Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
No i jak mówiłem tak zrobiłem i pojeździłem chwile co prawda wersją GT PRO no ale taka była dostępna testówka. Po za wszystkimi gadżetami typu podgrzewane manetki, fotel kierownika czy paseżera, dodatkowe gniazdo zapalniczki, niepotrzebne dodatkowe tryby jazdy (5 w sumie) to cała reszta również na plus. Na minus ten wielki tablet no nie podoba mi się ale dałoby się to jeszcze przeżyć. Co dao samej pozycji jak i osłony przed wiatrem nie ma za bardzo sie do czego przyczepić. Jazda w kasku z daszkiem nie przeszkadza. Szyba mogła by byc delikatnie szersza bo wali wiatr troche po ramionach ale reszta to pozytywne wrażenia. Nie grzeje nogi tak jak 800 wiec cos jednak poprawili. Skrzynia płynna, trzeba troche wyżej kręcić ale to w końcu rzędówka, a poniżej tych 3 tys jakiejś strasznej czkawki nie łapie, ma w dolnych zakresach lekkie przymulenie no ale to akurat normalne. Waga lżejsza od Vstroma no i prowadzenie prawie jak na rowerku . Jest na czym rozmyślać To jest te 20 koników które brakuje w Vstromie (650)
A i okazuje się że montaż scotoilera to utrata gwarancji bo ingeruje się w przewód podcisnieniowy a tam czujniki, IMO itp - bez sens.
https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes ... -gt/gt-pro
A i okazuje się że montaż scotoilera to utrata gwarancji bo ingeruje się w przewód podcisnieniowy a tam czujniki, IMO itp - bez sens.
https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes ... -gt/gt-pro
Ostatnio zmieniony 07 cze 2020, 11:08 przez Lord, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Pojemnik na mocz zostawili Poza tym ładne moto. Też nim się przejechać muszę.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Mi tam ten pojemnik nie przeszkadza - można gumkę frotę założyć
DL650A L8
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2474
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Bardzo mi sie GT PRO podoba, też muszę pośmigać.
Za trzy lata może być to właśnie opcja po litrowym DLu.
Za trzy lata może być to właśnie opcja po litrowym DLu.
Online
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
@Lord mi scotta normalnie chłopaki w serwisie montowali i nikt nic o utracie gwarancji nie mówił A 'style' w tablecie możesz sobie poprzestawiać, bo ten co masz na zdjęciu faktycznie jakiś tragiczny
A co do szyby - w 800 też leci nieco wiatru na ramiona ale mi to akurat pasuje - zdecydowanie lepszy przewiew latem.
A co do szyby - w 800 też leci nieco wiatru na ramiona ale mi to akurat pasuje - zdecydowanie lepszy przewiew latem.
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Wszystkie te 4 style, które są do wyboru to jakaś tragedia, coś tam pewnie da się dodatkowo wygrzebać wyłączając podgląd niektórych opcji ale brak normalnego obrotomierza tylko te kreski to jakaś pjana wizja inżyniera. Jedynie jeszcze w trybie nocnym mnie to tak nie drażniło. No ale zaleta może być podłaczenie Phona po blututhku i wyswietlanie jakiejś tam nawigacji i rozmów na tym tablecie.
A co do Scotoilera to co dealer to inne zdanie w temacie gwarancji, ale zobaczymy na razie mam co rozkminiać, ale muszę dać jeszcze szansę 1050 XT chociaż przegrywa wagą, no i pytanie czy w jakimś sensownym terminie pokażą Hondę 800
A co do Scotoilera to co dealer to inne zdanie w temacie gwarancji, ale zobaczymy na razie mam co rozkminiać, ale muszę dać jeszcze szansę 1050 XT chociaż przegrywa wagą, no i pytanie czy w jakimś sensownym terminie pokażą Hondę 800
DL650A L8
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Jestem zwolennikiem takich tabletów. A połączenie wyświetlacza cyfrowego i analogowych zegarów zawsze było dla mnie paskudne tak jak w moim obecnym DLu. Także co osoba, to inny gust
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Online
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
@Lord u mnie w 800 głęboko w menu jest do przełączenia style między 'normalnymi' a tymi z dupy 'ufo'. Na zlocie Ci pokażę chyba, żę będziesz wędrował w okolicy poz
Postaram się w tygodniu wpaść do chłopaków z Triumpha i obczaję sobie ten wyświetlacz 'na sucho', bo pogoda ma być lipna :/
Postaram się w tygodniu wpaść do chłopaków z Triumpha i obczaję sobie ten wyświetlacz 'na sucho', bo pogoda ma być lipna :/
null
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Otóż to... dla mnie ideał to kokpit z nowego Versysa 1000. Analogowy obrotomierz plus kolorowy wyświetlacz. Całość bardzo czytelna. Z "tabletów" to wg mnie jedynie wyświetlacz w dużym GSie zapewnia odpowiednią czytelność. W pozostałych pozostawia ona dużo do życzenia.kaloryferarz pisze: Także co osoba, to inny gust
Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Prawda, że co osoba to inny gust. Według mnie te tablety nie pasują do motocykli , ale może zgrzybiały już jestem. Jak widać pewno takie są oczekiwania albo potrzeba dostosowania do cyfrowej rzeczywistości.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
albo kondoma na to założyć będzie dostojniej i na trasie jak znalazł.Lord pisze:Mi tam ten pojemnik nie przeszkadza - można gumkę frotę założyć
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Już dawno powinny być jakieś liczniki w formie urządzeń z androidem, do których na dodatek włoży się kartę sim i działa wszystko jak ta lala. Nawet videorejestrator powinien być wbudowany. A tu ciągle w motoryzacji jest epoka kamienia łupanego
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Online
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Ja muszę sprawdzić u siebie ale jestem prawie pewien, że w 800 (przynajmniej XRT) nie ma 'pojemnika na mocz' tylko ładne prostokątne 'pudełko' z oczkiem rewizyjnym.
null
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2474
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Wszystkie dane prezentowane kierowcy (prędkość, obroty, temperatura, pliwo, zmienne kontrolek etc) to dane cyfrowe z systemu komputera.
Koszt wyprodukowania wyświetlacza jest kilkadziesiąt razy mniekszy niż wskaźników analogowych gdzie jednak są silniki krokowe, a do tego dochodzą odpowiednie drivery do przełożenia zmiennej cyfrowe z pamięci ECU na sygnał elektryczny żeby to działało. W wyświetlaczu to tylko wyświetlenie zmiennej na ekranie w odpowoednim miejscu z wyskalowanie.
Do tego dochodzi elastyczność w projektowaniu interfejsu i przełączania pomiędzy ekranami wg potrzeby estetycznej ridera.
Wyświetlacze tabletowe to droga bez powrotu w motoryzacji.
Bardzo niski koszt produkcji, bardzo niski koszt implementacji, bardzo duża elastyczność/użyteczność, bardzo mała awaryjność (brak mechaniki), niska waga i mały gabaryt.
Potrzeba tylko standaryzacji interfejsu w motocyklach (jak EOBD) i wtedy wypłyną tablety uniwersalne.
Takie androidy jak są dla samochodów na centralną konsolę.
Do tego dojedzie integracja multimediów i telefonu.
Za dwa lata będziecie kląć na zegary tradycyjne.
Koszt wyprodukowania wyświetlacza jest kilkadziesiąt razy mniekszy niż wskaźników analogowych gdzie jednak są silniki krokowe, a do tego dochodzą odpowiednie drivery do przełożenia zmiennej cyfrowe z pamięci ECU na sygnał elektryczny żeby to działało. W wyświetlaczu to tylko wyświetlenie zmiennej na ekranie w odpowoednim miejscu z wyskalowanie.
Do tego dochodzi elastyczność w projektowaniu interfejsu i przełączania pomiędzy ekranami wg potrzeby estetycznej ridera.
Wyświetlacze tabletowe to droga bez powrotu w motoryzacji.
Bardzo niski koszt produkcji, bardzo niski koszt implementacji, bardzo duża elastyczność/użyteczność, bardzo mała awaryjność (brak mechaniki), niska waga i mały gabaryt.
Potrzeba tylko standaryzacji interfejsu w motocyklach (jak EOBD) i wtedy wypłyną tablety uniwersalne.
Takie androidy jak są dla samochodów na centralną konsolę.
Do tego dojedzie integracja multimediów i telefonu.
Za dwa lata będziecie kląć na zegary tradycyjne.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
chcesz się założyć że nie? deska ma tak wygladaćSmerfciamajda pisze: Za dwa lata będziecie kląć na zegary tradycyjne.
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Zgadzam się z tym co napisał @Smerfciamajda
Choć obrotomierz wolałbym klasyczny - albo przynajmniej wyświetlony w klasyczny sposób.
Choć obrotomierz wolałbym klasyczny - albo przynajmniej wyświetlony w klasyczny sposób.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Ja popieram postęp. Zegary analogowe są dla mnie niepotrzebnie utrzymywanym artefaktem z minionej epoki. Gdyby w DL była skrzynia automatyczna, tobym taki egzemplarz kupił. Irytuje mnie ręczne przerzucanie biegów, kiedy istnieją już od dawna zaawansowane do tego technologie, które to robią lepiej. Jestem wygodnym człowiekiem
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
@kaloryferarz - robisz to nogą, więc nie jest tak źle
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Uuu, a nogą to już w ogóle mi się nie chce
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2474
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy
Trzeba rozróżnienia pomiędzy technologią wyświetlaczy i technologią na mechanicznych wskazowkach, a sposobem wyswietlania danych - cyfrowy (liczba) vs analogowy odczyt (wskazówka/słupek).
Ja też wolę jak informacja jest podana w sposób analogowy w formie wskazówki czy skupka a to z jednego powodu - szybkość odczytu. Wskazanie cyfrowe wymaga przerzucenia uwagi i odczytania ciagu cyfr, które to jeszcze się zmieniają dynamicznie. Mózg musi przetworzyć że odczytane np 54km/h jest to bezpieczna prędkość w tej sytuacji. Wymaga wiecwj uwagi.
Natomiast zegar analogowy daje ten komfort że wystarczy rzut oka i widząc gdzie jest wskazówka intuicyjnie wiemy (pamietamy) jaki to obszar prędkości. Szybkość takiego odczytu nie wymaga skupienia, to jest jak czytanie komunikatu o zakazie palenia vs symbol/ikona.
Na LCD da sie pieknie pokazac analogi - patrz deski nowych Mercedesów.
Tego mozemy sie spodziewać i tak ma to wyglądać.
@motif pokazałeś deskę Porsche a rozmawiajmy tu o czymś na poziomie masówki. Twój wpis niczego nie udowadnia i nic nie wnosi.
Zegary w tradycyjnej postaci właśnie będą domeną drogiej motoryzacji w markach premium bo tam ta składowa kosztów bedzie nieznaczna i przy małych seriach będzie to jakiś wyznacznik prestiżu względem taniochy LCD.
W motoryzacji dla ludzi zegary wyparte zostaną przez wyświetlacze z powodu kosztów i innych o których pisałem wcześniej.
To już sie dzieje tylko na razie jest to extra bajer bo trzeba wykorzystać nowość i zarobić na niej. A po prawdzie LCD jet tańsze niż zegary i np przypadku grupy VW doplata za virual cockpit to ściema i chwyt marketingowy.
Klasa A
Skoda Octavia i grupa VW
Ja też wolę jak informacja jest podana w sposób analogowy w formie wskazówki czy skupka a to z jednego powodu - szybkość odczytu. Wskazanie cyfrowe wymaga przerzucenia uwagi i odczytania ciagu cyfr, które to jeszcze się zmieniają dynamicznie. Mózg musi przetworzyć że odczytane np 54km/h jest to bezpieczna prędkość w tej sytuacji. Wymaga wiecwj uwagi.
Natomiast zegar analogowy daje ten komfort że wystarczy rzut oka i widząc gdzie jest wskazówka intuicyjnie wiemy (pamietamy) jaki to obszar prędkości. Szybkość takiego odczytu nie wymaga skupienia, to jest jak czytanie komunikatu o zakazie palenia vs symbol/ikona.
Na LCD da sie pieknie pokazac analogi - patrz deski nowych Mercedesów.
Tego mozemy sie spodziewać i tak ma to wyglądać.
@motif pokazałeś deskę Porsche a rozmawiajmy tu o czymś na poziomie masówki. Twój wpis niczego nie udowadnia i nic nie wnosi.
Zegary w tradycyjnej postaci właśnie będą domeną drogiej motoryzacji w markach premium bo tam ta składowa kosztów bedzie nieznaczna i przy małych seriach będzie to jakiś wyznacznik prestiżu względem taniochy LCD.
W motoryzacji dla ludzi zegary wyparte zostaną przez wyświetlacze z powodu kosztów i innych o których pisałem wcześniej.
To już sie dzieje tylko na razie jest to extra bajer bo trzeba wykorzystać nowość i zarobić na niej. A po prawdzie LCD jet tańsze niż zegary i np przypadku grupy VW doplata za virual cockpit to ściema i chwyt marketingowy.
Klasa A
Skoda Octavia i grupa VW