Cześć, dwa dni temu miałem przyjemność uczestniczyć w prezentacji nowych modeli motocykli marki Triumph w salonie - Triumph Katowice.
Wydarzenie było szczególnie ciekawe bo angielski producent pierwszy raz zaprezentował motocykle z silnikiem o pojemności 400 cm3.
Chodzi oczywiście o model - Triumph Scrambler 400X wycenionego na kwotę - 29'450 zł. oraz Triumph Speed 400 który kosztuje - 25'450 zł.
Obie maszyny są produkowane w Indiach w kooperacji z potentatem tego rynku czyli firmą Bajaj.
Napędza je ten sam silnik - jednocylindrowa jednostka chłodzona cieczą DOHC o pojemności - 398,15 cm3, która generuje maksymalną moc - 40 KM (8'000 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 37.5 Nm (6'500 obr/min).
Motocykle zbudowano na ramie stalowej z dokręcaną stalową ramą pomocniczą z tyłu.
Oba modele różni między innymi (Scrambler 400X/Speed 400) :
* waga - 179/170 kg,
* wysokość siedzenia - 835/790 mm
* wielkość przedniego koła - 19"/17"
* skoki zawieszenia przód i tył - 150-150/140-130
* średnica przedniej tarczy hamulcowej - 320/300 mm
* szerokość kierownicy - 901/814 mm (Scrambler 400X/Speed 400)
* wyposażenie
Oczywiście inne jest także ogumienie i pozycja, gdzie w Scramblerze można usiąść wygodnie na pikowanej kanapie zachowując wyprostowaną pozycję z odciążonymi rękoma, ma on też sporo dodatków jak choćby - płytę pod silnik, osłonę chłodnicy czy handbary.
Oba motocykle wydają się być dobrze wykonane, miałem też możliwość odpalenia Scramblera 400X w salonie i naprawdę fajnie brzmi ten singiel
Spodobał mi się także zestaw zegarów z analogowym prędkościomierzem, cyfrowym obrotomierzem i pozostałymi informacjami na czytelnym wyświetlaczu LCD, mimo prostoty wygląda to bardzo dobrze, inne są także przełączniki przy kierownicy.
Warto też wspomnieć o pełnym oświetleniu LED oraz całkiem dużej pojemności zbiornika paliwa - 13 litrów, co przy spalaniu rzędu - 3,5 l/100 km. daje całkiem rozsądny zasięg rzędu - 370 km.
Co ciekawe oba motocykle wyposażono w system kontroli trakcji, można wyłączyć ABS w obu kołach np. podczas jazdy w terenie.
Przeglądy tych motocykli wykonuje się co 16'000 km. lub raz w roku, dostępne są również akcesoria w tym kufer centralny, torby boczne czy dedykowane szyby, niestety w tych modelach nie przywidziano stopki centralnej
Oczywiście dopiero podczas jazdy testowej na wiosnę ocenię oba modele pod kątem ergonomii, komfortu, zachowania w trasie i przyjemności z jazdy, pewnie też wyłapię jako - Niezależny Bloger Motocyklowy jakieś wady
Dzisiaj wpadnie też na mój kanał filmik z prezentacji na który już teraz serdecznie zapraszam
Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta
Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta
Ładne motorki - dobre zdjęcia.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta
Zapraszam na filmik z polskiej premiery w salonie Triumph Katowice nowych modeli - Triumph Scrambler 400X oraz Triumph Speed 400.
Miłego oglądania
Miłego oglądania
Iżu
Re: Triumph Scrambler 400X & Triumph Speed 400 - pierwsze motocykle o takiej pojemności u tego producenta
Nie sa to pierwsze Triumphy o tej pojemnosci.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.