Strona 1 z 4

Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 16:32
autor: metalmanheh
Czesc,

Na stronie suzuki są już nowe ceny na biezacy rok. Kolejne podwyzki ... DL650XT to teraz 43,900zl ... czyli w ciagu roku podrozalo o 4,5k (kupowałem w lutym 2022 nowe moto za 39,400zl)

Szaleństwo. Inne tez podrożały.

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 16:46
autor: lukas76
metalmanheh pisze:
15 lut 2023, 16:32
Czesc,

Na stronie suzuki są już nowe ceny na biezacy rok. Kolejne podwyzki ... DL650XT to teraz 43,900zl ... czyli w ciagu roku podrozalo o 4,5k (kupowałem w lutym 2022 nowe moto za 39,400zl)

Szaleństwo. Inne tez podrożały.
Lecę i kupuję 🤣🤮. Do tej pory uważałem DL,a za przyzwoity budżetowy motocykl, ale z tą ceną to jest ujowy nigdy w życiu bym tego nie kupil za te pieniądze. Jedynym powodem podwyzszki jest prawdopodobniej zmniejszenie różnicy cenowej między tym a nowym DL,em 800

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 17:25
autor: metalmanheh
Tylko patrzeć jak 4 letnie maszyny beda na otomoto po 40k+ 🤣🤣🤣

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 17:26
autor: Xj6
A myślisz, że inne marki nie podniosą cen?

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 17:33
autor: metalmanheh
Pewnie, że podniosą i to raczej nie jest ostatnia podwyzka w tym roku.

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 18:01
autor: biblo
Kula śnieżna się niestety rozkręca... Coraz wyższe koszty produkcji i prowadzenia działalności (w zasadzie na całym świecie) + inflacja i słabnąca złotówka skutkuje coraz wyższymi cenami... Tak to działa :? :cry:

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 18:08
autor: metalmanheh
Dlatego trzeba dbać o maszyny i nie myslec o zmianie 😝

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 18:51
autor: Centrino
Najważniejsze, że cena BMW nie idzie do góry, ona zapie.....la w kosmos

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 19:26
autor: Marti
W czerwcu 2022 musiałem sprzedać swojego pierwszego V Stroma 650, widziałem go niedawno na olx za cenę wyższą niż ja wziąłem,
ceny szaleją :shock: . Gdzieniegdzie (salony) można jeszcze znaleźć pojedyncze egzemplarze po "starych" cenach,

Re: Ceny na 2023

: 15 lut 2023, 19:46
autor: Xj6
Dobrze, że swojego 1050XT kupiłem jeszcze w promo!

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 08:29
autor: delirium
wrócilismy do komuny, mozna kupic pojazd, pojeździc 2-3 lata i sprzedać z zyskiem :)

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 09:51
autor: Rommel
metalmanheh pisze:
15 lut 2023, 16:32
Czesc,

Na stronie suzuki są już nowe ceny na biezacy rok. Kolejne podwyzki ... DL650XT to teraz 43,900zl ... czyli w ciagu roku podrozalo o 4,5k (kupowałem w lutym 2022 nowe moto za 39,400zl)

Szaleństwo. Inne tez podrożały.
Rzuciles okiem ile wynosi inflacja? I tak podrozaly mniej niz inflacja. Do mnie powili wracaja znowu klienci ktorzy po wybuchu wojny sie wycofali (bo dolar drogo), bo chcieliby kupic auto. Co ciekawsze, budzety im zostaly takie jak rok temu, a za tyle nie kupisz takiego auta, mimo ze rocznik polecial. Za pol roku tak.

Ja np. DL1000 2003 rok 82 tys mil przebiegu sprzedalem w 2013 roku za 13500 zl. Nowka kufry alu praktycznie, nowe opony, mnostwo dodatkow (grzane manetki, szyba z deflektorem, halogeny hella, itd itp). Teraz takie same DLe (z podobnym przebiegiem tylko skreconym zeby klient sie ucieszyl) potrafia kosztowac tyle samo lub wiecej.

Jesli miales 100 000 w styczniu 2022 roku, to teraz maja wartosc nabywcza 80 000 zl. I tak korporacje robia wezystko zeby jak najmniej koszty zwiekszyc (e.g. wczoraj trzymiesieczne negocjacje zakonczylem, zeby utrzymac fixed price z listopada 2020 roku na kolejny rok, bo chcieli o 10% podniesc cene za glowna usluge - z tym ze tutaj masz sile nabywcza wiec jest co negocjowac, male firmy moga sobie pomarzyc), aczkolwiek w wielu wypadkach sie nie da, a firmy sa po to, zeby zarabiac i zadowoloc udzialowcow.

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 12:42
autor: lukas76
@Rommel a patrzyłeś na średnią inflacje czy na inflacje W PL?

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 15:35
autor: Rommel
Inflacje w PL. 17% oficjalnie. Nieoficjalnie wiecej. Aczkolwiek tutaj musisz patrzec wieloplaszczyznowo:
-koszty transportu czesci i pojazdów (w zeszlym roku byl All Time High dla kontenerów, dopiero we wrzesniu-pazdzierniku to sie zaczelo konczyc - kontener na auto z Japonii jak wysylalem AMG to byl dramat i poszlo Roro - pamietaj ze motocykla RoRo nie wyslesz)
-koszty samych czesci, supply/demand - obecnie to sie odwraca, wiec czesto kupisz nowa czesc w ASO taniej, niz uzywana czesc na polskim rynku - przyklad Subaru Crosstrek lampa od handlarza najtansza 2600 uzywana, w salonie ze znizkami 2700 nowa, to samo zderzaki do Audi itd). Motocykli nie podam roznicy, bo poza Indianami i HD raczej malo sciagamy Japonii i tym podobnych (bo sa absurdalnie drogie), wiec tutaj bardzo maly i specyficzny rynek, chociaz trendy byly ze czesci 20-30% w gore poszly
-inflacja i rosnace stopy, a z tym rosnace koszty pozyczania pieniedzy na biznes - wiekszosc korporacji albo pozycza pieniadze, albo ich czesci skladowe pozyczaja. Przyklad - do niedawna placilem za cos 4% bo stopy byly niskie, teraz kontrakt wypowiedzieli, bo 4.5% oni placa za pozyczanie pieniedzy na ten okres 60 dni na platnosc faktury, wiec traca, i zazadali 7%. Dalej place 4%, ale gdzie indziej - gdzies gdzie nie musza pozyczas ;)
-sporo wyzszy koszt pracowników. 2020 rok wszyscy byli obsrani, 2021 poczatek to samo, polowa 2021 zaczela sie Wielka Rezygnacja, ktora trwa do dzis. 25% ludzi srednio wymienia sie w korporacji rok do roku, czasem do 35%. Automotive dostalo w dupe (a przykladowo w UK produkcja spadla do ilosci z lat 60tych, bo Brexit zamordowal produkcje samochodów i motocykli, kazdy kto sie orientuje w supply chain to wiedzial, i doradcy rzadu tez o tym mowili), a ludzie tez zaczeli uciekac do innych branzy ktore placa podobnie - inzynierowie, pracownicy z tasmy itd. Problemy z polprzewodnikami tez spowodowaly wielkie zwolnienia, czego efektem bylo to ze jak wszystko wrocilo do normy, nie mozna bylo znalezc pracownikow wykwalifikowanych, a czesc nie chciala wrocic. W UK 1/2 lini produkcyjnych w Hondzie to byli pracownicy tymczasowi, wiec oni robote potrafili z dnia na dzien stracic. I ostatnia rzecz - duzo ludzi przeszlo na emeryture szybciej w krajach zachodu. Nie znam trendów z Japonii, aczkolwiek domyslam sie ze tam moze byc inaczej - natomiast Holandia, Francja, UK, Niemcy, ludzie nadplacali sobie do emerytury jesli mieli kase, i przechodzili nad wczesniejsza kiedy to tylko bylo mozliwe - chca jeszcze skorzystac z zycia. Ja sie nie dziwie, sam od ponad roku pracuje pon-niedziela po 14-16 godzin wlasnie po to zeby nie yebac w wieku 45-50 lat.
-inne skladowe - jak podasz dane, wysle Ci fakture na £200, i zrobie pelny 10 stronicowy case study, ale po polsku lub angielsku, po szwabsku nie szprecham ;)

Wiec ja powiem tak - fakt ze za towary placi sie w PL w Euro, i Euro mialo spora inflacje (wiec zlotowka nie dostala tak w dupe jak do dolara) sprawil ze motocyklem podrazaly TYLKO tyle. Bo jestem pewien ze tutaj byly grube dyskusje nad cost mitigation ne szczeblach miedzynarodowych.

Przepraszam za bledy, nie mam na tym kompie polskiej klawiatury i czasem odruchowo polski znak chce wklepac z altem, przez co zjada literke ;)

Fin. ;)

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 18:12
autor: Xj6
metalmanheh pisze:
15 lut 2023, 16:32
Czesc,

Na stronie suzuki są już nowe ceny na biezacy rok. Kolejne podwyzki ... DL650XT to teraz 43,900zl ... czyli w ciagu roku podrozalo o 4,5k (kupowałem w lutym 2022 nowe moto za 39,400zl)

Szaleństwo. Inne tez podrożały.
1050 podstawowej wersji 68900. DE 73900.
Czyli w sumie dycha w górę w stosunku do 1050XT za quick i tft.

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 19:03
autor: lukas76
duży GS 1250 w podstawie 81400

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 19:11
autor: Xj6
Też zdrożał z 74...

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 19:15
autor: lukas76
Xj6 pisze:
16 lut 2023, 19:11
Też zdrożał z 74...
Czyli nie kosmos, Jeżeli DL drożeje 10 a GS 7,5

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 19:46
autor: Xj6
Tyż prowda...

Re: Ceny na 2023

: 16 lut 2023, 19:47
autor: Xj6
Dlatego teraz na pewno po GSa ustawią się kolejki.