Te statystyki pokazuja przeciez dokladnie co innego.Sprzety ponizej 250cm to 42% kupowanych.Czyli wlasnie posiadacze 125ek przesiadaja sie na wieksze maszyny.Kto kupil by pozostale 58%?Wylacznie ci co juz takie sprzety posiadaja?biblo pisze: ↑04 kwie 2024, 17:18@addamlca Wbrew jakim pozorom? Przecież to oczywista oczywistość...
W Polsce rynek jednośladów się "rozbujał" jak wprowadzono przepisy pozwalające jeździć motocyklami do 125ccm na zwykłe prawo jazdy. A do tego doszła jeszcze większa dostępność takich maszyn produkowanych w Chinach i sprzedawanych pod różnymi markami, również "kultowymi" polskimi.
Większość posiadaczy 125-tek nie robi prawka A i nie przesiada się na większe pojemności, raczej kupuje kolejne, nowsze pojazdy z tej grupy, bo użytkuje je tylko w ruchu miejskim.
Stopniowo rosnąca sprzedaż coraz większych pojemności, to również będzie zasluga głównie nowych, tanich konstrukcji z Azji. A ich producenci poczynają sobie coraz lepiej
W samochodach też tak było, ale teraz wszystko dzieje się 10x szybciej. Bo popyt na motoryzację jest ogromny, a nowi gracze - Chiny i Indie - to gospodarcze potęgi i ogromne rynki zbytu, w porównaniu z taką Koreą Płd.
CFMOTO 450 MT
Re: CFMOTO 450 MT
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: CFMOTO 450 MT
Parametrami tak, wizualnie dla mnie nie. To już bardzie cross niż pseudo enduro-turystyk, za jakiego jeszcze może uchodzić tytułowy motocykl
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: CFMOTO 450 MT
Te większe maszyny kupiliby w większości Ci, którzy kupowali wcześniej - którzy od razu zrobili prawko A z zamiarem jazdy na moto. Tak to działało w ostatnich dziesięcioleciach. Dopiero zmiana przepisów pozwalająca jeździć 125-tką na prawko B spowodowała znaczący wzrost sprzedaży jednośladów w naszym kraju... Podejrzewam, że wiele z nich jest traktowanych bez zbytnich emocji, ot pojazd do pracy, dojazdów do pracy, wynajmu, itp. Są receptą na korki, koszty parkowania, koszty eksploatacji... Jak stanieją i spowszednieją skutery elektryczne, to będzie kolejny wzrost sprzedaży
Ale masz rację, jakaś część tych ludzi przesiada się potem na coś większego, tak więc ten segment również rośnie, tylko nie tak dynamicznie jak ten z "maluchami". Może się to zmienić dzięki maszynom jak w tytule - dość nowoczesnym, atrakcyjnym stylistycznie i... cenowo A domyślam się, że w kolejnych latach Chińczycy wprowadzć będą do sprzedaży coraz większe pojemności.
Tak, czy inaczej, trochę ?naciągane? są te interpretacje, bo te rankingi są zbyt ogólnikowe, a dodatkowo należałoby je analizować w dłuższym okresie czasu...
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: CFMOTO 450 MT
Tak czy inaczej, to ciągłe podnoszenie cen przez obecne dotychczas na rynku firmy otwarło rynek dla Chińczyków. Jest to stara zasada, że jeśli się drenuje kieszenie klientów, to staje się bardziej podatnym na atak konkurencji. Nie wiem ile aktualne ceny wynikają z realnych kosztów, ale patrząc na cenę akcesoriów do choćby DL, czyli parę plastikowych kufrów i kilka prostych dodatków, to robi się z tego przynajmniej połowa wartości takiego CFMoto.
Re: CFMOTO 450 MT
A tak przy okazji, żeby nie tworzyć nowego wątku, bo może już było na temat tej maszyny
P.S. Ciekawe kiedy Chinole wypuszczą swojego... GS-a Wówczas może faktycznie sprawdzi się hasło, że wszyscy skończymy na GS-ach
P.S. Ciekawe kiedy Chinole wypuszczą swojego... GS-a Wówczas może faktycznie sprawdzi się hasło, że wszyscy skończymy na GS-ach
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: CFMOTO 450 MT
Nie wiem ja u Was,ale mam dwoch mechanikow i zaden nie przyjmuje do napraw chinczykow.
Ciekaw jestem co by bylo gdyby przyjechac do nich Voge 900 ktory jest ponoc klonem Bmw w ktorych jeden z nich sie specjalizuje:)
Ciekaw jestem co by bylo gdyby przyjechac do nich Voge 900 ktory jest ponoc klonem Bmw w ktorych jeden z nich sie specjalizuje:)
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.
Re: CFMOTO 450 MT
To jest wypisz wymaluj powtórka przełomu lat 90-tych/dwutysięcznych, gdy na rynek wchodziły samochody koreańskie Wówczas one były te gorsze i jakiekolwiek grzebanie w nich było dyshonorem dla "prawdziwych" mechaników Tylko te pierwsze dostępne modele np. KIA lub Hyundai były faktycznie dość siermiężne i przestarzałe, bo to były poniekąd modele "przejęte" od Japończyków, którzy już je wycofali z oferty...
I co, minęło 20 lat i Korea jest liczącym się graczem w branży motoryzacyjnej i oferuje bardzo udane i nowoczesne samochody
Z chińskimi jednośladami pójdzie szybciej, bo dzięki skali produkcji i sprzedaży oni bardzo szybko zdobywają doświadczenie. A że ich apetyty caly czas rosną, to na zamożniejsze rynki będą oferować coraz bardziej zaawansowane motocykle konkurujące ze "starymi" europejskimi i japońskimi markami, bo na nich się lepiej zarabia.
W tym wyścigu na lepszej pozycji będą marki premium, jak BMW HD, Indian, może Ducatti, bo ich producenci sprzedają przede wszystkim legendę, styl życia, czasem przynależność do jakiegoś "elitarnego" gremium, a motocykl dostaje się w gratisie
I co, minęło 20 lat i Korea jest liczącym się graczem w branży motoryzacyjnej i oferuje bardzo udane i nowoczesne samochody
Z chińskimi jednośladami pójdzie szybciej, bo dzięki skali produkcji i sprzedaży oni bardzo szybko zdobywają doświadczenie. A że ich apetyty caly czas rosną, to na zamożniejsze rynki będą oferować coraz bardziej zaawansowane motocykle konkurujące ze "starymi" europejskimi i japońskimi markami, bo na nich się lepiej zarabia.
W tym wyścigu na lepszej pozycji będą marki premium, jak BMW HD, Indian, może Ducatti, bo ich producenci sprzedają przede wszystkim legendę, styl życia, czasem przynależność do jakiegoś "elitarnego" gremium, a motocykl dostaje się w gratisie
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: CFMOTO 450 MT
Już ten rok może przynieść znaczące zmiany na naszym rynku. Kontenery z QJ, Benelli, Voge, CFMoto, Kove płyną do Polski, a kliencie w ciemno je masowo zamawiają z powodu tych cen i zawartego w niej wyposażenia. Praktycznie wszystkie kanały i portale motocyklowe zabrały się za promocję Można by Chińczykom to utrudnić nawet z wyższymi cenami na motocykle dodając więcej wyposażenia w cenią, ale wątpię aby ktoś to zrobił. A tu jest największa różnica w końcowym zakupie motocykla. Patrząc na aktywność pod filmami z całego świata, to w wielu krajach wygląda to podobnie.
Re: CFMOTO 450 MT
Nie sądze żeby te egzoytyczne "marki" były jakimkolwiek zagrożeniem dla znanych i sprawdzonych maszyn z historią i zapleczem za soba.
Daleko Wschodnie motocykle to tak troche jak artykuły AGD, zepsuja sie to sie je wyrzuca bo nawet sprzedać sie ich nie bedzie opłacać na rynku wtórnym. Tyle dorze że przyciągnie to wiecej ludzi do dwóch kółek.
Daleko Wschodnie motocykle to tak troche jak artykuły AGD, zepsuja sie to sie je wyrzuca bo nawet sprzedać sie ich nie bedzie opłacać na rynku wtórnym. Tyle dorze że przyciągnie to wiecej ludzi do dwóch kółek.
Re: CFMOTO 450 MT
AGD mówiszdelirium pisze: ↑05 kwie 2024, 21:18Nie sądze żeby te egzoytyczne "marki" były jakimkolwiek zagrożeniem dla znanych i sprawdzonych maszyn z historią i zapleczem za soba.
Daleko Wschodnie motocykle to tak troche jak artykuły AGD, zepsuja sie to sie je wyrzuca bo nawet sprzedać sie ich nie bedzie opłacać na rynku wtórnym. Tyle dorze że przyciągnie to wiecej ludzi do dwóch kółek.