Moto i dron
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Moto i dron
Jak odpowiadałem, to sie nawet zastanawiałem jaki jest próg błędu do nie zdania wiem że na pewno ze względu na pośpiech jedno co najmniej odklinałem błędnie, a nie widziałem możliwości powrotu do tego pytania. Może 70% = zdane ?
DL650A L8
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Moto i dron
Ja miałem problemy z tymi skrótami, ale porobiłem fotki i można było ściągnąć. Jednak nawet mini 2 potrzebuje licencje bo ma kamerę
Re: Moto i dron
Ci z DJI dalej twierdzą, że nie trzeba do mini i mini2 robić testów. Chcą pewnie traktować mini i mini2 jako zabawkę.
Re: Moto i dron
Żeby było traktowane jako zabawka musi mieć stosowne oznaczenia na produkcie.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Moto i dron
Ale w przepisach wyraźnie napisane że do 250 gr bez kamery, jeżeli z kamerą to musisz mieć uprawnienia. DJI chyba przetłumaczył przepisy przy użyciu google tłumacza
Re: Moto i dron
Wszystko możliwe.
Ja tylko wkleiłem przy czym upiera się DJI bo przecież z przepisów wynika co innego.
Ja tylko wkleiłem przy czym upiera się DJI bo przecież z przepisów wynika co innego.
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Moto i dron
Ta tabela to w ogóle jakieś dziwactwo, bo wg niej niej mozesz latać na a1 mavic air ale mavic air 2 już na A2
Re: Moto i dron
Zgadza sie:
Waga mavic air - 430 g
Waga mavic air 2 - 570 g
W okresie przejściowym 500g jest wagą rozróżniającą kategorie A1 i A2
Waga mavic air - 430 g
Waga mavic air 2 - 570 g
W okresie przejściowym 500g jest wagą rozróżniającą kategorie A1 i A2
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Moto i dron
A bawi się ktoś w sportowe składaki fpv ?
Teraz z kumplem chcemy zająć sie własnie sportowymi z doczepioną kamerką.
Mavic będzie do krajobrazów a sportowy do dynamicznych ujęć.
Najpierw jednak trzeba polatać na symulatorze kilkaset godzin żeby za często nie zbierać części z ziemi.
Jest dostępny symolator dji https://dji-ars.pl/dji-flight-simulator.html
Potem chcemy nabyć TBS tango 2 bo wg opini użytkowników jest to najlepszy dostępny pod wzgledem ceny, wymiarów i użyteczności.
Oczywiscie jakieś gogle do tego sterowania zanim kupi się drona
Teraz z kumplem chcemy zająć sie własnie sportowymi z doczepioną kamerką.
Mavic będzie do krajobrazów a sportowy do dynamicznych ujęć.
Najpierw jednak trzeba polatać na symulatorze kilkaset godzin żeby za często nie zbierać części z ziemi.
Jest dostępny symolator dji https://dji-ars.pl/dji-flight-simulator.html
Potem chcemy nabyć TBS tango 2 bo wg opini użytkowników jest to najlepszy dostępny pod wzgledem ceny, wymiarów i użyteczności.
Oczywiscie jakieś gogle do tego sterowania zanim kupi się drona
Re: Moto i dron
Ja się bawię może nie tyle dronami, co wszystkim innym co lata od 20 lat z dronami też miałem przygodę ale wolę latające skrzydła, oczywiście też FPV
Jak jeszcze nie było przepisów które regulowałyby latanie to zasięgi sięgały 70km, ale wchodziły już kombinacje z częstotliwościami, antenami kierunkowymi, sprawdzanie profilu terenu i strefy frasnela, pogody, wiatru na różnych wysokościach:) Dalekie latanie to stała kalkulacja .
Teraz niestety przepisy są bardzo restrykcyjne. Tak patrząc na ewolucję dronów z boku to najbardziej ucierpieli na tym modelarze.
Ja wróciłem do dawnej formy modeli zdalnie sterowanych, czyli bez kamer. Te modele które mam z FPV to głównie służą do niskiego i szybkiego latania po krzakach
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało
A no i ten.... strzeż się, bo jak Cię wciągnie to hobby droższe od motocykla
Jak jeszcze nie było przepisów które regulowałyby latanie to zasięgi sięgały 70km, ale wchodziły już kombinacje z częstotliwościami, antenami kierunkowymi, sprawdzanie profilu terenu i strefy frasnela, pogody, wiatru na różnych wysokościach:) Dalekie latanie to stała kalkulacja .
Teraz niestety przepisy są bardzo restrykcyjne. Tak patrząc na ewolucję dronów z boku to najbardziej ucierpieli na tym modelarze.
Ja wróciłem do dawnej formy modeli zdalnie sterowanych, czyli bez kamer. Te modele które mam z FPV to głównie służą do niskiego i szybkiego latania po krzakach
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało
A no i ten.... strzeż się, bo jak Cię wciągnie to hobby droższe od motocykla
- Ocena: 5.88235%
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Moto i dron
Ile trzeba czasu żeby tak latać?yoseph pisze: ↑12 sty 2021, 19:36Ja się bawię może nie tyle dronami, co wszystkim innym co lata od 20 lat z dronami też miałem przygodę ale wolę latające skrzydła, oczywiście też FPV
Jak jeszcze nie było przepisów które regulowałyby latanie to zasięgi sięgały 70km, ale wchodziły już kombinacje z częstotliwościami, antenami kierunkowymi, sprawdzanie profilu terenu i strefy frasnela, pogody, wiatru na różnych wysokościach:) Dalekie latanie to stała kalkulacja .
Teraz niestety przepisy są bardzo restrykcyjne. Tak patrząc na ewolucję dronów z boku to najbardziej ucierpieli na tym modelarze.
Ja wróciłem do dawnej formy modeli zdalnie sterowanych, czyli bez kamer. Te modele które mam z FPV to głównie służą do niskiego i szybkiego latania po krzakach
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało
A no i ten.... strzeż się, bo jak Cię wciągnie to hobby droższe od motocykla
Re: Moto i dron
Ciężko powiedzieć, ja to robię 20 lat, 2/3 mojego życia ale na pewno nie zajmuje aż tyle, po drodze zajmowałem się różnymi typami modeli takie jak akrobacja, szybowce, helikoptery, jednak wszystko procentuje później.Jak zaczniesz po kolej bez pomijania etapów to myślę że między 3 a 4 sezonem będziesz wymiatał. Mój brat się w to wciągnął i widzę mniej więcej taki postęp. Jeśli na początku ominiesz proste modele takie jak najprostsze szybowce, nie wyrobisz sobie nawyku utrzymania prędkości za wszelką cenę, to potem będą problemy, to tak jakby usiąść od razu na litrowy motocykl. Moc i możliwości przytłoczą Cię zamiast pomóc w rozwoju
Wyścigowe drony rządzą się innymi prawami. Nie mają powierzchni aerodynamicznych, całością lotu zawiaduje kontroler lotu, taki Flybywire, trochę jak granie na konsoli możesz się nauczyć nimi latać na symulatorze i potem fajnie ogarniać i się rozwijać już w realu. Jednak widzę po ludziach których wciągnąłem że potem samolotami nie dają rady całkowicie. Z drugiej strony daleko mi do nich w lataniu dronami Już nawet nie mówię o pieniądzach jakie sie pcha w naprawy tych dronów i wiadrach połamanych śmigieł
W Bielsku macie silną kadrę szybowników no i producentów modeli szybowców na skalę światową
- Ocena: 5.88235%
Re: Moto i dron
Fajny rodzaj rozrywki, ale tak jak piszesz wiadro złota do tego potrzebne. Człowiek chciałby to robić wszytko w życiu, tylko wtedy już na nic nie miałby czasu. Więc trzeba wybierać..
DL650A L8
Re: Moto i dron
Obecnie już większość sprzętu mam, trochę zmniejszylem wymagania i traktuje to bardziej na luzie, więc nie inwestuje za dużo w to hobby, ale początek może być ciężki. Od 9 lat zacząłem jeździć na motocyklach i do tej pory ciężko mi wybrać co robić kiedy w sobotnie albo niedzielne popołudnie jest piękna pogoda nie wiadomo czy uderzać na łąkę na latanie, czy na motocykl do latania mam ekipę przynajmniej 8 osób, do jeżdżenia trochę z wyboru żadnej.
- eugenewolfe
- AM
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 sty 2021, 22:38
Re: Moto i dron
Miałem przez półtora roku Mavic Air'a kupionego właśnie z zamysłem nagrywania ładnych filmików z jazdy. Ma wszelkie umiejętności podążania za obiektem, krążenia wokół niego, widzi przeszkody itd... ALE Zawsze może się zdarzyć nieduża gałązka, słabo widoczny przewód na słupach i dron albo w nie wleci, albo się zatrzyma, zgubi Cię z pola widzenia i lipa.... Po pierwsze - można stracić sprzęt, po drugie spowodować inne straty.
Ostatecznie zostawała więc jazda otwartym polem, z dala od drzew. Dodatkowo od tego roku weszły restrykcyjne zasady latania.
Ostatecznie w rozrachunku zysków i... zysków nieuzyskanych postanowiłem sprzedać latadło i odzyskane fundusze zainwestować w moto. Kupiłem kamizelkę powietrzną, lepszy kask, buty i jeszcze coś zostało. Radości było dużo więcej )
Myślę raczej nad wykorzystaniem kamerki 360 na jakiejś tyczce, takiej, która wycina widok patyka, do którego jest przymocowana. Zamocowana nad moto, może dać bardzo fajne efekty.
Ostatecznie zostawała więc jazda otwartym polem, z dala od drzew. Dodatkowo od tego roku weszły restrykcyjne zasady latania.
Ostatecznie w rozrachunku zysków i... zysków nieuzyskanych postanowiłem sprzedać latadło i odzyskane fundusze zainwestować w moto. Kupiłem kamizelkę powietrzną, lepszy kask, buty i jeszcze coś zostało. Radości było dużo więcej )
Myślę raczej nad wykorzystaniem kamerki 360 na jakiejś tyczce, takiej, która wycina widok patyka, do którego jest przymocowana. Zamocowana nad moto, może dać bardzo fajne efekty.
Pozdrówki
--
EuGene
--
EuGene