Nie pamietam ceny wyswietlacza TFT do nowej Afryki ale dobrze pamietam ze zdebialem kiedy sie dowiedzialem, ceny sa kosmiczne kiedy przyjdzie do wymiany.Smerfciamajda pisze: ↑07 cze 2020, 17:01Wszystkie dane prezentowane kierowcy (prędkość, obroty, temperatura, pliwo, zmienne kontrolek etc) to dane cyfrowe z systemu komputera.
Koszt wyprodukowania wyświetlacza jest kilkadziesiąt razy mniekszy niż wskaźników analogowych gdzie jednak są silniki krokowe, a do tego dochodzą odpowiednie drivery do przełożenia zmiennej cyfrowe z pamięci ECU na sygnał elektryczny żeby to działało. W wyświetlaczu to tylko wyświetlenie zmiennej na ekranie w odpowoednim miejscu z wyskalowanie.
Do tego dochodzi elastyczność w projektowaniu interfejsu i przełączania pomiędzy ekranami wg potrzeby estetycznej ridera.
Wyświetlacze tabletowe to droga bez powrotu w motoryzacji.
Bardzo niski koszt produkcji, bardzo niski koszt implementacji, bardzo duża elastyczność/użyteczność, bardzo mała awaryjność (brak mechaniki), niska waga i mały gabaryt.
Potrzeba tylko standaryzacji interfejsu w motocyklach (jak EOBD) i wtedy wypłyną tablety uniwersalne.
Takie androidy jak są dla samochodów na centralną konsolę.
Do tego dojedzie integracja multimediów i telefonu.
Za dwa lata będziecie kląć na zegary tradycyjne.
Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Koleś p$^&% bez sensu. Skrzynie w Triumphie w porównaniu do każdego innego motocykla na jakim jeździłem to Triumph pod względem skrzyni wypada najlepiej. Tak samo quickshifter - lepszego nie widziałem.
Co do czytelności obrotomierza - w 4 stylu jest to w miarę do ogarnięcia (poza 'paskiem' jest pionowa linia między cyferkami więc dla mnie to jest czytelne).
Co do wibracji - są ale mi absolutnie nie przeszkadzają.
Silnik jest na prawdę mega - za chłopakami na KTMie 1190 i Tigerze 1200 bez problemu na autobanie czy nawet przy wyprzedzaniu nadążałem. Od Super Tenery 1200 jest nawet żwawszy (moc na kole pewnie podobna a waga paredziesiąt kg mniej). Szyba dla mnie jest do poprawy, bo za dużo leci powietrza na ramiona. Turbulencji na kasku nie ma ale powinna być trochę szersza - w 800 szyba była idealnym kompromisem między ochroną a 'przewiewem' w kurtce - tutaj trochę zbyt dużo tego przewiewu.
Jak się w sobie zbiorę to może opiszę po tych 7.5 kkm co zrobiłem w 2 miesiące.
Co do czytelności obrotomierza - w 4 stylu jest to w miarę do ogarnięcia (poza 'paskiem' jest pionowa linia między cyferkami więc dla mnie to jest czytelne).
Co do wibracji - są ale mi absolutnie nie przeszkadzają.
Silnik jest na prawdę mega - za chłopakami na KTMie 1190 i Tigerze 1200 bez problemu na autobanie czy nawet przy wyprzedzaniu nadążałem. Od Super Tenery 1200 jest nawet żwawszy (moc na kole pewnie podobna a waga paredziesiąt kg mniej). Szyba dla mnie jest do poprawy, bo za dużo leci powietrza na ramiona. Turbulencji na kasku nie ma ale powinna być trochę szersza - w 800 szyba była idealnym kompromisem między ochroną a 'przewiewem' w kurtce - tutaj trochę zbyt dużo tego przewiewu.
Jak się w sobie zbiorę to może opiszę po tych 7.5 kkm co zrobiłem w 2 miesiące.
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Nie oszukujmy się, przesłodzony ten artykuł. Z resztą motovoyagerowi to ja już dawno nie wierzę.Iżu pisze: ↑17 wrz 2020, 10:55Kto się zgadza z tym artykułem?
Prebuś do tablicy
https://motovoyager.net/testy-2/testy-m ... stko-test/
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
@blady2111 - w przypadku tabletów nie płacisz za sam 'tablet' tylko za software na nim - oprogramowanie kosztuje nieporównywalnie więcej niż sam sprzęt.
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
nie zaglebiam sie az tak daleko, chodzilo mi o to ze to tanie nie jest i nie bedzie. Wszyscy ida w cyfrowe zegry kokpity itd , ale jak sie zdupi to jest placz. Strzelam ze okolo 6 tys trza dac zxa ten ekranik.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2463
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Bzdura.
Wyswietlacz w produkcji jest tani.
Oprogramowanie pisze sie raz.
Mechanika czy mechatronika jak krokowce jest droższa. Dużo montażu, dużo drobnicy i skladania tego w całość.
To że część w serwisie do wymiany jest droga o niczym nie świadczy.
Realna cena to może 500zl bo jak by kosztował 6tys to bylo by 10% wartosci brutto maszyny. A gdzie reszta. Gdzie zarobek i podatki.
Wyświetlacze to moda dla uzytkownika ale łatwizna dla programisty czy producenta. Można na nich wszystko pokazać wirtualnie tylko softem,a beda takie same w budowie dla kazdego motocykla.
Przyklad grupa VW.
Poprzednie modele Skody czy VW za cudo i bajer jakim jest "virtual cockpit" było za dopłatą. Teraz Octavia IV ma to w standardzie. Reszta VAG ok kompaktj w górę w nowych modelach też. Popatrzcie - one sa wszytskie takie same. Jeden element w kilkunastu różnych modelach. Soft inny. Nawet nie soft tylko skórka graficzna a soft ten sam.
Przełóżcie sobie na motocykl.
Za chwile 3/4 motocykli Triumoha czy innej marki beda mialy taki sam wyświetlacz tylko z inna grafiką. Ale nadal to jedna część pasująca do kilku modeli.
Telewizor 55" 4K z Androidem jest bardziej skomplikowany i ma olbrzymią powierzchnie, więcej koloro i lepszą rozdzielczość i dynamike. Jeden tv jak 100 ekranów z Triumpha.
Kosztuje 2500zl w sklepie.
Wyswietlacz w produkcji jest tani.
Oprogramowanie pisze sie raz.
Mechanika czy mechatronika jak krokowce jest droższa. Dużo montażu, dużo drobnicy i skladania tego w całość.
To że część w serwisie do wymiany jest droga o niczym nie świadczy.
Realna cena to może 500zl bo jak by kosztował 6tys to bylo by 10% wartosci brutto maszyny. A gdzie reszta. Gdzie zarobek i podatki.
Wyświetlacze to moda dla uzytkownika ale łatwizna dla programisty czy producenta. Można na nich wszystko pokazać wirtualnie tylko softem,a beda takie same w budowie dla kazdego motocykla.
Przyklad grupa VW.
Poprzednie modele Skody czy VW za cudo i bajer jakim jest "virtual cockpit" było za dopłatą. Teraz Octavia IV ma to w standardzie. Reszta VAG ok kompaktj w górę w nowych modelach też. Popatrzcie - one sa wszytskie takie same. Jeden element w kilkunastu różnych modelach. Soft inny. Nawet nie soft tylko skórka graficzna a soft ten sam.
Przełóżcie sobie na motocykl.
Za chwile 3/4 motocykli Triumoha czy innej marki beda mialy taki sam wyświetlacz tylko z inna grafiką. Ale nadal to jedna część pasująca do kilku modeli.
Telewizor 55" 4K z Androidem jest bardziej skomplikowany i ma olbrzymią powierzchnie, więcej koloro i lepszą rozdzielczość i dynamike. Jeden tv jak 100 ekranów z Triumpha.
Kosztuje 2500zl w sklepie.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
dokładnie tak, ja sie zdupi to jesteś w czarnej dupie, np ktm 790 Adventure bez wyświetlacza nie pojedzie...
co jest nonsensem w tego typu motorku. Pomijam juz aspekt wizualny i pratyczny, ale otrzepiesz to to na wertepach na Syberi, przestanie działać i niedźwiedzie cie zjedzą bo nie zapalisz motocykla. Nonsens, od mojej tenery mogę odczepic wyświetlacz/zegary i dalej bedzie jeździć.
Co do ceny to do mojej starej tenery nowe zegary kosztuja u dealera 3tys zł...wiec do takiego ktma, triumpha, bmw spokojnie 6tys albo lepiej.
- Ocena: 11.76471%
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
To weź zanabądź moto z takowym wyświetlaczem, rozbij go czy uszkodź i zobaczysz co jest bzdurą.
To że cos jest tanie w produkcji nie przekłada się na taniość w wymianie.
- Ocena: 11.76471%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2463
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Ale jakie znaczenie ma cena wytworzenia skoro w razie W wydasz 1/6 czy 1/8 ceny moto
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2463
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Dla producenta ma, bo gdyby montował motocykle placac za części tak jak sprzedaje jako część zamienna to Twoj nowy motocykl kosztował by 600tys a nie 60.
Ty czy ja w momencie dzwona jesteśmy niejako zmuszeni kupić nowy u producenta i on to wie zawyżając cene dziesięciokrotnie.
Mam w branży znajomych z automotive to wiem z pierwszej ręki jak sie ma cena wytworzenia w stosunku ceny sprzedaży detalicznej.
Ty czy ja w momencie dzwona jesteśmy niejako zmuszeni kupić nowy u producenta i on to wie zawyżając cene dziesięciokrotnie.
Mam w branży znajomych z automotive to wiem z pierwszej ręki jak sie ma cena wytworzenia w stosunku ceny sprzedaży detalicznej.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Tylko znowu - ja co prawda w innej branży, bo farmaceutyczna ale samo 'wytworzenie' to już jest najmniejszy koszt. Koszta są przy projektowaniu -> testach -> homologacji - a cena końcowa musi to po prostu 'odpracować'.
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Czy ktoś może się wypowiedzieć jak tam nowy tiger po dłuższym czasie?
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
??
Ta łon w 2020 wyszedł. To jakie dłuższe użytkowanie ??
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
A prebuś zamiast jezdzić to trzyma gdzieś w serwisie. @prebenny jak tam sie dzieje?
DL650A L8
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Nie dzieje się nic z motocyklem tylko jak w lipcu zamawiasz wysokie gmole, które dochodzą dopiero w grudniu a we wrześniu masz paciaka.... To masz zbiornik i parę owiewek do wymiany.
Jako tako z 'problemów' zauważyłem tylko, że gniazda zapalniczki są bardzo oporne i często rozłączają i przy puszczaniu sprzęgła potrafi zgasnąć (i nie wydaje mi się, że to moja wina, że go zduszam). Gniazda mają mi na gwarancji wymienić a na dławienie wgrać od nowa program do sterownika i zobaczymy (ja mam egzemplarz z samego początku produkcji więc mógł być jakiś babol).
Jako tako z 'problemów' zauważyłem tylko, że gniazda zapalniczki są bardzo oporne i często rozłączają i przy puszczaniu sprzęgła potrafi zgasnąć (i nie wydaje mi się, że to moja wina, że go zduszam). Gniazda mają mi na gwarancji wymienić a na dławienie wgrać od nowa program do sterownika i zobaczymy (ja mam egzemplarz z samego początku produkcji więc mógł być jakiś babol).
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
W tej sytuacji możemy wyjść z założenia, że wszystko poza pierwszymi wrażeniami z jazdy są już dłuższym czasem
Czyli wina gmoli ze nie przyszły na czas. Aż tak grubo, że trzeba wszystko wymieniaćprebenny pisze: ↑19 gru 2020, 13:05Nie dzieje się nic z motocyklem tylko jak w lipcu zamawiasz wysokie gmole, które dochodzą dopiero w grudniu a we wrześniu masz paciaka.... To masz zbiornik i parę owiewek do wymiany.
Jako tako z 'problemów' zauważyłem tylko, że gniazda zapalniczki są bardzo oporne i często rozłączają i przy puszczaniu sprzęgła potrafi zgasnąć (i nie wydaje mi się, że to moja wina, że go zduszam). Gniazda mają mi na gwarancji wymienić a na dławienie wgrać od nowa program do sterownika i zobaczymy (ja mam egzemplarz z samego początku produkcji więc mógł być jakiś babol).
Czyli jednak jakieś problemy są, ale nie duże.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Może nie tyle grubo - odprysk lakieru na zbiorniku i przerysowane owiewki, handbary itp. Ale już mam wysokie gmole od Heeda więc po prostu z autocasco wszystko poleci nowe, bo malować się nie opłaca (zbiornik jest w matowym lakierze więc zaprawki nie zrobisz - trzeba wyjąć, pomalować całe, kupić naklejki - wyjdzie niewiele taniej niż nowy zbiornik). A jak już mam to AC i za nie płacę to niech już zrobią porządnie i tyle żeby przy sprzedaży potem nikt nie chodził z miernikiem lakieru płacząc, że był skasowany, bo zbiornik pomalowany...
Jakieś choroby wieku dziecięcego są ale nie jest to nic poważnego acz to dławienie było irytujące i raz przez to paciaka zaliczyłem. Pytanie czy zmiana oprogramowania pomoże. Ja jeszcze cisnąłem serwis żeby świece wymienili, bo filtr powietrza miałem nowy przy przeglądzie po 10 kkm ale stwierdzili, że wgrają od nowa oprogramowanie i zobaczymy. Mój egzemplarz ma 1 rejestrację w maju więc to był pewnie totalny początek produkcji więc może faktycznie to pomoże.
Jakieś choroby wieku dziecięcego są ale nie jest to nic poważnego acz to dławienie było irytujące i raz przez to paciaka zaliczyłem. Pytanie czy zmiana oprogramowania pomoże. Ja jeszcze cisnąłem serwis żeby świece wymienili, bo filtr powietrza miałem nowy przy przeglądzie po 10 kkm ale stwierdzili, że wgrają od nowa oprogramowanie i zobaczymy. Mój egzemplarz ma 1 rejestrację w maju więc to był pewnie totalny początek produkcji więc może faktycznie to pomoże.
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Czy Tiger 900 ma zintegrowane hamulce jak nowy v strom 1050? Czyli jak nacisnę tylko przód to tył też hamuje? To jest mega wygodne przy jeździe na spacerowkach, nie trzeba nóg zdejmować.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Nie ma i zdecydowanie nie polecam trzymać nóg na spacerówkach przy hamowaniu ani w żadnym innym momencie niż długa jazda na wprost
null