.
Mimo to...kto chce kupic 1250 to warto szykowac kase-''image ponad wszystko''i beda tacy co beda sie pozbywac bo musza miec nowy.
No i chcialbym by ktos zweryfikowal ta mase.Czy znajdzie sie ktos kto zamiast slepego przedruku tabel fabrycznych i ciezkiego slotworstwa by opisac swoje subiektywne wrazenia zacznie wjezdzac sprzetami na wage?
Izu-miales w rekach dziesiatki sprzetow.Tak ciezka zatankowac do pelna i wjechac na wage?Krakow spory-wagi chyba sa.Dzis mialbys piekna kolekcje KONKRETOW(!)a nie zdewaluowanych testow.Zdewaluowanych bo achy i ochy po latach nad jakims sprzetem nie sa juz tym samym bo pojawili sie nastepcy.A WAGA zostaje.
Pije do IZu bo tu jest.Ale czlek przeczytal,obejrzal setki testow i nigdzie nie weryfikuja wagi sprzetow-a to najprostsza rzecz z mozliwych.
Chyba ze ktos ma taka strone to poprosze.
Ma ktos pomiary GS1250 na hamowni>To tez poprosze.Kiedys BMW z reguly nie trzymaly danych fabrycznych-jak teraz?
Teraz wszelkie trochę bardziej zaawansowane produkty sprzedają czarodzieje od marketingu, a Ci od np. Apple, czy właśnie BMW są mistrzami w tej dziedzinie... a może manipulacji i kręceniu ludziom śrubkami w głowach
Wystarczy nawet popatrzeć na te filmy reklamowe - przecież to jest jakiś absurd i totalna głupota! Czemu ma służyć pokazywanie profesjonalnych motocyklistów zapier*alających po krzakach i kamieniach na pełnej petardzie gdzieś na jakimś totalnym odludziu?!? Przecież tak praktycznie nikt nie jeździ... Bo niczemu to nie służy, niszczy sprzęt i jest bardzo ryzykowne dla kierownika! A "zwykły" motocyklista nie jest otoczony całą ekipą ze wszystkimi możliwymi zabezpieczeniami, udogodnieniami, karetkami pogotowia w zanadrzu i specjalistami od drapania po plecach
Ja patrzę na takie filmy, i większość jutubowych testów/recenzji, z politowaniem oraz ogromnym niesmakiem - a poza tym jest to nuda-nuda-nuda... Kiedyś jako dziecko śliniłem się na widok tarczy prędkościomierza jakiegoś "zachodniego" samochodu na parkingu lub trzymając w rękach kolorowe prospekty... A teraz wolę poczekać na relację zwykłych użytkowników-podróżników, którzy zwracają uwagę na to, co jest naprawdę ważne w motocyklu ... no i oczywiście zwracają też uwagę na widoki
Testowanie na klientach jakości swoich produktów, to już inna oburzająca kwestia... Ten "wyścig zbrojeń" i wprowadzanie co chwilę nowych modeli lub dużych modyfikacji powoduje, że nie ma czasu na dogłębne testy, co skutkuje potem awaryjnością i wieloma akcjami serwisowymi... Pożywiom uwidim, jak to będzie tym razem
P.S. Ten motocykl na fotkach i filmach wygląda inaczej, może nawet... dziwnie Ale może wyznaczać jakiś nowy trynd Niby lepsze jest wrogiem dobrego , ale bez wkładania co jakiś czas patyka w szprychy nie byłoby postępu
Ciekawe, jak prezentuje się na żywo...
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2023, 15:54 przez biblo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Od lansu na bulwarach jeszcze nikomu nic się nie ułamało, a do terenu są inne motocykle
1050 XT
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
wspomnicie moje słowa, unia i jej durne przepisy wkrótce padną i wrócimy do początku z tej tabeli
czyli R1100GS
a wkrótce później do tej:
czyli R1100GS
a wkrótce później do tej:
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
Ja negocjuję cenę na 1300 ( z trudem) z uwagi że obecny gs 1250 dobija 130 tysięcy może dokręcę parę tysięcy w tym toku oraz mija mi gwarancja w grudniu 2024. Przyszedł czas na zmianę na nowego zobaczymy czy obawy się potwierdzę. Żeby było jasne dlatego BMW bo dają 5 lat gwarancji z limitem 500 tysięcy km. Jak bym się nie wiem jak starał tyle nie dam rady.
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
BTW oni wiedza podobnie jak Ducati które daje 4 lata gwarancji że w okresie gwarancji zarobią na serwisach obowiazkowych przez te 5 lat tyle że wystarczy na ewentualne naprawy czegoś poważniejszego.
Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia
ta pogoń za obniżeniem wagi sie zwykle źle kończy, silniki maja scianki coraz cieńsze, ramy coraz cieńsze a motocykliści coraz grubsi