BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik, jak się podobało to proszę o łapkę i ewentualnie komentarz :D



Sprzęt którym jeździłem miał niecałe 300 km. przebiegu, więc była to nówka :-)
Motocykl pięknie się prezentuje, jest to BMW R 1200 GS model Rallye.
Silnik 1200 cm3 chłodzony cieczą, o mocy 125 KM i momencie ok. 125 Nm. napędzany wałem kardana.
Motocykl posiada elektroniczny kluczyk, system kontroli trakcji, ABS, tempomat, regulowane elektronicznie zawieszenie (przyciskiem przy kierownicy), hydraulicznie sterowane sprzęgło antyhoppingowe i system zmiany biegów bez sprzęgła, oraz pełne oświetlenie LED ze światłem do jazdy dziennej.
Oczywiście moc i moment obrotowy jest bardzo duży, co daje doskonale przyspieszenia na każdym biegu i elastyczność o jakiej można pomarzyć w naszych DL-ach 650.
Silnik pracuje płynnie i praktycznie bez drgań, roll-gaz jest elektroniczny (nie ma linki gazu), natomiast moment hamujący silnika jest dużo mniejszy niż w DL-1000, co daje odczucie spokoju i łagodności tej maszyny.
Gdy ustawimy mapę zapłonu w pozycji "Rain" sprzęt staje się łagodny jak baranek, może nim wtedy jechać każdy kto choć chwilę miał styczność z motocyklami ;)
Pozycja za sterami bardzo wygodna, siedzenie w połączeniu z regulowanym elektronicznie zawieszeniem daje niesamowity komfort, oczywiście możemy je utwardzić.
Mimo wystających na boki garów silnika motocykl świetnie składa się w zakręty, całkiem sprawnie można się nim przemieszczać w korkach między samochodami, byłem mocno zaskoczony tym faktem.
Najważniejsze jest to, że maszyna jest wyposażona w absolutnie doskonale hamulce (!) z tyłu jedna tarcza a z przodu dwie, wszystkie współdziałają z zaciskami firmy Brembo (4-tłoczkowe zaciski z przodu) a jest to najwyższa półka, do tego wszystkie przewody są o oplocie stalowym, co daje bezsprzecznie doskonale i szybkie działanie, które momentalnie zatrzymuje ten motocykl i to bez zbędnego nurkowania ze względu na przednie zawieszenie typu "telelever", czyli połączenie wahacza z lagami.
Żeby nie być tylko na och i ach, to miałem kilka razy problem w znalezieniu biegu neutralnego, ewidentnie zakresu skoku dźwigni jest tam zbyt mały, spora ilość elektroniki może być też problematyczna w naprawie, jeśli coś by nam padło na odludziu gdzieś w Kazachstanie :-D
Odstające na boki cylindry dosyć mocno grzeją i to ciepło zwłaszcza przy takiej pogodzie jaka obecnie panuje może nieco grzać nam w nogi, dlatego konieczne są buty z większą cholewką.
W modelach sprzed 2017 roku występowały problemy z elektronicznym roll-gazem, oraz szczelnością przełączników, a także głośną pracą skrzyni biegów, ponoć w obecnym modelu te problemy już rozwiązano.
Cena..81 tysięcy złotych.. chyba nie byłbym w stanie wydać aż tyle na motocykl, choć niewątpliwie BMW R1200 GS to najwyższa półka i perfekcja w każdym calu, maszyna idealna na dłuższe wypadły po świecie, jeśli ktoś chciałby bujać się tylko "wokół komina", to zdecydowanie odradzam ten "czołg", który de facto waży znacznie mniej niż nam się wydaje (238 kg.)
Ale jak to mówią.. kto bogatemu zabroni.. :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
starcraft
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: starcraft »

Jeździłem troche zwykłym 1200 i adventure i faktycznie maszyna zdaje się byc idealna do prowadzenia.
Napisałeś że moment hamujący jest mniejszy niz w dl 1000 a ja mam wręcz odwrotne spostrzeżenia.
Pamietam jak w zeszłym roku byliśmy w bukowym lesie i przede mna kolega prawie nie uzywał hamulców przed zakrętami a ja heblowałem często.
Przesiadłem sie na tego Gs-a i byłem zaskoczony jak fajnie wał kardana wyhamowuje moto bez uzywania klamki.
Z tego co mówił, wynika to z róznicy momentu obrotowego oraz właśnie wału kardana - takie moje odczucia :)



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Pyxis »

Wal kardana raczej nie generuja az tak znaczacych oporow, zeby to bylo zauwazalne w porownaniu do przekladni lancuchowej.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

mirecki
AM
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2017, 22:55

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: mirecki »

Miałem okazję pośmigać tym sprzętem po wioskach kielecczyzny. Po przesiadce z DL650 jest różnica i bardzo mi przypasował. Co ciekawego koledze, którym się zamieniłem bardziej pasował DL650. Manewrowanie mam wrażenie że łatwiejsze niż DL-em, super hamulce i fajnie działający system hamowania w zakrętach. Bardzo elastyczny silnik i suuuper przyspieszenie. Jedyną wadę jaką odkryłem to cena, może za krótko jeździłem.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Centrino »

Z wad jakie miał ten model (być może już wyeliminowany ale przez ten błąd była na dość długo wstrzymana produkcja) to mocowanie lag przednich. Gdzieś ktoś tam (zapewne księgowy) wymyślił aby zastosować jakieś plastikowe łączenie. Okazała się to niedobrym pomysłem i zdarzyło się kilka razy, że lagi pojechały w inną stronę niż motocykl.
Kolejna wada (ale to chyba w starszych modelach i raczej sporadyczna) to bezobsługowy kardan, który wylatywał bokiem.
Nie zmienia to faktu, że motocykl jest naprawdę świetny i jakbym miał bardzo luźne 100 parę tysięcy to może bym i sobie taki sprawił. Ale nie mam tych luźnych 100 tysi więc nie mam tego dylematu :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: QraC »

przesadzasz... za 80 już kupisz wypasionego ;-)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:Z wad jakie miał ten model (być może już wyeliminowany ale przez ten błąd była na dość długo wstrzymana produkcja) to mocowanie lag przednich. Gdzieś ktoś tam (zapewne księgowy) wymyślił aby zastosować jakieś plastikowe łączenie. Okazała się to niedobrym pomysłem i zdarzyło się kilka razy, że lagi pojechały w inną stronę niż motocykl.
Kolejna wada (ale to chyba w starszych modelach i raczej sporadyczna) to bezobsługowy kardan, który wylatywał bokiem.
Nie zmienia to faktu, że motocykl jest naprawdę świetny i jakbym miał bardzo luźne 100 parę tysięcy to może bym i sobie taki sprawił. Ale nie mam tych luźnych 100 tysi więc nie mam tego dylematu :)
Zasięgnąłem języka u mechaników i z kardanem w nowym GS-ie jest już lepiej (nie wylatuje), ale średnio co 40 tysięcy km. trzeba wymieniać tam łożyska, niestety dalej problemem jest elektronika, tu wciąż zdarzają się awarie..
Motocykle BMW dosyć często uczestniczą w akcjach serwisowych, no cóż taki ich urok ale i tak riderzy je kochają tak jak my swoje Suki :mrgreen:

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
KarolBytom
A2
Posty: 148
Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: KarolBytom »

W koncu BMW- bedziesz mial wydatki


Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: NIKT »

Dlatego Król może być tylko jeden - DL :D



Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Pepo »

Z mojego punktu widzenia:
Gdyby ktoś dał - się nie obrażę. Wypas, XXI wiek.
Gdybym miał zapłacić za to .... oj. ... Długo bym myślał bo za te pieniądzę....
BMW to BMW.... są fani, są entuzjaści.... Robi robotę i wygląda megafajnie.
Dobrze jeździ.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Centrino »

Tak sobie przypomniałem.
Sądzę i uważam, że system bezkluczykowy nie powinien znaleźć się w motocyklu. Miałem przypadek, że kolega rozbił się takim motocyklem. Leżał dobre 50 metrów od niego a ja nie byłem w stanie wyłączyć zapłonu (na nic nie reagował a światła się ciągle świeciły), dobrze, że nie było jakiegoś spięcia i nie zapalił się od np rozlanego paliwa.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: NIKT »

Pomijajac fakt ze system bezkluczykowy to fajny bajer (tyle z zalet moim zdaniem), ale jednoczesnie najprostrzy sposob dla zlodzieja na sczytanie sygnalu z kluczyka i zakodowania wlasnego..
Efekt - podchodzi, siada, odpala i odjezdza.

Pokazywali w "telewizorzu" jak w taki sposob kroja najnowsze samochody w 5-10 minut i nikt nie zareaguje bo wsiada koleś jak do swojego..

Boso, ale w ostrogach.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Centrino »

5-10 minut?? To chyba z przerwą na fajkę ;)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Iżu »

NIKT pisze:Pomijajac fakt ze system bezkluczykowy to fajny bajer (tyle z zalet moim zdaniem), ale jednoczesnie najprostrzy sposob dla zlodzieja na sczytanie sygnalu z kluczyka i zakodowania wlasnego..
Efekt - podchodzi, siada, odpala i odjezdza
Dlatego wolałbym nowego Tigera 1200, bo to chyba jedyny motocykl który ma tego typu kluczyk, który można wyłączyć przyciskiem, co zabezpiecza go przed zeskanowaniem.


Iżu

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: QraC »

Nie przesadzajcie już.... kupujesz moto powyżej 60-70 koła to i AC kupujesz....

zbędny bajer? może i tak, podobnie jak wiele innych które są zbędne ale jakoś tak się czasami przydają w codziennym użytkowaniu...


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: NIKT »

Placisz za nowe moto czy auto - kupujesz AC wiec mozna ulatwiac kradziez motocykla (moze zle to ujalem ale) tylko ze AC chyba jest na golasa bez dodatkowego wyposazenia a ono tez niemalo kosztuje wiec nadal kilka tys w plecy.

Mi np system start-stop sie nie przydaje i gasze ten szit. Szkoda silnika i aku.

Boso, ale w ostrogach.



Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: polokokt »

Nie wiem jak jest w motocyklach, ale w przypadku AC dla samochodów, w przypadku kradzieży w pierwszym roku do wypłaty jest brana wartość z FV zakupu.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: prebenny »

I przy leasingu np wymagane jest dodatkowe ubezpieczenie, które wyrówna wypłatę z AC do wartości z faktury nawet jak ukradną moto na koniec umowy.


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik z ostatniej jazdy BMW R1200 GS, ponoć mawiają.. wcześniej czy później wszyscy kończą na GS-ach.. :D



Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)

Post autor: NIKT »

Iżu - zaje**ste recenzje i filmiki :)

Zrób jeszcze taki o KTM 1290 Super Adventure :D (w wyszukiwarce nie znalazlem za wiele aby temat byl poruszony)

Boso, ale w ostrogach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”