UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

problem ze zmianą biegów

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Witam. Panowie po dzisiejszej przejazdzce stwierdziłem ze 2 bieg nie chce wchodzić reszta ok bez problemu. Jakies sugestie',regulacja. . .


Suzuki DL 1000 K4

Tags:

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Wcale nie ma 2 biegu?
Wrzucasz z N do góry i co .. Masz trójkę czy nie załapuje napęd.. ?



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Bieg wchodzi ale z oporem i to duzym . Problem wystepuje tylko ze zmiany 1 na 2 przewaznie wchodzi luz 2 nie cce wejść. Jak wysprzegle ponownie ( po wcześniejszych nieudanych próbach zmiany biegu) wtedy bieg wchodzi . . Plyn dolalem bo bylo mało na postoju efekt ten sam jutro zobacze w trakcie jazdy czy jest lepiej . . .


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

A jak tam olej? Jaki i kiedy wymieniłeś? Spróbuj po wysprzęgleniu lekko przegazować .
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Olej to nie wiem kiedy byl zmieniany... ma to duzy wplyw na zmianę biegów? Przy wbijaniu 1 "szarpie"delikkatnie


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Nie wiesz kiedy?... Chm...
To się często nie zdarza. Masz mokre sprzęgło i także od lepkości oleju zależy jego działanie.
Ocena: 5.88235%



hawel
A1
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2016, 07:58

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: hawel »

Moze to nie jest kwestia motocykla a kierownika. Pytanie jak zmieniasz biegi. Zwykle jak zmieniam biegi to przed wcisnieciem sprzegla(jesli zmieniam ze sprzeglem, jesli bez to przed delikatnym odpuszczeniem gazu) naciskam na dzwignie zmiany biegow. Dzieki temu wrzucenie biegu jest praktycznie bezglosne. Jesli natomiast sie zapomne to wrzucenie dwojki jest dosc glosne.

Sproboj moze to kwestia techniki.

Pozdro



Awatar użytkownika
Benek
A1
Posty: 80
Rejestracja: 19 paź 2016, 11:46
Lokalizacja: Bydoszcz

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Benek »

Poza miastem często zmieniam bez sprzęgła. Świetnie działa to przy obrotach 3,5 do 4 tyś. obrotów i dla biegów od 3 w górę. W czasie jazdy ciągniesz do góry dźwignie zmiany biegów i cały czas utrzymujesz to napięcie. Następnie gwałtownie odejmujesz na moment gaz. Na chwilę znika napięcie miedzy trybami i łagodnie wchodzi kolejny bieg. Wymaga to trochę wprawy ale będziesz mile zaskoczony płynnością.



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Ź tego wychodzi że zaczne id wymiany oleju i zobacze czy bedzie poprawa bo tej 2ki nie idzie plynnie wbić za cholere. Ide zaraz polatac wezme wasze porady dotyczace tego nacisku na dzwignie przed sprzedlem. Mam nadzieje ze to pomoże. .


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Wy.ienilemlitr oleju i jest troszke lepiej. W pon. Zmienuam caly olej i filtr. Mysle ze to pomoże


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Ok. Daj znać. Zwróć uwagę tylko by olej był o odpowiedniej skali lepkości przewidzianej przez producenta.
Fabrycznie k4 było chyba zalewane motulem 5100 10w40 półsyntetyczne. Wymiana co 6 tyś. Km.
Nie nadaje się do tego olej do samochodów :)
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

właśnie założyłem osobny temat dotyczący olej


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Czy w 1000 idzie jakos wyregolowac sprzęgło ( w sumie na klamce sa jakies cyferki) i kurcze przekrecalem je tylko nie pamiętam jaka wartosc byla ustawiony przestawilem ba fabryczna wartosc. Może miec to wplyw na ,,wchodzenie,, biegów? Załóżmy ze bylo ustawione na 1 a przestawilem ba 4. Będzie mialo to wplyw na prace skrzyni?


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Czy przejrzałeś chociaż podstawową instrukcję do twojego motocykla?
"Odstęp pomiędzy rączką kierownicy i dźwignią sprzęgła można ustawić w czterech różnych
położeniach. Aby zmienić ten odstęp należy nacisnąć dźwignię do przodu i przekręcić śrubę
regulacyjną do wybranej pozycji. Należy upewnić się, że śruba regulacyjna uzyskała właściwe
położenie - czop na uchwycie dźwigni powinien wchodzić w otwór przy śrubie regulacyjnej.
Motocykl jest ustawiony fabrycznie w pozycji 2. "

Czyli tym pokrętłem zmieniasz odstęp klamki od rączki. Jeżeli będziesz miał za klamkę za blisko rączki to może klamka mieć za mały skok i może niewysprzęglać. Jak za daleko to może być niewygodnie...



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

Antykus nie denerwoj się po prostu pytam instrukcję obsługi przeczytałem i nie wiedzialem ze regolacja ta to tylko odledlosc klamki od raczki jak ktos ma krotkie palce. Czy jest jakas dodatkowa regulacją sprzegla przy silniku?


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Ależ ja się nie denerwuje. Musiał byś się bardziej postarać :) To było po prostu pytanie. Wzięło się z tąd, że choć nie mam tysiąca, znalezienie odpowiedzi w instrukcji zajęło mi 2 minuty :) Dłużej trwało by pisane tego od podstaw cheche..
Co do reszty - a jaka jest przyczyna szukania problemu? W którym momencie ci wysprzęgla? Jaki masz przebieg motocykla i jak długo go masz?
Jeżeli sprzęgło bierze dopiero jak klamkę masz przy samej kierownicy - to w tysiącu masz sprzęgło hydrauliczne. Przy rącze masz zbiornik z płynem. Jaki jest jego stan? Czy jest max? Kiedy był wymieniany?
Płyn hydrauliczny jest higroskopijny i "pije wodę" - przez co zmienia się jego ściśliwość. I wymienia się do o ile pamiętam co 3 lata :)
A może masz zapowietrzony układ i trzeba odpowietrzyć? A jak pompa? Masz jakieś przecieki?
W ostateczności może być problem z tarczami sprzęgłowymi:)
Ale idź po kolei? Najpierw określa objawy a potem : płyn : stan, ilość - ew. wymiana i odpowietrzenie.



Awatar użytkownika
Fatboy
A2
Posty: 217
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:26
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Fatboy »

Jak mozna wymienic 1litr oleju? Jak nie wiesz kiedy byl wymieniony olej to go wymieniasz razem z filtrem oleju a dopiero potem bierzesz sie za jazde i jak masz jakies problemy to pytasz.Ja jak kupuje sprzeta to pierwsze robie serwis a potem biore sie za jazde.


Dyplomacja to powiedzieć komuś spierd...j w taki sposób by poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży :mrgreen:

Awatar użytkownika
Benek
A1
Posty: 80
Rejestracja: 19 paź 2016, 11:46
Lokalizacja: Bydoszcz

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Benek »

KIERAS pisze: Czy jest jakas dodatkowa regulacją sprzegla przy silniku?
W DL 1000 nie ma. Sprzęgło jest hydrauliczne i poprawność jego działania zależy od czystości płynu, szczelności układu i prawidłowego odpowietrzenia. Można wymienić przewód sprzęgła na trwalszy, w oplocie ale to już razem z hamulcowym coby wyglądało jak należy.



Awatar użytkownika
KIERAS
A2
Posty: 212
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:54
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: KIERAS »

O matko Antykus twoja wiedza powala na kolana, a wiec wyprzęga na ok na 75 procent zakresu pracy klamki ( wydaje się mi że jest ok w tym temacie). moto ma przebieg 42 tys km rok 2004, posiadam go od tego roku. Nie wiem kiedy był zmieniany olej w silniku i reszta płynów ( olej i filtr zamówione) co do reszty zmienię jak wrócę z wyjazdu służbowego. Płynu było mało więc dolałem świeży ( nie wiem jak odpowietrzyć układ i jak wymienić płyn pewnie nic skomplikowanego (poczytam dokształcę się i zobaczę co i jak się robi może znajdę na youtube coś na ten temat.). Przecieków nie ma nic nie cieknie.

co do oleju chciłem dojechać do domu więc zmieniłem u ojca chociaż litr aby poprawić lepkość oleju. tyle ojciec miał świeżego motula i tyle udało się zlać za pomocą strzykawki przez korek wlewowy. po tym zabiegu jest troszkę lepiej. widocznie główna przyczyna ( tak mi się wydaje ) będzie w opłakanym stanie oleju ale za sugestią Antykusa postaram się zmienić od razu płyn .


Suzuki DL 1000 K4

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: problem ze zmianą biegów

Post autor: Antyks »

Chłopie.. Nasze Suzi to wdzięczne niewiasty. Ale jak o każdą niewiastę trzeba dbać. Ta zbyt wielkich wymagań nie ma. Ale świeży olej i filtr co 6K km, płyn hamulcowy ( i sprzęgła w DL 1000) raz na 3-4 lata, klocki, itp..itp.. to podstawa.
Chyba że w garażu masz 18 różnych a na tym akurat każą ci jeździć - a ty jej nie lubisz i chcesz ją zarżnąć..
Jak ma pójść na zmarnowanie - to oddaj mi. Przygarnę maleństwo :) A ty nie będziesz musiał się męczyć :lol:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”