Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Wszystko o technice jazdy i jej braku.
Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Idealny wieczor na trening. Mozna by pojezdzic do 22giej, ale o 20:30 komary maja sniadanie, a ja bylem daniem glownym (bo jedynym w promieniu kilkuset metrow). ;-)

Drugie podejscie do trzeciej rundy rosyjskich zawodow online. Na taka "zwinna" trase jest skubaniec pierunsko ciezki, a motocykl tez do lekkich nie nalezy. ;-)



PS.
Niestety w 46 sekundzie dotknalem pacholka. Nie widzialem tego od razu. Trzeba powtorzyc. ;-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

No coz, "wstyd" z poprzedniego dnia mogl zmyc tylko ;epszy rezultat i to bez zadnych punktow karnych. :-)



( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Udalo sie w III rundzie zajac 19 miejsce na 198 startujacych. Zrobilem tez swoj najlepszy procentowo rezultat.
Zabraklo 0,3s zeby zaliczyc awans do wyzszej klasy (C1). :-)

Nastepna runda otwarta. Trasa z cla masa rotacji. Bedzie okazja je porzadnie przecwiczyc. ;-)
5f2837dbdec60.jpg


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2215
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Antyks »

A pokaż kiedyś jak robisz to z kuframi i plecaczkiem :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
Gabinet Dietetyczny
Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Z plecaczkiem juz kiedys pokazywalem, a kufrow nie mam niestety ;-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Cześć,

ogromne wyrazy uznania za wytrwałość w dążeniu do celu. Fajnie, że pokazałeś jak zaczynając od średniego poziomu dochodzisz stopniowo do mistrzostwa. To nie tylko same treningi (rzecz bardzo przyjemna) ale też poświęcenie własnego czasu, szukanie miejscówek, utarczki z cieciami czy (w moim przypadku) z mieszkańcami domów oddalonych o 200 metrów, którzy jednak "mają problem".

Piszę, bo "wciągają mnie" takie treningi. Zaczynam od najprostszych figur GP8, SISO, jakieś rotacje, ciasne slalomy itp. Jest ciężko, tym bardziej, że mój sprzęt nie był raczej projektowany z myślą o Gymkhanie: Honda Afryka Twin, DCT, z gmolami, płytą, centralną stopką, bagażnikami podchodzi pod 270 kg. Do tego koła 21 i 18 plus kostkowe opony. Nie ćwiczę z myślą o zawodach, ponieważ naczelny cel to opanowanie motocykla aby nie przerażał sowimi gabarytami. Potwierdzam na swoim przykładzie, tego typu treningi faktycznie pomagają. Niestety znacznie gorzej prezentują się czasy.....

Pytanka czysto techniczne:
- czy przy figurze SISO, przy 3 i 4 nawrocie kiedy wpleciona jest ósemka w bok lepiej jest "wypuścić" motocykl trochę dalej i zrobić nawrót szerszym
promieniem, czy starać się maksymalnie zacieśniać skręt?

- czy przy GP8 lepiej jest robić nawroty nieco szerszym łukiem? czy dążyć do maksymalnego zacieśniania tak blisko ogranicznika skrętu kierownicy?

- jaka masz technikę pozwalającą na utrzymanie wyższych obrotów silnika przy nawrotach GP8 lub innych następujących po przejechaniu dłuższej prostej kiedy się mocno przyhamowuje?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Dziekuje.
Zaczynalem od poziomu "0" albo nawet "-1" :-)

1) staraj sie jak najcisniej, bo wtedy bedzie najszybciej. Do manewru przygotowuj sie juz w fazie mijania pacholkow.

2) Zalezy od nawierzchni i od samej techniki jazdy. Zacznij raczej od szerszego najazdu i staraj sie zaciesnic za pacholkiem, tak zeby jak najszybciej byc w stanie dodac gazu. Stoper pokaze Ci obiektywnie najszybszy sposob. 8GP to "pamieciowa", ktora trzeba przejechac setki razy wprowadzajac kolejne elementy.

3) Jako jeden z nielicznych na zawodach dozuje gaz z reki - bez podniesionych obrotow. Tak sie nauczylem i tak wole (jadac po drodze nie bede podnosil obrotow). Skasuj luz na manetce przepustnicy (jesli masz mechanicznie starowane).


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Zapomniałeś dodać, że masz progresywny roll-gaz a to jednak nieco inaczej pracuje.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Na poczatku nie mialem. :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

True, ale kolega ma DCT i tu chyba będzie to trochę inaczej.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Pyxis dziękuję za szybką odpowiedź i za cenne wskazówki, niezwłocznie wypróbuję ale z tym poziomem 0 lub -1 na twoim początku to już spora przesada.
Oglądałem filmiki z pierwszych przejazdów SISO, jest: niezły dosiad, luźne ręce, praca wzrokiem, tylny hamulec, może czasem trochę przyszarpane.

Pozwolę sobie dopytać jeszcze o obroty, ponieważ u mnie za bardzo spadają po wytraceniu prędkości i motocykl startuje jak z wolnych obrotów. Zanim się ponownie rozpędzi mam wrażenie, że mijają wieki. Albo robię coś nie tak.
Próbowałem "eksperymentować" trzymając cały czas nieco więcej gazu aby nie spadły obroty i jednocześnie hamując hamulcem tylnym żeby koło za szybko się nie obracało.
Albo może utrzymać obroty i próbować go bardziej pochylać?

Nie jestem do końca pewien czy DCT, będzie miała znaczenie odnośnie samego gazu, oprócz tego, że waży dodatkowe 10 kg. Jest potencjometr bez tradycyjnej linki. Jeżdżę po prostu na jedynce. Półsprzęgła wiadomo nie zastosuje. Moto ma 3 tryby, z których najostrzejszy ma ciągnąć do wyższych obrotów zanim zmieni bieg na kolejny ale jakiejś lepszej rekcji na gaz to specjalnie nie widzę.

Obracasz się już trochę w środowisku Gymkhany, czy jest tam jakiś PRO albo np. Pretendent startujący na takiej Afryce jak moja, nie musi mieć nawet DCT. Nie szukałem specjalnie wnikliwie ale jakoś nie widać. Pytam z tego względu, że można by kogoś dobrego podpatrzeć, porównać i spróbować naśladować.
Ze sprzętów najbardziej zbliżonych charakterystyką do mojego widziałem tylko Yamaha Super Tenere ujeżdżaną przez gościa z MotoPomocnych.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Słowo klucz użyłeś - nie zrobisz półsprzęgła.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Nie załamuj mnie totalnie na samym początku. No to słabo, moto za tyle kasy......



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Po prostu odpada Ci jedna z możliwości, musisz korzystać z pozostałych.
To nie jest moto do ghymkany, to raczej oczywiste. Co nie znaczy, że nie możesz się wokół pachołków pokręcić.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Racja, kręcić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej...



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Poćwiczysz to pewnie wypracujesz jakiś sposób na DCT


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Będę próbował. Jak już pojeżdżę odpowiednio długo, to dam znać jakie są moje sposoby czy odczucia. Może nawet kiedyś wstawię filmik.



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2316
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Trudno mi powiedziec jak sie DCT zachowa na placu. Na pewno trzeba przelaczyc na tryb dlugiego trzymania na danym biegu.

Polsprzegla nie uzywam podczas jazdy na placu.

Jesli silnik rwguje malo zwawo, to juz sprawa samych map wtrysku. Mozna to nieco "poprawic" zmieniajac przezlozenie napedu.

Nie widzialem nigdy zawodnika na Africe. :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Old Donkey »

Pyxis pisze:Nie widzialem nigdy zawodnika na Africe. :-)
chyba ? przed Tobą nikt nie widział zawodnika na V Stromie :)



Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Szkoda, że nie ma zawodników na Afrach, bo można by kogoś podpytać.
To co, ja mam niby przecierać szlaki :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”