
UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
650ka ma kontrole trakcji od 2017 r. 

GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
To był tylko przykład, tak jak napisałem powyżej, nie znam się na wytycznych dotyczących wyposażenia obowiązkowego motocykli.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Online
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
A to nie jest tak, że każdy kolejny model i tak musi przechodzić procedurę homologacji? Wg mnie tu chodzi tylko o pieniążki, jadą na małej marży a kupa kasy idzie w dostosowywanie silników do nowych norm, na inne rzeczy już nie styka.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Przy zmianie normy emisji robi się tylko kolejne rozszerzenie homologacji (numer poczatkowy homologacji jest ten sam, na końcu dodawane są kolejne cyferki 1, 2, 3, itd).
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2704
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
A wystarczyło by zmienić prawo i dopuścić homologowane źródła światła LED do wykorzystania w standardowych reflektorach.
Ale tu tez kasa. LED jest długożywotny, żarówek więcej się sprzeda.
Ale tu tez kasa. LED jest długożywotny, żarówek więcej się sprzeda.
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Ten brak regulacji wlasnie troche mnie martwil - szczegolnie z plecaczkiem i kuframi.
Ale git ze juz pare osob kupilo
Ale git ze juz pare osob kupilo

"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Chyba niepotrzebnie , zwróć uwagę na kształt tych "łez" od światła mijania. Są wypukłe , półokrągłe i źle nie jest , tam są tylko te łezki na diodach i nie ma żadnego sztywnego odbłyśnika . Ja jeździłem już sporo solo i z plecaczkiem i nikt mi nie mrugał że jest coś nie tak a stojąc w korku za samochodami widziałem sam że nie wale po szybach i lusterkach
- Ocena: 5.88235%
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Przydatny feedback, dzienx 

"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Dzisiaj może uda się przetestować na drodze.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Pojeździłem i jestem zadowolony. Świeci tak jak powinno. Nie wyregulowałbym tego lepiej.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka- Thomson1024
- A1
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
No to mi teraz zrobiliście zagwozdkę... Po zakupie moto i przejażdżce w nocy uznałem, że fabryczne oświetlenie jest raczej ok. A będąc w przekonaniu o braku legalnych alternatyw na LEDy odpuściłem temat. A tutaj się okazuje, że jednak można
Dodatkową zaletą jest to, że dostajesz cały nowy reflektor (oryginał sobie leży w razie czego). A usługa u Doctor Light wiąże się z adaptacją reflektora fabrycznego i w razie czego pozostaje już tylko zakup nowej oryginalnej lampy.
Fajnie by było zrobić 2 foto na ustalonych manualnie parametrach aparatu i porównać fabryczne światło z tą lampą. Wtedy by był jakiś punkt odniesienia
Ale wierzę na słowo, że jest lepiej, w końcu to LEDy i to niezbyt tanie 

Fajnie by było zrobić 2 foto na ustalonych manualnie parametrach aparatu i porównać fabryczne światło z tą lampą. Wtedy by był jakiś punkt odniesienia


Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Widzialem te swiatla w akcji 3 dni temu kolo swojego 1000, gosc mial w swoim 2018 1000. Jest roznica, jest duzo lepiej. Zdjec nie robilem, bo i tak nie oddaja roznicy niestety - widac bylo na filmiku wrzucanym tutaj przez kogos (porownanie roznych swiatel w roznych motocyklach itd - dla mnie niewiele z filmiku wyniklo). Zobacze jak bedzie jak zaloze retrofity - na pewno wyglada duzo bardziej kozacko niz retrofity. Odstrasza mnie troche nadal fakt braku regulacji.
"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii
- Thomson1024
- A1
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Na filmach niewiele widać bo kamera automatycznie dostosowuje parametry ekspozycji do natężenia światła. Robiąc zdjęcia w trybie auto jest ten sam problem. Dlatego żeby mieć stabilniejsze warunki to aparat w tryb manual, ustawić parametry dla jaśniejszego LEDowego reflektora, zrobić zdjęcie i później na tych samych parametrach zrobić zdjęcie drugiego, halogenowego (tzn zdjęcie tego co oświetla
). Powinno dać się zaobserwować różnicę. Oczywiście to będzie i tak tylko pogląd, a nie to samo wrażenie co na żywo.
Faktycznie jeśli nie ma regulacji to przy obciążeniu mogą mocno oślepiać (jak to LEDy ze swojej natury) i ciekawe co by było gdyby w takiej sytuacji złapała nas policja. Fabryczne lampy mają regulację i można przy miśkach je opuścić i pewnie skończy się na pouczeniu...

Faktycznie jeśli nie ma regulacji to przy obciążeniu mogą mocno oślepiać (jak to LEDy ze swojej natury) i ciekawe co by było gdyby w takiej sytuacji złapała nas policja. Fabryczne lampy mają regulację i można przy miśkach je opuścić i pewnie skończy się na pouczeniu...
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
To chodziło zapewne o film Iża i tam zostało to ustawione na "sztywne" nastawy aby uniknąć automatycznych korekcji z kamery.
Różnicę widać, ale na żywo to jednak inaczej się postrzega.
Różnicę widać, ale na żywo to jednak inaczej się postrzega.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Ja tam za duzej roznicy nie widzalem - bardzo ciezko jest oddac cos takiego na filmie.
"Jam jest Latający Potwór Spaghetti. Nie będziesz miał innych potworów przede Mną. (Potem możesz mieć; tylko zabezpiecz się). Jedynym Potworem, który zasługuje na pisanie wielką literą jestem Ja!" Nieokreślona liczba NIE-Przykazań a Sugestii
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
A jak to swieci? W sensie, które lampki są od czego?
Pozycyjne, to ten „x”
Mijania to te pionowe kreski
A drogowe to te soczewki na dole?
Czyli normalnie sieci „x” i te pionowe kreski nad nim a jak się załączy drogowe to zapalają się te soczewki na dole ?
Pozycyjne, to ten „x”
Mijania to te pionowe kreski
A drogowe to te soczewki na dole?
Czyli normalnie sieci „x” i te pionowe kreski nad nim a jak się załączy drogowe to zapalają się te soczewki na dole ?
V-STROM 650 XT
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Dokładnie tak jak piszesz
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Cześć Koleżanki i Koledzy.
Byłem ciekawy czy dużo osób ma taką lampę od FullBlast, i jak widzę parę osób jest.
Ja jestem oczywiście zadowolony i chciałem potwierdzić że nie miałem żadnych problemów na okresowym Przeglądzie Technicznym który robiłem w ubiegłym roku - a lampa zwróciła uwagę pana diagnosty. I o ile lampa główna FullBlast była OK ,za to za halogeny dodatkowe dostałem opierdol ponieważ mam "chińczyki" bez żadnych oznaczeń.Używam ich jako dodatkowych drogowych ale o tym na końcu.
Diagnosta do którego jeżdżę to miły człowiek który dzieli się swoją wiedzą a za mną nie było kolejki to pogawędziliśmy co nieco - okazałem skruchę i zapytałem jakie wymogi muszą spełniać lampy - również halogeny dodatkowe - żeby już nie było problemu?
Otóż samo E z cyferką to oznaczenie kraju w którym zostało przeprowadzone badanie homologacyjne. Np polska to E20.
ale samo "E" to za mało. Musi być więcej informacji.
Kolejne oznaczenie które musi być na reflektorze z funkcją światła mijania to strzałka wskazująca czy lampa jest do ruchu lewostronnego, prawostronnego, czy symetryczna taka jak w USA, ale też w większości nowych motocykli (tak nowo homologowane motocykle najczęściej mają światła mijania symetryczne), myślałem że nowe V-stromy są jakimś ewenementem. A jednak nie.
Kluczowe i z punku widzenia diagnosty najważniejsze jest oznaczenie literowe wskazujące zastosowanie danego reflektora:
C- światło mijania
R - światło drogowe
CR - światło mijania/drogowe
B - przeciwmgielne
FullBlast ma oznaczenie WCR co jest jak najbardziej OK. Jest tam oznaczenie że są i mijania i drogowe, oznaczenie ilości luxów czy tam lumenów.
A co do świateł dodatkowych:
Halogeny które używamy w motocyklach powinny mieć w widocznym miejscu oznaczenie B - choć używanie ich w warunkach dobrej przejrzystości powietrza i tak jest naruszeniem przepisów za które milicjant ma podstawy dać mandat. Ale jako element wyposażenia można przyjąć że są legalne więc nie będzie zatrzymania DR. No i co równie ważne są przepisy które określają umiejscowienie poszczególnych lamp. Te przeciwmgielne powinny być zamontowane nie niżej niż 25cm od jezdni, ale NIE WYŻEJ niż światła mijania.
Z kolei dodatkowe halogeny dalekosiężne z oznaczeniem R powinny być podłączone wyłącznie w taki sposób żeby wyłączały się wraz z głównym światłem/drogowym.
Dzielę się z Wami. Może komuś się ta wiedza do czegoś przyda.
Na koniec dodam że o ile światło mijania w tych FullBlastach jest lepsze, jaśniejsze i bardziej jednorodne niż oryginalne na H7, o tyle światła drogowe działają podobnie tyle że mają inną - jaśniejszą - barwę. Dlatego wspomagam się dwoma halogenami dalekosiężnymi (i sa to takie same elementy świetlne jakich używa Dr Light do świateł drogowych w swoich przeróbkach. To oczywiście nie oznacza że jestem z lampy FullBlast niezadowolony, ale światła drogowe pomimo 4 diód LED mogły by być lepsze.
LWG
Byłem ciekawy czy dużo osób ma taką lampę od FullBlast, i jak widzę parę osób jest.
Ja jestem oczywiście zadowolony i chciałem potwierdzić że nie miałem żadnych problemów na okresowym Przeglądzie Technicznym który robiłem w ubiegłym roku - a lampa zwróciła uwagę pana diagnosty. I o ile lampa główna FullBlast była OK ,za to za halogeny dodatkowe dostałem opierdol ponieważ mam "chińczyki" bez żadnych oznaczeń.Używam ich jako dodatkowych drogowych ale o tym na końcu.
Diagnosta do którego jeżdżę to miły człowiek który dzieli się swoją wiedzą a za mną nie było kolejki to pogawędziliśmy co nieco - okazałem skruchę i zapytałem jakie wymogi muszą spełniać lampy - również halogeny dodatkowe - żeby już nie było problemu?
Otóż samo E z cyferką to oznaczenie kraju w którym zostało przeprowadzone badanie homologacyjne. Np polska to E20.
ale samo "E" to za mało. Musi być więcej informacji.
Kolejne oznaczenie które musi być na reflektorze z funkcją światła mijania to strzałka wskazująca czy lampa jest do ruchu lewostronnego, prawostronnego, czy symetryczna taka jak w USA, ale też w większości nowych motocykli (tak nowo homologowane motocykle najczęściej mają światła mijania symetryczne), myślałem że nowe V-stromy są jakimś ewenementem. A jednak nie.
Kluczowe i z punku widzenia diagnosty najważniejsze jest oznaczenie literowe wskazujące zastosowanie danego reflektora:
C- światło mijania
R - światło drogowe
CR - światło mijania/drogowe
B - przeciwmgielne
FullBlast ma oznaczenie WCR co jest jak najbardziej OK. Jest tam oznaczenie że są i mijania i drogowe, oznaczenie ilości luxów czy tam lumenów.
A co do świateł dodatkowych:
Halogeny które używamy w motocyklach powinny mieć w widocznym miejscu oznaczenie B - choć używanie ich w warunkach dobrej przejrzystości powietrza i tak jest naruszeniem przepisów za które milicjant ma podstawy dać mandat. Ale jako element wyposażenia można przyjąć że są legalne więc nie będzie zatrzymania DR. No i co równie ważne są przepisy które określają umiejscowienie poszczególnych lamp. Te przeciwmgielne powinny być zamontowane nie niżej niż 25cm od jezdni, ale NIE WYŻEJ niż światła mijania.
Z kolei dodatkowe halogeny dalekosiężne z oznaczeniem R powinny być podłączone wyłącznie w taki sposób żeby wyłączały się wraz z głównym światłem/drogowym.
Dzielę się z Wami. Może komuś się ta wiedza do czegoś przyda.
Na koniec dodam że o ile światło mijania w tych FullBlastach jest lepsze, jaśniejsze i bardziej jednorodne niż oryginalne na H7, o tyle światła drogowe działają podobnie tyle że mają inną - jaśniejszą - barwę. Dlatego wspomagam się dwoma halogenami dalekosiężnymi (i sa to takie same elementy świetlne jakich używa Dr Light do świateł drogowych w swoich przeróbkach. To oczywiście nie oznacza że jestem z lampy FullBlast niezadowolony, ale światła drogowe pomimo 4 diód LED mogły by być lepsze.
LWG
- Ocena: 17.64706%
Kawasaki KLV 1000 06r. -> Suzuki DL 1000 19r.
- Thomson1024
- A1
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Światło mijania symetryczne również mnie zaskoczyło, pierwszy przegląd mam w tym roku więc okaże się czy zwróci uwagę diagnosty. Natomiast w poprzednim moto pochodzącym z UK nakleiłem sobie odcięcie tworząc efektywnie światło symetryczne i diagnosta powiedział mi że nie da mi przeglądu
Zapewne dlatego że widział że to przeróbka i reflektor jest na złą stronę drogi, ale uzasadnił to tym, że polskie przepisy wymagają światła asymetrycznego w prawo, a symetryczne jest (ogólnie) niedozwolone.
Re: swiatla LED z Full Blast Inc (Dania)
Mój DL M2 ma symetryczne i jest dopuszczony w PL.Thomson1024 pisze: ↑20 lut 2024, 16:18...polskie przepisy wymagają światła asymetrycznego w prawo, a symetryczne jest (ogólnie) niedozwolone.

Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek