pomoc przy wyborze
pomoc przy wyborze
witam mam wielki dylemat stoję przed zakupem dl zastanawiam się nad 650 albo 1000 będę jeździł raczej sam ale myślę że trafią się wyjazdy we dwoje proszę was o opinię z doświadczeń na moim burgmanie w zeszłym sezonie zrobiłem 12000km więc i dl będzie raczej eksploatowany dość sporo jak na początek przynajmniej dla mnie prędkości jakie mnie interesują to raczej 120 130 km/h oczywiście jak pozwoli plecak i pytanie związane też z zakupem czy macie jakąś chek listę co sprawdzic przed zakupem to też będę wdzięczny
Re: pomoc przy wyborze
Rozumiem że moto używane? Bo jeśli nie to 800de to dla mnie sztos póki co.
Miałem 650 i 1000 od nowosci. 650 super sprzęt (chyba jakoś był z 13r). Zjeździłem alpy. Bardzo przyjazny świetnie się w zakrętach prowadzi. 130 to takie max przelotowe i przy tym już chlal jeśli dobrze pamiętam. Z minusów to filigranowa budowa i niski prześwit. Raz po dołach wyskoczył mi przekaźnik na szczęście znalazłem. Swietny silnik wkrecal sie rowno i chetnie az odcinka mnie zaskakiwala. Ale złego słowa o sprzęcie nie powiem każdemu polecę. W 2 osoby sporadycznie da radę. Raz zrobiłem na nim na raz 1200 km w 12h. Potem miałem co innego i nie spodobało min się więc kupiłem 1000xt (bo mile wspominalem 650). Tu niestety porażka sprzedałem po roku. Moto ciągnik wkręciło się do 5000 rpm potem stało jakby w miejscu. Moto było nowe I potem na znajomego byłem na jednym wyjeździe też na 1000. Odradzam. Prowadzenie ok ale silnik to zaprzeczenie silnika motocyklowego. Nie pomogę w kwesti zwracania uwagi przy zakupie. Za krótko je miałem (no na małym 16k nakręciłem żadnych problemów może slabe plastiki).
Miałem 650 i 1000 od nowosci. 650 super sprzęt (chyba jakoś był z 13r). Zjeździłem alpy. Bardzo przyjazny świetnie się w zakrętach prowadzi. 130 to takie max przelotowe i przy tym już chlal jeśli dobrze pamiętam. Z minusów to filigranowa budowa i niski prześwit. Raz po dołach wyskoczył mi przekaźnik na szczęście znalazłem. Swietny silnik wkrecal sie rowno i chetnie az odcinka mnie zaskakiwala. Ale złego słowa o sprzęcie nie powiem każdemu polecę. W 2 osoby sporadycznie da radę. Raz zrobiłem na nim na raz 1200 km w 12h. Potem miałem co innego i nie spodobało min się więc kupiłem 1000xt (bo mile wspominalem 650). Tu niestety porażka sprzedałem po roku. Moto ciągnik wkręciło się do 5000 rpm potem stało jakby w miejscu. Moto było nowe I potem na znajomego byłem na jednym wyjeździe też na 1000. Odradzam. Prowadzenie ok ale silnik to zaprzeczenie silnika motocyklowego. Nie pomogę w kwesti zwracania uwagi przy zakupie. Za krótko je miałem (no na małym 16k nakręciłem żadnych problemów może slabe plastiki).
Minsk->MG Griso 1100->BMW K1200S->Vstrom 650->KTM 450 EXC->KTM 1190->Vstrom 1000XT->Kawasaki Z900RS->Vstrom 800DE
- motostopem
- A2
- Posty: 222
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: pomoc przy wyborze
Miałem 1 generacje. Teraz aktualnie 3 generacja - obie 650. Jeśli chodzi o jazdę w 2 osoby, to zależy jaka Wasza waga w 1 generacji w 650 hamulce są mocno średnie nawet jak jeździ się solo... w 650 jeśli chodzi o moc to najgorzej jest powyżej tych 130-140 a przy okazji spalanie wzrasta powyżej 6l. Do wyprzedzania i do podróży krajówkami w zupełności wystarczy. Osobiście wolałbym wziąć 2 generacje 650 ze względu na rocznik i lepsze hamulce niż 1000 1 generacji.
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
Online
Re: pomoc przy wyborze
Nie wiem jak 1 i 3 generacja ale 2 generacja 650 dalej ma BARDZO słabe hamulce
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
null
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4511
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Online
Re: pomoc przy wyborze
Ja też... W pierwszej generacji V-Stroma tylko 650-tka miała ABS (bodajże od końca 2006 roku, czyli od modelu AK7), no i cały czas była sprzedawana w PL (w przeciwieństwie do tysiąca), tak więc wybór będzie większy i jest szansa na znalezienie rozsądnego egzemplarza. Dodatkowo, V-Strom 1000 to znane problemy z koszem sprzęgłowym chociaż może w takich wiekowych dostępnych egzemplarzach wszystkie zostały już zregenerowane
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4511
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: pomoc przy wyborze
jak długie trasy z pasżerem czy bez to tylko 1000.
Mały dl to jak samemu i lokalnie. Proste.
Mały dl to jak samemu i lokalnie. Proste.
- motostopem
- A2
- Posty: 222
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: pomoc przy wyborze
to pomyśl, że 1 generacja ma takie same albo gorsze XD dopiero w 3 trochę poprawiliprebenny pisze: ↑20 lut 2024, 12:10Nie wiem jak 1 i 3 generacja ale 2 generacja 650 dalej ma BARDZO słabe hamulce
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
Online
Jedyne grubsze różnice rozwojowe I-gen , to chyba ABS w 650-tce od AK7 i z tego co pamiętam dwie świece na cylinder od któregoś rocznika (ale nie wiem, czy w obu wersjach silnikowych). Tak jak już wcześniej wspomniałem tysiąc ma słaby kosz sprzęłowy, no i sprzęgło hydrauliczne, co w tak starym moto może stwarzać dodatkowe problemy, choć niekoniecznie...
Szukają V-Stroma z tych roczników należy się liczyć z przebiegami rzędu 120-150-200 tys. km, czyli dużymi. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na stan i historię motocykla. Na pewno wybór 650-tke będzie zdecydowanie większy, niż wersji 1000.
No i trzeba szukać motocykla ubranego w wymagane dodatki, bo ich późniejsze dokupienie będzie albo niemożliwe, albo bardzo kosztowne i bezsensowne w stosunku do wartości motocykla.
P.S. A jak plecaczek ma Tobą dyrygować z tylnego siedzenia, to lepiej zostaw go w domu
Re: pomoc przy wyborze
Kolega chce kupić bardzo wiekowego V-Stroma... 15-18 letniego... z pierwszego wypustu. Te motocykle były, jakie były, czyli zawierały wszystkie wady i błędy tej konstrukcji, tak więc porównywanie ich do młodszych roczników i wersji nie ma sensu...
Jedyne grubsze różnice rozwojowe I-gen , to chyba ABS w 650-tce od AK7 i z tego co pamiętam dwie świece na cylinder od któregoś rocznika (ale nie wiem, czy w obu wersjach silnikowych). Tak jak już wcześniej wspomniałem tysiąc ma słaby kosz sprzęłowy, no i sprzęgło hydrauliczne, co w tak starym moto może stwarzać dodatkowe problemy, choć niekoniecznie...
Szukają V-Stroma z tych roczników należy się liczyć z przebiegami rzędu 120-150-200 tys. km, czyli dużymi. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na stan i historię motocykla. Na pewno wybór 650-tke będzie zdecydowanie większy, niż wersji 1000.
No i trzeba szukać motocykla ubranego w wymagane dodatki, bo ich późniejsze dokupienie będzie albo niemożliwe, albo bardzo kosztowne i bezsensowne w stosunku do wartości motocykla.
P.S. A jak plecaczek ma Tobą dyrygować z tylnego siedzenia, to lepiej zostaw go w domu
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: pomoc przy wyborze
Absolutnie to nie jest prawda jeśli chodzi o długie trasy solo. 650 się do tego świetnie nadaje.
Minsk->MG Griso 1100->BMW K1200S->Vstrom 650->KTM 450 EXC->KTM 1190->Vstrom 1000XT->Kawasaki Z900RS->Vstrom 800DE
Re: pomoc przy wyborze
Ja bym też optował za 650'ką, jeśli nie masz parcia na moc. Większy wybór na rynku, lżejszy, wyższa kultura pracy silnika a mocy na sporadyczne wyjazdy we dwoje też starczy.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: pomoc przy wyborze
We dwójkę latamy na 650 i wcale nie jest za ciasno. Z ciekawostek, 650 jest o 10 mm dłuższy...
Mocy do turystyki ma aż nadto. Kiedyś też miałem ten dylemat, ale 20 klocków drożej za moc i parę bajerów, to jak dla mnie przesada.
Mocy do turystyki ma aż nadto. Kiedyś też miałem ten dylemat, ale 20 klocków drożej za moc i parę bajerów, to jak dla mnie przesada.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: pomoc przy wyborze
oczywiscie można i motorynka, ja po latach podróżowania na 600-750cc nie wsiąde nigdy już wiecej na autostrade ponizej 1000cc.
Re: pomoc przy wyborze
Dokładnie!prebenny pisze: ↑20 lut 2024, 12:10Nie wiem jak 1 i 3 generacja ale 2 generacja 650 dalej ma BARDZO słabe hamulce
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
Na autostradzie kilkadziesiąt km/h szybciej 650-tką to kilka litrów na "100" więcej.
A jak zjedziesz na większe szutry czy dziury, strumyki, błoto to nawet załadowana 650-tka jest za ciężka.
Chyba że kierowca jest słusznej postury - bo to też ważne.
DL650XAL7
- motostopem
- A2
- Posty: 222
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: pomoc przy wyborze
a to jestem ciekawy, bo z tego co robiłem rozeznanie to większość motocykli powyżej 140 to już swoje lubi spalić >6l+markali pisze: ↑21 lut 2024, 15:58Dokładnie!prebenny pisze: ↑20 lut 2024, 12:10Nie wiem jak 1 i 3 generacja ale 2 generacja 650 dalej ma BARDZO słabe hamulce
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
Na autostradzie kilkadziesiąt km/h szybciej 650-tką to kilka litrów na "100" więcej.
A jak zjedziesz na większe szutry czy dziury, strumyki, błoto to nawet załadowana 650-tka jest za ciężka.
Chyba że kierowca jest słusznej postury - bo to też ważne.
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1
Re: pomoc przy wyborze
Oczywiście, ale przy mniejszych pojemnościach proporcje są inne. Tak jak w samochodach. Trzeba czymś nadrobić.motostopem pisze: ↑21 lut 2024, 17:37a to jestem ciekawy, bo z tego co robiłem rozeznanie to większość motocykli powyżej 140 to już swoje lubi spalić >6l+markali pisze: ↑21 lut 2024, 15:58Dokładnie!prebenny pisze: ↑20 lut 2024, 12:10Nie wiem jak 1 i 3 generacja ale 2 generacja 650 dalej ma BARDZO słabe hamulce
Bardziej bym zadał pytanie gdzie jeździsz. Jak dużo czasu spędzasz w mieście - moc 1000 nie jest aż tak potrzebna za to waga już może przeszkadzać.
Jak częściej latasz po autostradach to już jednak myślę, że 1000.
Na autostradzie kilkadziesiąt km/h szybciej 650-tką to kilka litrów na "100" więcej.
A jak zjedziesz na większe szutry czy dziury, strumyki, błoto to nawet załadowana 650-tka jest za ciężka.
Chyba że kierowca jest słusznej postury - bo to też ważne.
DL650XAL7
Re: pomoc przy wyborze
Oj tam... Kto ma statki, ten ma wydatki. No.
- Ocena: 5.88235%
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek