BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
19.01.2024 miałem wraz z Markiem możliwość pierwszy raz zobaczyć na żywo nowy model - BMW F900 GS 2024, dziś podzielę się z Wami moimi odczuciami na temat tego motocykla.
Poproszono mnie wcześniej by nie upubliczniać zdjęć ani filmu o tym modelu do 24.02.2024, dlatego dopiero teraz wrzucam na nasze forum te kilka zdjęć
BMW F900 GS to maszyna mająca konkurować choćby z Hondą CRF1100 L Africa Twin, w podstawowej wersji sprzęt kosztuje - 61'900 zł. (luty 2024).
Nowy model mniejszego GS-a napędza znany już od jakiegoś czasu - dwucylindrowy rzędowy silnik DOHC o pojemności - 895 cm3, chłodzony cieczą który generuje maksymalną moc - 105 KM (8'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 93 Nm (6'750 obr/min).
Motocykl waży - 219 kg. (zalany płynami i paliwem do 90 % objętości) co jest średnią wagą jak na taki sprzęt.
BMW zbudowano na stalowej ramie w konstrukcji skorupowej, zawieszenie przednie (lagi 43 mm) typu - upside-down ma skok - 230 mm, jest w pełni regulowane mechanicznie.
Z tyłu mamy - aluminiowy wahacz dwuramienny, centralną kolumnę resorującą z płynną hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, oraz regulację odbicia, skok tego zawieszenia wynosi - 215 mm. w tym przypadku jest to zawieszenie firmy ZF.
Sety enduro ułatwiają przyczepność w butach terenowych, fajnie że można mimośrodowo wyregulować dźwignię zmiany biegów, natomiast dźwignia hamulca tylnego posiada nakładkę na sprężynie która ułatwia hamowanie podczas jazdy na stojąco
Motocykl BMW F900 GS jest relatywnie wysoki, siedzenie kierowcy standardowo ma wysokość - 870 mm, ale można zamówić w opcji - 815/835/890 mm.
W BMW zastosowano niezbyt wielki zbiornik paliwa o pojemności - 14,5 litra, wykonano go z tworzywa sztucznego dla obniżenia masy motocykla.
Hamulce jakby żywcem skopiowano z modelu F850 GS, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 305 mm i dwa dwu-tłoczkowe zaciski Brembo, z tyłu natomiast jedną tarczę - o średnicy 265 mm i zacisk jedno-tłoczkowy.
Ogólnie konstrukcja wydaje się przemyślana i raczej dostosowana głównie do jazdy na stojąco, widać to choćby po twardości siedzenia czy setów bez gumek, gdy sobie siadłem na tym siedzeniu to już po dziesięciu minutach bolał mnie tyłek.
Natomiast na plus oczywiście znakomity wyświetlacz TFT z polskim menu i bardzo intuicyjną obsługą za pomocą multi-kontrolera i kilku przycisków.
Warto także zwrócić uwagę na standardowe handbary wyposażone w mocne stalowe pałąki chroniące klamki przed złamaniem w przypadku paciaka w terenie, tak to powinno wyglądać we wszystkich motocyklach o terenowych aspiracjach.
Oświetlenie to oczywiście Full Led, z tyłu zgodnie z nową filozofią BMW funkcję światła pozycyjnego, stop-u i kierunkowskazów pełnią te ostatnie.
Cena doposażonego egzemplarza może nieco przerażać bo skonfigurowany na full motocykl zbliża się cenowo do dużego GSa.. w tym przypadku cena wynosi aż - 79'260 zł. ale przedstawiony egzemplarz ma między innymi - tłumik Akrapovica, pakiet Dynamic, quick-shifter, dostęp bez-kluczykowy, pakiet enduro, tempomat, alarm, przygotowanie pod GPS, opony terenowe czy specjalny łańcuch "M Endurance" którego ponoć nie trzeba smarować.
Wersja BMW F900 GS Adventure 2024 z wyglądu niewiele będzie się różnić od BMW F850 GS ADV.
Oczywiście z chęcią przejadę się taką testówką jak już będzie dostępna w tym sezonie, na pewno nowy F900 GS nie jest motocyklem stricte wyprawowym, głównie ze względu na mały zbiornik paliwa i siedzenie o komforcie deski, a jak Wam podoba się nowość z BMW ?
Poproszono mnie wcześniej by nie upubliczniać zdjęć ani filmu o tym modelu do 24.02.2024, dlatego dopiero teraz wrzucam na nasze forum te kilka zdjęć
BMW F900 GS to maszyna mająca konkurować choćby z Hondą CRF1100 L Africa Twin, w podstawowej wersji sprzęt kosztuje - 61'900 zł. (luty 2024).
Nowy model mniejszego GS-a napędza znany już od jakiegoś czasu - dwucylindrowy rzędowy silnik DOHC o pojemności - 895 cm3, chłodzony cieczą który generuje maksymalną moc - 105 KM (8'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 93 Nm (6'750 obr/min).
Motocykl waży - 219 kg. (zalany płynami i paliwem do 90 % objętości) co jest średnią wagą jak na taki sprzęt.
BMW zbudowano na stalowej ramie w konstrukcji skorupowej, zawieszenie przednie (lagi 43 mm) typu - upside-down ma skok - 230 mm, jest w pełni regulowane mechanicznie.
Z tyłu mamy - aluminiowy wahacz dwuramienny, centralną kolumnę resorującą z płynną hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, oraz regulację odbicia, skok tego zawieszenia wynosi - 215 mm. w tym przypadku jest to zawieszenie firmy ZF.
Sety enduro ułatwiają przyczepność w butach terenowych, fajnie że można mimośrodowo wyregulować dźwignię zmiany biegów, natomiast dźwignia hamulca tylnego posiada nakładkę na sprężynie która ułatwia hamowanie podczas jazdy na stojąco
Motocykl BMW F900 GS jest relatywnie wysoki, siedzenie kierowcy standardowo ma wysokość - 870 mm, ale można zamówić w opcji - 815/835/890 mm.
W BMW zastosowano niezbyt wielki zbiornik paliwa o pojemności - 14,5 litra, wykonano go z tworzywa sztucznego dla obniżenia masy motocykla.
Hamulce jakby żywcem skopiowano z modelu F850 GS, z przodu mamy dwie tarcze o średnicy - 305 mm i dwa dwu-tłoczkowe zaciski Brembo, z tyłu natomiast jedną tarczę - o średnicy 265 mm i zacisk jedno-tłoczkowy.
Ogólnie konstrukcja wydaje się przemyślana i raczej dostosowana głównie do jazdy na stojąco, widać to choćby po twardości siedzenia czy setów bez gumek, gdy sobie siadłem na tym siedzeniu to już po dziesięciu minutach bolał mnie tyłek.
Natomiast na plus oczywiście znakomity wyświetlacz TFT z polskim menu i bardzo intuicyjną obsługą za pomocą multi-kontrolera i kilku przycisków.
Warto także zwrócić uwagę na standardowe handbary wyposażone w mocne stalowe pałąki chroniące klamki przed złamaniem w przypadku paciaka w terenie, tak to powinno wyglądać we wszystkich motocyklach o terenowych aspiracjach.
Oświetlenie to oczywiście Full Led, z tyłu zgodnie z nową filozofią BMW funkcję światła pozycyjnego, stop-u i kierunkowskazów pełnią te ostatnie.
Cena doposażonego egzemplarza może nieco przerażać bo skonfigurowany na full motocykl zbliża się cenowo do dużego GSa.. w tym przypadku cena wynosi aż - 79'260 zł. ale przedstawiony egzemplarz ma między innymi - tłumik Akrapovica, pakiet Dynamic, quick-shifter, dostęp bez-kluczykowy, pakiet enduro, tempomat, alarm, przygotowanie pod GPS, opony terenowe czy specjalny łańcuch "M Endurance" którego ponoć nie trzeba smarować.
Wersja BMW F900 GS Adventure 2024 z wyglądu niewiele będzie się różnić od BMW F850 GS ADV.
Oczywiście z chęcią przejadę się taką testówką jak już będzie dostępna w tym sezonie, na pewno nowy F900 GS nie jest motocyklem stricte wyprawowym, głównie ze względu na mały zbiornik paliwa i siedzenie o komforcie deski, a jak Wam podoba się nowość z BMW ?
- Ocena: 11.76471%
Iżu
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Podoba mi sie, tylko dla turystyki we dwoje chyba mniej wygodny niz Afryka.
DL650XALM020
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4645
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
No nareszcie mu dali regulowane przednie zawieszenie!
Ale to nie jest komkurencja do Afryki Twin, Afryka jest na poziomie dużego GSa.
i niestety silnik montowany w Chinach ma swoje problemy.
Ale to nie jest komkurencja do Afryki Twin, Afryka jest na poziomie dużego GSa.
i niestety silnik montowany w Chinach ma swoje problemy.
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Na pierwszy rzut oka wygląda zachęcająco do przejażdżki ale ciekawi mnie grupa społeczna która to kupi to już lepiej gsa 1250 no i ten bak mniejszy niż tańsza T700. Ale pewnie akcjonariusze firmy BMW mają najwięcej do powiedzenia ..
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Na pierwszy rzut oka mniej wagi o ok. 30 kg i mniej kasy też o ok. 30 tysi robi robotę... Nie każdy chce/potrzebuje mastodonta
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Dzień dobry, zapraszam na krótki filmik (10:10) z przymiarki do motocykla - BMW F900 GS 2024, materiał tak jak wspomniałem w poście powyżej nagraliśmy z Markiem w styczniu i dopiero od soboty 24.02.2024 legalnie mógł zostać udostępniony Widzom po oficjalnej premierze w Polsce
Miłego oglądania
Miłego oglądania
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Do turystyki we dwoje nie nadaje się. Brak możliwości zamocowania kufrów bocznych i centralki. Tak powiedziano mi w salonie. Dziwne, bo ma takie dzyndzle po bokach, jak pod kufry. Ale faktycznie tył jest mikry. Że to niby takie coś do upalania poza asfaltem. Tenere 700 górą.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
No wlasnie dla mnie to duzy minus. Ten motor to taki Dziku troche. Trzeba sporo umiec, zeby te moc wykorzystac w terenie. A 'w tym pieniadzu" mozna miec cos bardziej uniwersalnego. Ale stylistycznie, to mi sie podoba.bojaco pisze: ↑28 lut 2024, 11:00Do turystyki we dwoje nie nadaje się. Brak możliwości zamocowania kufrów bocznych i centralki. Tak powiedziano mi w salonie. Dziwne, bo ma takie dzyndzle po bokach, jak pod kufry. Ale faktycznie tył jest mikry. Że to niby takie coś do upalania poza asfaltem. Tenere 700 górą.
DL650XALM020
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4645
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Totalny bezsens. 246 kg vs 237 kg w GS 1300, do tego wyżej środek ciężkości…lukas76 pisze:trzeba czekać na to
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4645
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Prawie 80k w 'podstawie' to mimo wszystko dużo. Chociaż pytanie ile rabatu by BMW dało.
Dla mnie szkoda, że 21 cali z przodu koło.
Acz nie powiem - wygląd, 23 litry zbiornik i 105 koni kusi...
Dla mnie szkoda, że 21 cali z przodu koło.
Acz nie powiem - wygląd, 23 litry zbiornik i 105 koni kusi...
null
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
Ostatnio zmieniony 28 lut 2024, 20:33 przez addamlca, łącznie zmieniany 1 raz.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Jeżeli w papierach już jest 246 kg, to na pewno realnie mniej nie będzie 900 GS to był duży facelifting 850ki, a 900 GS Adv to tylko kosmetyka
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
co wy tak z tą wagą sie czepiacie, na siłownie idźcie jak siły brakuje...
Jak beda motocykle za lekkie to potem ramy sie łamia itp nie wspominajac już podczas halnego dramat,
Jak beda motocykle za lekkie to potem ramy sie łamia itp nie wspominajac już podczas halnego dramat,
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Siema, właśnie mam zamiar od następnego testu ważyć motocykle w MPO Kraków tam mają precyzyjną wagę, swojego mastodonta BMW R1250 GS ADV także zważę z kompletem kufrów i pełnym zbiornikiem paliwaaddamlca pisze: ↑28 lut 2024, 20:20Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
Iżu
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Siema, właśnie mam zamiar od następnego testu ważyć motocykle w MPO Kraków tam mają precyzyjną wagę, swojego mastodonta BMW R1250 GS ADV także zważę z kompletem kufrów i pełnym zbiornikiem paliwaaddamlca pisze: ↑28 lut 2024, 20:20Diabli wiedza ile te motocykle dzis waza...niemcy wazyli GSa1300 i wyszlo im 16kg wiecej.
www.tourenfahrer.de/motorradnews/aktuel ... 9ef840cb95
Iżu
Re: BMW F900 GS 2024 - konkurent Hondy CRF1100 L Africa Twin
Kilka dni temu byłem w salonie M-Cars zobaczyć nowe BMW R12 ale także nowego BMW F900 GS Adventure, kurcze muszę przyznać że poprawiony model 850-tki zrobił na mnie dobre wrażenie, Niemcy przede wszystkim w końcu dodali pełną regulację przednich lag, dzięki temu można przód skompresować co jest tak ważne przy jeździe z większym obciążeniem.
Poprawiono także boczne owiewki, które są teraz szersze ale szybę zostawili małą, kilka zdjęć egzemplarza w ładnej kolorystyce przedstawiam poniżej:
Poprawiono także boczne owiewki, które są teraz szersze ale szybę zostawili małą, kilka zdjęć egzemplarza w ładnej kolorystyce przedstawiam poniżej:
- Ocena: 5.88235%
Iżu