Przekaźik ma wyświetlacz i przyciski i więc w kazdej chwili mozesz zmienic częstotliwość impulsów na pompke. Trzeba go upakować tak aby był dostęp. Na czas napełniania dasz impuls co pół sekundy i sie napełni szybko. Później przestawiasz na ile tam trzeba i on zapamięta ostatnie ustawienie. Obudowa jest solidna a przyciski chodzą bardzo twardo więc nie przestawi się nic samo. Z czujnikiem luzu też myślałem ale ten przekaźnik sam w sobie tego nie ogarnie i trzeba dawać kolejny przekaźnik. Generalnie siedząc wieczorem przed kompem dumając co tu jeszcze polepszyć, liczba usprawnień rosłą proporcjonalnie do ilości wypitego piwa i prawie od nowa zbudowałem samolot. Ostatecznie uznałem że NIE, guzik on/of załatwi temat.Struna pisze: ↑23 sty 2025, 22:46@zamoor - czy ten sterownik ma możliwość wyklikania jakiegoś trybu bardziej długotrwale-ciągłego ?
Chodzi o taki proces jak "napełnienie układu" Zanim ze zbiorniczka do końca "owężowania" i dyszy doleci olej zwykłymi impulsami, to minie spoooooro czasu.
Od biedy można to jakoś napełnić wstępnie strzykawką, no ale jeśli sterownik potrafi coś podobnego ogarnąć, to super.
Dodatkowo - gdyby dało się np zatrzymać prace układu podając jakiś sygnał ( np masę ) to wpinając się w czujnik luzu masz z automatu wyłączenie układu podczas postoju na luzie z odpalonym silnikiem.
Automatyczna olejarka łańcucha
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
- Ocena: 5.88235%
DL650
Tags:
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Hei ziomy! Powoli dojrzewam do olejarki, bo za chwilę wymieniam napęd i tak sobie myślę czy by nie wypróbować tego ustrojstwa. Tu w NO dostępne widzę tylko produkty scottoilera, więc troszkę taki dobrowolny przymus
No i teraz pytanie, bo myślę o tym vSystemie, czy ktoś z Was jeździ na tym bezproblemowo dłuższy czas? Czy może ktoś ma porównanie z eSystemem? Czy ktoś zmieniał jedno na drugie? Czy warto? Czy trzeba? Wiem, że to już 5 pytań, ale chętnie poczytam opinie tych, którzy cały czas na tym jeżdżą
Nie polecajcie mi nic innego bo tu nie mam dostępu do alternatyw, więc albo któryś ze scottów, albo zostaję przy spreju. Średni roczny przebieg około 20k, asfalt i szutry. Dziękuję i pozdrawiam!


Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
To ja Ci przyśpieszę. Dziś się przejechałem 60 km wokół komina i czułem się, jakbym miał BMWał - napęd bezobsługowy, a jednak zadbany! Dziwię się, że wcześniej się nie zdecydowałem.
Zainstalowałem Q-man'a. Miałem kłopot z upchnięciem tego zbiornika, ale ostatecznie wszystko siedzi i działa. Wsporniki (zbiornika oleju i pompki) wystrugałem na kolanie z płaskownika aluminiowego.
Będzie trochę ceregieli z dolewaniem oleju, zbiornik da się wyjąć bez odpinania wężyka, wymaga to użycia klucza i śrubokręta, raz na 5 tyś. km. Przeżyję albo wymyślę coś innego.
Ostrożnie z nakrętkami, są bardzo kruche. Może dlatego, że są nieferromagnetyczne (czy jak to się naukowo nazywa). Lekko ścisnąłem jedną tym Knipexem i rozsypała się jak kryształ z PRLu. Przełom był ziarnisty, posklejałem kropelką i trzymała się fest, ale nie zaryzykowałem montażu, kupiłem co było dziś w zasięgu, czyli stalowe, i czujnik koła nadal działa bez zakłóceń. Nakrętki to M12x1.
- Ocena: 5.88235%
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Że to fajne to nie wątpię
Q-mana w Norwegii nie mają, a tym bardziej nie mają tu obsługi klienta
Czekam zatem na odpowiedź w temacie mojego posta dotyczącego scotta 



Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
V-System miałem w Tigerze i bez problemu 20 tys km zrobiłem. Acz na początku upierdliwa jest regulacja - trzeba się trochę pobawić.
Na korsykę jak jechaliśmy to chciałem zakombinować i wlałem 'gęstszy' olej (są niebieski na zimniejsze klimaty i czerwony na cieplejsze) i wtedy już kompletnie nie mogłem dojść z nią do ładu. Jak po naszej części Europy był deszcz u 17 stopni to łańcuch suchy na wiór. A jak przejechaliśmy przez Alpy i zrobiło się 30 stopni to z kolei pół motocykla miałem w oleju. Ale jak wróciłem do niebieskiego oleju i ustawiłem na nowo to już potem kolejne 2 lata jeździłem tylko dolewając oleju.
E-systemu nie miałem ale zarówno serwis Hondy jak i Triumpha odradzał twierdząc, że są awaryjne.
- Ocena: 11.76471%
null
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Ja miałem vSystem w VStromie, było ok. Teraz od początku mam eSystem w Hondzie. Droższa, ale moim zdaniem warto, łatwiej okiełznać. W sumie na jednym napędzie w Hondzie zrobiłem ponad 40 tys. Wracając że Szkocji, to już tragicznie łańcuch rzęził. W kolejnych moto u mnie "must have"
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Też mam vsystem w swojej staruszce. Na początku bawiłem się z tym ustawianiem pod zegarek na centralce. Potem już dałem sobie spokój z tym aptekarstwem. Kilka razy poprawiłem na oko i teraz praktycznie nie ruszam i wszystko jest ok.
Wysłane z mojego Pixel 7a przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pixel 7a przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
DL650 AK7
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Dzięki pany! vSystem zamówiony 

Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Miałem vSystem w Vstromie jego wada, ale to u mnie, ponieważ miałem pod siedzeniem wiec w pełni zapakowany z jakaś torba na moto, to zmiana ustawień na deszcz, to konieczność zdejmowanie wszystkiego. Mam obecnie eSystem ze względu na dwie kwestie:erykszolc pisze: ↑25 sty 2025, 22:46Hei ziomy! Powoli dojrzewam do olejarki, bo za chwilę wymieniam napęd i tak sobie myślę czy by nie wypróbować tego ustrojstwa. Tu w NO dostępne widzę tylko produkty scottoilera, więc troszkę taki dobrowolny przymusNo i teraz pytanie, bo myślę o tym vSystemie, czy ktoś z Was jeździ na tym bezproblemowo dłuższy czas? Czy może ktoś ma porównanie z eSystemem? Czy ktoś zmieniał jedno na drugie? Czy warto? Czy trzeba? Wiem, że to już 5 pytań, ale chętnie poczytam opinie tych, którzy cały czas na tym jeżdżą
Nie polecajcie mi nic innego bo tu nie mam dostępu do alternatyw, więc albo któryś ze scottów, albo zostaję przy spreju. Średni roczny przebieg około 20k, asfalt i szutry. Dziękuję i pozdrawiam!
1. Montaż bez konieczności wpięcia się w podciśnienie
2. Nastawa dostępna pod ręka na kierownicy
3. Większa dostępność regulacji
Obydwa systemy obecnie rozbudowałbym o dualowe końcówki do smarowania tak aby obie strony równomiernie dostawały smarowanie
DL650A L8
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Ja już mam vSystem więc po zawodach
Pozostaje montaż i będę mógł się wypowiedzieć
Powiedz mi gdzie wpinałeś się z podciśnieniem?


Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Węże przy filtrze powietrza te od TPS, pięknie się tam można wpiąć trójnikiem
- Ocena: 5.88235%
DL650A L8
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
W modelu z 2019 bak do ściągnięcia czy można to obejść inaczej?
Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Jak masz małe paluszki może ci wystarczy go zluzować i podnieść z podpórka seryjną, ale na pewno wygodniej zdjąć, przy okazji obejrzysz filtr powietrza 

DL650A L8
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Mam nowy filtr więc i tak będę go wymieniał, pytałem z ciekawości czy wstrzymywać się z montażem do czasu wymiany filtra i konieczności zdjęcia baku
thx!

Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
cześć,
chcę zamonotować olejarkę do DL 650 z 2019 r. i... pod kanapą nie ma miejsca na zbiorniczek
. pochwalcie się gdzie Wy go zamontowaliście? mam oryginalny czyli taki podłużny (jak duża strzykawka
) a nie taki od ursusa. chciałabym go jak najbardziej schować ale nie bardzo mam pomysł gdzie.
chcę zamonotować olejarkę do DL 650 z 2019 r. i... pod kanapą nie ma miejsca na zbiorniczek


---
pozdrawiam
Berta
pozdrawiam
Berta
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
U mnie jest tutaj 

Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
- kamilborkowski
- A2
- Posty: 114
- Rejestracja: 06 cze 2024, 12:20
- Lokalizacja: Opole
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Naklej tam jeszcze naklejkę "ESA" xD
- Ocena: 5.88235%
Yamaha FZ6N 2007 >> BMW F850GS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Chyba nie zakumałem dowcipu 

Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad
- kamilborkowski
- A2
- Posty: 114
- Rejestracja: 06 cze 2024, 12:20
- Lokalizacja: Opole
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
A to sorry. Pierwsze co mi się skojarzyło jak zobaczyłem Twój zbiorniczek olejarki to system Dynamic ESA z BMW który wisi w identycznym miejscu.
Yamaha FZ6N 2007 >> BMW F850GS
Re: Automatyczna olejarka łańcucha
Hahahahahahahha! No to teraz pojechałeś
Nigdy bym nie pomyślał o tym
Może dlatego, że BMW jest poza kręgiem moich zainteresowań i nigdy się nie przyglądałem
Ale teraz jestem bogatszy o wiedzę 




- Ocena: 5.88235%
Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad