Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Mnie się wydaje, ze nawet jadąc szybciej rowerem stosuje się przeciwskręt, delikatnie ale jednak jest
- Ocena: 5.88235%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Tags:
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Pewnie że tak - to działa na każdy dwukołowiec, tyle że niewiele rowerzystów może o tym wie.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Tylko z tym mitycznym przeciwskrętem chodzi o to, żeby robić to w pełni świadomie i ze 100% pewnością że zadziała.
Po jak przepycisz zakręt, albo jak okaże się zacieśniający, to ZAWSZE MOŻESZ SIĘ BARDZIEJ ZŁOŻYĆ, tylko pytanie czy w tej krytycznej sytuacji będziesz wiedział jak. A da się to zrobić tylko wypychając wewnętrzną manetkę od zakrętu do zewnątrz, czyli "doprzeciwskręcając". Więc chodzi o to, żeby robić to świadomie, a nie intuicyjnie.
Po jak przepycisz zakręt, albo jak okaże się zacieśniający, to ZAWSZE MOŻESZ SIĘ BARDZIEJ ZŁOŻYĆ, tylko pytanie czy w tej krytycznej sytuacji będziesz wiedział jak. A da się to zrobić tylko wypychając wewnętrzną manetkę od zakrętu do zewnątrz, czyli "doprzeciwskręcając". Więc chodzi o to, żeby robić to świadomie, a nie intuicyjnie.
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Po pewnym czasie to już działa podświadomie
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Właśnie o intuicje chodzi.
Żeby w sytuacji krytycznej kiedy trzeba zacieśnić zakręt:
1. Mieć w głowie ze motocykl potrafi więcej niż ja sie boje
2. Popchnąć kierownice w przeciwna zamiast pociągnąć w stronę zakrętu.
Trochę jak w samochodzie odruch trafia ja w hamulec czy ucieczki na pobocze.
Żeby w sytuacji krytycznej kiedy trzeba zacieśnić zakręt:
1. Mieć w głowie ze motocykl potrafi więcej niż ja sie boje
2. Popchnąć kierownice w przeciwna zamiast pociągnąć w stronę zakrętu.
Trochę jak w samochodzie odruch trafia ja w hamulec czy ucieczki na pobocze.
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
W sumie prosta pamiec miesniowa…
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Wracając do mojego wątku w tym temacie.
Dzisiaj rozebrałem motor na części. Uszkodzeniu uległa jeszcze rama lamp. Zastanawiam się cza aby jej nie wymienić, gdyż jest mocno skrzywiona.
Nie wiem czy uda mi się ją naprostować, nie chciał bym gdzieś na szutrowej drodze usłyszę pękania plastyków od naprężeń. Mam jeszcze wrażenie ze chyba kierownica w jedną stronę a koło w drugą.
Dostałem też dokumenty od ubezpieczyciela.
Teraz jak już goły to nawet na naked wygląda
Sporządziłem też małe oświadczenie. Bo każdy mi mówi żeby mimo wszytko się bronić i ściemniać.
"Okoliczności Zdarzenia.
Jadząc motorem na wąskiej i krętej drodze z góry, doszło do kolizji z samochodem poruszającym się od dołu na łuku drogi o słabej widoczność. Prędkości były nie wielkie
PS
Z racji braku zasięgu telefonii komórkowej nie było możliwości wezwania policji, a kierując się bezpieczeństwem wszystkich użytkowników pojazdy zostały usunięte na boczną drogę.
Przy braku możliwości wezwania policji, kontaktu z osobami trzecim w celu oceny sytuacji jak i mojej nie wiedzy w tym zakresie, stresem zostało sporządzone oświadczenie z moim przyznaniem się do winy.
Do poniższej wiadomości załączam zdjęcia wykonane na miejscu zdarzenia, oraz stan uszkodzonych pojazdów.
O ocen proszę ubezpieczyciela. Jeśli stwierdzi ze to moja wina nie zamierzam się uchylać.
Jest to moje pierwsze zdarzenie drogowe w życiu.
PS2
Uszkodzenia motoru
Przednia lampa, lewy bok,gmole, podszybie oraz wile inny części głownie z przodu."
Co wy na to???.
Dzisiaj rozebrałem motor na części. Uszkodzeniu uległa jeszcze rama lamp. Zastanawiam się cza aby jej nie wymienić, gdyż jest mocno skrzywiona.
Nie wiem czy uda mi się ją naprostować, nie chciał bym gdzieś na szutrowej drodze usłyszę pękania plastyków od naprężeń. Mam jeszcze wrażenie ze chyba kierownica w jedną stronę a koło w drugą.
Dostałem też dokumenty od ubezpieczyciela.
Teraz jak już goły to nawet na naked wygląda
Sporządziłem też małe oświadczenie. Bo każdy mi mówi żeby mimo wszytko się bronić i ściemniać.
"Okoliczności Zdarzenia.
Jadząc motorem na wąskiej i krętej drodze z góry, doszło do kolizji z samochodem poruszającym się od dołu na łuku drogi o słabej widoczność. Prędkości były nie wielkie
PS
Z racji braku zasięgu telefonii komórkowej nie było możliwości wezwania policji, a kierując się bezpieczeństwem wszystkich użytkowników pojazdy zostały usunięte na boczną drogę.
Przy braku możliwości wezwania policji, kontaktu z osobami trzecim w celu oceny sytuacji jak i mojej nie wiedzy w tym zakresie, stresem zostało sporządzone oświadczenie z moim przyznaniem się do winy.
Do poniższej wiadomości załączam zdjęcia wykonane na miejscu zdarzenia, oraz stan uszkodzonych pojazdów.
O ocen proszę ubezpieczyciela. Jeśli stwierdzi ze to moja wina nie zamierzam się uchylać.
Jest to moje pierwsze zdarzenie drogowe w życiu.
PS2
Uszkodzenia motoru
Przednia lampa, lewy bok,gmole, podszybie oraz wile inny części głownie z przodu."
Co wy na to???.
- Załączniki
-
- vstrom jak naked.jpg (1002.49 KiB) Przejrzano 2503 razy
-
- kr3.jpg (825.37 KiB) Przejrzano 2503 razy
DL 650 xt 2016r.
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
No właśnie, największym hamulcem jest obawa, ze mocniejsze złożenie położy motocykl i wylecimy z zakrętu, spinamy sie w chwilach stresowych. Problem w tym ze tylko na torze mamy spokój ducha. Na ulicy nie przesuniemy granicy, ewentualnie ja pozwalam sobie na więcej na zjazdach z obwodnic. O ile nie ma piasku jest ok, nikt z naprzeciwka nie nadjedzie. Tor jednak daje więcej niz 10 filmów o technice jazdy Uważajcie na nieznanym terenie. Najgorsze sa zacieśniające się zakręty. Np w okolicach Bachorza na Kaszubach gdzie jeżdżę od czasu do czasu mam taki zakręt, nie dość że agresywny, zacieśnia się to jeszcze znaki na łuku potrafią byc skoszone regularnie do połowy ze dopiero jakieś 50m przed zza zarośli wyłania sie czerwono biały znak > ostrzegawczy o ostrym zakręcie. Kiedyś nie znałem okolicy i wyrzuciło mnie tam na przeciwległy pas i to z pasażerką. Dobrze ze nic nie jechało z naprzeciwka. Wkurzyłem sie, bo właśnie znaki na łuku były ścięte i to mnie zaskoczyło. Ograniczenie do 40km/h jakoś zbagatelizowałem, ale to chyba przez beznadziejne oznakowanie w PL. Co kawałek stawiają ograniczenia 70 50 40 50 70 i to na odcinku 100m ze człowiek łapie juz znieczulicę. Trzeba uważać.Smerfciamajda pisze:Właśnie o intuicje chodzi.
Żeby w sytuacji krytycznej kiedy trzeba zacieśnić zakręt:
1. Mieć w głowie ze motocykl potrafi więcej niż ja sie boje
2. Popchnąć kierownice w przeciwna zamiast pociągnąć w stronę zakrętu.
Trochę jak w samochodzie odruch trafia ja w hamulec czy ucieczki na pobocze.
DL650 XT 2021
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Ja tez mialem krzywy stelaz lampy w swoim, prostowanie wiele nie dalo - w koncu kupilem nowy…
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
ile orientacyjnie dałeś za stelaż?. Ja już mam większość części nowych w domu. Nie chce ryzykować połamania ich a przede wszystkim lampy bo najdroższa. Widziałem na ebay jest stelaż robiony przez inna firmę ale za 63$ + 39$ wysyłka z USA. Wygląda identycznie. Tylko czy ryzykować??
Jak się przegnie w transporcie to lipa.
Jak się przegnie w transporcie to lipa.
DL 650 xt 2016r.
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Ale to chyba nie jest miejsce do dyskusji o stelażach...
GS500 '98 >> DL650 AL0
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Tu tez ciekawy temat - ja zawsze do 40/50 km/h np na skrzyzowaniach itd przechylam sie w druga strone. Pozostalosc po enduro/MX chyba. Szybciej mi i wygodnie
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Kolejna tragedia motocyklisty, znowu sprawcą był pijany kierowca !
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... rp_state=1
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... rp_state=1
Iżu
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
14 września około godziny 19 na wschodniej obwodnicy Wrocławia na wysokości zjazdu na Iwiny . Motocyklista nie miał szans na przeżycie, zmarł na miejscu.
Suzuki Dl 650 AL0 2010 ABS
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Szczerze, to mi go nie żal. Bardziej tych, którym rozwalił auto. Zapierdalał pewnie ze 140 na „siedemdziesiątce", i nawet nie zauważył, że może Punciaka po prostu wyprzedzić.
- Ocena: 11.76471%
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Z info od kumpli wbił się tak mocno, że połamał tylne fotele w Punto.
Dl 1000 xt 2018
Dl 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Czyżby słynne "świetne" hamulce małego DL-a?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Siła uderzenia musiała być bardzo duża.
- Załączniki
-
- punto1.jpg (102.1 KiB) Przejrzano 2234 razy
Suzuki Dl 650 AL0 2010 ABS
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
Tak poczytałem i doszedłem do wniosku, że jakbym kupił przeciwskręt zamiast motocykla, to bym się nie wywalił. To chyba najlepszy motor na świecie. Drugi to piasek na zakręcie a trzeci to odrobina myślenia.
Kiedyś dawno temu jak nie było przeciwskrętu, za mocno skręciłem motorynką (pamiętacie tego szkraba) na żużlu i się wyjebałem. Okazało się, że za szybko jechałem.
Kiedyś dawno temu jak nie było przeciwskrętu, za mocno skręciłem motorynką (pamiętacie tego szkraba) na żużlu i się wyjebałem. Okazało się, że za szybko jechałem.
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Re: Niebezpieczne sytuacje, bezpieczeństwo itp.
A jakby zapierdalal 70 to by mu punto nie wymusiło-zajechało drogę? U mnie pod domem "zapierdalał" 50 i jak mu baba wymusiła -zajechała, to też motocyklista poleciał i się zabił.
Przecież na filmie widać, że punto wystartowało, żeby zdążyć przed motocyklistą, ale źle obliczył odległość. A może zwyczajnie miał w dupie, że zajeżdża drogę motocykliście.
- Ocena: 11.76471%
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto