V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Hej,
Lista zakupów i ulepszeń do motocykla jest dość długa dlatego muszę ustalać jakieś priorytety . Tak, więc pomyślałem, że jako mam 192 cm. wzrostu to największy zysk wygody przy najmniejszych kosztach uzyskam przy podwyższeniu kierownicy. Czy mam rację?
Wydaje mi się że przy moim wzroście ta kierownica jest jednak trochę zbyt nisko... odnoszę wrażenie że gdyby była trochę wyżej to byłoby wygodniej.
Plus planuję w przyszłości przerobić kanapę i ją podwyższyć i wtedy kierownica będzie już zbyt nisko.
Rozumiem, że risery nie zmieniają nic w sposobie prowadzenia motocykla?
Znalazłem takie podwyższenie. Tylko, że w opisie piszę że nie pasuje do XT z 2017 roku. Pytanie czy do wszystkich XT czy tylko tego z 2017?
https://www.marselus.pl/pl/p/Podwyzszen ... -Strom/103
Podwyższenie kierownicy o 3cm będzie chyba Ok? Zależy mi na tym żeby nie przerabiać kabli.
pozdrawiam,
Lista zakupów i ulepszeń do motocykla jest dość długa dlatego muszę ustalać jakieś priorytety . Tak, więc pomyślałem, że jako mam 192 cm. wzrostu to największy zysk wygody przy najmniejszych kosztach uzyskam przy podwyższeniu kierownicy. Czy mam rację?
Wydaje mi się że przy moim wzroście ta kierownica jest jednak trochę zbyt nisko... odnoszę wrażenie że gdyby była trochę wyżej to byłoby wygodniej.
Plus planuję w przyszłości przerobić kanapę i ją podwyższyć i wtedy kierownica będzie już zbyt nisko.
Rozumiem, że risery nie zmieniają nic w sposobie prowadzenia motocykla?
Znalazłem takie podwyższenie. Tylko, że w opisie piszę że nie pasuje do XT z 2017 roku. Pytanie czy do wszystkich XT czy tylko tego z 2017?
https://www.marselus.pl/pl/p/Podwyzszen ... -Strom/103
Podwyższenie kierownicy o 3cm będzie chyba Ok? Zależy mi na tym żeby nie przerabiać kabli.
pozdrawiam,
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Mam centymetr mniej od Ciebie i zasadniczo - masz rację, to niby drobna zmiana, ale znacznie poprawia komfort.
Podwyższenie marselusa będzie pasowało do każdej 650-tki i daje się założyć bez przedłużania przewodów - ale te 30mm jest dosyć na styk, takie podnoszące wyżej (albo podnoszące z przesunięciem kierownicy do tyłu) będą już wymagać kombinacji z okablowaniem.
Podwyższenie marselusa będzie pasowało do każdej 650-tki i daje się założyć bez przedłużania przewodów - ale te 30mm jest dosyć na styk, takie podnoszące wyżej (albo podnoszące z przesunięciem kierownicy do tyłu) będą już wymagać kombinacji z okablowaniem.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
No właśnie nie do każdej ponieważ wersja XT z 2017 roku ma kierownicę o grubości 28mm. Muszę sprawdzić u siebie jaka jest grubość kierownicy.
Na styk, ale rozumiem, że kierownica będzie się swobodnie kręcić?
Potrzebuję podwyższenie bez przesunięcia, chociaż to standardowe i tak przybliża kierownice do kierowcy ponieważ kierownica jest chyba montowana pod skosem tak więc dodając risery i tak się chyba przybliży.
A 30mm będzie Ok czy lepiej szukać czegoś na 2cm?
Na styk, ale rozumiem, że kierownica będzie się swobodnie kręcić?
Potrzebuję podwyższenie bez przesunięcia, chociaż to standardowe i tak przybliża kierownice do kierowcy ponieważ kierownica jest chyba montowana pod skosem tak więc dodając risery i tak się chyba przybliży.
A 30mm będzie Ok czy lepiej szukać czegoś na 2cm?
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Ale to 1000 XT ma grubsza kierownicę, w 650-tce, o ile się nie mylę, nic się nie zmieniło.
30 mm daje się założyć bez problemu, kierownica obraca się w pełnym zakresie, tyle że przewody są dość naciągnięte. Jakby co to zawsze można je wypiąć z tych drucianych haczyków na półkach widelca - parę mm w ten sposób można zyskać. Ja tego nie robiłem i było ok.
A propos - polecam sobie wpisać model motocykla w stopkę - chcącym pomóc łatwiej się zorientować o czym rozmawiamy.
30 mm daje się założyć bez problemu, kierownica obraca się w pełnym zakresie, tyle że przewody są dość naciągnięte. Jakby co to zawsze można je wypiąć z tych drucianych haczyków na półkach widelca - parę mm w ten sposób można zyskać. Ja tego nie robiłem i było ok.
A propos - polecam sobie wpisać model motocykla w stopkę - chcącym pomóc łatwiej się zorientować o czym rozmawiamy.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Dobra, risery zamówione. Straszne mnie ciekawi jak się będzie jeździć.
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
W homologacji SW Motech dla Vstroma 650 2017+ max wysokość podwyższenia to 20 mm.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
@damianKr - szkoda że wczesniej nie zauważyłem, leżą mi risery i się kurzą, mógłbyś sobie przetestować i zadecydować.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Teraz to już za późno .W homologacji SW Motech dla Vstroma 650 2017+ max wysokość podwyższenia to 20 mm.
20 mm to trochę mało jak na 192cm wzrostu. Dodatkowo jak podwyższę kanapę to praktycznie mi się to wyrówna i znowu będzie klapa.
No szkoda co zrobić . Myślę, że jeśli już uda się je wpiąć to komfort powinien się poprawić. W obecnej konfiguracji ręce mam naprawdę nisko.@Awatar użytkownika damianKr - szkoda że wczesniej nie zauważyłem, leżą mi risery i się kurzą, mógłbyś sobie przetestować i zadecydować.
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Ciekawy temat bo mam tyle samo wzrostu. A to nie o kształt(złe wygięcie) kierownicy jak trzymamy dłonie na manetkach chodzi. Bo mnie sie wydaje że ona powinna być jakoś inaczej odgięta w tych miejscach?
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Kształt kiery to kolejny punkt, trochę za duży pull-back ma seryjna kiera.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Dobra, to teraz już nie wiem czy dobrze zrobiłem kupując te risery... rozumiem, że jeśli nie są homologowane to nie są steet legal? Ale zapewne takie rzeczy nie są zbyt często kontrolowane przez policje .
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Dobrze zrobiłeś, a z tą homologacją to nie przesadzajmy... Co tu homologować? Kawałek alu?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
SW Motech sa homologowane, bo są przeznaczone również na rynek niemiecki, gdzie każda jedna część zamocowana do motocykla musi mieć nabity numer aprobaty TUV. U nas na szczęście nikt tego tak rygorystycznie nie przestrzega - gdybyś chciał się tego trzymać, to musiałbyś odpuścić 90% gmoli, osłon silnika i wszelkich innych akcesoriów, bo ze względu na koszty nikt ich nie homologuje. Ceny SW Motecha też biorą się częściowo właśnie z tego.
A co do tego, że TUV nie zaleca stosowania podniesienia 30 mm w V-Stromie - podejrzewam, że to właśnie ze względu na graniczne naciągnięcie przewodów do klamek. Oficjalnie raczej nie mogliby dopuścić wyjęcia ich z prowadników, mimo że to rozwiązuje problem i niczym nie grozi.
A co do tego, że TUV nie zaleca stosowania podniesienia 30 mm w V-Stromie - podejrzewam, że to właśnie ze względu na graniczne naciągnięcie przewodów do klamek. Oficjalnie raczej nie mogliby dopuścić wyjęcia ich z prowadników, mimo że to rozwiązuje problem i niczym nie grozi.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Online
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
To weź na zlot. Jestem zainteresowany.Struna pisze:@damianKr - szkoda że wczesniej nie zauważyłem, leżą mi risery i się kurzą, mógłbyś sobie przetestować i zadecydować.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Tak informacyjnie - niemieckim TUV'em w Polsce można sobie jedynie tyłek podetrzeć.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Tak, założyłem i jak dla mnie poprawa wygody jest ogromna. Przy moim wzroście nigdy już nie wróciłbym to standardowego ustawienia.I co, założyłeś te risery, lepiej jest?
V-Strom 650 XT 2019
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
a jak z kablami, nie było problemów ?damianKr pisze: Tak, założyłem
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Żadnych problemów, nawet nie są jakoś bardzo napięte. Ja dodatkowo jeszcze dzwigałem kanapę o 2 cm tak więc risery bardzo mi się przydały.a jak z kablami, nie było problemów ?
- Ocena: 5.88235%
V-Strom 650 XT 2019
Re: V-Strom 650 XT 2019, podwyższenie kierownicy.
Jak byś mógł przypomnieć bliżej zlotu, to wezmę.PiotrEm pisze: To weź na zlot. Jestem zainteresowany.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl