Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta

Post autor: Iżu »

Cześć, dwa dni temu miałem przyjemność uczestniczyć w prezentacji nowych modeli motocykli marki Triumph w salonie - Triumph Katowice.
Wydarzenie było szczególnie ciekawe bo angielski producent pierwszy raz zaprezentował motocykle z silnikiem o pojemności 400 cm3.
Chodzi oczywiście o model - Triumph Scrambler 400X wycenionego na kwotę - 29'450 zł. oraz Triumph Speed 400 który kosztuje - 25'450 zł.
Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400.JPG
Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400.JPG (417.74 KiB) Przejrzano 338 razy
Prezentacja nowych modeli Triumph 400 w salonie - Triumph Katowice (2).JPG
Prezentacja nowych modeli Triumph 400 w salonie - Triumph Katowice (2).JPG (395.58 KiB) Przejrzano 338 razy
Prezentacja nowych modeli Triumph 400 w salonie Triumph Katowice (1).JPG
Prezentacja nowych modeli Triumph 400 w salonie Triumph Katowice (1).JPG (455.61 KiB) Przejrzano 338 razy
Obie maszyny są produkowane w Indiach w kooperacji z potentatem tego rynku czyli firmą Bajaj.
Napędza je ten sam silnik - jednocylindrowa jednostka chłodzona cieczą DOHC o pojemności - 398,15 cm3, która generuje maksymalną moc - 40 KM (8'000 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 37.5 Nm (6'500 obr/min).
Motocykle zbudowano na ramie stalowej z dokręcaną stalową ramą pomocniczą z tyłu.
Oba modele różni między innymi (Scrambler 400X/Speed 400) :
* waga - 179/170 kg,
* wysokość siedzenia - 835/790 mm
* wielkość przedniego koła - 19"/17"
* skoki zawieszenia przód i tył - 150-150/140-130
* średnica przedniej tarczy hamulcowej - 320/300 mm
* szerokość kierownicy - 901/814 mm (Scrambler 400X/Speed 400)
* wyposażenie
Triumph Speed 400 (1).JPG
Triumph Speed 400 (1).JPG (452.49 KiB) Przejrzano 338 razy
Triumph Speed 400 (2).JPG
Triumph Speed 400 (2).JPG (373.1 KiB) Przejrzano 338 razy
Triumph Speed 400 (3).JPG
Triumph Speed 400 (3).JPG (463.75 KiB) Przejrzano 338 razy
Triumph Speed 400 (4).JPG
Triumph Speed 400 (4).JPG (379.5 KiB) Przejrzano 338 razy

Oczywiście inne jest także ogumienie i pozycja, gdzie w Scramblerze można usiąść wygodnie na pikowanej kanapie zachowując wyprostowaną pozycję z odciążonymi rękoma, ma on też sporo dodatków jak choćby - płytę pod silnik, osłonę chłodnicy czy handbary.
Iżu na motocyklu - Triumph 400X (1).JPG
Iżu na motocyklu - Triumph 400X (1).JPG (431.75 KiB) Przejrzano 338 razy
Iżu na motocyklu - Triumph 400X (2).JPG
Iżu na motocyklu - Triumph 400X (2).JPG (395.65 KiB) Przejrzano 338 razy
Tłumik końcowy motocykla - Triumph Scrambler 400X.JPG
Tłumik końcowy motocykla - Triumph Scrambler 400X.JPG (288.69 KiB) Przejrzano 338 razy
Oba motocykle wydają się być dobrze wykonane, miałem też możliwość odpalenia Scramblera 400X w salonie i naprawdę fajnie brzmi ten singiel 8-)
Spodobał mi się także zestaw zegarów z analogowym prędkościomierzem, cyfrowym obrotomierzem i pozostałymi informacjami na czytelnym wyświetlaczu LCD, mimo prostoty wygląda to bardzo dobrze, inne są także przełączniki przy kierownicy.
Warto też wspomnieć o pełnym oświetleniu LED oraz całkiem dużej pojemności zbiornika paliwa - 13 litrów, co przy spalaniu rzędu - 3,5 l/100 km. daje całkiem rozsądny zasięg rzędu - 370 km.
Co ciekawe oba motocykle wyposażono w system kontroli trakcji, można wyłączyć ABS w obu kołach np. podczas jazdy w terenie.
Przeglądy tych motocykli wykonuje się co 16'000 km. lub raz w roku, dostępne są również akcesoria w tym kufer centralny, torby boczne czy dedykowane szyby, niestety w tych modelach nie przywidziano stopki centralnej :?

Oczywiście dopiero podczas jazdy testowej na wiosnę ocenię oba modele pod kątem ergonomii, komfortu, zachowania w trasie i przyjemności z jazdy, pewnie też wyłapię jako - Niezależny Bloger Motocyklowy jakieś wady :D
Dzisiaj wpadnie też na mój kanał filmik z prezentacji na który już teraz serdecznie zapraszam :)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3751
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta

Post autor: crimson »

Ładne motorki - dobre zdjęcia.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik z polskiej premiery w salonie Triumph Katowice nowych modeli - Triumph Scrambler 400X oraz Triumph Speed 400.
Miłego oglądania 8-)



Iżu

addamlca
A
Posty: 397
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta

Post autor: addamlca »

Triumph_Trials_Twin_Classic_4.jpg
Triumph_Trials_Twin_Classic_4.jpg (214.85 KiB) Przejrzano 253 razy

Nie sa to pierwsze Triumphy o tej pojemnosci.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”